Gå til innhold

Dere døtre av utro fedre- Har dere relasjon til han?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min far var utro mot min mor. Oppførte seg svært dårleg. Skjedde da jeg var tenåring. Har ikke kontakt med ham i dag.

Anonymkode: 4a875...9e5

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Herregud en utro person kan være en god far eller mor😂🙈 Merkelig innlegg.

Anonymkode: 25065...ce4

Tenker jeg også, på samme måte som at noen kan være en god venn selv om de er utro mot en partner. Uansett mister jeg i hvert fall litt respekt, om jeg finner ut at noen har vært utro. Men kutter ikke kontakten og tar det personlig akkurat.

Anonymkode: 5701c...2ae

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det kommer nok frem det også skal du se. Skjelettene i skapet kommer alltid frem, gjerne etter døden. 

Moren til en venn av meg gikk bort for noen år siden, i kirken møtte det oppe en helt ukjent kvinne.. Etter nedsettelsen av båren så henvender denne kvinnen seg til min venn og sier "Hei, jeg er din stesøster" . 

Jeg opplevde det samme med min mormor, en matriark i familien. som alle så opp til.

Det viste seg at hun var hirdleder under 2. verdenskrig. 

Hirden – Store norske leksikon (snl.no) 

Anonymkode: 8c70e...bbf

Sykesøster var hun vel neppe? Halvsøster du mener regner jeg med..

Anonymkode: fa67f...6e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Sykesøster var hun vel neppe? Halvsøster du mener regner jeg med..

Stesøster ikke sykesøster autokorrektur 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig. Mine foreldres forhold og /eller sexliv har ingenting med meg å gjøre, ei heller min relasjon til mine foreldre. Jeg tok ikke med meg noen av deres konflikter eller syn på hverandre, inn i min vurdering av dem. 

Anonymkode: 95283...8f5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Men det var mellom foreldrene dine deres forhold. Din mor skulle aldri dratt dere inn i hennes følelseskaos. Foreldre må holde ekteskap og foreldreskapet separat. Om jeg hadde vært utro nå mot mannen min,så har jo ikke det noe med følelsene for barna mine.

Anonymkode: 932f2...958

Eksemtremt uenig. 

Om du er utro mot dine barns far og dermed ødelegger famlilien, så har det selvfølgelig noe med barna dine å gjøre. 

Anonymkode: d7f5c...518

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Eksemtremt uenig. 

Om du er utro mot dine barns far og dermed ødelegger famlilien, så har det selvfølgelig noe med barna dine å gjøre. 

Anonymkode: d7f5c...518

Kan jo være det forholdet var gåent lenge før utroskapen begynte. Og at faren ikke ville gå pga barna? Man kjenner ikke hans side av saken.

Anonymkode: 83f77...52e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kan jo være det forholdet var gåent lenge før utroskapen begynte. Og at faren ikke ville gå pga barna? Man kjenner ikke hans side av saken.

Anonymkode: 83f77...52e

Spiller ingen rolle hvilken «grunn» man har til å være utro. Det ødelegger en familie likevel, og det påvirker barna.

Anonymkode: ffd79...83b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok min far i utroskap da jeg var 18 år, og har siden båret hans skitne hemmelighet. Tar meg ofte i å tenke at folk som tar sjansen på utroskap ikke tenker godt nok over at den største faren er ikke at partner finner ut av dette, men at barna gjør det. 

Jeg var en veldig pappa- jente, men dette ødela vår relasjon. Jeg mistet gode følelser og respekt for ham, og har aldri klar å få det tilbake igjen. Han var min trygge helt, men falt dypt. 

Anonymkode: d7316...e88

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Fikk nettopp vite at faren min har hatt to lange forhold bak ryggen på mamma. Nå er jeg både sint og skuffet og vet ikke om jeg noen gang kan tilgi han. Har DU erfaring med en slik far? Ble du noen gang venn med elskerinnen ? Jeg vet ikke Om jeg kan møte henne en gang 

Anonymkode: f4c37...9ef

Spiller det noe rolle hvem av foreldrene det gjelder? Er det lettere å tilgi eller akseptere at mor har vært utro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Men det var mellom foreldrene dine deres forhold. Din mor skulle aldri dratt dere inn i hennes følelseskaos. Foreldre må holde ekteskap og foreldreskapet separat. Om jeg hadde vært utro nå mot mannen min,så har jo ikke det noe med følelsene for barna mine.

Dett er en forferdelig naiv tankegang.

Det er en selvfølge, og svært nøye studert, at foreldres utroskap ofte skaper store problemer i barns tilknytning i deres egne romantiske forhold. Som barn, er foreldre ofte de eneste vi stoler helt på, og det er et stort svik å oppdage løgn, utroskap, bedrageri fra våre nærmeste. Det skaper traumer og ofte PTSD-lignende symptomer for ikke kun den bedratte partneren, men barna også.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Fullt så enkelt er det ikke. Min far ødela familien min da han bedro mamma. Det var hans valg, men det gikk selvsagt ut over meg og søsknene mine. 

utro foreldre kan ikke forvente at barn skal være helt upåvirket av utroskap, spesielt ikke hvis de ikke er helt små. 

Anonymkode: dc78b...1ce

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...