Gå til innhold

Syk ved samværsbytte


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er nå 1 år siden vi flyttet fra hverandre, og jeg blir syk, altså fysisk syk, annen hver uke når jeg leverer fra meg barna. Er det vanlig? Når går det over? Noen som har opplevd det samme? Jeg fryser, får vondt i hele kroppen, føles ut som jeg har feber, skjelver, verker, svimmel, hodepine..

Eksmannen var ikke snill mot meg.. De fleste typer vold egentlig, men ikke mot barna.. Jeg er selfølgelig redd for at han skal ta alt sinnet sitt og aggresjonen ut over barna, nå som jeg ikke er der lenger.. På krisesenteret sa de at han mest sannsynlig ikke begynner å mishandle barna, men den nye konen sin. Siden han ikke har mishandlet dem før. Har i ettertid også funnet ut at han mishandlet sin forrige kone før meg igjen, men vet jo at han ikke mishandlet barna (de som var mine stebarn)

Anonymkode: 01cdd...91a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du får nok en kroppslig reaksjon fordi du er engstelig for barna og det er jo fullt forståelig. Personlig forstår jeg ikke at han får ha omsorg for barn når han driver å mishandler kvinner.. det er ikke et godt oppvekstmiljø på noen som helst måte. Får han virkelig ha barna 50 prosent med den historisken? Har han vært anmeldt? 

Anonymkode: 37a92...6f2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Du får nok en kroppslig reaksjon fordi du er engstelig for barna og det er jo fullt forståelig. Personlig forstår jeg ikke at han får ha omsorg for barn når han driver å mishandler kvinner.. det er ikke et godt oppvekstmiljø på noen som helst måte. Får han virkelig ha barna 50 prosent med den historisken? Har han vært anmeldt? 

Anonymkode: 37a92...6f2

Ts her, ja, han får det. Finnes ingen bevis på noe. Har 2 bilder; det ene ser du et gult blåmerke i ansiktet, og på det andre ser du at jeg mangler litt hår.. Ellers var han veldig kontrollerende, og gikk inn på både mobil og PC og slettet ting.. Turte ikke ta bilder.. Så har ikke anmeldt, pga ingen bevis..Er redd det hadde snudd mot meg, siden han er helt utrolig sjarmerende og godt likt, med en mer respektert jobb enn meg.. Jeg er helt vrak etter dette forholdet, så frykter at jeg mister barna fordi han får meg stemplet som psykisk ustabil... Går til psykolog gjennom krisesenteret, og redd det også ødelegger saken min.. Ingen vet at jeg blir syk heller, fordi redd det skal bli brukt mot meg (selv om jeg blir syk når barna IKKE er der)

Anonymkode: 01cdd...91a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok en traumereaksjon. Kroppen din går i ett slags modus når du ser han eller må ha kontakt med han fordi den forbinder han med fare. Noen ganger kan det bli så ille at man føler man skal svime av. Jeg har opplevd det samme som deg, og det var verst i starten. Gikk masse til psykolog og lærte meg å takle det, og også å stå opp mot eksmannen min og ikke la han true meg! Jeg kunne også få samme reaksjoner som deg, kunne føle at jeg ble kjempevarm, begynte å svette, bli svimmel, få hodepine, jeg kunne bli dårlig i magen plutselig osv. Det beste syns jeg er å være forberedt og å være uthvilt, ha spist nok osv, sånn at du ikke er så mottagelig for ubehaget han påfører deg. 

Anonymkode: 11959...af0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg. Dette er en helt forferdelig situasjon å være i og den er dessverre langt fra uvanlig. Det viktigste nå er at du ikke bryter sammen. Omgi deg med folk som støtter deg og tror på deg. Ikke forvent eller gjør deg avhengig av at hjelpeapparatet skal tro deg eller støtte deg, for det gjør de ofte ikke, mange er helt kunnskapsløse om vold. Ei din egen historie, vær stolt over at at du holder deg på bena, og bruk alle kreftene du har på å være en så god mor som mulig- barna dine trenger deg. Ingenting er din skyld, det er alt rundt deg som svikter men dersom du skal dvele med det så går du til grunne. Husk at du beseirer best voldsutøver ved å vise at han ikke kan ramme deg. Føl deg fram med psykologen din, dersom hen gir inntrykk av å skjønne hva du står i så vil hen ikke kunne brukes mot deg, snarere tvert i mot. Alt godt❤️

Anonymkode: dd468...fda

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...