Gå til innhold

meldinger med biomor

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dojakitty skrev (5 timer siden):

Så klart har ikke du rett på å se meldinger mellom de to? Er du ikke helt riktig?

Dette. Og det heter mor, ikke biomor.

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om kjæresten min ble urolig over kontakten mellom meg og eksen min og delte med meg at den tette kontakten mellom oss gjorde han engstelig, så hadde jeg spurt han om konkrete eksempler på hva jeg gjør og hva han trenger for å føle seg betrygget.

Om han krevde å se meldingene våre så hadde jeg uten å nøle kunne gitt han telefonen og la han lese. Men jeg tror at et slikt krav hadde gjort at jeg mistet litt respekten for han.  At tilliten mellom oss fikk seg en knekk. 

En engangshendelse kunne jeg overlevd. Men ukentlig styr rundt dette kunne ikke gått.

Anonymkode: d135e...f5f

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Hei. Han jeg er sammen med har ei datter på 2 år, og snakker med biologisk mor på telefon og meldinger daglig. Forstår at de må ha en tett dialog når barnet er så lite. De har jo vært et par før, og jeg lurer naturligvis på hvordan de snakker til hverandre. Han nekter å vise meg meldinger mellom de to. Er det jeg som ber om noe jeg ikke burde her, eller burde han visst meg slik at jeg kan slappe av og heller ikke hadde nevnt det igjen om det er slik han sier det er. Han mener det kun er snakk om datter og ikke annet enn det. 

Anonymkode: f370d...07d

Veldig uvanlig at biologiske foreldre til bortadoptert barn er involvert i hverdagen. 

Anonymkode: 56ddb...c5e

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke riktig å bruke biomor her.

Anonymkode: 3c1d7...2ab

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortrolige samtaler er fortrolige. Man utleverer ikke den man snakker med ved å vise det til andre.
Stoler du ikke på kjæresten din så bør du avslutte. Ikke kontrollere.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss din kjæreste og hans ex hadde et ønske om å være sammen hadde de levd under samme tak og oppdratt barnet sitt sammen. Du hadde ikke vært en del av bilde.

Og nei det er absolutt ikke normalt å kreve å lese kjærestens meldinger fordi mann synes kjærsten kommuniserer litt for ofte med barnemor.

Her må du jobbe med deg selv. Når mann deler en 2 åring så er det helt normalt med daglig kommunikasjon. Mange foreldre liker også å oppdatere hverandre på hva barne gjør, sende noen bilder osv så den foreldren som ikke er med barnet skal føle seg involvert i barnets hverdag. Selv barnehager sender oppdateringer og bilder av hva barna driver med i barnehagen slik at foreldre kan følge med på livet til barne sitt. I tillegg kommer selvsagt praktisk kommunikasjon.

Viss denne kommunikasjonen er et problem for deg så passer nok ikke du til å være sammen med noen som har barn fra før.

Anonymkode: 578dc...fab

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Hei. Han jeg er sammen med har ei datter på 2 år, og snakker med biologisk mor på telefon og meldinger daglig. Forstår at de må ha en tett dialog når barnet er så lite. De har jo vært et par før, og jeg lurer naturligvis på hvordan de snakker til hverandre. Han nekter å vise meg meldinger mellom de to. Er det jeg som ber om noe jeg ikke burde her, eller burde han visst meg slik at jeg kan slappe av og heller ikke hadde nevnt det igjen om det er slik han sier det er. Han mener det kun er snakk om datter og ikke annet enn det. 

Anonymkode: f370d...07d

Er ikke rart at dem i din situasjon kan føle seg utrygge på relasjonen til kjæresten og eksen. 

Du har blitt utrygg, blir kontrollerende (ber om å lese meldinger), kjæresten svarer med å gjøre deg mer utrygg. Så kommer du etterhvert bli mer sjalu. 

Dere trenger å komme ut av dette. Snakk sammen om hvordan dere skal få orden på dette. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raven.Writingdesk skrev (På 16.6.2024 den 10.07):

Jeg tror egentlig ikke noen skjønner hva de går inn i om de blir sammen med noen som har et barn under fem år. Barn under fem år er så kritisk og krevende periode i livet at jeg vil påstå ingenting kan sammenlignes med det. Du har ikke bare blitt sammen med «en mann». Du har blitt sammen med «en familie». Han har et lite barn som skal og bør være hovedpri. For at barnet skal ha det bra, må også mor ha det bra. Så en god far vil strekke seg langt for å tekkes barnets mor og dekke hennes behov. Min ærlige mening er at han burde ikke prioritere noe kjærlighetsforhold med deg, han har «nok» i livet sitt å fokusere på. Jeg skjønner at det er en upopulær mening, men jeg står inne for den. Gjelder også mødre med så små barn. Når han og du først har valgt å innlede et forhold i en så kritisk fase av hans og hans familie sitt liv, så er konsekvensen at en av dere mest sannsynlig alltid vil tape (hans oppmerksomhet) dette er hardt å si: men det burde alltid være deg, som taper, om det er barn (og biomor) - som sitter i den andre enden. Det handler utelukkende om barnet. Barnet er sårbar (spesielt når det er så lite) - og det krever faktisk begge foreldre 100%. Dine følelser blir dermed trivielle i forhold.

For din del hadde det kanskje vært fint å se de meldingene, men av respekt til den tredje og fjerde part: barnets mor som er også skribent i meldingstransaksjonen, og dermed barnet som vil lide om far rokker ved tillit og relasjon til mor: så vil jeg si at du dessverre må tåle å leve på sidelinja til denne relasjonen. Og det må du forholde deg til ganske lenge. Det er prisen av å bli sammen med en mann med lite barn og familie.  

Så du mener folk må holde seg singel til barnet har passert 5 år? Hva er så kritisk med årene før der? Hva om barnet har en diagnose eller er multifunksjonshemmet? Da vil jo den trenge mor og far 100% uansett alder. Skal mor og far være singel resten av livet da?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

got2go skrev (2 timer siden):

Så du mener folk må holde seg singel til barnet har passert 5 år? Hva er så kritisk med årene før der? Hva om barnet har en diagnose eller er multifunksjonshemmet? Da vil jo den trenge mor og far 100% uansett alder. Skal mor og far være singel resten av livet da?

Ser liten vits i å diskutere med noen om de ikke skjønner at foreldre bør prioritere små barn i deres første leveår fremfor nye forhold. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raven.Writingdesk skrev (1 minutt siden):

Ser liten vits i å diskutere med noen om de ikke skjønner at foreldre bør prioritere små barn i deres første leveår fremfor nye forhold. 

Du gidder ikke diskutere med mindre folk deler din mening? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ZarahSweet

Når barnet er så ungt forstår jeg behov for daglig kontakt. Det skjer mye i den fasen og det er jo positivt at de har en god Tone og dialog. Det i seg selv finner jeg ikke alarmerende.

Men hva er bakgrunnshistorien?

Hvor lenge var de sammen før de fikk barn.

Hvem brøt og hvorfor(er bruddet bearbeidet og er de over hverandre)

Hvor lenge etter brudd ble dere sammen.

Hvordan behandler han deg? Føler du deg elsket, verdsatt, sett og hørt? Har dere et åpent forhold med god kommunikasjon osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du gidder ikke diskutere med mindre folk deler din mening? 

Det trigger nok mange stemødre, så jrg skjønnet at det er liten vits i å diskutere når det blir usaklig og en «enkelte» 🐀🐀🐀 seg sammen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at årsaken til at han ikke vil vise deg meldingene er fordi hun slenger dritt om deg. Min samboer var ærlig med meg i starten og fortalte meg alt det stygge barnemor skrev om meg… dette påvirket meg i så stor grad at jeg sa til han at jeg vet han mener godt og vil være ærlig og åpen med meg. Men for mitt eget beste er det bedre at jeg er uviten om enkelte ting hun sa, jeg så noen av de meldingene og det var drøye ting. Jeg stoler 100% at han aldri vil tilbake til henne. Jeg føler meg elsket, verdsatt og sett av han. Hvis man ikke stoler på sin partner så er det forholdet dødsdømt. 
Jeg vet hvor vondt og sårt det kan være når din partner må kommunisere med et annet kvinne. Men jeg har barn fra før noe som hjelper meg i å forstå at man MÅ ha enten man vil eller ikke kommunikasjon med den andre foreldre. Nå som barna blir eldre så blir kommunikasjon mellom meg og han mindre og mindre. Han kommuniserer med ungen direkte. Enten så må du stole på din partner eller så må du dessverre avslutte dette. Det vil ikke være sunt for noen av dere og sjalusien vil bare vokse og vokse.

Anonymkode: f504e...11b

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Raven.Writingdesk skrev (2 timer siden):

Femåringer er vel ikke i sine første leveår...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor meldingene de imellom er noe å skjule. En partner man har langsiktige fremtidsplaner med ville jeg nå involvert, hvis hun hadde ønsket det. Og at hun holder tett. Man er jo et par. Har ekstremt få/ingen ting å skjule for min samboer, og hun kan få tilgang til alt på min mobil hvis hun skulle ha ønsket det. Har ikke noe å skjule. 

Tidligere var det mer saftige ting på min mobil, ting som ikke var greit at kjæreste skulle se. Hadde alle mulige apper installert så jeg visste hvem som var single (tndr) mens jeg var i andre og mye løsere forhold. De hadde jeg ikke latt se min mobil eller X meldinger med barna. 

Kjæreste, nei. Livsledsager, klart det. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sander33 skrev (34 minutter siden):

Skjønner ikke hvorfor meldingene de imellom er noe å skjule. En partner man har langsiktige fremtidsplaner med ville jeg nå involvert, hvis hun hadde ønsket det. Og at hun holder tett. Man er jo et par. Har ekstremt få/ingen ting å skjule for min samboer, og hun kan få tilgang til alt på min mobil hvis hun skulle ha ønsket det. Har ikke noe å skjule. 

Tidligere var det mer saftige ting på min mobil, ting som ikke var greit at kjæreste skulle se. Hadde alle mulige apper installert så jeg visste hvem som var single (tndr) mens jeg var i andre og mye løsere forhold. De hadde jeg ikke latt se min mobil eller X meldinger med barna. 

Kjæreste, nei. Livsledsager, klart det. 

Fordi de er private. Og fordi det fort blir drama når en bonusmor blander seg direkte i kontakten mellom foreldrene. 

Ikke alle driver med utro-ish ting som deg, da er det heller ikke noe å "slutte med". 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Fordi de er private. Og fordi det fort blir drama når en bonusmor blander seg direkte i kontakten mellom foreldrene. 

Ikke alle driver med utro-ish ting som deg, da er det heller ikke noe å "slutte med". 

Typisk damesvar, går til angrep. Skyt budbringeren. 

Det er noe på den mobilen som han skjuler. Skjønner du ikke liker svaret. 

Er mann, og har tre kids med to mødre (har noe reell erfaring altså). Og de to mødrene hadde fått sett alt på mobil, og livsledsagere også. Men ikke «kjærester». Hva forklarer du endringen i transparens med? 

I ett nært forhold er det ikke noe å skjule. 

Mulig trådstarter ikke er til å stole på, og vil kløne det til med infoen? Altså en dame man som mann ikke har langsiktige planer med, eller stoler på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt har du ingen rett til å se hans meldinger. De kan jo skrive private ting om barnet også, som det ikke er ønskelig at du får vite om enda. 

Jeg hadde blitt provosert om en partner krevde å lese mine meldinger. Ikke fordi jeg nødvendigvis har noe å skjule for egen del, men det er ikke alt andre mennesker deler med meg om seg selv eller andre, som skal videre til min partner. 

Anonymkode: e52bd...168

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk med så unge barn burde ikke hatt nye kjærester 🤯

Anonymkode: fb22a...0c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er grunnen til din usikkerhet TS? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...