Gå til innhold

Temu mest irriterende butikk... grunn til at jeg aldri ønsker å kjøpe noe hos Temu


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

59 minutter siden, AnonymBruker said:

Klarer å gå utenfor lykkehjulet på appen også. Og hobbybutikker i Norge handler selv på Temu eller andre billigbutikker, og selger det ut igjen  med kraftig mva og moms. 

Anonymkode: b4376...4bc

Jeg må uansett registrere meg for å se videre på appen, noe jeg ikke ønsker med mindre jeg skal kjøpe noe. Kan være rart å klage over slikt, men jeg vil bare se og syns det er irriterende lagt opp hele greia og skjønner ikke at det er så populært, slik tilbudene markedsføres der skremmer meg bare vekk som kunde. 

Og enig, med mindre man spør om alt en kjøper er laget i Kina på butikker i Norge og bevisst boikotter alt som kommer fra Kina og andre lignende industri land så er det noe hyklersk å rakke ned på stakkars meg som vil bla i Temu men ikke liker siden. 

Jeg orker ikke gå inn i diskusjoner på det da det er bortkastet tid med folk jeg ikke kjenner og som ikke kjenner meg. 🤪

Anonymkode: b26f4...091

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det var ikke så veldig reflektert dette heller.

 

Anonymkode: acef5...14d

En slik kommentar kan du ikke komme med uten å utdype nærmere. Forklar deg!

Anonymkode: af38e...461

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Er jo alltid noe spennende der til salgs, men hvem gidder disse idiotiske lykkehjulene liksom. 

Anonymkode: b26f4...091

Søk opp det du finner andre steder. Bare bruk Google. Finn en nettbutikk der du faktisk får noe som varer mer enn et par dager, og som ikke gir deg kreft av å ta på det.

Temu er dritt. Hold dere unna.

Anonymkode: 968ec...339

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Jeg må uansett registrere meg for å se videre på appen, noe jeg ikke ønsker med mindre jeg skal kjøpe noe. Kan være rart å klage over slikt, men jeg vil bare se og syns det er irriterende lagt opp hele greia og skjønner ikke at det er så populært, slik tilbudene markedsføres der skremmer meg bare vekk som kunde. 

Og enig, med mindre man spør om alt en kjøper er laget i Kina på butikker i Norge og bevisst boikotter alt som kommer fra Kina og andre lignende industri land så er det noe hyklersk å rakke ned på stakkars meg som vil bla i Temu men ikke liker siden. 

Jeg orker ikke gå inn i diskusjoner på det da det er bortkastet tid med folk jeg ikke kjenner og som ikke kjenner meg. 🤪

Anonymkode: b26f4...0

Drit i appen. Gå via tema.com i en nettleser

Anonymkode: ed180...a68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Million said:

Det jeg irriterer meg mest over med Temu, er at de har kjøpt førsteplassen på alle googlesøk man gjør, nesten uansett gjenstand så kommer mange Temu treff opp først på øverste rad! UANSETT! Det irriterer meg så grenseløst at jeg ikke får opp et større mangfold, men må drive og lete med lys og lykte etter andre treff som ikke selges av Temu.

Av prinsipp kommer jeg aldri til å handle der. De kommer ikke opp fordi de er best, men fordi de har brøytet seg frem og betalt for førstetreffplassen i Google. Google burde skamme seg. Er det noen måte man kan unngå dette på?

1 hour ago, AnonymBruker said:

Helt enig.

Anonymkode: acef5...14d

Man kan blokkere Temu fra annonsene på Google.

Jeg husker ikke nøyaktig hva jeg gjorde, men vet man kan trykke seg frem til noe sånt som "ikke interessert" når det kommer til googlesøk-resultatene/annonsene. Tror det er i toppen, over annonsene, der det er tre små prikker. Er iallefall det på PC, usikker hvordan det ser ut på mobil. Der kan man blokkere annonser. Tror det er sånn jeg klarte å blokkere hele Temu.

Jeg gjorde det for et par uker tilbake og har ikke sett flere Temu-annonser. Det er fantastisk. Annonsene er faktisk nyttig igjen.

Anonymkode: 968ec...339

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper aldri noe der pga navnet. Syns Temu høres latterlig ut.

Anonymkode: c0086...261

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 hours ago, Honey Dew said:

Så la være da.

🤣

Anonymkode: b26f4...091

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Man kan blokkere Temu fra annonsene på Google.

Jeg husker ikke nøyaktig hva jeg gjorde, men vet man kan trykke seg frem til noe sånt som "ikke interessert" når det kommer til googlesøk-resultatene/annonsene. Tror det er i toppen, over annonsene, der det er tre små prikker. Er iallefall det på PC, usikker hvordan det ser ut på mobil. Der kan man blokkere annonser. Tror det er sånn jeg klarte å blokkere hele Temu.

Jeg gjorde det for et par uker tilbake og har ikke sett flere Temu-annonser. Det er fantastisk. Annonsene er faktisk nyttig igjen.

Anonymkode: 968ec...339

Det skal jeg huske. Takk for tipset! 👌

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Hvor jeg velger å handle er en avgjørelse jeg tar, ingen andre. Jeg liker Temu så får andre som ikke liker det bruke penger der de vil.

Anonymkode: 4ab62...80b

Det sa de som tystet på jøder under krigen også. 

Anonymkode: bf3a1...4a7

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Temu har ikke fabrikker, så litt usikker på hva du mener her? 

Om du kjøper en katteleke til 100 kroner på dyrebutikken, eller 5 kroner på Temu, så er de produsert av den samme fabrikken i Kina. 

Anonymkode: e3232...769

Jepp,folk er så uvitende 😏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.6.2024 den 14.04):

Jeg har jo sett reklamene fra Temu jeg også, men det jeg har sett, ser mest ut som billig skrot som ikke fenger min interesse. 

Og så er det jo med Temu som med mange andre internasjonale nettbutikker, de utgjør en alvorlig miljøbelastning. Ikke bare fordi de selger ting som kan være produsert under dårlige forhold for både arbeidere og for miljøet på produksjonsstedet, men også fordi de selger veldig mye billig "krimskrams" som folk kjøper for moro skyld bare fordi det er så innmari billig. Så sendes det verden rundt som millioner av små enkeltpakker som medfører noe hinsides med emballasjeforbruk i forhold til verdien på innholdet, og fraktes hovedsakelig med forurensende flyfrakt. Når det kommer til mottaker blir det ofte lite brukt, enten fordi det ikke var slik kunden hadde sett for seg, eller fordi det er av dårlig kvalitet og raskt går i stykker slik at det må kastes. For kvaliteten er jo gjerne ikke av en slik standard at det lønner seg å reparere, om det i det hele tatt er mulig å reparere. 

Så til alle dere som handler plastskrot i utenlandske nettbutikker, vær så snill å slutte med det. Bare sånn for miljøets skyld, om ikke annet... Bruk heller deres lokale butikker når det er noe dere trenger, for hvis dere slutter å bruke de lokale butikkene, da blir de snart borte på grunn av for lavt salg.

Anonymkode: d55fc...554

Hadde ikke tenkt å kommentere dette, men når uvitenheten når slike høyder, klarer jeg ikke la være. 

For det første, Temu samler alt du kjøper i én pakke for hver bestilling, ikke mange små. 

Når du kjøper en vare i en lokal butikk, er den for det meste også produsert i Kina. Og avstanden til Kina er like lang, og eventuelle like forurensende. 

Kvaliteten er den samme som du finner i Europris, Nille, Rusta etc. Bare billigere. Har kjøpt både sko og klær fra Temu som faktisk har vært veldig bra. Faktisk utrolig i forhold til prisen. Blir ikke produsert under dårligere forhold, bare fordi det er billigere. Skyldes rett og slett at man unngår masse fordyrende ledd ved å kjøpe direkte fra produsentene. 

Anonymkode: 45624...be9

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hadde ikke tenkt å kommentere dette, men når uvitenheten når slike høyder, klarer jeg ikke la være. 

For det første, Temu samler alt du kjøper i én pakke for hver bestilling, ikke mange små. 

Når du kjøper en vare i en lokal butikk, er den for det meste også produsert i Kina. Og avstanden til Kina er like lang, og eventuelle like forurensende. 

Kvaliteten er den samme som du finner i Europris, Nille, Rusta etc. Bare billigere. Har kjøpt både sko og klær fra Temu som faktisk har vært veldig bra. Faktisk utrolig i forhold til prisen. Blir ikke produsert under dårligere forhold, bare fordi det er billigere. Skyldes rett og slett at man unngår masse fordyrende ledd ved å kjøpe direkte fra produsentene. 

Anonymkode: 45624...be9

Det skyldes helt sikkert ikke bare at det ikke er fordyrende mellomledd. Det skyldes nok også at de bruker billigere innsatsfaktorer som ikke er godkjent i EU/Norge.

Anonymkode: acef5...14d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Det sa de som tystet på jøder under krigen også. 

Anonymkode: bf3a1...4a7

Når hersketeknikkene ikke når større høyder enn dette tar jeg det meget med ro med å fremdeles bruke pengene mine der jeg ønsker å bruke pengene mine.

Ønsker du derimot å diskutere noe på et litt mer seriøst nivå så får du heller komme igjen om du evner dette.

Anonymkode: 4ab62...80b

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Det skyldes helt sikkert ikke bare at det ikke er fordyrende mellomledd. Det skyldes nok også at de bruker billigere innsatsfaktorer som ikke er godkjent i EU/Norge.

Anonymkode: acef5...14d

Kan du være litt mer konkret. Hvilke innsatsfaktorer tenker du på? 

Og hvilke godkjenningsordninger har vi på varer som selges i norske nettbutikker, eller butikker som Europris. Det hører også med at Temu selv har en europeisk avdeling, som i følge de selv, sørger for at varene følger EU krav. Du tar det som en selvfølge at de lyver om dette skjønner jeg.. 

Anonymkode: 45624...be9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Kan du være litt mer konkret. Hvilke innsatsfaktorer tenker du på? 

Og hvilke godkjenningsordninger har vi på varer som selges i norske nettbutikker, eller butikker som Europris. Det hører også med at Temu selv har en europeisk avdeling, som i følge de selv, sørger for at varene følger EU krav. Du tar det som en selvfølge at de lyver om dette skjønner jeg.. 

Anonymkode: 45624...be9

Hvilke innsatsfaktorer? Det kan være alle typer.

https://www.tv2.no/nyheter/forbruker/er-farlig-a-bruke/16659693/

https://dinside.dagbladet.no/bolig/kraftig-advarsel-ikke-kjop/80950415

https://www.danskerhverv.dk/presse-og-nyheder/nyheder/2024/februar/ny-undersogelse-18-af-19-stykker-legetoj-kobt-pa-temu-er-farlige-for-born/

Disse nevner ikke Temu, men bl.a. Wish og Shein (som er mye det samme  https://www.forbrukerradet.no/siste-nytt/styr-unna-ulovlige-bakeformer-i-silikon/

https://www.minmote.no/nyheter/a/dwLOgO/shein-kreftfremkallende-giftige-stoffer

Her en artikkel om juks på nettsiden:

https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/O8Lakq/kopierte-produkter-og-ulovlig-markedsfoering-avsloert-hos-temu

Anonymkode: acef5...14d

  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Selvfølgelig finner du artikler som dette. Av flere hundre tusen artikler, finnes det desverre råtne egg i kurven. Men gjelder absolutt ikke alt. 

Til sammenlikning, hvis jeg la ut tilsvarende linker om f eks Gilde (Nortura). Alle de ganger de har måttet tilbakekalle produkter  pga salmonella, bakterier etc. Det ville sett ut som de var livsfarlige å kjøpe produkter fra. Jeg sier ikke at Temu er perfekt, men det opprinnelige poenget var at de fleste produkter er like bra som det du kjøper på Europris etc, bare mye billigere. 

 

Anonymkode: 45624...be9

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Selvfølgelig finner du artikler som dette. Av flere hundre tusen artikler, finnes det desverre råtne egg i kurven. Men gjelder absolutt ikke alt. 

Til sammenlikning, hvis jeg la ut tilsvarende linker om f eks Gilde (Nortura). Alle de ganger de har måttet tilbakekalle produkter  pga salmonella, bakterier etc. Det ville sett ut som de var livsfarlige å kjøpe produkter fra. Jeg sier ikke at Temu er perfekt, men det opprinnelige poenget var at de fleste produkter er like bra som det du kjøper på Europris etc, bare mye billigere. 

 

Anonymkode: 45624...be9

Norske bedrifter har kontroller av egne produkter og tilbakekaller dem når de oppdager feil.

Har Temu noen gang tilbakekalt en vare pga at det er blitt oppdaget giftstoffer i dem? Hvorfor lager de varer med giftstoff i og hvorfor er det andre som må ta oppgaven med å oppdage (avsløre) det?

Jeg velger å ikke kjøpe billig ræl fra Kina. Det er bl.a fordi jeg ikke trenger billig ræl fra Kina, jeg har ordnet meg slik at jeg har råd til å betale for ordentlige varer og jeg ønsker å være med på å opprettholde arbeidsplasser i Norge/lokalt som bidrar til skatteinntekter til Norge.

Anonymkode: acef5...14d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Norske bedrifter har kontroller av egne produkter og tilbakekaller dem når de oppdager feil.

Har Temu noen gang tilbakekalt en vare pga at det er blitt oppdaget giftstoffer i dem? Hvorfor lager de varer med giftstoff i og hvorfor er det andre som må ta oppgaven med å oppdage (avsløre) det?

Jeg velger å ikke kjøpe billig ræl fra Kina. Det er bl.a fordi jeg ikke trenger billig ræl fra Kina, jeg har ordnet meg slik at jeg har råd til å betale for ordentlige varer og jeg ønsker å være med på å opprettholde arbeidsplasser i Norge/lokalt som bidrar til skatteinntekter til Norge.

Anonymkode: acef5...14d

Hva er det du innbiller deg? At vi lager mobiltelefoner og flatskjermer i Norge. For ikke å snakke om all småelektronikk.. Uansett hvor du kjøper det, er det "billig ræl fra Kina" som du kaller det. At du velger å betale mer enn du må, er jo ditt valg. Sier kanskje mer om intelligens enn god råd. Sorry for at dette høres nedlatende ut, men det du skriver stemmer ikke i det hele tatt. Temu lager ikke ting med giftstoffer, de lager faktisk ingenting. Det er en portal for videresalg. Én av mange. Dvs at varene du finner her, finner du også mange andre steder, også norske butikker. 

 

Anonymkode: 45624...be9

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/16/2024 at 5:25 PM, AnonymBruker said:

Man kan blokkere Temu fra annonsene på Google.

Jeg husker ikke nøyaktig hva jeg gjorde, men vet man kan trykke seg frem til noe sånt som "ikke interessert" når det kommer til googlesøk-resultatene/annonsene. Tror det er i toppen, over annonsene, der det er tre små prikker. Er iallefall det på PC, usikker hvordan det ser ut på mobil. Der kan man blokkere annonser. Tror det er sånn jeg klarte å blokkere hele Temu.

Jeg gjorde det for et par uker tilbake og har ikke sett flere Temu-annonser. Det er fantastisk. Annonsene er faktisk nyttig igjen.

Anonymkode: 968ec...339

Nei, man kan ikke blokkere noe hos Google uten å være logget inn, og Google nøler ikke med å lagre absolutt alt man gjør til evig tid.

Noe av det dummeste man kan gjøre, spør du meg.

Anonymkode: 2cc8b...0f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...