Gå til innhold

Leie villa privat til fest?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker vielse ved vannet og festen så nære som mulig. To av lokalene øverst på listen skal ikke leie ut til bryllup fremover og vi prøver å tenke på andre løsninger. Er det noen som har erfaring med å leie en villa til bryllupsfesten? Hadde vi funnet en villa til utleie med privat Strand hadde det vært perfekt! Vi skal nok ikke ha mer enn 45 gjester så vi behøver heller ikke noe kjempesvært. 
 

Men hvordan gå frem for å finne noen som leier ut dette? Sende forespørsel til noen via Airbnb? De fleste skriver jo der at fester ikke er tillatt..

vi bor i et området med mange strender og mange villaer, men kjenner ikke akkurat noen som har tilgang på en. 

Anonymkode: 83e5a...4d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sjekk ut finn, airbnb og facebook-grupper. Send en melding og forklar planen. Noen tillater nok ikke fest, men godt mulig noen likevel tillater det når de ser mulighetene til å tjene litt ekstra. 

Hvilken by tenker dere?

Anonymkode: 910a9...ba8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde funnet en villa på f.eks AirBnb og sendt en melding og forklart situasjonen. Det værste som kan skje er at de svarer nei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sirah skrev (4 timer siden):

Jeg hadde funnet en villa på f.eks AirBnb og sendt en melding og forklart situasjonen. Det værste som kan skje er at de svarer nei :)

 AirBnB tillater ikke fester, uavhengig av vertens egne ordensregler, så det er en dårlig idé. Skulle det skje noe ville ikke forsikringen gjennom AirBnB gjelde.

Personlig kommer jeg, klok av skade, aldri til å leie ut til private arrangementer igjen. Risikoen er høy og det er ikke verdt det, uansett hvor seriøse leietakerne måtte være.

Endret av Jdz
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jdz skrev (5 timer siden):

 AirBnB tillater ikke fester, uavhengig av vertens egne ordensregler, så det er en dårlig idé. Skulle det skje noe ville ikke forsikringen gjennom AirBnB gjelde.

Personlig kommer jeg, klok av skade, aldri til å leie ut til private arrangementer igjen. Risikoen er høy og det er ikke verdt det, uansett hvor seriøse leietakerne måtte være.

Jeg var ikke klar over at det er selve Airbnb som la disse føringene, men da kan jeg jo kontakte eier og evt spørre om å avtale noe privat utenfor Airbnb. 

forstår godt at det er en risiko da og har selv sett Airbnb leiligheter bli rasert på fester. Men med en god kontrakt og depositum så bør det jo være trygt?

 

 


området er Asker og Bærum, men kan også vurdere Oslo.

ts

Anonymkode: 83e5a...4d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg var ikke klar over at det er selve Airbnb som la disse føringene, men da kan jeg jo kontakte eier og evt spørre om å avtale noe privat utenfor Airbnb. 

Anonymkode: 83e5a...4d7

Det er også i strid med AirBnB sine retningslinjer, men det skal kanskje litt til for at de finner det ut.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

forstår godt at det er en risiko da og har selv sett Airbnb leiligheter bli rasert på fester. Men med en god kontrakt og depositum så bør det jo være trygt?

Anonymkode: 83e5a...4d7

Det kommer helt an på. Jeg har aldri opplevd skikkelig rasert leilighet i min tid som utleier, men det blir med en gang noe annet når du leier ut ditt eget sted. Et uhell eller en skade som ville virket ubetydelig på et selskapslokale, kan fort oppleves mye verre om det er i huset ditt skaden/uhellet har oppstått.

Uansett, ønsker deg lykke til i jakten :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du sjekket om det finnes lokaler som passer beskrivelsen din? Hva med gård/låve? Klubbhus, kantiner, hotell, frittliggende restauranter. 

Anonymkode: 910a9...ba8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo an på hvor, men det er endel seilforeninger som har klubbhus som er omtrent den beskrivelsen. Jeg kjenner best til Seivall (Brevik seilforening)

Seivall – Brevik Seilforening

Anonymkode: bfcde...63c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal sjekke opp det med gårder! Er en veldig fin gård som ikke skal brukes til bryllup neste sesong også er det en villa jeg liker ved vannet, men ikke mannen. Men ellers må det jo være flere gårder langs vannet, kanskje utover Bygdøy. På Nesøya synes vi det er utrolig fint og fredelig, så kanskje lete litt mer etter lokaler da. Seilforeninger sitt klubbhus er et godt forslag! Akkurat det i Porsgrunn synes jeg blir litt langt unna, men de har et fint på kalvøya også. Prøver bare å finne det perfekte.

Anonymkode: 83e5a...4d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...