Gå til innhold

Utro menn, alltid utro?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Da jeg var singel ble jeg «sjekket opp» for ons på fetlife av en mann i nabolaget for ti år siden. Jeg avslørte identiteten hans uten å avsløre meg selv. Det kunne ha blitt kleint alt det der, da jeg visste at han var gift med fire barn og barnebarn. 
 

Jeg ble så samboer og innen dette avsluttet jeg fetlife. Etter nesten 10 år sammen, ble det snakk om FL og samboeren spurte om jeg kunne opprette profil. Der igjen dukker gamle Herr.Nabo opp igjen. Og han er aktiv. Søker etter damer (skriver dette), liker bilder, får venner, legger ut bilder og skriv, osv. 

Barna hans er store alle sammen nå, mellom 25-35 år. Kona kan umulig vite hvordan han holder på, for hun er av den strenge sorten (slik jeg lærte henne å kjenne). 
 

Så da er det kanskje noe i det «en gang utro, alltid utro»?

Anonymkode: 8f941...9df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så da er det kanskje noe i det «en gang utro, alltid utro»?

Anonymkode: 8f941...9df

Jeg har blitt bedratt, men aldri vært utro.. så vet du litt om meg TS😉

Nnjaa.. tror det finnes en del med "en gang utro, aldri mer".. det er de som angret seg stort og fikk dårlig samvittighet.
Men "flere ganger utro og aldri blitt tatt, fortsatt utro".. tror jeg stemmer bedre, for det er nok de som mangler empati og samvittighet.

Eller finnes det ektepar som har egne avtaler, som ingen vet noe om?

Jeg vet ikke om du har tenkt å si ifra eller ikke TS.. Kanskje mannen har vært der i over 10 år uten napp? Kanskje han bare er der for spenning og sjekke draget? Enkelte menn er kjent for å trekke seg, når det nærmer seg et møte. Det tror jeg de fleste har hørt, og opplevd på de fleste nettsidene. Men dette er jo micro utroskap.. Er det da verdt prisen av å være den "gode nabo", som kanskje skiller en familie med å prate med kona hans? Seksuellt utroskap blir jo noe helt annet.. men da må han taes på fersken, da har han fortjent sin straff..

 

 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange som er utro er det flere ganger ja. Er naivt å tro noe annet, dessverre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blåmonster

Mange stygge menn iallfall , pga dårlig selvbilde å søken etter bekreftelse. Det er også letter å søke noe utenfor en å bygge på sitt eget ekteskap, mange menn melder seg ut hjemme, blir kalde , late , dårlige hygiene… så lurer de på hvorfor kona ikke vil ligge med dem hehe.

er ikke noe ekspert selv, men ser sammenheng med å gi kvinnene  trygghet og  det å få litt sex,  møt henne emosjonelt , og kos henne mye🫠❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tror de ofte vil være utro igjen på et eller annet tidspunkt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja er nok slik.

Som med naboen så er det jo noe man ikke får hjemme, han og henne er litt inkompatible seksuelt. 

Alle er utro om forholdet er dårlig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bamseklemmer skrev (6 timer siden):

Jeg har blitt bedratt, men aldri vært utro.. så vet du litt om meg TS😉

Nnjaa.. tror det finnes en del med "en gang utro, aldri mer".. det er de som angret seg stort og fikk dårlig samvittighet.
Men "flere ganger utro og aldri blitt tatt, fortsatt utro".. tror jeg stemmer bedre, for det er nok de som mangler empati og samvittighet.

Eller finnes det ektepar som har egne avtaler, som ingen vet noe om?

Jeg vet ikke om du har tenkt å si ifra eller ikke TS.. Kanskje mannen har vært der i over 10 år uten napp? Kanskje han bare er der for spenning og sjekke draget? Enkelte menn er kjent for å trekke seg, når det nærmer seg et møte. Det tror jeg de fleste har hørt, og opplevd på de fleste nettsidene. Men dette er jo micro utroskap.. Er det da verdt prisen av å være den "gode nabo", som kanskje skiller en familie med å prate med kona hans? Seksuellt utroskap blir jo noe helt annet.. men da må han taes på fersken, da har han fortjent sin straff..

 

 

Å si fra hadde ikke slått meg, er ikke min business. Men jeg synes synd i kona. Han skriver nøyaktig hva han er ute etter, en dame sånn og sånn som kan møtes her eller der. Det kommer selvfølgelig ikke frem der at han er en opptatt mann. Kjekk er han også, kona er mindre pen. Ikke at det skal ha noe betydning. Men at det er et behov han tydelig ikke får dekket hjem, er vel årsaken.

Anonymkode: 8f941...9df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Å si fra hadde ikke slått meg, er ikke min business. Men jeg synes synd i kona. Han skriver nøyaktig hva han er ute etter, en dame sånn og sånn som kan møtes her eller der. Det kommer selvfølgelig ikke frem der at han er en opptatt mann. Kjekk er han også, kona er mindre pen. Ikke at det skal ha noe betydning. Men at det er et behov han tydelig ikke får dekket hjem, er vel årsaken.

Anonymkode: 8f941...9df

Ja, det se synd i kona.. Det blir uansett drama hvis andre blander seg inn, og jeg synes ikke seksuell behov skal være større enn fornuften.

Desverre er slike historier en gjenganger.. enkelte andre blir jo aldri avslørt, de bare fortsetter å være utro.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. jeg tror det. Er du disponert for å være utro, så er det stor sjanse for gjentakelse. Det er tross alt noe som driver folk til å være utro. 

Helt sikkert mange utro her på KG som kan bekrefte. 

Anonymkode: 2aa81...3d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utro kvinner, alltid utro?

Anonymkode: c7543...7fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man ser bort fra et enkeltstående feiltrinn i fylla, skyldes nok utroskap ofte personlighetsmessige defekter, som det i liten grad er mulig å «reparere». Disse menneskene mangler ofte empati, impulskontroll og samvittighet, og er generelt upålitelige og illojale også på andre livsområder.

Anonymkode: 26433...aa0

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Disse menneskene mangler ofte empati, impulskontroll og samvittighet, og er generelt upålitelige og illojale også på andre livsområder.

Ikke lek psykolog nå. Du bommer.

Jeg var utro med en annen kvinne for ca ti år siden. Vi møttes fire ganger. Første gang jeg har vært utro, også eneste gang. Jeg var ikke full, hadde kun et bevisst og gjennomtenkt ønske om en spesiell opplevelse/erfaring. Jeg hadde aldri sett kvinnen før, vi utvekslet ikke identiteter og vi har ikke hatt kontakt siden. Utover dette er jeg hel ved, robust og pålitelig, snill og lojal. Nesten 40 års samliv burde bekrefte det. Dette sidespranget definerer meg ikke.

Anonymkode: 108b0...7a5

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok man risikerer det, dersom tilgivelse og veien videre kun er overfladisk. 

Altså, bestemmer noen seg for å tilgi, så kan man ikke bringe det opp igjen til enhver tid. 

Men det er en kjent sak at kvinner blir for lenge i forhold, mens menn går først når de har en annen å overlappe med.

Så sånn sett vil nok en type som først har fått sansen for utroskap, ha et sterkt behov for å sy sammen en dårlig selvfølelse ved hjelp av flukt og desperasjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel også noe med at klientellet på Fetlife ikke er representativt for befolkningen.

Jeg tror det finnes flere vidt forskjellige grunner til å være utro. Noen søker bare spenning, og de er kanskje utro hele livet.

Andre går på en smell når de har drukket for mye og kanskje er på vei ut av et elendig forhold. Det er mer situasjonsbestemt.

 

Anonymkode: b05f8...f7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man først krysser en grense og er utro så kan terskelen være lavere, for å være utro i neste omgang...

Så er det slik at er man bevisst på det, så kan man ta lærdom av det, for å unngå å gjøre det en gang til..

Så jeg mener det har mer med mental innstilling å gjøre.

Synes det er litt for enkelt å påstå en gang utro alltid utro....

Notorisk utroskap det er en annen sak. 

Kjenner flere kvinner og menn som har vært utro mot partneren sin, og ikke gjentatt det, så ja det er mulig å være tro, selv om man har vært utro tidligere...

Verden er ikke svart/hvit.

Wake up! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

"Once is a mistake, twice is a pattern"

 

 

Anonymkode: d6fe4...41c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ikke lek psykolog nå. Du bommer.

Jeg var utro med en annen kvinne for ca ti år siden. Vi møttes fire ganger. Første gang jeg har vært utro, også eneste gang. Jeg var ikke full, hadde kun et bevisst og gjennomtenkt ønske om en spesiell opplevelse/erfaring. Jeg hadde aldri sett kvinnen før, vi utvekslet ikke identiteter og vi har ikke hatt kontakt siden. Utover dette er jeg hel ved, robust og pålitelig, snill og lojal. Nesten 40 års samliv burde bekrefte det. Dette sidespranget definerer meg ikke.

Anonymkode: 108b0...7a5

Du prøver åpenbart å rasjonalisere din egen bedritne atferd, men slik du beskriver det som skjedde har du trolig en karakterbrist.at du ikke er villig til å innrømme er bare en integrert del av det klassiske symtombildet. Jeg ville ikke ha stolt på deg ett sekund, verken som partner, arbeidskollega eller venn. 

Anonymkode: 26433...aa0

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...