Gå til innhold

Hvor mye har du på brukskontoen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lurer på hva som er vanlig å ha i brukskontoen. Pleier alltid å ha mellom 20-30K, men vet ikke om det er så lurt, for sparer mindre da det skal en del til før jeg klarer å tømme kontoen. 

Anonymkode: c1d6d...b8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pleier ha maks to tusen kroner. Bruker stort sett bare kontoen til å trekke for abonnement hos Norsk tipping, rundt 400 i mnd. Og litt ekstra om jeg feks skulle trenge nødpass eller noe slikt. Men stadig sjeldnere jeg trenger debetkort/brukskonto til noe. 

Anonymkode: b5137...a84

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå ca 450 kr. Hva jeg har der varierer etter når forrige inntekt var. Har et femsifret beløp den første uka, 4 sifret beløp andre, tredje og delvis fjerde uka. Den siste uka/siste halve uka 3  fra 3 sifret til en sifret...

Alt av mat og forbruksting betales av den kontoen.

 

Endret av tussi84
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer. Selvsagt. Jeg sørger for at der er nok til kommende betalinger, men resten står på en annen konto med bedre rente til jeg trenger dem.

Akkurat nå står det 11000. Har forfall på noen regninger på mandag på nesten 10000.

Anonymkode: 8ba27...42f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker said:

Lurer på hva som er vanlig å ha i brukskontoen. Pleier alltid å ha mellom 20-30K, men vet ikke om det er så lurt, for sparer mindre da det skal en del til før jeg klarer å tømme kontoen. 

Anonymkode: c1d6d...b8c

Null. Bruker kredittkort og finansierer dermed alt forbruk med rentefritt lån i en mnd. Lønn går rett inn på boligkredittlån for å holde dette på et minimum. Betaler selvsagt kredittkort innen forfallsdato for å unngå renter. Hva slags betryggelse gir det deg å vite hva andre har på brukskonto?

Anonymkode: 994be...36f

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, tussi84 said:

Akkurat nå ca 450 kr. Hva jeg har der varierer etter når forrige inntekt var. Har et femsifret beløp den første uka, 4 sifret beløp andre, tredje og delvis fjerde uka. Den siste uka/siste halve uka 3  fra 3 sifret til en sifret...

Alt av mat og forbruksting betales av den kontoen.

 

Håper du har god rente på denne kontoen 👌

Anonymkode: 994be...36f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lønn går rett inn på en sparekonto med 3,69 % rente hvor regninger også trekkes fra. Det som ikke går til regninger investeres.

Ordinær brukskonto er ikke i bruk. Debetkort har jeg ikke.

Anonymkode: 66cac...60d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 000+. Bruker kun kredittkort så går store trekk herfra, i tillegg går det 15 000 til fond hver måned, og diverse andre regninger. Burde sikkert tatt en runde og satt det opp slik at så mye som mulig av trekk kom i dagene etter lønnsutbetaling, nå går mye 15. mens lønn kommer inn 20. 

Anonymkode: aebae...59e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå? 94.630 kr

Kredittkortregningen blir trukket i morgen. 

Anonymkode: d467c...3e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

0.75 øre. Og det er med hensikt. 

Når lønna kommer inn sprer den seg ut i 7 forskjellige fond, 2 sparekonti, faste regninger på autotrekk og rundt 6-7 vanlige konti (sinking funds). 

Jeg har ikke debettkort, men fem kredittkort. 

Etter jeg ble uføretrygdet har jeg brukt kroner 0,- på noe som ikke har vært planlagt mange måneder i forveien. 

Lønnskontoen er på en måte bare slusa. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Solanum said:

0.75 øre. Og det er med hensikt. 

Når lønna kommer inn sprer den seg ut i 7 forskjellige fond, 2 sparekonti, faste regninger på autotrekk og rundt 6-7 vanlige konti (sinking funds). 

Jeg har ikke debettkort, men fem kredittkort. 

Etter jeg ble uføretrygdet har jeg brukt kroner 0,- på noe som ikke har vært planlagt mange måneder i forveien. 

Lønnskontoen er på en måte bare slusa. 

Men hvor tar du pengene fra for å betale kredittkortregningen? Tar du dem ut igjen fra fondet?:klo:

Anonymkode: d467c...3e1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men hvor tar du pengene fra for å betale kredittkortregningen? Tar du dem ut igjen fra fondet?:klo:

Anonymkode: d467c...3e1

Fra de forskjellige sinking funds. 

2000,- går hver måned inn på kontoen jeg har kalt Helse & Velvære. Jeg bruker Morrow sitt kort til slikt. Og Morrowfakturaen trekkes da fra akkurat denne kontoen. 

Det er bare en helt vanlig konto. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rundt 450 kroner. Skal kun dekke "lommepenger" et par dager. Mat og annet går fra andre konto.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere som bruker kredittkort, hvilke? Er det pga. ulike fordeler/bonuser ved dem?

Anonymkode: b4168...d8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dere som bruker kredittkort, hvilke? Er det pga. ulike fordeler/bonuser ved dem?

Anonymkode: b4168...d8a

Rentefritt lån + fordeler, forsikringer og kick backs. 

Ikano - 1% på mat. DnB Saga - lounge, supertilbud, en rekke faste rabatter på 10%, 3% diesel. Norwegian; kickbacks på alle kjøp, leiebilforsikring, rabatter som 15% på tivoli Danmark. Trumf visa; rabatter en rekke steder. TF bank; opp mot 30% en rekke steder, blant annet hotell og restauranter. 

Kombinerer med medlemskap som Æ og Trumf. Så betaler i praksis aldri fullpris for noe, ligger nok på 10%+ i snitt på rabatter gjennom et år. 

Anonymkode: aebae...59e

  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

70 000 akkurat nå. Brukes stort sett på mat, lommepenger og annet ved behov (klær, bussbillett osv).

I morgen overføres det automatisk en del til dels store summer til andre kontoer, som regningskonto, konto som boliglånet trekkes fra og sparing i fond. Jeg har det såpass romslig at jeg går med overskudd hver måned etter dette, så jeg setter jevnlig inn noen slumper på bufferkontoen når det er blitt litt mye på brukskonto. Hvor mye og når avhenger av hvor mye utgifter jeg til en hver tid har.

Anonymkode: 37432...d6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Dere som bruker kredittkort, hvilke? Er det pga. ulike fordeler/bonuser ved dem?

Anonymkode: b4168...d8a

Jeg bytter en del på korta mine. Før jeg skulle handle på obs bygg skaffa jeg meg coop sitt mastercard, for eksempel. Så sier jeg det opp etterpå. 

Det er ikke noe å tjene på korta. Heller det motsatte, for du binder deg opp mot bestemte butikker. 

Men jeg synes de små slantene er artig å sette inn på fond. 

Den store fordelen med kort er at du kan få pengene tilbake om det blir noe krøll når du handler på internett. 

Så det er samme hvilket kort du skaffer deg. Ta det dagligbanken har. Da får du god oversikt over det i nettbanken din også. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har maks 1500,- på brukskonto. Resten står på ulike andre kontoer, som jeg kan flytte penger imellom. Liker ikke å ha mye penger på brukskonto. 

Anonymkode: e2154...800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solanum skrev (1 time siden):

Jeg bytter en del på korta mine. Før jeg skulle handle på obs bygg skaffa jeg meg coop sitt mastercard, for eksempel. Så sier jeg det opp etterpå. 

Det er ikke noe å tjene på korta. Heller det motsatte, for du binder deg opp mot bestemte butikker. 

Men jeg synes de små slantene er artig å sette inn på fond. 

Den store fordelen med kort er at du kan få pengene tilbake om det blir noe krøll når du handler på internett. 

Så det er samme hvilket kort du skaffer deg. Ta det dagligbanken har. Da får du god oversikt over det i nettbanken din også. 

Det er jeg uenig i. Handler det jeg vil, bare til lavest mulig pris. 

Er det 30% Æ rabatt på frukt og grønt så kombinerer jeg det med ikano, og sparer 31% den uka, neste uke handler jeg frukt og grønt på Kiwi, får da 16% (trumf) + 1% (ikano), 17% rabatt. Prisnivået er omtrent likt, butikkene ligger ved hverandre, så eneste det koster meg er å raskt sjekke æ-appen mandag morgen. 

Når tenåringen ønsket seg stanley søkte jeg raskt, og så jeg fikk 10% med Saga. Før jul følger jeg med på supertilbud Saga, og handler da ting til 30%. Tilsvarende vet jeg at jeg får 10% på interflora med Saga, men at det likevel lønner seg å dra til Plantasjen for det meste. 

Går jeg og mannen ut og spiser lunsj vet jeg hvor jeg får 30% med TF bank. Men har det dukket opp et nytt sted som ikke har særskilte avtaler prøver vi jo likevel det, og nøyer meg med 0,5% på Norwegian. Er jeg på reise er det mange hoteller å velge i, da kombinerer jeg Premium3 på booking.com (eller ringer hotellet og hører om de kan matche) med TF Bank, og får da opp mot 40% på hotellrommet. 

Sparer mange titusener i året. 

Anonymkode: aebae...59e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Dere som bruker kredittkort, hvilke? Er det pga. ulike fordeler/bonuser ved dem?

Anonymkode: b4168...d8a

Jeg bruker Bank Norwegian fordi det gir cashpoints hos Norwegian. Det holder omtrent akkurat for én flyreise i året t/r for meg og samboer. I tillegg får man gratis reiseforsikring for reiser som er betalt med kredittkortet, samt man slipper minibankgebyr i utlandet.

Anonymkode: d467c...3e1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...