Gå til innhold

Passer det seg å være gjest i bryllup og vise brystvorter gjennom kjolen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Så en brystvorte er så spennende at man ikke minnes bryllupet og festen, men kun brystvorten? 
Vi er ikke hjernedøde fordi vi er uenig ;) 

Anonymkode: 6b89f...96c

Seriøst, kan du lese?

Jeg har ikke skrevet noe om at en brystvorte tar oppmerksomhet. 

Jeg har flere ganger skrevet at hva som tar oppmerksomhet varierer fra bryllup til bryllup!!!!

Lær deg å lese hvis du skal diskutere på KG.

Anonymkode: 1b2e9...3ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 22.6.2024 den 9.31):

Seriøst, kan du lese?

Jeg har ikke skrevet noe om at en brystvorte tar oppmerksomhet. 

Jeg har flere ganger skrevet at hva som tar oppmerksomhet varierer fra bryllup til bryllup!!!!

Lær deg å lese hvis du skal diskutere på KG.

Lær deg å fokusere på det som betyr noe.

Om noen går med eller uten BH betyr ikke noe. At noen gifter seg, og du er invitert til å feire med dem, betyr noe.

At noe, eller noen, fanger oppmerksomheten din et øyeblikk betyr ikke at det stjeler oppmerksomheten fra bryllupet i det store og det hele.

I det forrige bryllupet jeg var i så dukket en gjest opp (etter avtale med bruden) i en stor og rød tyllkjole. Kjolen var nydelig, og gjesten var utrolig fin i den, men det stjal ikke oppmerksomheten i den grad at jeg ikke minnes brudeparet og selve grunnen til at jeg var der.

Anonymkode: 85b64...a02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Lær deg å fokusere på det som betyr noe.

Om noen går med eller uten BH betyr ikke noe. At noen gifter seg, og du er invitert til å feire med dem, betyr noe.

At noe, eller noen, fanger oppmerksomheten din et øyeblikk betyr ikke at det stjeler oppmerksomheten fra bryllupet i det store og det hele.

I det forrige bryllupet jeg var i så dukket en gjest opp (etter avtale med bruden) i en stor og rød tyllkjole. Kjolen var nydelig, og gjesten var utrolig fin i den, men det stjal ikke oppmerksomheten i den grad at jeg ikke minnes brudeparet og selve grunnen til at jeg var der.

Hjelpes, spiller du dum eller?

Å TA OPPMERKSOMHETEN FRA BRUDEPARET BETYR IKKE AT MAN NISTIRRER PÅ NOEN ELLER AT NOE/NOEN FANGER OPPMERKSOMHETEN ETT ØYEBLIKK.

DET BETYR AT NÅR BRUDEPARET OG GJESTENE MINNES BRYLLUPET ER DET FULLE ONKEL OLA SOM LÅ UNDER BORDET OG SANG FYLLEVISER DE HUSKER. ELLER LISE SOM FLASHET PUPPENE FOR ALLE MIDT UNDER MIDDAGEN ELLER GURI SOM KOM MED EN UPASSENDE KJOLE. DET KAN VÆRE PÅKLEDDE PEDER I NUDISTBRYLLUPET.

DET KAN VARIERE FRA BRYLLUP TIL BRYLLUP.

Trenger du flere eksempler?

Jeg har ikke en eneste gang i denne tråden skrevet noe som helst om jeg bryr om noen går uten BH. Så slutt å anta at jeg ikke fokuserer på det som er viktig.

Og slutt å innbille deg at du er fasiten for hvordan folk reagerer på andre i bryllup.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Hjelpes, spiller du dum eller?

Å TA OPPMERKSOMHETEN FRA BRUDEPARET BETYR IKKE AT MAN NISTIRRER PÅ NOEN ELLER AT NOE/NOEN FANGER OPPMERKSOMHETEN ETT ØYEBLIKK.

DET BETYR AT NÅR BRUDEPARET OG GJESTENE MINNES BRYLLUPET ER DET FULLE ONKEL OLA SOM LÅ UNDER BORDET OG SANG FYLLEVISER DE HUSKER. ELLER LISE SOM FLASHET PUPPENE FOR ALLE MIDT UNDER MIDDAGEN ELLER GURI SOM KOM MED EN UPASSENDE KJOLE. DET KAN VÆRE PÅKLEDDE PEDER I NUDISTBRYLLUPET.

DET KAN VARIERE FRA BRYLLUP TIL BRYLLUP.

Trenger du flere eksempler?

Jeg har ikke en eneste gang i denne tråden skrevet noe som helst om jeg bryr om noen går uten BH. Så slutt å anta at jeg ikke fokuserer på det som er viktig.

Og slutt å innbille deg at du er fasiten for hvordan folk reagerer på andre i bryllup.

Nei, spiller DU dum?

Hele tråden handler om at noen mener at konturene av to brystvorter ikke sømmer seg i f.eks. et bryllup fordi det "stjeler oppmerksomheten". Mitt svar til dette er da at det er de som mister fokus av noe sånt som er problemet, for det er det jo hvis det er alt man minnes fra festen.

Jeg har ikke fasiten, eller kan stå til ansvar for hvordan andre reagerer, men når det kommer til trådens tema så er det en "ikke sak". Menneskene som reagerer, og kun minnes dette "problemet", er selve problemet. En selv er den eneste som kan stå til ansvar for hvordan en selv reagerer, man kan ikke legge det ansvaret på andre gjester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Nei, spiller DU dum?

Hele tråden handler om at noen mener at konturene av to brystvorter ikke sømmer seg i f.eks. et bryllup fordi det "stjeler oppmerksomheten". Mitt svar til dette er da at det er de som mister fokus av noe sånt som er problemet, for det er det jo hvis det er alt man minnes fra festen.

Jeg har ikke fasiten, eller kan stå til ansvar for hvordan andre reagerer, men når det kommer til trådens tema så er det en "ikke sak". Menneskene som reagerer, og kun minnes dette "problemet", er selve problemet. En selv er den eneste som kan stå til ansvar for hvordan en selv reagerer, man kan ikke legge det ansvaret på andre gjester.

HAR JEG NOEN GANG I DENNE TRÅDEN SKREV AT JEG HAR MISTER FOKUS AV BRYSTVORTER?

LESEFORSTÅELSEN PÅ KG ER SKREMMENDE LAV.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

HAR JEG NOEN GANG I DENNE TRÅDEN SKREV AT JEG HAR MISTER FOKUS AV BRYSTVORTER?

LESEFORSTÅELSEN PÅ KG ER SKREMMENDE LAV.

Kjære vene, går det bra med deg?

Jeg har ikke skrevet at du har sagt det, det er trådens tema.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fra ditt innlegg #322:

"Lær deg å fokusere på det som betyr noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kjære vene, går det bra med deg?

Jeg har ikke skrevet at du har sagt det, det er trådens tema.

Du trenger tydeligvis å få ting inn med teskje:

Når jeg er i bryllup så tar jeg hensyn til brudeparet både når det gjelder antrekk og oppførsel fordi det er deres store dag, ikke min, siden jeg vet at det finnes folk som henger seg opp i feil ting i bryllup. Derfor gjør jeg det jeg kan for å ikke dra oppmerksomheten vekk fra brudeparet. Jeg kan ikke styre hva andre bryr seg om i et bryllup, men jeg kan prøve mitt beste for å ikke bli festens midtpunktet.

Men jeg skjønner jo at jeg er gammeldags og at det er in å drite i brudeparet for å kle seg i det man selv vil. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Du trenger tydeligvis å få ting inn med teskje:

Når jeg er i bryllup så tar jeg hensyn til brudeparet både når det gjelder antrekk og oppførsel fordi det er deres store dag, ikke min, siden jeg vet at det finnes folk som henger seg opp i feil ting i bryllup. Derfor gjør jeg det jeg kan for å ikke dra oppmerksomheten vekk fra brudeparet. Jeg kan ikke styre hva andre bryr seg om i et bryllup, men jeg kan prøve mitt beste for å ikke bli festens midtpunktet.

Men jeg skjønner jo at jeg er gammeldags og at det er in å drite i brudeparet for å kle seg i det man selv vil. 

Du finner på ting, det er ikke rart du lar deg provosere.

Det er vel ingen som har sagt at man kler seg i hva man vil uavhengig av brudeparets ønsker, de fleste bryllup har en kleskode, og man unngår visse farger. Noe jeg aldri har sett er en dress code for undertøyet, så det blir jo opp til en selv ut i fra komfort og antrekk.

Der du kanskje tar på deg en BH fordi du vil være nøytral og gjemme brystvortene, så ser jeg kanskje BH-en din gjennom kjolen og tenker "Jøss, kunne hun ikke gjort en innsats?". Man kan følge kleskoden, ta de hensyn man kan og være så nøytral så mulig, og likevel kan det være en detalj ved deg noen reagerer på. Hår, sminke, kjolevalg, væremåte. Man kan ikke styre hvilke detaljer andre henger seg opp i, men det er små detaljer, akkurat som brystvortene som er diskutert over 17 sider nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Du finner på ting, det er ikke rart du lar deg provosere.

Det er vel ingen som har sagt at man kler seg i hva man vil uavhengig av brudeparets ønsker, de fleste bryllup har en kleskode, og man unngår visse farger. Noe jeg aldri har sett er en dress code for undertøyet, så det blir jo opp til en selv ut i fra komfort og antrekk.

Der du kanskje tar på deg en BH fordi du vil være nøytral og gjemme brystvortene, så ser jeg kanskje BH-en din gjennom kjolen og tenker "Jøss, kunne hun ikke gjort en innsats?". Man kan følge kleskoden, ta de hensyn man kan og være så nøytral så mulig, og likevel kan det være en detalj ved deg noen reagerer på. Hår, sminke, kjolevalg, væremåte. Man kan ikke styre hvilke detaljer andre henger seg opp i, men det er små detaljer, akkurat som brystvortene som er diskutert over 17 sider nå. 

Det hjalp visst ikke med teskje heller 🤦‍♀️ 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Det hjalp visst ikke med teskje heller 🤦‍♀️ 

Nei, det nytter ikke å diskutere med deg så lenge du ikke evner å ta inn over deg noe annet enn din egen fasit🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nei, det nytter ikke å diskutere med deg så lenge du ikke evner å ta inn over deg noe annet enn din egen fasit🤷‍♀️

Jeg synes det er fryktelig merkelig å bli forfulgt og trakassert i denne tråden bare fordi jeg mener at man som gjest skal ta hensyn til brudeparet når det gjelder antrekk og oppførsel. 

Det er den eneste "fasiten" jeg har gitt uttrykk for i denne tråden.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Jeg synes det er fryktelig merkelig å bli forfulgt og trakassert i denne tråden bare fordi jeg mener at man som gjest skal ta hensyn til brudeparet når det gjelder antrekk og oppførsel. 

Det er den eneste "fasiten" jeg har gitt uttrykk for i denne tråden.

Det er et diskusjonsforum🤦‍♀️ Jeg har svart på dine innlegg, men vis meg gjerne hvor jeg har trakassert deg. 

Nei, du har sidestilt konturene av brystvorter med det å la "pupper og pikker henge og slenge", menn i borat osv.

En mann som stiller i borat der kleskoden er mørk dress oppfyller ikke kleskoden, og tar dermed ikke hensyn til brudeparet. En kvinne i en kjole som dekker bryster, kjønnsorgan og mer enn det (knelang eller fotsid), men uten BH, tar derimot hensyn til kleskoden og dermed brudeparets ønsker.

Nå har du beskyldt meg for trakassering fordi jeg har svart deg på innlegg i et diskusjonsforum, så jeg har i grunn liten tro på at du skal klare å forstå forskjellen i eksempelet. Jeg tenker at det beste er å bare avslutte diskusjonen her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Det er et diskusjonsforum🤦‍♀️ Jeg har svart på dine innlegg, men vis meg gjerne hvor jeg har trakassert deg. 

Nei, du har sidestilt konturene av brystvorter med det å la "pupper og pikker henge og slenge", menn i borat osv.

En mann som stiller i borat der kleskoden er mørk dress oppfyller ikke kleskoden, og tar dermed ikke hensyn til brudeparet. En kvinne i en kjole som dekker bryster, kjønnsorgan og mer enn det (knelang eller fotsid), men uten BH, tar derimot hensyn til kleskoden og dermed brudeparets ønsker.

Nå har du beskyldt meg for trakassering fordi jeg har svart deg på innlegg i et diskusjonsforum, så jeg har i grunn liten tro på at du skal klare å forstå forskjellen i eksempelet. Jeg tenker at det beste er å bare avslutte diskusjonen her.

Nei, jeg har virkelig ikke sidestilt konturene av brystvorter med pikk som henger og slenger. 

Det er trakassering å ta et innlegg jeg svart på noe annet og vri dem til å bety noe annet enn det jeg har svart.

Det siste avsnittet lyser trakassering lang vei.

Jeg skjønner virkelig ikke at det at jeg mener man skal hensyn til brudeparet når det gjelder antrekk og oppførsel er så kontroversiell. Men greit, jeg er sikkert gammeldags. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei, jeg har virkelig ikke sidestilt konturene av brystvorter med pikk som henger og slenger. 

Det er trakassering å ta et innlegg jeg svart på noe annet og vri dem til å bety noe annet enn det jeg har svart.

Det siste avsnittet lyser trakassering lang vei.

Jeg skjønner virkelig ikke at det at jeg mener man skal hensyn til brudeparet når det gjelder antrekk og oppførsel er så kontroversiell. Men greit, jeg er sikkert gammeldags. 

AnonymBruker skrev (På 16.6.2024 den 18.44):

Å beklager, jeg visste ikke at du var fasit for hvor alle andre har fokus i et bryllup 🤷‍♀️

Da er det bare å kjøre på med pupper og pikker hengende å slenge i bryllup.

AnonymBruker skrev (På 16.6.2024 den 16.55):

Da bør det være fritt fram for å la pikken henge ut av buksa også da? Livet ditt blir ikke verre av det.

AnonymBruker skrev (På 17.6.2024 den 10.02):

Du argumenterer med at kvinner med synlige brystvorter har klær på seg. Menn i borat-drakt har også klær på seg 😉😉😉😉

Jeg bruker bare ditt argument.

Hele tråden handler om en gjest uten BH hvor konturene av brystvortene syntes, og dette er noen av dine svar i tråden.

Jeg er helt enig i at man skal ta hensyn til brudeparet, men jeg er uenig i at man ikke tar hensyn til brudeparet eller kleskode ved å droppe BH-en under en kjole. Altså, trådens tema. Jeg mener også at det er stor forksjell på å ha pikken hengende ut av bukse, og det å ikke ha på seg BH under en kjole.

Du har helt rett i at mitt siste avsnitt der ikke lyser respekt nettopp fordi du hadde anklaget meg for trakassering på bakgrunn av at jeg har svart på dine innlegg. Du, som i denne tråden har antydet at andre er dumme, drittunger og hjernedøde (scroll deg gjerne tilbake), kan virkelig ikke se på deg selv som offer for trakassering her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 16.6.2024 den 23.13):

Man tar hensyn til brudeparet og har på seg klær som gjør at de andre gjestene ikke er opptatt å glo i stedet for å være opptatt av brudeparet.

Du kan argumenterer til du blir grønn i trynet, men jeg kommer ikke til å endre mening når det gjelder dette.

Enig med deg, litt folkeskikk bør man ha

Anonymkode: 9239f...1da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Luksusbia skrev (På 16.6.2024 den 23.34):

Å gå uten bh er faktisk veldig classy. Under kjoler er det verken pent eller klasse med bhstropper under. Det virker som dagens unge kvinner ikke vet hvor vanlig det var for 50 år siden å gå uten badedrakt og bikinikropp på stranda på 60/70 og 80 tallet. Barn opp til skolealder gikk også nakne om sommeren og i sprederen i hagen. I syden og ved badeplasser var det sjelden noen som hevet på øyenbryn av at 40 år gamle damer og menn gikk rundt og svømte toppløse, free the nipple er ikke ett norsk radikalt feministutrykk. Naturistene feirer alle slags kropper, og at du beskriver hun som har oppdratt og elsker mannen din på den måten du gjør er bare trist. De brystene du latterliggjør har gjort jobben for at din man fikk næring og ett sterkt immunforsvar som barn. Bare håper for Guds skyld at du ikke er mor til noen som får vite noe om hvor overfladisk og antifeministisk du er. Ler du av surrogater som kjempet frem kvinnesaker som stemmerett også? Hva fokuserer du på når du leser Simone De Bovoar « Det annet kjønn»? Er du kristen eller muslim og tror at kvinner skal tie og ta på bh fordi menn kan bli kåte av å se nippler?

🙄 herlighet , ser du ikke forskjell på stranda og bryllup du da?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/16/2024 at 3:19 PM, AnonymBruker said:

Nææ, synes jeg egentlig ikke det er.

Mere upassende i dåp, begravelse, 70årslag osv.

Siden hun valgte en tettsittende kjole uten BH tenker jeg at hun hadde både kropp og selvtillit til å bære den! Ingen har vel vondt av noen brystvorter. 

Anonymkode: b7f66...b2f

Når ble:  å vise brystvorter = selvtillit? 🥴

Endret av Btw
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
kokojambo skrev (På 18.6.2024 den 18.05):

Kor snerpete er det mogleg å vere? Svaret finn ein på Kvinneguiden!

Snerpete fordi man mener man ikke viser nipler i bryllup? 🤦🏻‍♀️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...