Gå til innhold

Temu mest irriterende butikk... grunn til at jeg aldri ønsker å kjøpe noe hos Temu


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Hva er det du innbiller deg? At vi lager mobiltelefoner og flatskjermer i Norge. For ikke å snakke om all småelektronikk.. Uansett hvor du kjøper det, er det "billig ræl fra Kina" som du kaller det. At du velger å betale mer enn du må, er jo ditt valg. Sier kanskje mer om intelligens enn god råd. Sorry for at dette høres nedlatende ut, men det du skriver stemmer ikke i det hele tatt. Temu lager ikke ting med giftstoffer, de lager faktisk ingenting. Det er en portal for videresalg. Én av mange. Dvs at varene du finner her, finner du også mange andre steder, også norske butikker. 

 

Anonymkode: 45624...be9

Hvor har jeg skrevet at Norge lager mobiler og flatskjermer i Norge? Du nevnte Gilde.

Seriøse vestlig bedrifter har mer kontroll på sine leverandører enn det Temu har. De risikerer sitt gode navn og rykte hvis de blir tatt med buksene nede.

Beklager at jeg høres nedlatende ut, men du virker usigelig naiv ut og hjernevasket av Temu. At de selger varer med giftstoffer i er det ingen tvil om.

Anonymkode: acef5...14d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 16.6.2024 den 13.41):

- Slavelignende forhold på fabrikkene deres, ønsker ikke å støtte det. Fint å ha litt solidaritet med fattige mennesker i andre deler av verden

TEMU er en nettbutikk, de har ingen fabrikker.. Blir jo stort sett det samme med alle andre asiatiske nettbutikker også! >Samt at mesteparten av det vi kjøper i fysisk butikk også er fra Asia..

Anonymkode: 11d2e...ca3

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

Nei, man kan ikke blokkere noe hos Google uten å være logget inn, og Google nøler ikke med å lagre absolutt alt man gjør til evig tid.

Noe av det dummeste man kan gjøre, spør du meg.

Anonymkode: 2cc8b...0f2

Da får du velge da, om du vil ha Temu-dritt på søkene dine eller være redd for Google. Eventuelt bare la være å bruke Google. Da er problemet løst.

Anonymkode: 968ec...339

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.6.2024 den 13.41):

Jeg boikotter også Temu, men av andre grunner:

- Dårlig kvalitet på varer, og de oppfordrer til en svært lite bærekraftig bruk-og-kast-mentalitet. Ja til kvalitet som varer, nei til søppel som kastes etter to gangers bruk

- Mange av produktene deres er ikke godkjent i EU/Europa mtp miljøgifter, brannfare osv osv.

- Slavelignende forhold på fabrikkene deres, ønsker ikke å støtte det. Fint å ha litt solidaritet med fattige mennesker i andre deler av verden

Anonymkode: c100b...dd8

Hva med hobbyartikler da? Jeg scrapper og kjøper alt jeg trenger fra Temu og AliExpress siden Norge har et elendig utvalg på varer til denne hobbyen.

Anonymkode: 7c6f5...28a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HSV50 skrev (På 18.6.2024 den 15.31):

En test, på 10 enkeltstående produkter, når de har tusenvis av produkter? Hvor representativ er denne testen? 
 

Å kjøpe elektriske og elektroniske produkter på nett, fra utlandet, slik flere av produktene i testen er, er heller ikke anbefalt fra norske myndigheter. Og den anbefalingen går mange år tilbake fra lenge før Temu ble oppfunnet. Grunnen er enkel, brannfare. Brann årsaker iknyttet til elektriske ting er på topp i vårt land. 
 

Der finnes langt flere produkter hos Temu som er helt greie å kjøpe, særlig etter at EBay ble langt dyrere å handle hos. Et eksempel er mobildeksler. Et annet eksempel er taes til kofferter, og et tredje er solbrilleetuier. Man trenger ikke det dyreste som finnes i norske fysiske butikker med et elendig utvalg å velge mellom. At kvaliteten ikke er slik at varene varer lengre enn produktet det skal fungere til, det er man obs på når man handler hos Temu. 
 

Det størsteproblemet nå med Temu, er at så mange har oppdaget Temu at Helthjem ikke klarer å ta unna alle pakkene og få pakkene ut tilskuddene. Som et resultat av dette, så har Temu også fjernet sin garanti om at de refunderer beløpet man har handlet for når det er 15. dager over estimert levert pakke. 
Et annet problem jeg ikke liker er at returtaker skal leveres på Helthjem sine pakkesteder, og ikke kan leveres i posten/postnord sine steder. Men de siste gangene har ikke Temu ønsket tingene i retur, de har bare refundert pengene. Og vi blir sittende med ubrukelige saker. 

Anonymkode: af38e...461

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

En test, på 10 enkeltstående produkter, når de har tusenvis av produkter? Hvor representativ er denne testen? 
 

Å kjøpe elektriske og elektroniske produkter på nett, fra utlandet, slik flere av produktene i testen er, er heller ikke anbefalt fra norske myndigheter. Og den anbefalingen går mange år tilbake fra lenge før Temu ble oppfunnet. Grunnen er enkel, brannfare. Brann årsaker iknyttet til elektriske ting er på topp i vårt land. 
 

Der finnes langt flere produkter hos Temu som er helt greie å kjøpe, særlig etter at EBay ble langt dyrere å handle hos. Et eksempel er mobildeksler. Et annet eksempel er taes til kofferter, og et tredje er solbrilleetuier. Man trenger ikke det dyreste som finnes i norske fysiske butikker med et elendig utvalg å velge mellom. At kvaliteten ikke er slik at varene varer lengre enn produktet det skal fungere til, det er man obs på når man handler hos Temu. 
 

Det størsteproblemet nå med Temu, er at så mange har oppdaget Temu at Helthjem ikke klarer å ta unna alle pakkene og få pakkene ut tilskuddene. Som et resultat av dette, så har Temu også fjernet sin garanti om at de refunderer beløpet man har handlet for når det er 15. dager over estimert levert pakke. 
Et annet problem jeg ikke liker er at returtaker skal leveres på Helthjem sine pakkesteder, og ikke kan leveres i posten/postnord sine steder. Men de siste gangene har ikke Temu ønsket tingene i retur, de har bare refundert pengene. Og vi blir sittende med ubrukelige saker. 

Anonymkode: af38e...461

Jeg har sluttet å bestille fra Ebay pga prisen.

Anonymkode: 7c6f5...28a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpt noen ting der men herregud å massivt med reklame etterpå. 

Anonymkode: 660fa...8f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.6.2024 den 16.08):

Dere som trekker frem og argumenterer med slavelignende forhold for ansatte, har dere tenkt over hvilke alternativer disse ansatte har? Kan dere ordne bedre arbeidsforhold og lønn til disse ansatte? Nei, det er ikke greit at de skal jobbe som slaver, men alternativet er gjerne rennesteinen, søppelhaugene der de plukker ut brukbare/salgbare for småpenger produkter de tjener enda mindre på enn det de gjør i tilknytning til jobb hos Temu. Verden har aldri og vil aldri bli rettferdig, uansett hva vi måtte ønske.

Flere av kommentarene knyttet til Temu synes å være lite reflektert. 

Anonymkode: af38e...461

Dette skulle jeg ønske flere klarte å tenke over. 

Arbeidsforholdene er nok ikke det beste nei, men det er det beste de har mulighet til å få. De blir heller ikke tvunget til å jobbe der. De jobber der fordi de trenger pengene.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.6.2024 den 11.41):

Nei, man kan ikke blokkere noe hos Google uten å være logget inn, og Google nøler ikke med å lagre absolutt alt man gjør til evig tid.

Noe av det dummeste man kan gjøre, spør du meg.

Anonymkode: 2cc8b...0f2

😂 Gjerne fortell - hvorfor er det noe av det dummeste man kan gjøre? Hva skal google gjøre med informasjonen som er så farlig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MariaIsabel skrev (20 minutter siden):

Dette skulle jeg ønske flere klarte å tenke over. 

Arbeidsforholdene er nok ikke det beste nei, men det er det beste de har mulighet til å få. De blir heller ikke tvunget til å jobbe der. De jobber der fordi de trenger pengene.

Å hjelpes 🤦‍♀️

Anonymkode: acef5...14d

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hva med hobbyartikler da? Jeg scrapper og kjøper alt jeg trenger fra Temu og AliExpress siden Norge har et elendig utvalg på varer til denne hobbyen.

Anonymkode: 7c6f5...28a

Ingen som kan svare på dette når dere tror at alt som selges på Temu er klær og sko?

Anonymkode: 7c6f5...28a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MariaIsabel skrev (2 timer siden):

Dette skulle jeg ønske flere klarte å tenke over. 

Arbeidsforholdene er nok ikke det beste nei, men det er det beste de har mulighet til å få. De blir heller ikke tvunget til å jobbe der. De jobber der fordi de trenger pengene.

Really? Nå er det vel etter der jeg har forstått en del indikasjoner på at noen av dem som jobber i fabrikkene som produserer for Temu er innsatt i fengsler og straffekolonier, så om det stemmer så blir de tvunget til å jobbe der. Uten å få penger. Uansett er det du sier verdens dårligste argument die dårlige arbeidsforhold og lønn. 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

HSV50 skrev (8 timer siden):

Really? Nå er det vel etter der jeg har forstått en del indikasjoner på at noen av dem som jobber i fabrikkene som produserer for Temu er innsatt i fengsler og straffekolonier, så om det stemmer så blir de tvunget til å jobbe der. Uten å få penger. Uansett er det du sier verdens dårligste argument die dårlige arbeidsforhold og lønn. 🙄

Hvorfor baserer du deg på rykter?

Anonymkode: 7c6f5...28a

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hvorfor baserer du deg på rykter?

Anonymkode: 7c6f5...28a

På hvilken måte har vedkommende basert seg på rykter?

Anonymkode: acef5...14d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da fikk de meg på kroken også 😏. Har lenge sett reklamen deres, men ungått å bruke de pga det lykkehjulet som kommer når du trykker inn på dem. Men trykket inn på et av produktene deres i går, skulle bare se. Så kom det lykkehjul 100% rabatt på en vare, så kom det et lykkehjul til ×3. Så 3 gratis varer + gratis frakt hmm ja da bet jeg på. Endte opp å kjøpe greier der for totalt ca 7-800 kr med rabatt på 6-7000 kr. Så får se om en måned om det bare er juggel og drit de har 😅.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her har jeg aldri handlet på Temu og kommer aldri til å gjøre det heller. Her handler jeg minimalt via netthandel,jeg foretrekker fysiske butikker.

Anonymkode: 480e7...3cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...