Gå til innhold

Passer det seg å være gjest i bryllup og vise brystvorter gjennom kjolen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Luksusbia skrev (8 timer siden):

Å gå uten bh er faktisk veldig classy. Under kjoler er det verken pent eller klasse med bhstropper under. Det virker som dagens unge kvinner ikke vet hvor vanlig det var for 50 år siden å gå uten badedrakt og bikinikropp på stranda på 60/70 og 80 tallet. Barn opp til skolealder gikk også nakne om sommeren og i sprederen i hagen. I syden og ved badeplasser var det sjelden noen som hevet på øyenbryn av at 40 år gamle damer og menn gikk rundt og svømte toppløse, free the nipple er ikke ett norsk radikalt feministutrykk. Naturistene feirer alle slags kropper, og at du beskriver hun som har oppdratt og elsker mannen din på den måten du gjør er bare trist. De brystene du latterliggjør har gjort jobben for at din man fikk næring og ett sterkt immunforsvar som barn. Bare håper for Guds skyld at du ikke er mor til noen som får vite noe om hvor overfladisk og antifeministisk du er. Ler du av surrogater som kjempet frem kvinnesaker som stemmerett også? Hva fokuserer du på når du leser Simone De Bovoar « Det annet kjønn»? Er du kristen eller muslim og tror at kvinner skal tie og ta på bh fordi menn kan bli kåte av å se nippler?

«Å gå uten bh er classy»? Tidenes generalisering, og totalt feilslått.

For det første finnes det et så vidt spekter av BH-er at man finner en som passer de fleste klesplagg både i form og farge - Hvis man vil. Finnes ikke bh, så finnes andre løsninger. For det andre er det stor forskjell på bryster: Noen trenger støtten eller ønsker løft fra BH-er, noen ikke. Videre har noen små nippler og trenger ikke forholde seg til nipple covers, mens andre har store nippler og må det. 

Anonymkode: 2df94...bbc

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva er det med hermetegn du ikke skjønner? 

😉😉😉😉

Anonymkode: 1b2e9...3ca

Skjønner hermetegn. Syntes bare  ikke det var en passende overdrivelse, da denne damen hadde på seg klær, og det var ts som ikke klarte å la være å glo. Denne tråden tror at denne damen dukket opp som hun skulle på stranden, og glemmer at hun hadde på seg klær.  For så mye oppstandelse  om en brystvorte i Norge i 2024 kan umulig være mulig. 

Anonymkode: 6b89f...96c

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thomasine skrev (16 timer siden):

Det passer bare å vise brystvorter i intime situasjoner.

Aldri offentlig.

God «utsikt» er alltid pirrende og positivt

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surpomp skrev (2 minutter siden):

God «utsikt» er alltid pirrende og positivt

Kan være…på riktig sted…til riktig tid…😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Skjønner hermetegn. Syntes bare  ikke det var en passende overdrivelse, da denne damen hadde på seg klær, og det var ts som ikke klarte å la være å glo. Denne tråden tror at denne damen dukket opp som hun skulle på stranden, og glemmer at hun hadde på seg klær.  For så mye oppstandelse  om en brystvorte i Norge i 2024 kan umulig være mulig. 

Jeg var ikke i bryllupet som ts skriver om og vet ikke hvordan kjolen så ut.

Jeg uttaler meg på generelt grunnlag at man skal prøve å unngå å stjele oppmerksomheten fra brudeparet både når det gjelder antrekk og oppførsel.

En mann i borat-drakt har også klær på seg 😉😉😉😉

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

«Å gå uten bh er classy»? Tidenes generalisering, og totalt feilslått.

For det første finnes det et så vidt spekter av BH-er at man finner en som passer de fleste klesplagg både i form og farge - Hvis man vil. Finnes ikke bh, så finnes andre løsninger. For det andre er det stor forskjell på bryster: Noen trenger støtten eller ønsker løft fra BH-er, noen ikke. Videre har noen små nippler og trenger ikke forholde seg til nipple covers, mens andre har store nippler og må det. 

Anonymkode: 2df94...bbc

Dette. :nikke: 

Jeg skjønner ikke argumentet flere kommer med om at "det er stygt med synlig BH"; det er jo ingen som har argumentert for at man skal gå med synlig BH heller - det er like stygt og upassende som å gå med synlige brystvorter. Jeg har relativt stor byste, og har likevel aldri noensinne funnet det nødvendig å gå i et bryllup med synlig BH eller synlige BH-stropper, men tar rett og slett på meg en BH som passer under kjolen (f.eks. stroppeløs om kjolen har smale skulderstropper osv.). Så lett er det faktisk. 

Anonymkode: 2ffd9...3f1

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Jeg var ikke i bryllupet som ts skriver om og vet ikke hvordan kjolen så ut.

Jeg uttaler meg på generelt grunnlag at man skal prøve å unngå å stjele oppmerksomheten fra brudeparet både når det gjelder antrekk og oppførsel.

En mann i borat-drakt har også klær på seg 😉😉😉😉

Nei, han har badedrakt på seg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dette. :nikke: 

Jeg skjønner ikke argumentet flere kommer med om at "det er stygt med synlig BH"; det er jo ingen som har argumentert for at man skal gå med synlig BH heller - det er like stygt og upassende som å gå med synlige brystvorter. Jeg har relativt stor byste, og har likevel aldri noensinne funnet det nødvendig å gå i et bryllup med synlig BH eller synlige BH-stropper, men tar rett og slett på meg en BH som passer under kjolen (f.eks. stroppeløs om kjolen har smale skulderstropper osv.). Så lett er det faktisk. 

Anonymkode: 2ffd9...3f1

Bh ses uansett, man ser konturene av den også. Selv om man kjøper den til mange tusen. Har man på klær som strammer over bysten ser man konturene av en bh. Det er stygt, og alle kjoler med bare rygger utgår jo også, ikke mulig å ha bh under de. Og hvorfor bruker klistrelapp for å skjule en brystvorte, vi alle vet den er der. 
Jeg får aldri svar på akkurat dette, noe annet enn at det er stygt. Hvorfor kan man formen på brystet med ikke formen på  brystvorten? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Nei, han har badedrakt på seg 

Som tydeligvis er godkjent antrekk i bryllup fordi han da har klær på seg.

Jeg håper mange menn leser denne tråden og stiller i borat-drakt i formelle anledninger framover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Som tydeligvis er godkjent antrekk i bryllup fordi han da har klær på seg.

Jeg håper mange menn leser denne tråden og stiller i borat-drakt i formelle anledninger framover.

Å ja, vi snakket om å gå i badetøy og ikke pynte seg til bryllup. For man er jo ikke pyntet om man går uten bh med kjole over. Er helt det samme som borat! Men herregud ja mann i borat kan skape mye liv det💃🏼

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Å ja, vi snakket om å gå i badetøy og ikke pynte seg til bryllup. For man er jo ikke pyntet om man går uten bh med kjole over. Er helt det samme som borat! Men herregud ja mann i borat kan skape mye liv det💃🏼

Du argumenterer med at kvinner med synlige brystvorter har klær på seg. Menn i borat-drakt har også klær på seg 😉😉😉😉

Jeg bruker bare ditt argument.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Du argumenterer med at kvinner med synlige brystvorter har klær på seg. Menn i borat-drakt har også klær på seg 😉😉😉😉

Jeg bruker bare ditt argument.

Ja, fordi det diskuteres som om denne kvinnen gikk naken. Jeg kaller badetøy, badetøy jeg da og ikke klær. 

Du later som du ikke skjønner forskjell på badetøy i bryllup og pyntet seg med kjole og sammenligner badetøy med å gå uten bh. Det er kanskje ikke det samme, men helt greit for meg. 
Du griper et halmstrå for å prøve å rettferdiggjøre elendig syn på kvinner. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes både kvinner og menn bør unngå klær som "aktivt" viser fram brystvortene, f.eks. i et trangt og skinnende stoff (f.eks. blank/glinsende sateng). 

Det er seksualisert og stjeler oppmerksomheten fra brudeparet. Å antyde eller hinte kraftig kan være mer seksualisert enn å vise helt Jeg tenker å aktivt vise fram brystvortene under et trangt skinnende stoff er mer seksualisert enn å gå toppløs med et langt, avslappet omslagsskjørt. Sexy undertøy eller svært korte skjørt og dyp utringning er mer seksualisert enn en kliss naken naturistkropp. 

Anonymkode: fe78a...2b7

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Ja, fordi det diskuteres som om denne kvinnen gikk naken. Jeg kaller badetøy, badetøy jeg da og ikke klær. 

Du later som du ikke skjønner forskjell på badetøy i bryllup og pyntet seg med kjole og sammenligner badetøy med å gå uten bh. Det er kanskje ikke det samme, men helt greit for meg. 
Du griper et halmstrå for å prøve å rettferdiggjøre elendig syn på kvinner. 

Hvor i denne tråden har jeg gitt uttrykk for et elendig syn på kvinner?

Jeg har gjentatte ganger skrevet at som gjest i et bryllup kler man seg slik at man ikke tar oppmerksomheten vekk fra brudeparet. Dette gjelder både kvinner og menn.

Jeg har ikke skrevet noe om at det ikke er greit med brystvorter som vises. Hva som tar oppmerksomheten fra brudeparet kan varierere i ulike kretser. 

Jeg rapporterer deg hvis du fortsetter å dikte opp og tillegge meg meninger jeg ikke har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig bryr jeg meg ikke om det. Tenker at paret er de som setter reglene på "dress code" i sitt bryllup. Og hvis det er feil så er det en sak mellom vedkommende og paret, ikke meg. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Hvor i denne tråden har jeg gitt uttrykk for et elendig syn på kvinner?

Jeg har gjentatte ganger skrevet at som gjest i et bryllup kler man seg slik at man ikke tar oppmerksomheten vekk fra brudeparet. Dette gjelder både kvinner og menn.

Jeg har ikke skrevet noe om at det ikke er greit med brystvorter som vises. Hva som tar oppmerksomheten fra brudeparet kan varierere i ulike kretser. 

Jeg rapporterer deg hvis du fortsetter å dikte opp og tillegge meg meninger jeg ikke har.

Om du ikke mener at kvinner må ha på bh når man pynter seg, så beklager jeg at jeg tillegger deg andre meningen. Og hvorfor du skal rapportere meg for at jeg mener at det er dårlig kvinnesyn å redusere kroppen til en kvinne til sexobjekt så må du gjerne gjøre det.
At kvinner må dekke seg til er tillærte  og kvinner er det verste på å fortelle andre kvinner at de må dette. 
Og om en dame med kjole på uten bh tar oppmerksomheten fra brudeparet, så tenker jeg at da må man se på omgangskretsen sin og ikke denne stakkarskvinnen som nå har en 12 siders tråd der andre kvinner forteller hvor vulgær hun er. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Om du ikke mener at kvinner må ha på bh når man pynter seg, så beklager jeg at jeg tillegger deg andre meningen. Og hvorfor du skal rapportere meg for at jeg mener at det er dårlig kvinnesyn å redusere kroppen til en kvinne til sexobjekt så må du gjerne gjøre det.
At kvinner må dekke seg til er tillærte  og kvinner er det verste på å fortelle andre kvinner at de må dette. 
Og om en dame med kjole på uten bh tar oppmerksomheten fra brudeparet, så tenker jeg at da må man se på omgangskretsen sin og ikke denne stakkarskvinnen som nå har en 12 siders tråd der andre kvinner forteller hvor vulgær hun er. 

Jeg har ikke noe sted i denne tråden skrevet noe som helst om at kvinner skal ha på seg BH eller ikke.

Sliter du litt med å lese? Jeg skrev at jeg kom til å rapportere deg om du fortsetter å dikte opp og tillegger meg meninger jeg ikke har. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mine brysvorter syns igjennom bh også… men da får jeg vel bare holde god avstand til alle bryllup 🤪😅

Anonymkode: 468de...e8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har ikke noe sted i denne tråden skrevet noe som helst om at kvinner skal ha på seg BH eller ikke.

Sliter du litt med å lese? Jeg skrev at jeg kom til å rapportere deg om du fortsetter å dikte opp og tillegger meg meninger jeg ikke har. 

Jeg tillegger deg ikke meninger, jeg MENER at kvinner som mener andre kvinner må dekkes seg til har dårlig kvinnesyn om det ikke er deg så er jo det vel og bra, ser ikke hvorfor du skal ta det da personlig da. Det gjelder jo ikke deg
Og det er sikkert mye bedre å skrive til andre om de kan lese. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk...

Folk burde bruke litt mindre energi og tid på å tenke på hva slags klær andre går i.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...