Gå til innhold

Passer det seg å være gjest i bryllup og vise brystvorter gjennom kjolen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Ja jeg har selv kommentert til utallige kvinner i feks operaen, bryllup og andre tilstelninger at bhen er synlig, enten på skuldrene, i ryggen eller i utrigning eller gjennom feks silkestoff. 

Du velger ikke silkekjole om du skal ha bh. Dette er da vanlig etikette? 

Anonymkode: f2b5e...531

Vet du hva silke er? 
det er greit og velge en bh som passer kjolen ja, så det er bra du minner kvinner på dette. Spesielt de utallige du har snakket med i operaen. Stå på. 

Anonymkode: a01c2...dfc

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Ingen damer tenner seksuelt på menns brystvorter! Alle menn tenner på brystene til kvinner. Det er en viss etikette i bryllup. Jeg er kanskje konservativ,men så justisministeren i selskap på slottet og reagerte på kjolen uten bh med synlige brystvorter 🤔

Anonymkode: 9fbe9...7dd

Det er jo helt feil!

Det finnes damer som synes nipler er sexy og menn som ikke gjør det. Det finnes også aseksuell, og homofile som trolig ikke tenker stort over det.

Dette er en utrolig seksualisering av andres tankegang. Har aldri tenkt over annet enn å ikke gå i hvitt, og i det siste bryllupet jeg var i var det både utringninger, røde kjoler etc etc. 

Dette er bare noe tull som vi drar med oss fra usa😂

Anonymkode: bb9b9...09e

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Okay,vi har nok veldig ulikt syn på hvordan man kler seg stilfullt i bryllup og til hverdags.

Får faktisk bare komplimenter for min klesstil, av både unge og gamle. Jeg bruker ikke bh noen gang lenger. Bruke det bare for å tilfredstille andre er jeg ferdig med.

Jeg er ikke redd for pupp heller da, det har ingenting med sex å gjøre. 

Anonymkode: 6b89f...96c

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg var i bryllup i går og en av brudgommens aller nærmeste, kom i en kjole som var tettsittende og man så brystvortene veldig godt.

Jeg synes det er skikkelig upassende som gjest i bryllup, og skjønner ikke hvorfor hun bare ikke kunne lime geleputer (nipple covers) over brystvortene når hun er uten bh i en tettsittende kjole.

Det var ikke bare jeg som la merke til dette, da det var umulig å ikke se det.

Anonymkode: 44883...a25

Jeg syns dette er vulgært, ja. Og det kan lett unngås.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Uanonym bruker skrev (23 minutter siden):

Når ble folk plutselig så redde for brystvorter?

Jeg har ingen tro på at alle i dette selskapet glante på brystvortene til denne dama. 

Før var det helt normalt at kvinner gikk uten BH, og "nipple covers" var ikke funnet opp. 

Menns brystvorter kan jo også synes når de går i tynne skjorter. For ikke å snakke om formen på penis/testikler når de går i trange bukser. Har aldri hørt om at de får beskjed om å dekke seg til...

Det handler ikke om å være redd for brystvorter - det handler om å kle seg på en måte som ikke tar oppmerksomheten vekk fra brudeparet. 

Som gjest i bryllup skal man ikke være midtpunktet. Tydelig at mange her gir blaffen i vanlig folkeskikk.

Anonymkode: 1b2e9...3ca

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Til vanlig syns jeg det går greit, men på bryllup blir det litt for stjel oppmerksomhet og respektløst.

Anonymkode: 33040...1f1

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Får faktisk bare komplimenter for min klesstil, av både unge og gamle. Jeg bruker ikke bh noen gang lenger. Bruke det bare for å tilfredstille andre er jeg ferdig med.

Tror de fleste menn vil være uenige med deg om at pupp ikke har noe med sex og tenning å gjøre ! Tenk på alle de jentene som legger inn silikon i brystene sine. Hadde menn likt flate bryster hadde ingen gjort det. Se tilbake på renessanse på 1500-tallet. Bryster med stive nippler med et lite hvitt "slør",over. Nei,pupper har blitt begjært av menn i tusenvis av år.

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ikke en gang i noens bryllup vil du tilfredstille dem med å tone ned puppe showet? 

Jeg har pupper jeg også, jeg vet hva som skjer når jeg lar dem være fri, folk ser. På bryllup er det ufint, å har ingenting med sex å gjøre, men manglende respekt fordi uavhengig om det ikke betyr sex for deg, er pupp fortsatt sexuelt for en del andre og noe folk automatisk ser på uten om de vil det eller mener det. 

Å ha på en knall rød kjole, et så kort skjørt at rompa henger ut uten truse under, kan si at det også bare er andres problemer om de ikke takler deg, hva om du bare elsker elefanter, skal ikke du få gå i neon rosa med neon grønne elefanter og sløyfer på skuldrene på størrelse med hodet ditt? Hva mener dere at dette ikke handler om meg idag? 🥺

Hovedkarakter, ansvarsløshet syndrom. 

Anonymkode: 33040...1f1

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det handler ikke om å være redd for brystvorter - det handler om å kle seg på en måte som ikke tar oppmerksomheten vekk fra brudeparet. 

Som gjest i bryllup skal man ikke være midtpunktet. Tydelig at mange her gir blaffen i vanlig folkeskikk.

Nei, man tar ikke fokus bort fra bruden ved at brystvorter synes gjennom tøy.

Man tar ikke fokuset fra bruden fordi man går i rødt(eller hvitt, for de fleste skjønner at den med brudesløret er hu som har gifta deg).

Man tar bort fokuset fra bruden, hyggen og anledningen ved å ha negativt fokus på de andre gjestene!

Ts er jo en av dem som da var med på å ødelegge ved å i stedet for å klare å bevare fokus, ble distrahert og muggen pga konturen til andres brystvorter. 

Veit ikke om jeg skal le eller grine, for dette er banalt og veldig lite å vie tid til. 

Men så godt har man vel fått det, at det man sitter igjen med etter en slik anledning er en fremmeds antrekk. 

Selv ikke en klovn ville klart å få mitt fokus vekk fra min venn og bidra til at jeg forsuret deres store dag.

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tror de fleste menn vil være uenige med deg om at pupp ikke har noe med sex og tenning å gjøre ! Tenk på alle de jentene som legger inn silikon i brystene sine. Hadde menn likt flate bryster hadde ingen gjort det. Se tilbake på renessanse på 1500-tallet. Bryster med stive nippler med et lite hvitt "slør",over. Nei,pupper har blitt begjært av menn i tusenvis av år.

Og kvinner.

Det samme har lepper, hals, lår, rumpe etc. Det er alle ting som blir brukt som symbolikk på sex. Ei dame som slikker seg sakte over munnen har blitt brukt i hvor mange tusen reklamer..?

Ergo må alle nå bruke munnbind i bryllup. I hvertfall de som har større lepper enn bruden. Og leppestift burde forbys for samtlige. Brudens lepper ble være i fokus

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Det er da svært ofte man ser mannlige brystvorter gjennom feks skjorter. Ser jo selv på dagsrevyen. Har heller ikke tall på hvor mange man ser i disse dager under fotball-EM, men det er langt flere enn kvinnelige brystvorter.

Anonymkode: 9f789...b45

Har ikke sett på Dagsrevyen på åresvis så kan ikke uttale meg om dem, men hvor er det du ser alle disse manne boobsa under fotball -EM ? I bryllup eller på pub i baris? Ja, i enktelte miljøer ser man jo langt flere mannlige brystvorter enn kvinnelige . Menn er litt vel ivrige på flashe i alle mulige settinger om det er tosifra på gradestokken etter min smak. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nei, man tar ikke fokus bort fra bruden ved at brystvorter synes gjennom tøy.

Man tar ikke fokuset fra bruden fordi man går i rødt(eller hvitt, for de fleste skjønner at den med brudesløret er hu som har gifta deg).

Man tar bort fokuset fra bruden, hyggen og anledningen ved å ha negativt fokus på de andre gjestene!

Ts er jo en av dem som da var med på å ødelegge ved å i stedet for å klare å bevare fokus, ble distrahert og muggen pga konturen til andres brystvorter. 

Veit ikke om jeg skal le eller grine, for dette er banalt og veldig lite å vie tid til. 

Men så godt har man vel fått det, at det man sitter igjen med etter en slik anledning er en fremmeds antrekk. 

Selv ikke en klovn ville klart å få mitt fokus vekk fra min venn og bidra til at jeg forsuret deres store dag.

Å beklager, jeg visste ikke at du var fasit for hvor alle andre har fokus i et bryllup 🤷‍♀️

Da er det bare å kjøre på med pupper og pikker hengende å slenge i bryllup.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg var i bryllup i går og en av brudgommens aller nærmeste, kom i en kjole som var tettsittende og man så brystvortene veldig godt.

Jeg synes det er skikkelig upassende som gjest i bryllup, og skjønner ikke hvorfor hun bare ikke kunne lime geleputer (nipple covers) over brystvortene når hun er uten bh i en tettsittende kjole.

Det var ikke bare jeg som la merke til dette, da det var umulig å ikke se det.

Anonymkode: 44883...a25

Hvis vedkommende var slank/ tynn er det innafor. Hvis vedkommende var overvektig var det ikke bare upassende, men også udelikat og kvalmt. 

Anonymkode: 73173...628

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Uanonym bruker skrev (36 minutter siden):

Tenker vel mest på nærere fortid, man skal ikke mer enn 10-20 år tilbake før ingen hadde hørt om sånt.

Tull. Alle ( normale )  hadde hørt om bh og nipplecover for 10- 20 år siden og før det og. Hjelpes. Jeg er 48 år og brukte nipple cover som tenåring og i begynnelsen av 20 årene. Så ble det heng og over til stroppeløs bh under festtoppene/ kjolene. Tror du blander med smartphone eller noe. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Og kvinner.

Det samme har lepper, hals, lår, rumpe etc. Det er alle ting som blir brukt som symbolikk på sex. Ei dame som slikker seg sakte over munnen har blitt brukt i hvor mange tusen reklamer..?

Ergo må alle nå bruke munnbind i bryllup. I hvertfall de som har større lepper enn bruden. Og leppestift burde forbys for samtlige. Brudens lepper ble være i fokus

Ja, altså hvis du konstant går med tunga slikkende rundt munnen så er kanskje munnbind tingen for deg😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde ikke brydd meg i mitt eget bryllup, men hadde ikke gått sånn selv heller fordi jeg ikke er komfortabel med det (og som denne posten godt illustrerer: ikke alle andre er det heller) men OM jeg skulle ville gått sånn hadde jeg ikke brydd meg om noen andre sin mening enn bruden. Så da hadde jeg spurt.

Alle har brystvorter, menn som kvinner, så.no biggie for meg. Tenker det samme om jeg ser en manns brystvorter gjennom skjorta 

Så lenge ikke bruden ble brydd så er det vel egentlig ikke noe problem

Anonymkode: 05b00...40e

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Som sagt, bh hindrer ikke brystvorter fra å synes hvis den ikke er veldig tykk. Nipple covers eksisterte ikke på 90-tallet og på begynnelsen av 2000-tallet annet enn i USA.

Skal man snakke «tacky», er de svært korte kjolene enkelte kler seg i bryllup eventuelt mer mistilpasset enn at en kroppsdel synes gjennom stoffet på kjolen.

Anonymkode: 34280...5d5

Jo nipple cover ekstisterte på 90 - tallet. Jeg brukte nipple covers på 90- tallet da jeg var ung og ikke trengte masse hold. I Norge.

Alle BH-er hindrer ikke alle brystvorter og synes nei. Noen må ha padded ( tykk ) bh . 
ja, svært korte kjoler kan være tacky i enkelte anledninger.  

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Og kvinner.

For en flåsete sammenligning. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 hours ago, AnonymBruker said:

Uenig. Det er derimot fryktelig tacky og gå med bh i de fleste selskapskjoler.  De er ikke laget for det. Eventuelt kan man benytte en underkjole 

Anonymkode: f2b5e...531

Hvorfor er det tacky? Ingen av mine bh'er vises i noen av mine selskapskjoler. Hverken bak eller foran. Høres ut som du må kjøpe deg noen nye bh'er om du har det problemet. 

Anonymkode: a8c19...2ea

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hva menn gjør spiller ingen rolle for meg, jeg kler mer ikke for de. Jeg kler meg slik at jeg liker det og har det fint. 
Noen menn liker også flate bryst, noen menn liker rompe, noen menn liker øyne. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...