Gå til innhold

Det amerikanske valget nærmer seg

Surpomp

Anbefalte innlegg

Etter å ha sett den samstemte reaksjonen fra mainstream news på debatten så tror jeg vi nesten kan ta for gitt at Biden blir byttet ut. Virker nesten planlagt spør du meg.  Syns ikke opptredenen til Biden skilte seg så mye ut fra det vi har sett fra han i det siste, så at alle plutselig liksom skal være så sjokkert over at han ikke gjorde det noe bra virker spesielt.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Athod skrev (4 minutter siden):

Etter å ha sett den samstemte reaksjonen fra mainstream news på debatten så tror jeg vi nesten kan ta for gitt at Biden blir byttet ut. Virker nesten planlagt spør du meg.  Syns ikke opptredenen til Biden skilte seg så mye ut fra det vi har sett fra han i det siste, så at alle plutselig liksom skal være så sjokkert over at han ikke gjorde det noe bra virker spesielt.

Demokratene gjør det vanskeligere og vanskeligere for seg selv ved å utsette det åpenbare; nemlig av Biden må erstattes.
Valgnederlaget rykker derfor stadig nærmere.
https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/JbxP7b/biden-og-trump-i-debatt-katastrofe-for-presidenten

Det er både ødeleggende og respektløst å la en gammel mann skjemme seg ut på denne måten.
Det neste blir vel at han driter på seg i full offentlighet.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surpomp skrev (8 minutter siden):

Demokratene gjør det vanskeligere og vanskeligere for seg selv ved å utsette det åpenbare; nemlig av Biden må erstattes.
Valgnederlaget rykker derfor stadig nærmere.
https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/JbxP7b/biden-og-trump-i-debatt-katastrofe-for-presidenten

Det er både ødeleggende og respektløst å la en gammel mann skjemme seg ut på denne måten.
Det neste blir vel at han driter på seg i full offentlighet.

Demokratene er ikke dumme og ser nok det alle ser, men det er mulig Biden nekter å innse realiteten selv.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Athod skrev (1 minutt siden):

Demokratene er ikke dumme og ser nok det alle ser, men det er mulig Biden nekter å innse realiteten selv.

Og hvorfor er det ingen som tør å trekke i «nødbremsen» når resultatet er gitt ?
Dette er virkelig pinlig for USA.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Athod said:

Jeg tenker også en liten switcheroo kan være planen. 

På andre siden tenker jeg begge disse grøthodene er veldig kontrolerbare da spiller det ikke større rolle. For vær sååååå snille KG folk, ikke engang prøv å lat som dette er snakk om et fungerende demokrati. 

Endret av Utsiden
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surpomp skrev (4 minutter siden):

Og hvorfor er det ingen som tør å trekke i «nødbremsen» når resultatet er gitt ?

Er det de gjør nå tenker jeg.

Men de har nok vært redd for å skade sjansene til Biden ved å kommentere det tidligere. Nå har de kanskje innsett at det er håpløst.

Endret av Athod
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Athod skrev (14 minutter siden):

Er det de gjør nå tenker jeg.

Men de har nok vært redd for å skade sjansene til Biden ved å kommentere det tidligere. Nå har de kanskje innsett at det er håpløst.

Dette burde vært gjort under nominasjonsprosessen.
Å bytte kandidat nå, er svært vanskelig.
Dette begynner å ligne på gammelsovjetisk feighet for utfordre det bestående.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usikker på om det vil fungere å bare bytte ut Biden med så kort tid igjen, hvor sterkt stiller California-guvernøren, kjenner velgerne til ham i tilstrekkelig grad?

Trump er egentlig en veldig svak kandidat, i likhet med Biden, men Trump vinner nok mot en "nobody" som man ikke rekker å få et nevneverdig inntrykk av. Altfor sent å bytte ut Biden nå, men mulig at det er bedre enn å kjøre videre med en gammel og rørete mann.

Dette er USA, velgerne er ikke de glupeste, de vil ha en "tøffing" som Trump osv. Det er synd. Egentlig bør en hvilken som helst demokratisk guvernør vinne mot Trump.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

norw skrev (1 time siden):

Usikker på om det vil fungere å bare bytte ut Biden med så kort tid igjen, hvor sterkt stiller California-guvernøren, kjenner velgerne til ham i tilstrekkelig grad?

Trump er egentlig en veldig svak kandidat, i likhet med Biden, men Trump vinner nok mot en "nobody" som man ikke rekker å få et nevneverdig inntrykk av. Altfor sent å bytte ut Biden nå, men mulig at det er bedre enn å kjøre videre med en gammel og rørete mann.

Dette er USA, velgerne er ikke de glupeste, de vil ha en "tøffing" som Trump osv. Det er synd. Egentlig bør en hvilken som helst demokratisk guvernør vinne mot Trump.

Ganske dristig å mene at folk i USA er dummere enn andre.. Regner med de har alt fra topp, middels til lav iq der - akkurat som alle andre!

Hvor har du det fra?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surpomp skrev (8 timer siden):

Jeg tenker jo at det er symptomatisk for hele media i USA og politikere- som virker til å være ett- at de har prøvd å lyve seg bort fra det hele  verden har sett, at mannen ikke er i form. Det er som keiserens nye klær. "Nei, han ikke naken". Vi ser jo alle at mannen sliter..og det har vi sett lenge. Hva har de tenkt på? Hva tenker de med? Hvem er det som styrer USA for øyeblikket? Det er ikke den mannen i alle fall. Han må de jo snart skifte bleie på..

Nei, det er en surrealistisk verden, og spesielt i USA der opp er ned, der de lyver, jukser og generelt er helt utenfor all forstand og logikk. Men de må ikke komme I ettertid å fortelle meg at jeg skal stole på dem og det de formidler, når de greier å lyve og lure...og skjule, slik de gjør. Det er disqustung! Det er faan ikke et sånt ord som kommer ut fra kjeften på dem. 

Så det er vel det som opprører meg mest. 

Endret av Mooza
  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MorTil2 skrev (På 16.6.2024 den 8.40):

Jeg tror ikke det er de høyt utdannede som bør være hovedfokus i søken etter årsaken til at Trump er populær, men heller andelen fattige. Ifølge offisielle sider i USA, er 11,5 % av befolkningen fattige, eller 37,9 millioner mennesker (tall fra 2022). Og denne trenden er økende.

Paradokset er at Trumf ikke er spesielt interessert i å gi fattige mer hjelp. Han er den fremste forkjemper for "self made man". Men mennesker uten utdannelse, tror ofte på enkle løsninger : send alle innvandrere ut av landet, øk tollsatsene for utenlandske varer, "make Amerika greit again", og alle deres problemer skal bli løst. De lytter ikke spesielt mye på nyheter, men snakker seg imellom og lager sine egne sannheter. Mange har dårlig erfaring med politi og rettsvesen, så når Trumf får anklager mot seg - ja, da er de av erfaring overbevist om at det er rettsvesenet som har feil, ikke han.

Til tross for Bidens alder, vil jeg mye heller ha en gammel, snublende 80-åring (som tross alt kan byttes ut med en yngre visepresident hvis han faller død om to dager etter valget), enn en helgal, notorisk løgnaktig, selfsentrert, virkelighetsfjern Trump. Hvis Trump vinner valget, bør norske myndigheter snarest begynne å fikse opp tilfluktsrommene i landet vårt.

Savner dette fra Biden-siden.

Skulle ønske han fokuserte mer på, og erkjente det som ikke er bra med U.S.A for tiden. At han uttalt erkjente, og forstod, hvordan en person som Trump faktisk slår an så bra. At det er mange desperate amerikanere som trenger et håp de kan klamre seg fast i.

Biden trenger ikke å latterliggjøre Trump. Det klarer han helt fint selv. Men Biden (og demokratene) bør ta innover seg at når halvparten av U.S.A kan stemme på en som Trump, så er det noe riv ruskende galt.

Syntes heller ikke Biden gjorde det så galt under debatten. Ikke sånn at jeg blir flau (med unntak av visse øyeblikk).

Blir mye mer flau av Trump, hans mangel på ydmykhet gjennom hans stadige «No one has ever been as great as me! No President has ever done more good than me! No president has ever been as popular as me!».

Men nå er jo U.S.A også de grandiose og narsissistenes land.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surpomp skrev (På 16.6.2024 den 8.15):

Hva skjer etter valget til høsten mon tro ?

Hvor de 2 partiene merkelig nok ikke har klart å finne andre kandidater enn en senil mann i 80-årene og en narcissistisk løs kanon i 70-årene.
https://www.abcnyheter.no/nyheter/politikk/2024/02/14/195982353/joe-biden-vil-ikke-ta-kognitiv-test-ifolge-det-hvite-hus?nr=1

USA er et velutdannet demokrati, men sliter åpenbart med å beholde/forsterke rollen som verdensleder.
Dette skyldes først og fremst amerikanske interne forhold og ikke Russlands og Kinas undergravingsstrategi.

I kulissene fungerer fortsatt forsvaret, økonomien, teknologiutviklingen o.l., men også disse står i fare hvis polariseringen og sirkuset får lov til å vokse.
Nå må fornuften og optimismen snarest seire i USA, for å unngå kollaps. 

USA er i full fart over til kaos og rot. Tørr ikke å reise ditt som er som mange dummings som stemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det snakk om to menn som absolutt ikke burde stille som presidentkandidater. En er for gammel og virker dement, den andre er for gammel, virker dement og er dømt i retten.

Hadde en av de to partiene stilt opp med en normal person ville de vunnet på walk-over. Amerika er virkelig ute å kjøre.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

OconMissy skrev (4 timer siden):

Ganske dristig å mene at folk i USA er dummere enn andre.. Regner med de har alt fra topp, middels til lav iq der - akkurat som alle andre!

Hvor har du det fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bvp skrev (37 minutter siden):

Åja. God kilde. Følger faktisk han selv på YouTube. 
Selvfølgelig, du har rett. Vi er smartere enn de fleste i gjennomsnitt 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OconMissy skrev (5 minutter siden):

Åja. God kilde. Følger faktisk han selv på YouTube. 
Selvfølgelig, du har rett. Vi er smartere enn de fleste i gjennomsnitt 👍

Vi er nok i all fall smartere en svært mange amerikanere, jeg har selv fått spørsmål av en amerikener om det var stor feiring av 4. juli i Norge. :D

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
bvp skrev (10 minutter siden):

Vi er nok i all fall smartere en svært mange amerikanere, jeg har selv fått spørsmål av en amerikener om det var stor feiring av 4. juli i Norge. :D

Ingen tvil om at det finnes mindre smarte amerikanere… akkurat som det finnes mindre smarte nordmenn.

Jeg kjenner derimot mange smarte amerikanere selv. 

Tror du, sånn helt på ordentlig, at vi er så mye smartere enn andre nasjoner? 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OconMissy skrev (Akkurat nå):

Ingen tvil om at det finnes mindre smarte amerikanere… akkurat som det finnes mindre smarte nordmenn.

Jeg kjenner derimot mange smarte amerikanere selv. 

Tror du, sånn helt på ordentlig, at vi er så mye smartere enn andre nasjoner? 

Det er vel ingen som har sagt at nordmenn er smartere enn andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bvp skrev (3 minutter siden):

Det er vel ingen som har sagt at nordmenn er smartere enn andre.

Nei, men det du har sagt at amerikanere er mindre smarte … så regner med du mener i forhold til oss!? 

På denne lista havner vi rett under USA.

https://ceoworld.biz/2024/03/19/revealed-these-are-the-smartest-countries-with-the-highest-average-iq-2024/

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...