Meowmere Skrevet 17. juni #101 Del Skrevet 17. juni Datteren deres er priviligert som kan ha datteren sin hos dere i 1 uke. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni #102 Del Skrevet 17. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Sp du ville brukt hele ferien din på å ha med ett ekstra barn? Anonymkode: 8d21b...f06 Ett ekstra barn som var mitt barnebarn: ja! Men nå tok jeg høyde for å være en tilstedeværende bestemor også da, når jeg planla egne barn. AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Da burde din datter skjerpe seg. Han har sikkert vert som en far for barnet å så nekter hun de å se hverandre, noe så dårlig. Anonymkode: e1e85...b71 Hva vet vi om det? Ingenting. For alt vi vet har de skilt lag fordi han hverken var grei med dattera eller barnebarnet til ts. Eller for alt vi vet har trollemor sviktet totalt i sin egen oppdragelse av datteren, og oppdratt et elendig kvinnemenneske som straffer eksen ved å hindre kontakt, og i samme slengen straffer tolvåringen Hvem vet, blir spennende å høre hva ts bestemmer seg for😊 Anonymkode: 9bee6...e73 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni #103 Del Skrevet 17. juni Har full förståelse för at dere ikke kan passe barnebarnet i 3 uker på sommeren. Selv om det kanskje også hadde gått bra siden dere har et barn på omtrent samme alder? Men jeg må si jeg synest det er merkelig hvordan deres datter prioriteter. Høres trist ut, for barnet sin del. Anonymkode: e98d6...66b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni #104 Del Skrevet 17. juni AnonymBruker skrev (11 timer siden): Tre uker er for lenge. Mor, samme hvor ung hun var da barnet kom og samme hvor forelsket hun nå er, bør prioritere å tilbringe ferieuker med sitt barn. Anonymkode: 4aa3f...9f0 Helt enig! Hvilken mor reiser fra barnet i 3 uker for å være alene og pule sin nye mann?? Anonymkode: 44b8c...aa7 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni #105 Del Skrevet 17. juni Jeg hadde sagt ja, men derimot bekymret for at 3 uker var lenge for barnet. Det er selvsagt mange hvis-hva-dersom her, Nei, det trenger ikke være vanskelig for en 12-åring som kjenner besteforeldrene godt å være der i tre uker. Men det kan være en påkjenning at det er slik fordi mamma vil prioritere nye typen i stedet. Anonymkode: 3dfb7...356 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni #106 Del Skrevet 17. juni Om det var 3 uker pga. noe viktig hadde vært en ting. Men å måtte basse barnebarnet i 3 uker for mor skal på hva? En romantisk date i 3 uker. Nei vet du hva. Når man får barn, får man også forpliktelser til å ta vare på dem. Hun var kanskje veldig ung når hun først fikk barn, er absolutt gammel nok nå til å kunne klare å forstå at man ikke kan dumpe barn for å dra på tur med kjæresten i 3 uker. Anonymkode: d6678...6a1 5 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni #107 Del Skrevet 17. juni Nei, dere er IKKE smålige. Ja, dere har unger i omtrent samme alder, og sånn sett spiller det kanskje ikke så stor rolle, men det er noe med å bare være familien også. Du har tilbudt deg en uke, og det holder i massevis! Hadde det vært krise for datteren din, typ ikke opparbeidet ferie, eksamen, jobbkrise osv, så hadde det vært noe annet. Men å droppe tre uker ferie med eget barn for å reise til kjæresten, det er ikke en krise! Anonymkode: ee0aa...37b 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni #108 Del Skrevet 17. juni Jeg ville ikke uten videre latt min datter droppe sitt barn på den måten men samtidig ville jeg tatt imot barnet med åpne armer for at ikke 12åringen skulle føle seg tilsidesatt av sin egen mor. Syns mor mangler kapasitet til å innse at hun prioriterer litt ugreit her men som mormor ville jeg tatt den diskusjonen med henne og ønsket barnet velkommen om hun ikke innser at hun er ute å kjøre. Anonymkode: e96d2...2ba 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni #109 Del Skrevet 17. juni AnonymBruker skrev (14 timer siden): Hun ble skilt i år og traff en ny mann allerede etter 2 mnd, nå har de vert sammen ca 4 mnd, han bor nord i sverige. hun planlegger og besøke han, og ønsker at vi skal ha barnet hennes i 3 uker, noe vi ikke ønsker. vi selv har forsatt ganske unge barn, de er 10-17 år og barnebarnet er 12, største datteren vår er 28. bør vi stille opp slik hun får besøke kjæresten hennes? vi har sagt at vi gjerne kan ha hen i 1 uke, det er bare kjempe koslig,men synes 3 uker er mye både for oss,men også for barnet skal være borte fra mor. er vi urimlig her? Anonymkode: ac5f6...bc5 Hæ? Dere har barnebarn som er eldre enn deres egne barn? Hvordan er det i det hele tatt fysisk mulig? Dere har altså et barnebarn på 12, og et eget barn på 10 år??? Anonymkode: 13772...762 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni #110 Del Skrevet 17. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hæ? Dere har barnebarn som er eldre enn deres egne barn? Hvordan er det i det hele tatt fysisk mulig? Dere har altså et barnebarn på 12, og et eget barn på 10 år??? Anonymkode: 13772...762 Det er fullt mulig. Jeg har en onkel som er 3 år yngre enn meg To av elevene i klassen min på barneskolen, var tante og niese. Anonymkode: 204af...6ab 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni #111 Del Skrevet 17. juni AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hæ? Dere har barnebarn som er eldre enn deres egne barn? Hvordan er det i det hele tatt fysisk mulig? Dere har altså et barnebarn på 12, og et eget barn på 10 år??? Anonymkode: 13772...762 jeg har også en tante som er yngre enn meg - det er da ikke uvanlig om det er a) mange barn eller b) stor aldersforskjell på ungene.. Anonymkode: e96d2...2ba 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni #112 Del Skrevet 17. juni AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ett ekstra barn som var mitt barnebarn: ja! Men nå tok jeg høyde for å være en tilstedeværende bestemor også da, når jeg planla egne barn. Hva vet vi om det? Ingenting. For alt vi vet har de skilt lag fordi han hverken var grei med dattera eller barnebarnet til ts. Eller for alt vi vet har trollemor sviktet totalt i sin egen oppdragelse av datteren, og oppdratt et elendig kvinnemenneske som straffer eksen ved å hindre kontakt, og i samme slengen straffer tolvåringen Hvem vet, blir spennende å høre hva ts bestemmer seg for😊 Anonymkode: 9bee6...e73 Man kan være tilstedeværende uten å utslette seg selv Anonymkode: 8d21b...f06 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni #113 Del Skrevet 17. juni AnonymBruker skrev (14 timer siden): Er det ikke gøy for deres egne barn å være med niesen sin? De er jo i lik alder? Hun ble mamma som 16åring? Da ville jeg nok ha stilt opp litt ekstra, det må jo ha vært tøft for henne Anonymkode: c7451...12d Hun er ikke 16 år lengre, da barnet er 12. Hva med barnefar? Jeg tenker dere ikke trenger og takke ja til 3 uker, det er hennes ansvar. 1 uke er bra nok, men det blir og dumpe barnet på dere så hun kan leve singellivet med kjæresten. Sånn er det og ha barn da kan man ikke bare dumpe barnet i 3 uker selv hos besteforeldre fordi det ikle passer med barnet man har. Hun kan spørre men barnet er hennes ansvar og 3 uker borte for og pleie seg selv og kjæresten er liksom ikke innafor. Anonymkode: 2c651...6eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni #114 Del Skrevet 17. juni AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Hæ? Dere har barnebarn som er eldre enn deres egne barn? Hvordan er det i det hele tatt fysisk mulig? Dere har altså et barnebarn på 12, og et eget barn på 10 år??? Anonymkode: 13772...762 Jeg fikk en atpåklatt i 2020, det er 21 år mellom min yngste og elste. Jeg ble mamma både som 19 åring og 40. Nå har ikke jeg barnebarn ennå, men kan raskt skje. Har to over 18 nå og yngste blir straks 4 Anonymkode: 2c651...6eb 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CarinaG Skrevet 17. juni #115 Del Skrevet 17. juni AnonymBruker skrev (14 timer siden): ja det har han,men min datter ønsker ikke at de har kontakt Anonymkode: ac5f6...bc5 Rimelig egoistisk datter altså 😳 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uanonym bruker Skrevet 17. juni #116 Del Skrevet 17. juni Jeg er enig med TS i at en uke er nok, i alle fall når det bare er snakk om kjæresteferie. Hadde det vært jobb/utdanning, hadde det vært noe annet. Men må si jeg synes synd på barnebarnet ditt. Mor vil dra fra henne i 3 uker for ny kjæreste, og så vil ikke bestemor og bestefar ha henne, de heller? Forsøkt sett fra hennes synspunkt, altså. Jeg mener ikke at du er urimelig, men at du bør tenke over hvorvidt barnebarnet ditt vil oppleve det som en avvisning. 12 år er neppe en enkel alder å oppleve at mor prioriterer kjæreste over henne. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni #117 Del Skrevet 17. juni Brunello skrev (13 timer siden): Etter å ha lest tråden, er min klare anbefaling at barnet ikke er på ferie hos mormor og morfar. Hun bør flytte dit. Enig med deg her. Tenker at dere har sydd puter under armene hennes, og det er greit og stille opp. Men når dem nesten blir ansvarsløse og setter seg selv før barnet her. Det at hun nok fikk barn ung og dere ville nok støtte henne ekstra. Men det kan gå fort fra og vise masse støtte og til hun her viser lite ansvar. Hun er nå 28 år ikke en 16 åring. Det at hun vil reise bort fra barnet i 3 uker for en ny flamme etter 4 mnd fra den eneste mannen datteren kjenner som faren. Ikke vet jeg hvorfor hun ikke vil ha han i livet til datteren når dem tydeligvis har hatt god kontakt. Det er ikke for seint og sette ned foten og snakke skikkelig til henne om ansvaret sitt. Hun er ikke lengre 16 år, men noen ganger kan man få for mye tilrettelagt i livet. Anonymkode: 2c651...6eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ebbeliten Skrevet 17. juni #118 Del Skrevet 17. juni Man kan ikke få barn som 16-åring for så å tro man skal kunne leve som barnløs som 28-åring. Jeg fikk barn relativt tidlig selv, men det kunne virkelig ikke falt meg inn å be mamma passe barnet så lenge. Ikke en gang én uke ville jeg spurt om, max en helg. Mitt barn, mitt ansvar. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni #119 Del Skrevet 17. juni AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Man kan være tilstedeværende uten å utslette seg selv Anonymkode: 8d21b...f06 Du mener det er selvutslettende å ha ditt 12år gamle barnebarn på besøk i 3 uker? I såfall er jeg enig med deg. Ingen som føler det er så belastende å ha barnebarn på besøk, at man anser det som å utslette seg selv, bør si ja. Anonymkode: 9bee6...e73 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni #120 Del Skrevet 17. juni AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du mener det er selvutslettende å ha ditt 12år gamle barnebarn på besøk i 3 uker? I såfall er jeg enig med deg. Ingen som føler det er så belastende å ha barnebarn på besøk, at man anser det som å utslette seg selv, bør si ja. Anonymkode: 9bee6...e73 Skjerp deg! Men nei man må ikke ta barnet i 3 uker av ferien for å være tilstedeværende Anonymkode: 8d21b...f06 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå