Gå til innhold

Hva ville du betalt for hundeluffting?


Mummimammane

Anbefalte innlegg

Hva villa du betalt for at en voksen går tur med hunden din mellom 15-30 min?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mummimammane skrev (1 time siden):

Hva villa du betalt for at en voksen går tur med hunden din mellom 15-30 min?

Jeg ville ikke betalt for så kort tur. Måtte være min 1 time og lufting i skog, ikke traske gatelangs på asfalt. Har betalt 300kr for dette tidligere.

Anonymkode: 111bb...9f4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg ville ikke betalt for så kort tur. Måtte være min 1 time og lufting i skog, ikke traske gatelangs på asfalt. Har betalt 300kr for dette tidligere.

Anonymkode: 111bb...9f4

Betalte du 300 for 1 time. Jeg skal gjøre dette samtidig som jeg gjør et annet ærend, så jeg kommer ikke dit for kun luffting av hund, men dem lurte på hva ekstra jeg skal ha for og lufftet hunden i 15-30 min.. tenkte kansje en 100 lapp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke betalt 100 kr for en luftetur på ca 20 min

Anonymkode: 247a4...e85

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mummimammane skrev (5 minutter siden):

Betalte du 300 for 1 time. Jeg skal gjøre dette samtidig som jeg gjør et annet ærend, så jeg kommer ikke dit for kun luffting av hund, men dem lurte på hva ekstra jeg skal ha for og lufftet hunden i 15-30 min.. tenkte kansje en 100 lapp?

Ja, det gjorde jeg. Det var fast pris for personen som luftet. 
 

Jeg ville ikke betalt for så kort tur så jeg klarer ikke sette leg inn i om 100kr er passe eller ikke.

Anonymkode: 111bb...9f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært fast hundepasser i et år og tar 250 kr per tur. Da er vi ute i alt fra 1-4 timer, avhengig av vær og humør. Jeg syntes selv det er litt lite, men det er nå den avtalen vi en gang gjorde.

Anonymkode: a6223...987

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 min kan ikke kalles tur engang, så det hadde jeg betalt 0 kroner for.

Anonymkode: 3c2df...df6

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi betaler noen ungjenter i nabolaget 150 kr for turen. Noen ganger er de ute i 15 min (typisk hvis det er veldig kalt, vi har en liten hund med lite pels som ikke tåler noe særlig kulde) og andre ganger er de ute 30-45 min.

Hender også de f.eks tar han med seg når de skal bade eller henge, da blir der naturligvis lenger. Koselig det :) 

Anonymkode: 3f943...bac

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke tatt betalt. Forventer personen å få betalt?

Jeg brukte å gå tur med nabohunden, fordi jeg elsker hunder og gjerne ville ha med meg en "kamerat" da jeg skulle på en liten gåtur.

Anonymkode: cfa53...11f

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lite enkelte verdsetter andre sin tid. Å forvente full tur på en time og mer for en drøy hundrelapp. Makan til gjerrighet. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gladelig betalt 100 kr for en tur på 15-20 min.

Å 300 for en times tur.

Jeg har ikke spesielt god råd, men pga helse er det ikke alltid jeg klarer å lufte hunden.

Tur blir det uansett, hver dag å innimellom må jeg betale. Å det gjør jeg for hundens skyld.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dette er venner eller naboer, så gjør du det gratis. Det er jo bare èn gang, såvidt jeg forstår? 

Om det er fast en gang i uken, maks 100 kr. Det er jo bare en liten tissetur, eier må jo fremdeles gå hovedturen selv. 

Anonymkode: 9331e...931

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mummimammane skrev (16 timer siden):

Hva villa du betalt for at en voksen går tur med hunden din mellom 15-30 min?

15-30 min er ikke en tur for hunden - det er knapt en nødvendig tissetur, så hadde ikke betalt for det. 

Skulle jeg hatt noen som luftet hundene mine ville alt under 1t vært uaktuelt å betale noe for. Da kunne de like gjerne løpt løst i hagen i 20 min da.. 

Anonymkode: 02cbc...b8c

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mummimammane skrev (15 timer siden):

Betalte du 300 for 1 time. Jeg skal gjøre dette samtidig som jeg gjør et annet ærend, så jeg kommer ikke dit for kun luffting av hund, men dem lurte på hva ekstra jeg skal ha for og lufftet hunden i 15-30 min.. tenkte kansje en 100 lapp?

Skal du dit for å gjøre en annen betalt jobb? I så fall ville jeg brukt samme timepris på luftingen som på den andre jobben.

Ellers er jeg enig med de som sier at om dette er venner/bekjente/naboer så ville jeg ikke tatt noe betalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som ikke ville betalt for en tur på 15-30 min. Hadde dere gått tur med andres hund oppimot en halvtime gratis? 

Det er hundeeier som ber om at hunden skal gås tur med når Hi er der for noe annet. Klart de da skal betale. Synes ikke 100 kr er urimelig. 

 

Anonymkode: d0c54...455

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar 350kr, har faste. 1t pr uke. Tar med meg 4 hunder hver gang.

Anonymkode: 3a26a...ad7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Dere som ikke ville betalt for en tur på 15-30 min. Hadde dere gått tur med andres hund oppimot en halvtime gratis? 

Det er hundeeier som ber om at hunden skal gås tur med når Hi er der for noe annet. Klart de da skal betale. Synes ikke 100 kr er urimelig. 

 

Anonymkode: d0c54...455

Hvis jeg kjente dem og hunden hadde jeg hatt null problem å gjøre det som en tjeneste den ene gangen. Jeg hadde ikke gjort det uansett pris for hunder og personer jeg ikke kjente.

Anonymkode: 111bb...9f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min datter på 15 år går tur med en hund en gang i uken. Hun går ca 1 time. Får 200 kr

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grevling skrev (1 time siden):

Så lite enkelte verdsetter andre sin tid. Å forvente full tur på en time og mer for en drøy hundrelapp. Makan til gjerrighet. 

Nå er det jo faktisk mange som LIKER å gå tur, og synes det er hyggelig med selskap….

Anonymkode: dd162...f30

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Nå er det jo faktisk mange som LIKER å gå tur, og synes det er hyggelig med selskap….

Anonymkode: dd162...f30

Ja, det finnes alltid mange kreative måter å tenke på for å forsvare luselønn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...