Gå til innhold

Han er Kristen og jeg er Muslim

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Grevling skrev (2 timer siden):

Totalt bortkastet.

Dessuten kan en muslimsk kvinne kun gifte seg med en muslimsk mann. Dette vet du, og gjør at jeg blir litt skeptisk til om denne tråden er legit. Og når begge har sterk drakraft i sin retning allerede nå, så vil det bli enda mer komplisert når dere skal bo sammen. De eneste tilfellene hvor jeg vet hvem om denne kombinasjonen og det har noenlunde fungert, er når begge kun er kristne og muslimer på papiret. Men selv da blir det kulturkamp og som regel må den ene føye seg for den andres vei. 

Er du imam siden du forteller muslimer hvilke regler som gjelder?

Pleier du å forklare moderne kristne at de ikke skal akseptere homofile? Er det din jobb?

Anonymkode: 04f0b...a95

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Er du imam siden du forteller muslimer hvilke regler som gjelder?

Pleier du å forklare moderne kristne at de ikke skal akseptere homofile? Er det din jobb?

Nei, for all del. Det finnes jo nok av muslimer og kristne som tror de kan lage egne regler for hvordan religionen skal praktiseres. Men hvis noen sier de er troende muslimer så har de som regel grei oversikt over hva som er sunnah. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grevling skrev (18 minutter siden):

Nei, for all del. Det finnes jo nok av muslimer og kristne som tror de kan lage egne regler for hvordan religionen skal praktiseres. Men hvis noen sier de er troende muslimer så har de som regel grei oversikt over hva som er sunnah. 

Og hvis en kristen eller muslim blir for liberal så er det din jobb å sette dem på plass?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Vi er omvendt, han er muslim og jeg kristen. Han er ateist og jeg er litt motsatt. Hans familie bor i Norge, moren hans er asiatisk muslim og faren er etnisk norsk kristen. Har aldri måttet underkaste meg eller konvertere. Han er med meg nesten hele tiden unntatt når på jobb. Fine klær ja, men det andre nevnt ikke så mye. 

Vårt forhold har fungert fint i snart 10 år. Ingen barn her da vi fant hverandre sent i livet. :) 

Anonymkode: 89753...b04

Hvordan er det mulig å være muslim og ateist samtidig?.

Muslimer er ikke en egen rase men en gruppe mennesker som tror på islam, samme som at kristne er en gruppe mennesker som tror på kristendommen. En ateist tror ikke på noen guder eller religioner, kanskje du mener at han er ex-muslim?.

Anonymkode: b8227...f01

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Vi er omvendt, han er muslim og jeg kristen. Han er ateist og jeg er litt motsatt. Hans familie bor i Norge, moren hans er asiatisk muslim og faren er etnisk norsk kristen. Har aldri måttet underkaste meg eller konvertere. Han er med meg nesten hele tiden unntatt når på jobb. Fine klær ja, men det andre nevnt ikke så mye. 

Vårt forhold har fungert fint i snart 10 år. Ingen barn her da vi fant hverandre sent i livet. :) 

Anonymkode: 89753...b04

Kanskje bestem deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Vi elsker hverandre , men han er kristen og jeg er muslim. 

vi er godt voksne personer begge to, men begge tror på sin tro ganske sterkt og kommer ikke til å gå få fra sin tro..

Vi skal ikke ha barn etc.

Er det noen som er i et slikt forhold og er gift? Hvordan gjorde dere det med giftemål?

Anonymkode: 1fa12...df7

Nei uff, dette er jo nesten like seriøst som om han hadde vært vannmann og du var steinbukk! 😄

Anonymkode: 14f2f...beb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er greia med å si at man er muslim og ikke følge Koranen?? 

Anonymkode: bbd9a...bfc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må huske at selv om du kanskje ikke er så streng religiøst, kan det være en del kulturforskjeller. Jeg er selv muslim, og dater en norsk mann. Han er god på alle mulige måter. Likevel vurderer jeg å gjøre det slutt, på grunn av kulturforskjeller, ikke religion. For at dere begge skal trives, er det i hvert fall én av dere som i større grad må kompromissere. Kunne du kompromissert på noe av det religiøse/kulturelle? 

Anonymkode: 64998...b95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...