Gå til innhold

Biseksell i forhold


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Litt hypotetisk spørsmål. Om man er sammen med noen som er biseksuell. Bør man da la den biseksuelle parten få lov til å ha sex med andre for å leve ut sin seksualitet ?

Anonymkode: 00d6c...b85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei.

Det er ikke sånn at biseksuelle har et konstant behov for sex med to av ulike kjønn.

Hvis ikke den biseksuelle har fått testet ut sin biseksualitet før man går inn i et forhold, så er det som alt mulig annet her i livet som man ikke har fått testet ut, for sent.

Vet at mange her inne mener man skal gi partner lov til alt mulig i et forhold, jeg mener tvert i mot at det å nekte partneren ting er det lureste. Men nå foretrekker jeg dominerende personligheter, så det kan sikkert stille seg annerledes for de som liker bedre dørmatter, pushovers og generelle ryggslikkere. 

Anonymkode: fbe1d...912

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja selvfølgelig er hun velkommen i mitt liv🥰 men jeg er jo ikke eiersyk😉
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, om de vil utforske seksualiteten sin, så kan de rett og slett ikke være i et (monogamt) forhold. 

Anonymkode: dd57d...1ab

  • Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi som er hetroseksuelle da også fritt utforske med andre av motsatt kjønn fordi vi tenner på motsatt kjønn?

Anonymkode: d07c0...a9b

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja selvfølgelig er hun velkommen i mitt liv🥰 men jeg er jo ikke eiersyk😉
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, hvis det er greit for partneren

Anonymkode: 8d4e9...2f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Bare om partneren synes det er ok

Anonymkode: 0676b...faf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er biseksuell, men enda ikke hatt sex med en kvinne, jeg debutere veldig sent med menn også. Jeg har nå en samboer, og han er åpen for at jeg har sex med ei kvinne. Dette er jo veldig individuelt. 

 

Anonymkode: 65f0d...b1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo samme prinsippene som gjelder om man er bi eller hetero: Er forholdet monogamt så er man monogam, er det åpent kan man treffe andre.

Heterofile må jo ikke få utfolde sin seksualitet med det motsatte kjønnet når de er i monogame forhold. Samme gjelder biseksuelle. 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Litt hypotetisk spørsmål. Om man er sammen med noen som er biseksuell. Bør man da la den biseksuelle parten få lov til å ha sex med andre for å leve ut sin seksualitet ?

Anonymkode: 00d6c...b85

Ingen matcher 100%. Heller ikke heterofile, og heller ikke seksuelt. Om partner har lyster eller behov jeg ikke bistå med, hvorfor skal jeg nekte det? Selvfølgelig må slikt snakkes om og avtales, men det er bare ris til egen bak om jeg stopper partner fra å kunne være seg selv helt og fullt, noe som på sikt kan/vil ha negativ innvirkning på forholdet vårt.

Anonymkode: 4185d...add

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Litt hypotetisk spørsmål. Om man er sammen med noen som er biseksuell. Bør man da la den biseksuelle parten få lov til å ha sex med andre for å leve ut sin seksualitet ?

Anonymkode: 00d6c...b85

En slik tillatelse bør jo gå begge veier i så fall. Da har man et åpent forhold.

Biseksuelle har jo ikke noe mer problem med å være monogam enn andre.

Anonymkode: 5985c...05f

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om jeg gjerne ser at andre samlivsformer utenom standard heterofile monogame par blir mer normalisert, håper jeg aldri vi kommer dit at majoriteten mener man bør la kjæresten ha relasjoner med andre. Uavhengig av om de er hetero, bifil eller noe annet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det må jo avhenge helt av hva en er komfortabel med, men jeg tenker det potensielt kan være mindre problematisk om det er kun er snakk om seksualitet og ikke "fil". At noen kan vennskapelig eksperimentere litt med en av samme kjønn tror jeg ikke trenger å være noen trussel for parforholdet, om romantiske følelser uansett er utellukket. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bi men 100% monogam, og har 0 ønske om å ha sex med noen som helst andre enn partneren min, uavhengig av kjønn. 

Anonymkode: 52a93...41b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Litt hypotetisk spørsmål. Om man er sammen med noen som er biseksuell. Bør man da la den biseksuelle parten få lov til å ha sex med andre for å leve ut sin seksualitet ?

Anonymkode: 00d6c...b85

Nei. Med mindre dere har åpent forhold. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Om partner har lyster eller behov jeg ikke bistå med, hvorfor skal jeg nekte det?

For å beholde partner?

Mange, særlig kvinner, ville takket for seg og gått, dersom partneren tillot all verdens. Det lyser lav selvrespekt.

Anonymkode: fbe1d...912

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

For å beholde partner?

Mange, særlig kvinner, ville takket for seg og gått, dersom partneren tillot all verdens. Det lyser lav selvrespekt.

Anonymkode: fbe1d...912

Jeg syns ikke det lyser av lav selvrespekt. Men jeg er redd mangel på sjalusi er mangel på kjærlighet.  Tar jeg feil ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten.2.0 skrev (1 time siden):

Det er jo samme prinsippene som gjelder om man er bi eller hetero: Er forholdet monogamt så er man monogam, er det åpent kan man treffe andre.

Heterofile må jo ikke få utfolde sin seksualitet med det motsatte kjønnet når de er i monogame forhold. Samme gjelder biseksuelle. 

Dette! 

Det er ikke vanskeligere for meg som er bifil å være trofast enn det er for heterofile å ikke være utro selv om de skulle finne andre mennesker sexy. Det er det samme, at dersom man velger å leve i et monogamt forhold velger man bort andre, selv om andre skulle vekke noen tanker og følelser. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yolo678 skrev (1 minutt siden):

Jeg syns ikke det lyser av lav selvrespekt. Men jeg er redd mangel på sjalusi er mangel på kjærlighet.  Tar jeg feil ?

Feil og feil, det er i alle fall det samme jeg skal frem til :) 

Jeg ville ikke hatt en partner som ikke er sjalu. Har gjort det slutt med partnere før fordi de ikke var sjalu. For meg fremsto dette som lav selvrespekt, men jeg kan også forstå at det fremstår som mangel på kjærlighet.

Så for meg er en partner som tillater alt, helt uaktuell - og det synes jeg faktisk det bør være for alle. Selvutslettelse har ingenting med kjærlighet å gjøre. Og i et fast forhold er det kvaliteten på kjærligheten som avgjør, ikke kvaliteten på sexen.

Anonymkode: fbe1d...912

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...