Gå til innhold

Hvor lenge varer 2, 4 og 8kg sekker med tørrfor (liten valp)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal opprette fast levering av tørrfor til valpen vi får nå straks, ser de har ulike størrelser på sekkene, og lurer egentlig på hva som er mest lønnsomt og hvor ofte intervallene bør være? Forstår en svær sekk er mer lønnsomt, men leste også at det holder seg ferskt i ca 1mnd etter åpning. Så vet ikke om jeg bør velge en mindre sekk i starten, siden de ikke spiser like mye som en fullvoksen hund? Det er en liten rase, valpen er 8 uker når vi henter han om 2 uker. 

Anonymkode: d42ae...794

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du kjøper den største sekken, så kan du fint putte den i frysern. Det har jeg gjort. Da varer foret lengre, og du dreper lagermidden.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vent og se. Du tjener ingenting på fast levering uansett. 

Anonymkode: 1f2fd...65f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk for svar☺️ vi venter nok å ser hvor mye det går men virker som noen nettbutikker tilbyr en liten rabatt dersom du har automatisk levering. Så har bare tenkt det er mer lønnsomt enn å kjøpe enkeltvis i butikk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regn ut utifra veiledende serveringsmengde. Tørrfôr burde brukes opp innen 6 uker etter åpning, og da tatt utgangspunkt i at det er lagret rett. Som nevnt kan du med fordel fryse ned og ta opp bare litt av gangen for å spare penger.

Anonymkode: 80281...547

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ventet med fôrabonnement til jeg fikk en følelse av hvordan hunden spiste. Hadde tenkt jeg skulle være økonomisk og kjøpe store forpakninger, men glad jeg har holdt meg til de små. Har byttet tørrfôr mange ganger og har nå endt opp med råfôr til middag og tørrfôr (+ vanlige godbiter) som belønning gjennom dagen. Da er det kjekt å ikke ha en gigantisk sekk med tørrfôr i fryseboksen. Kan dessverre ikke svare deg på hvor lenge en 2-3 kg varer, men det er ganske lenge. 

Anonymkode: e77a1...c13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min hund på ca 5 kg spiser mellom 60-90g om dagen. Mengde for er så avhengig av type for og hvor aktiv hunden er at det er umulig å svare på direkte. Om du vil ha en viss ide kan du gå inn og se på anbefalt formengde på informasjon om det foret du skal bruke. Jeg ville heller satset på å kjøpe på salg enn å fikse abonnement på valpeforet. 

Anonymkode: aa060...364

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Ok, takk for svar☺️ vi venter nok å ser hvor mye det går men virker som noen nettbutikker tilbyr en liten rabatt dersom du har automatisk levering. Så har bare tenkt det er mer lønnsomt enn å kjøpe enkeltvis i butikk:)

Flere fysiske butikker har også bonusordninger som hver 7. sekk gratis eller at man tjener poeng som blir avslag

Anonymkode: 9d221...701

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...