Gå til innhold

Barn og vold!


Lindis

Anbefalte innlegg

Lasse: du og jeg er HELT på bølgelengde når det gjelder barn og vold! Jeg skulle ønske ALLE foreldre, alle voksne hadde samme holdning!! Jeg er glad for at voksne som DEG jobber med barn!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg må se mig enig med din X  

min dejlige snille fostersøn på 11 har vi lært at ikke at slå eller væres slem med det resutat at han var udsat for mobning i skole hele sidste år uden vi viste noget om det før ander forælder fortalte os det her i byen vi bor i

Forferdelig med mobbing, men jeg tror ikke at grunnen til at han ble mobbet var at dere har lært han å ikke slå eller være slem. Ingen blir mobbet fordi de er snille og ikke slår.

Virker som det er veldig tilfeldig hvem som blir mobbet. Trenger ikke ha noe med utseende eller oppførsel å gjøre.

Sønnen min er 7 år ganske liten og spinkel og veldig pysete av seg. Sikkert gode grunner for en mobber å sette i gang. Han er veldig snill og grei, og har aldri vært i slåsskamp. Han har lært å aldri slå. Likevel er han populær og får respekt. Eneste situasjon hvor han har lov å bruke makt er om han er trengt i et hjørne og gjør det i rent selvforsvar for å komme unna.

Det er så sant det Lasse skriver om at vold avler vold. Når de først har begynt å slå og ser at det "virker", er det så lett at det går videre. Det blir ikke lenge før offeret blir bølla i stedet.

Lær ungene heller å bruke hodet. Barna må læres til å ta kontakt med voksne om de får problemer med mobbing. Mobbing er en alvorlig ting, og jeg synes det er å forsømme barna om man skal lære de å ordne opp i slike ting selv. De trenger å føle seg trygge på at voksne stiller opp og ordner opp i slike situasjoner. Ta kontakt med skolen og foreldrene til mobberene, og politi for den saks skyld. Gi ikke opp før problemet er løst.

Er ikke enig med faren som sa at sønnen skulle slå tilbake. Det virker som å fraskrive seg ansvar.

Det er viktig å involvere seg i ungene sitt liv slik at man får litt rede på hva som foregår. Vår sønn har blitt ganske "kuul" fordi faren alltid blir med ut å sparker fotball sammen med alle ungene, eller finner på forskjellig annent med de. Virker nesten som om mange unger ikke er vant til at foreldrene gidder å leke med de.

En ting er å være oppmerksom på om ens barn blir mobbet, det vet vi. Like viktig er det å følge med om en har et barn som mobber andre. Tror ikke alle tar det like mye på alvor, men det er kjempeviktig at foreldrene til mobbere følger med og griper inn også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D Det var jeg som skrev innlegget med sitat til Ann her oppe. Så jeg ble oppført som gjest. Glemt å logge meg inn, ja.. hehehe :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D Det var jeg som skrev innlegget med sitat til Ann her oppe. Så jeg ble oppført som gjest. Glemt å logge meg inn, ja.. hehehe :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...