Gå til innhold

Passer det seg å være gjest i bryllup og vise brystvorter gjennom kjolen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Anonymbruker*** skrev (7 minutter siden):

Mye som er respektløst om man leser tråden her. Rød kjole, hvit kjole, kort kjole, pynte seg for lite, pynte seg for mye, klesplagg som tar oppmerksomhet eller overgår (?) bruden. Så lenge man ikke stiller opp i joggis eller brudekjole selv burde det gå helt fint tenker jeg.

Ikke enig. Mange andre antrekk enn de to nevnte man bør droppe.

Er det virkelig så vanskelig å ta hensyn til andre de få gangene man er i bryllup?

"Jeg, jeg, jeg vil ha på meg hva jeg vil" 

Anonymkode: 1b2e9...3ca

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Blir også overrasket over at enkelte her ikke vet at rødt og hvitt ikke skal brukes som gjest i bryllup. Det er mange formelle settinger der det er dress code.

Anonymkode: 9fbe9...7dd

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har ikke sett på Dagsrevyen på åresvis så kan ikke uttale meg om dem, men hvor er det du ser alle disse manne boobsa under fotball -EM ? I bryllup eller på pub i baris? Ja, i enktelte miljøer ser man jo langt flere mannlige brystvorter enn kvinnelige . Menn er litt vel ivrige på flashe i alle mulige settinger om det er tosifra på gradestokken etter min smak. 

Anonymkode: a01c2...dfc

De er jo der hele tiden. Har du sett en kamp i det siste eller? En ting er alle mennene som står i baris, men man ser også konturene til brystvortene til spillerne feks. Bare å se når de står der linjet opp til nasjonalsangene.  Jeg såg også han unge høyre-lederens sine konturene fra valgvaken i høst.

Anonymkode: 9f789...b45

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thomasine skrev (5 timer siden):

Det passer bare å vise brystvorter i intime situasjoner.

Aldri offentlig.

Jeg er enig. Det ser bare teit ut. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bare partner eller potensiell partner ser brystvortene mine, selv om jeg har klær på.. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er det virkelig så vanskelig å ta hensyn til andre de få gangene man er i bryllup?

Vet ikke, har aldri hatt problemer med å kle meg både anstendig og lite påfallende til diverse anledninger så vidt jeg selv vet. Men om KGs motepanel skulle dømme meg kan det jaggu hende jeg ville stått til stryk 😂 At rødt i bryllup er fyfy har jeg for eksempel aldri hørt før. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Man ser konturene til Jepser Mathisen sine brystvorter as we speak

Anonymkode: 9f789...b45

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Skal man kle seg etter hva andre vil? Jeg kommer aldri til å bestemme hva andre skal ha på. Om det står i innbydelsen at du må kle deg sømmelig, helst fotsidkjole, som ikke er tettsittende. Mulig min ektemann ønsker da å se på deg isteden for meg (for det er tydeligvis det man er redd for her på kg) så hadde jeg faktisk ikke kommet. 
Ja, man kan ha dresskode slik pent antrekk osv.

Man kan ha pent antrekk selv om bhen ligger hjemme. I dag er også kjole lagd omtrent til å bare gå uten bh. 
Ene piatjelta kjolen min er helt åpen rygg, nydelig silke, fotsid og jeg bruker ikke bh under den. Tror den kunne fint brukt i et bryllup. 
For å være helt ærlig har jeg aldri tenkt over at mine pupper kan ses. 

Anonymkode: 6b89f...96c

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Syns at det er innafor i en hverdagslig setting, ville ikke selg gjort det i bryllup.

Anonymkode: 60de0...611

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Skal man kle seg etter hva andre vil? Jeg kommer aldri til å bestemme hva andre skal ha på. Om det står i innbydelsen at du må kle deg sømmelig, helst fotsidkjole, som ikke er tettsittende. Mulig min ektemann ønsker da å se på deg isteden for meg (for det er tydeligvis det man er redd for her på kg) så hadde jeg faktisk ikke kommet. 
Ja, man kan ha dresskode slik pent antrekk osv.

Man kan ha pent antrekk selv om bhen ligger hjemme. I dag er også kjole lagd omtrent til å bare gå uten bh. 
Ene piatjelta kjolen min er helt åpen rygg, nydelig silke, fotsid og jeg bruker ikke bh under den. Tror den kunne fint brukt i et bryllup. 
For å være helt ærlig har jeg aldri tenkt over at mine pupper kan ses. 

Man skal ta hensyn til andre de får gangene man er i bryllup. Er det virkelig så vanskelig for deg?

Mange i denne tråden høres ut som drittunger i trassalder.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg var i bryllup i går og en av brudgommens aller nærmeste, kom i en kjole som var tettsittende og man så brystvortene veldig godt.

Jeg synes det er skikkelig upassende som gjest i bryllup, og skjønner ikke hvorfor hun bare ikke kunne lime geleputer (nipple covers) over brystvortene når hun er uten bh i en tettsittende kjole.

Det var ikke bare jeg som la merke til dette, da det var umulig å ikke se det.

Anonymkode: 44883...a25

Sykt upassende 

Anonymkode: d978e...4f0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Du blir svett av nipplecover ( ok, aldri prøv deg på genser eller jakke ) , mer tape er sikkert lurt om de faller av.. og tåfis? Sikker på puppene dine ikke får keto ånde og? 

Mener du ketoånde? 

Ikke alle tåler de gelputene..

Noen reagerer veldig på det stoffet mot huden, uten at det betyr de ikke kan ha på genser. Dette var et dårlig trolleforsøk. 

Anonymkode: bb9b9...09e

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Man skal ta hensyn til andre de får gangene man er i bryllup. Er det virkelig så vanskelig for deg?

Jeg tar hensyn, har på meg en av de fineste antrekkene jeg har. Pynter meg for bruden, bh og truse har vel ingen andre noe med?! 
Det er ikke oss som ikke bruker bh som er problemet, det er synes på kvinnekroppen som er problemet. Menn kan gå i dressbukser der konturene av penis ses, menn kan gå i skjorter der brystvorten ses. Kvinner må dekkes til

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Mens du tyr til ymse navnkalling og kaller andre drittunger. Stryk for logisk brist.

Noen av oss kjenner folk som bryr seg mer om stemning og gjennomføring enn gjesters antrekk. 

Poenget er at om jeg som brud ville mislikt forsøk på shaming og å lage dårlig stemning før jeg hadde brydd meg om antrekk. 

Hvis folk skulle glemme hvem de er for å feire, fordi de fikk se litt pupp hadde de fort vært en saga blott som venn i min verden.

Folk har ikke nødvendigvis råd til å kjøpe seg noe nytt engang, og hos meg skulle fokuset vært på hygge og glede ved at folk dukket opp for å feire min spesielle anledning. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mens du tyr til ymse navnkalling og kaller andre drittunger. Stryk for logisk brist.

Noen av oss kjenner folk som bryr seg mer om stemning og gjennomføring enn gjesters antrekk. 

Poenget er at om jeg som brud ville mislikt forsøk på shaming og å lage dårlig stemning før jeg hadde brydd meg om antrekk. 

Hvis folk skulle glemme hvem de er for å feire, fordi de fikk se litt pupp hadde de fort vært en saga blott som venn i min verden.

Folk har ikke nødvendigvis råd til å kjøpe seg noe nytt engang, og hos meg skulle fokuset vært på hygge og glede ved at folk dukket opp for å feire min spesielle anledning. 

Jeg skrev ikke at dere var drittunger, jeg skrev at dere høres ut som drittunger.

Hva er den logiske bristen?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg tar hensyn, har på meg en av de fineste antrekkene jeg har. Pynter meg for bruden, bh og truse har vel ingen andre noe med?! 
Det er ikke oss som ikke bruker bh som er problemet, det er synes på kvinnekroppen som er problemet. Menn kan gå i dressbukser der konturene av penis ses, menn kan gå i skjorter der brystvorten ses. Kvinner må dekkes til

Jeg ønsker ikke å se menn som ikke er tildekket i et bryllup heller.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg ønsker ikke å se menn som ikke er tildekket i et bryllup heller.

Da har du et problem, svært få menn går å dekker sine brystvorter, i dag er deg også moderne med ganske trange dressbukser på menn. Jeg har faktisk ingen tro på at du reagerer på det at man ser dette hos menn. Det er daglig og ikke noe vi reflekterer over. Dermed har vi hørt om kvinner som må kle seg sømmelig i mange, mange år. Og kvinner faktisk de verste når det gjelder å gjøre skam på andre kvinner som gjør/kler seg annerledes enn seg selv. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Blir også overrasket over at enkelte her ikke vet at rødt og hvitt ikke skal brukes som gjest i bryllup. Det er mange formelle settinger der det er dress code.

Anonymkode: 9fbe9...7dd

At man ikke skal bruke rødt i bryllup er noe tull fra amerikanske filmer. 

Dronning Sonja har brukt rødt i bryllup flere ganger, vil du hevde at hun ikke har peiling på skikk og bruk?

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tull. Alle ( normale )  hadde hørt om bh og nipplecover for 10- 20 år siden og før det og. Hjelpes. Jeg er 48 år og brukte nipple cover som tenåring og i begynnelsen av 20 årene. Så ble det heng og over til stroppeløs bh under festtoppene/ kjolene. Tror du blander med smartphone eller noe. 

Jeg har aldri hørt om nipple cover før inntil for noen få år siden. Er i 30-årene. Vil si jeg er rimelig normal.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Da har du et problem, svært få menn går å dekker sine brystvorter, i dag er deg også moderne med ganske trange dressbukser på menn. Jeg har faktisk ingen tro på at du reagerer på det at man ser dette hos menn. Det er daglig og ikke noe vi reflekterer over. Dermed har vi hørt om kvinner som må kle seg sømmelig i mange, mange år. Og kvinner faktisk de verste når det gjelder å gjøre skam på andre kvinner som gjør/kler seg annerledes enn seg selv. 

Jeg gir blank i hvordan både kvinner og menn kler seg til hverdags. Denne tråden handler om bryllup.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...