AnonymBruker Skrevet 15. juni 2024 #61 Del Skrevet 15. juni 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): okei, ønsker du argumenter? det kan jeg komme med. Saken er slik som TS formidler, at kvinner har en vanvittig fordel i datinglivet, som kun forsterkes med feministiske idealer og seksuell frigjøring. P-piller har frigjort kvinner fra sin biologi og frigjort sex fra reproduksjon så begrensningene kvinner hadde fra naturens side er borte. Men samfunnet er fremdeles strukturer som om dette ikke var tilfellet med alskens fallskjermer for kvinner og barn selv om dette nå er en arena som er eneholdent kontrollert og regulert av kvinner. Det har seg sånn at menn fremdeles er primær-skatteytere og henter mindre ut av det sosiale både i form av trygd og i form av offentlige stillinger. I tillegg er behandlingstiden til menn halvparten så lang som kvinners, de tar mindre sykefravær, utdanner seg mindre dør tidligere som alt bidrar til en skeivfordelig av ressurser i samfunnet på tvers av kjønn. Dette hadde vært helt greit dersom det hadde vært en forutsetning og en reell mulighet for hver mann å kunne forvente å gifte seg å få barn som da igjen drar nytte av hans bidrag til samfunnet men med kvinners absolutte valgfrihet og autonomitet som det aller største idealet vi har i samfunnet er ikke lenger dette tilfellet og menn er dømt til å arbeide og opprettholde et samfunn hvor de differensieres og forskjellsbehandles i det private samtidig som de ikke har mulighet til å dissasosiere seg fra disse kvinnene i det offentlige, kvinner hevder støtt og stadig at de er økonomisk uavhengige fra menn, men det stemmer ikke overhode, de er i aller høyeste grad framdeles avhengige av menn for å gjøre en hel haug med arbeid som de ikke en gang oppfatter, de har blitt frigjort fra mann, men den mannen kan ikke frigjøre seg fra kvinner. De er framdelens pålagt å overholde en utdatert sosialkontrakt og opprettholde et system som ikke gagner dem, og å følge lover tilstede for å verne om barn de aldri kommer til å få. Norske kvinner (som en gruppe) får alt de ønsker seg, det finnes ikke og har aldri fantes en demografi med en mer omfattende valgmulighet, mens menn (som en gruppe) må være stille og gi dem dette og ikke forvente noe som helst igjen. Dette er slik jeg ser det den største inkongruensen i samfunnet og kilden til stort sett alt av problemer vi har innen kjønnspolitikk den dag i dag. Anonymkode: 6d958...64a Vil du at noen skal gifte seg med noen de ikke bil gifte seg med? Siden valg er grunnen til at flere sliter. Forstår du ikke at det da betyr at de ikke likte han? Å hvorfor troe du at du kan bestemme for en mann at han må ha dame? Jeg kjenner da menn som er single og ikke engang prøver å date, hva syns du om at de skal bli tvinge på en dame de ikke liker? Er det plutserlig trist da eller? Eller tenker du, de får i det minste sex, for det er det eneste som betyr noe? Å snakke negativt om valg er jæskla shady. Vi kan si det er trist når noen ikke møter noen, å prøve å støtte dem og se om det er spesifikke ting som bør endres på, eller om det bare er et tilfelle av at han/hun må fortsette å lete for det er ingen snarveier når vi genuint må like hverandre og det krever flaks også. All arbeid kvinner gjør, blir også gjort for menn, tenker du på det? Eller er det kun en vei det gjelder? Har du spurt han med det tunge yrket om hvorfor han valgte det, om han er lei seg, om ham føler han må få en kvinne for den jobben på magisk vis selv om hun er uenig, å hvorfor bare slutter han ikke? Er det ingen i verden som liker den jobben? Er det andre måter å utføre den, hvor menneske kropper ikke trenger å bli like utsatt? HMS, er den god nok? Betalingen er den god nok? Ser de skal begynne å rette prøver anonymt, det kan kanskje endre noe på skolen som er bra. Men at kvinner studerer og har jobb er ikke dumt, dumt at det blir større konkurranse, men ungåelig da menneskerettighetene om at alle mennesker skal være frie individer er viktigere enn at bare alle menn skal tjene mest for da blir det kanskje sex? Tror du kvinner bryr seg så lite om jobben sin? Vi har en hjerne vi også.slutt å lat som at kvinner ikke er mennesker på lik linje som menn. Vi er alle ulike, det er ikke sånn at alle menn har en tung jobb. Det er ikke sånn at alle kvinner vil ha en kjæreste som tjener mer. Jeg syns dere som er alt for opptatt av statistikk går med store skygge briller og glemmer å se dere rundt. Når det kommer til sykefravær og helse. Du snakker om det som at det er mest synd på menn, men er uhelse bra da? Er fri fordi du er syk bra? Tror du ikke kvinnene det gjelder heller vil være friske? For nå har det seg sånn at kvinner har blitt undervurdert i helse i lang tid, å det er minstre forsket på kvinnehelse generelt. Og noe av det, er det bare relatert til sykefravær for å være med syke barn eller fordi de har fødd eller går gravid? Vil du ta over den jobben å gro noen i magen din????? Versegod! Å hva med mensen? Vet du at noen får blodmangel av det??? Vil du ha mensen? Jeg syns du virker sexist. Anonymkode: 5fa85...507 6 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2024 #62 Del Skrevet 15. juni 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vil du at noen skal gifte seg med noen de ikke bil gifte seg med? Siden valg er grunnen til at flere sliter. Forstår du ikke at det da betyr at de ikke likte han? Å hvorfor troe du at du kan bestemme for en mann at han må ha dame? Jeg kjenner da menn som er single og ikke engang prøver å date, hva syns du om at de skal bli tvinge på en dame de ikke liker? Er det plutserlig trist da eller? Eller tenker du, de får i det minste sex, for det er det eneste som betyr noe? Å snakke negativt om valg er jæskla shady. Vi kan si det er trist når noen ikke møter noen, å prøve å støtte dem og se om det er spesifikke ting som bør endres på, eller om det bare er et tilfelle av at han/hun må fortsette å lete for det er ingen snarveier når vi genuint må like hverandre og det krever flaks også. All arbeid kvinner gjør, blir også gjort for menn, tenker du på det? Eller er det kun en vei det gjelder? Har du spurt han med det tunge yrket om hvorfor han valgte det, om han er lei seg, om ham føler han må få en kvinne for den jobben på magisk vis selv om hun er uenig, å hvorfor bare slutter han ikke? Er det ingen i verden som liker den jobben? Er det andre måter å utføre den, hvor menneske kropper ikke trenger å bli like utsatt? HMS, er den god nok? Betalingen er den god nok? Ser de skal begynne å rette prøver anonymt, det kan kanskje endre noe på skolen som er bra. Men at kvinner studerer og har jobb er ikke dumt, dumt at det blir større konkurranse, men ungåelig da menneskerettighetene om at alle mennesker skal være frie individer er viktigere enn at bare alle menn skal tjene mest for da blir det kanskje sex? Tror du kvinner bryr seg så lite om jobben sin? Vi har en hjerne vi også.slutt å lat som at kvinner ikke er mennesker på lik linje som menn. Vi er alle ulike, det er ikke sånn at alle menn har en tung jobb. Det er ikke sånn at alle kvinner vil ha en kjæreste som tjener mer. Jeg syns dere som er alt for opptatt av statistikk går med store skygge briller og glemmer å se dere rundt. Når det kommer til sykefravær og helse. Du snakker om det som at det er mest synd på menn, men er uhelse bra da? Er fri fordi du er syk bra? Tror du ikke kvinnene det gjelder heller vil være friske? For nå har det seg sånn at kvinner har blitt undervurdert i helse i lang tid, å det er minstre forsket på kvinnehelse generelt. Og noe av det, er det bare relatert til sykefravær for å være med syke barn eller fordi de har fødd eller går gravid? Vil du ta over den jobben å gro noen i magen din????? Versegod! Å hva med mensen? Vet du at noen får blodmangel av det??? Vil du ha mensen? Jeg syns du virker sexist. Anonymkode: 5fa85...507 Å prevensjon er bra. Vi må få bestemme om vi vil være gravide eller ikke. Jeg vil ikke ha barn foreksempel. Nå har ikke jeg sex heller da, buhu for menn eller? Ja til fritt valg. Å føkk off. Anonymkode: 5fa85...507 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2024 #63 Del Skrevet 15. juni 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vil du at noen skal gifte seg med noen de ikke bil gifte seg med? Siden valg er grunnen til at flere sliter. Forstår du ikke at det da betyr at de ikke likte han? Å hvorfor troe du at du kan bestemme for en mann at han må ha dame? Jeg kjenner da menn som er single og ikke engang prøver å date, hva syns du om at de skal bli tvinge på en dame de ikke liker? Er det plutserlig trist da eller? Eller tenker du, de får i det minste sex, for det er det eneste som betyr noe? Å snakke negativt om valg er jæskla shady. Vi kan si det er trist når noen ikke møter noen, å prøve å støtte dem og se om det er spesifikke ting som bør endres på, eller om det bare er et tilfelle av at han/hun må fortsette å lete for det er ingen snarveier når vi genuint må like hverandre og det krever flaks også. All arbeid kvinner gjør, blir også gjort for menn, tenker du på det? Eller er det kun en vei det gjelder? Har du spurt han med det tunge yrket om hvorfor han valgte det, om han er lei seg, om ham føler han må få en kvinne for den jobben på magisk vis selv om hun er uenig, å hvorfor bare slutter han ikke? Er det ingen i verden som liker den jobben? Er det andre måter å utføre den, hvor menneske kropper ikke trenger å bli like utsatt? HMS, er den god nok? Betalingen er den god nok? Ser de skal begynne å rette prøver anonymt, det kan kanskje endre noe på skolen som er bra. Men at kvinner studerer og har jobb er ikke dumt, dumt at det blir større konkurranse, men ungåelig da menneskerettighetene om at alle mennesker skal være frie individer er viktigere enn at bare alle menn skal tjene mest for da blir det kanskje sex? Tror du kvinner bryr seg så lite om jobben sin? Vi har en hjerne vi også.slutt å lat som at kvinner ikke er mennesker på lik linje som menn. Vi er alle ulike, det er ikke sånn at alle menn har en tung jobb. Det er ikke sånn at alle kvinner vil ha en kjæreste som tjener mer. Jeg syns dere som er alt for opptatt av statistikk går med store skygge briller og glemmer å se dere rundt. Når det kommer til sykefravær og helse. Du snakker om det som at det er mest synd på menn, men er uhelse bra da? Er fri fordi du er syk bra? Tror du ikke kvinnene det gjelder heller vil være friske? For nå har det seg sånn at kvinner har blitt undervurdert i helse i lang tid, å det er minstre forsket på kvinnehelse generelt. Og noe av det, er det bare relatert til sykefravær for å være med syke barn eller fordi de har fødd eller går gravid? Vil du ta over den jobben å gro noen i magen din????? Versegod! Å hva med mensen? Vet du at noen får blodmangel av det??? Vil du ha mensen? Jeg syns du virker sexist. Anonymkode: 5fa85...507 Alt jeg sier er at om samfunnet skal være strukturert på den måten det er så må jeg få lov til å kjøpe heroin lovlig på en butikk. Denne strukturen med uendelig valgfrihet for kun ett kjønn er ikke bærekraftig. Anonymkode: 6d958...64a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Memorangen Skrevet 15. juni 2024 #64 Del Skrevet 15. juni 2024 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): okei, ønsker du argumenter? det kan jeg komme med. Saken er slik som TS formidler, at kvinner har en vanvittig fordel i datinglivet, som kun forsterkes med feministiske idealer og seksuell frigjøring. P-piller har frigjort kvinner fra sin biologi og frigjort sex fra reproduksjon så begrensningene kvinner hadde fra naturens side er borte. Men samfunnet er fremdeles strukturer som om dette ikke var tilfellet med alskens fallskjermer for kvinner og barn selv om dette nå er en arena som er eneholdent kontrollert og regulert av kvinner. Det har seg sånn at menn fremdeles er primær-skatteytere og henter mindre ut av det sosiale både i form av trygd og i form av offentlige stillinger. I tillegg er behandlingstiden til menn halvparten så lang som kvinners, de tar mindre sykefravær, utdanner seg mindre dør tidligere som alt bidrar til en skeivfordelig av ressurser i samfunnet på tvers av kjønn. Dette hadde vært helt greit dersom det hadde vært en forutsetning og en reell mulighet for hver mann å kunne forvente å gifte seg å få barn som da igjen drar nytte av hans bidrag til samfunnet men med kvinners absolutte valgfrihet og autonomitet som det aller største idealet vi har i samfunnet er ikke lenger dette tilfellet og menn er dømt til å arbeide og opprettholde et samfunn hvor de differensieres og forskjellsbehandles i det private samtidig som de ikke har mulighet til å dissasosiere seg fra disse kvinnene i det offentlige, kvinner hevder støtt og stadig at de er økonomisk uavhengige fra menn, men det stemmer ikke overhode, de er i aller høyeste grad framdeles avhengige av menn for å gjøre en hel haug med arbeid som de ikke en gang oppfatter, de har blitt frigjort fra mann, men den mannen kan ikke frigjøre seg fra kvinner. De er framdelens pålagt å overholde en utdatert sosialkontrakt og opprettholde et system som ikke gagner dem, og å følge lover tilstede for å verne om barn de aldri kommer til å få. Norske kvinner (som en gruppe) får alt de ønsker seg, det finnes ikke og har aldri fantes en demografi med en mer omfattende valgmulighet, mens menn (som en gruppe) må være stille og gi dem dette og ikke forvente noe som helst igjen. Dette er slik jeg ser det den største inkongruensen i samfunnet og kilden til stort sett alt av problemer vi har innen kjønnspolitikk den dag i dag. Anonymkode: 6d958...64a Snakk om å si med mange ord at du ikke får deg noe. 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2024 #65 Del Skrevet 15. juni 2024 Hvor vanskelig er det for deg å begripe at meningen med livet ikke er å bli godtatt av en mann? Anonymkode: 167f6...51b 8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2024 #66 Del Skrevet 15. juni 2024 Memorangen skrev (1 minutt siden): Snakk om å si med mange ord at du ikke får deg noe. om jeg ikke kan få meg, sex en hustru og en familie må jeg i det minste få lov til å bruke heroin som en håndteringsmekanisme uten å frykte straffeforfølgelse forventer du at jeg skal lide meg igjennom ensomheten og differensieringen, og godta at jeg må være en del av samfunnet og bidra til å opprettholde livene til de som er heldigere enn meg, helt edru? det er ondskap Anonymkode: 6d958...64a 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2024 #67 Del Skrevet 15. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): det er tingen. Jeg er ikke interessert i mennesker som individer, jeg er interessert i mennesker som generaliserte grupper og ser alt igjennom et filter av massepsykologi og sosiologi og statistikk og når jeg ser på et menneske ser jeg dem kun som et utrykk av den kollektive ubevisstheten mens du er fanget opp i deres eget personlige følelsesliv og unike erfaringer som er fullstendig uvesentlig for meg. Vi snakker to forskjellige språk Anonymkode: 6d958...64a Du må jo være en drøm å bli kjent med... Anonymkode: a59ac...672 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2024 #68 Del Skrevet 15. juni 2024 1 minutt siden, AnonymBruker said: om jeg ikke kan få meg, sex en hustru og en familie må jeg i det minste få lov til å bruke heroin som en håndteringsmekanisme uten å frykte straffeforfølgelse forventer du at jeg skal lide meg igjennom ensomheten og differensieringen, og godta at jeg må være en del av samfunnet og bidra til å opprettholde livene til de som er heldigere enn meg, helt edru? det er ondskap Anonymkode: 6d958...64a …når man ikke tror at enkelte menn kan synke dypere 😂 Heldigvis er du ikke representativ for «arten», men Gud hjelpes, så mye stakkarslig som hjelpesløst og bittert som lider seg igjennom livet. Anonymkode: a02c4...39e 7 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2024 #69 Del Skrevet 15. juni 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det betyr ikke at det er ekteskapet som skal redde oss fra individualismen. Godt oppsummert, reflektert og oppegånde konklusjon. Anonymkode: ff24f...40f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 15. juni 2024 #70 Del Skrevet 15. juni 2024 (endret) AnonymBruker skrev (52 minutter siden): okei, ønsker du argumenter? det kan jeg komme med. Saken er slik som TS formidler, at kvinner har en vanvittig fordel i datinglivet, som kun forsterkes med feministiske idealer og seksuell frigjøring. P-piller har frigjort kvinner fra sin biologi og frigjort sex fra reproduksjon så begrensningene kvinner hadde fra naturens side er borte. Men samfunnet er fremdeles strukturer som om dette ikke var tilfellet med alskens fallskjermer for kvinner og barn selv om dette nå er en arena som er eneholdent kontrollert og regulert av kvinner. Det har seg sånn at menn fremdeles er primær-skatteytere og henter mindre ut av det sosiale både i form av trygd og i form av offentlige stillinger. I tillegg er behandlingstiden til menn halvparten så lang som kvinners, de tar mindre sykefravær, utdanner seg mindre dør tidligere som alt bidrar til en skeivfordelig av ressurser i samfunnet på tvers av kjønn. Dette hadde vært helt greit dersom det hadde vært en forutsetning og en reell mulighet for hver mann å kunne forvente å gifte seg å få barn som da igjen drar nytte av hans bidrag til samfunnet men med kvinners absolutte valgfrihet og autonomitet som det aller største idealet vi har i samfunnet er ikke lenger dette tilfellet og menn er dømt til å arbeide og opprettholde et samfunn hvor de differensieres og forskjellsbehandles i det private samtidig som de ikke har mulighet til å dissasosiere seg fra disse kvinnene i det offentlige, kvinner hevder støtt og stadig at de er økonomisk uavhengige fra menn, men det stemmer ikke overhode, de er i aller høyeste grad framdeles avhengige av menn for å gjøre en hel haug med arbeid som de ikke en gang oppfatter, de har blitt frigjort fra mann, men den mannen kan ikke frigjøre seg fra kvinner. De er framdelens pålagt å overholde en utdatert sosialkontrakt og opprettholde et system som ikke gagner dem, og å følge lover tilstede for å verne om barn de aldri kommer til å få. Norske kvinner (som en gruppe) får alt de ønsker seg, det finnes ikke og har aldri fantes en demografi med en mer omfattende valgmulighet, mens menn (som en gruppe) må være stille og gi dem dette og ikke forvente noe som helst igjen. Dette er slik jeg ser det den største inkongruensen i samfunnet og kilden til stort sett alt av problemer vi har innen kjønnspolitikk den dag i dag. Anonymkode: 6d958...64a Likevel er det slik at de aller fleste menn fungerer fint i dette samfunnet, i et godt samspill med både samfunnet i seg selv og kvinner, så hvorfor skulle samfunnet legges mer opp etter det mindretallet som ikke fungerer godt? Det har aldri vært en tid der det ikke fantes samfunnstapere heller, og muligheter for å søke og få hjelp til sine utfordringer har aldri vært bedre (selv om det absolutt ikke er optimalt og tilstrekkelig nå heller). Det du kaller meningsløs optimisme/positivitet er ofte et godt grunnlag for å fungere godt i samfunnet, både for kvinner og menn (altså ikke særlig meningsløst), mens kynisme og mistillit, som du holder fast ved og fremmer som bedre (man må virkelig lure på hvorfor), ofte er gamestopper for gode relasjoner av alle slag, og for tilfredshet og lykke. Endret 15. juni 2024 av Trolltunge 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2024 #71 Del Skrevet 15. juni 2024 Både unge norske kvinner og menn er privilegerte. Livet er og blir noe urettferdig. Noen er vakrere, smartere, mer populære og rikere enn andre. Disse ulikhetene finnes uansett hvilket kjønn man har. Men så vil nok en gang en mann her skylde på kvinner, og hvor urettferdig livet er pga de bortskjemte kvinnene. Men ok. Flere kvinner enn menn tar nå høyere utdanning og er flinke på skolen. Det betyr at jenter er mer pliktoppfyllende og jobber hardt med skolearbeid. Hvor utakknemlig er det? Menn tjener mer enn kvinner og det er flere kvinner som jobber i lavtlønnsyrker. De jobber langt oftere deltid pga omsorg for barn og mister derav pensjonspoeng. Hvor utakknemlig er det? Flere kvinner enn menn tar egenmelding når barna er syke. Hvor utakknemlig er det? Flere kvinner enn menn er lovlydige og det er langt flere menn enn kvinner som sitter i fengsel. Hvor utakknemlig er det? De fleste kvinner tar hovudansvar for prevensjon. Flere kvinner tar ansvar for hjelpetrengende eldre i familien som foreldre og svigerforeldre. Kan også slenge på at flere kvinner bidrar til å gjøre det trivelig og hyggelig rundt seg, det være seg i familielivet eller i miljøer som arbeidsplass eller nabolag. Osv…. Om alle bidrar og gjør sitt beste så har de fleste de beste forutsetninger for å lykkes her i det rike Norge. Anonymkode: 091f9...8b5 3 1 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Memorangen Skrevet 15. juni 2024 #72 Del Skrevet 15. juni 2024 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): om jeg ikke kan få meg, sex en hustru og en familie må jeg i det minste få lov til å bruke heroin som en håndteringsmekanisme uten å frykte straffeforfølgelse forventer du at jeg skal lide meg igjennom ensomheten og differensieringen, og godta at jeg må være en del av samfunnet og bidra til å opprettholde livene til de som er heldigere enn meg, helt edru? det er ondskap Anonymkode: 6d958...64a Tja det er vel ganske mange som lever i mange år uten en partner som ikke går hen og blir heroinmisbruker av de grunn. Tror dette er første gangen jeg har hørt noen si at de ØNSKER å havne på heroinkjøret. Jeg vil sterkt anbefale å bruke litt andre verktøy for å håndtere din mangel på sex enn å begynne med heroin. Trist at du ikke har det bra, men tviler på at legalisering av heroin vil gjøre deg så mye lykkeligere. Ondskap at heroin er ulovlig, nå har jeg hørt det også😂 6 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 15. juni 2024 #73 Del Skrevet 15. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): okei, ønsker du argumenter? det kan jeg komme med. Saken er slik som TS formidler, at kvinner har en vanvittig fordel i datinglivet, som kun forsterkes med feministiske idealer og seksuell frigjøring. P-piller har frigjort kvinner fra sin biologi og frigjort sex fra reproduksjon så begrensningene kvinner hadde fra naturens side er borte. Men samfunnet er fremdeles strukturer som om dette ikke var tilfellet med alskens fallskjermer for kvinner og barn selv om dette nå er en arena som er eneholdent kontrollert og regulert av kvinner. Det har seg sånn at menn fremdeles er primær-skatteytere og henter mindre ut av det sosiale både i form av trygd og i form av offentlige stillinger. I tillegg er behandlingstiden til menn halvparten så lang som kvinners, de tar mindre sykefravær, utdanner seg mindre dør tidligere som alt bidrar til en skeivfordelig av ressurser i samfunnet på tvers av kjønn. Dette hadde vært helt greit dersom det hadde vært en forutsetning og en reell mulighet for hver mann å kunne forvente å gifte seg å få barn som da igjen drar nytte av hans bidrag til samfunnet men med kvinners absolutte valgfrihet og autonomitet som det aller største idealet vi har i samfunnet er ikke lenger dette tilfellet og menn er dømt til å arbeide og opprettholde et samfunn hvor de differensieres og forskjellsbehandles i det private samtidig som de ikke har mulighet til å dissasosiere seg fra disse kvinnene i det offentlige, kvinner hevder støtt og stadig at de er økonomisk uavhengige fra menn, men det stemmer ikke overhode, de er i aller høyeste grad framdeles avhengige av menn for å gjøre en hel haug med arbeid som de ikke en gang oppfatter, de har blitt frigjort fra mann, men den mannen kan ikke frigjøre seg fra kvinner. De er framdelens pålagt å overholde en utdatert sosialkontrakt og opprettholde et system som ikke gagner dem, og å følge lover tilstede for å verne om barn de aldri kommer til å få. Norske kvinner (som en gruppe) får alt de ønsker seg, det finnes ikke og har aldri fantes en demografi med en mer omfattende valgmulighet, mens menn (som en gruppe) må være stille og gi dem dette og ikke forvente noe som helst igjen. Dette er slik jeg ser det den største inkongruensen i samfunnet og kilden til stort sett alt av problemer vi har innen kjønnspolitikk den dag i dag. Anonymkode: 6d958...64a Jeg følger argumentasjonen din et stykke på vei, men ikke helt. Hva er løsningen på dette problemet? Forstår jeg det riktig når du mener at det er et slags brudd på en samfunnskontrakt (definert eller udefinert) at en mann ikke får en kvinne/får reprodusert seg selv om han ønsker det, og at denne mannen likevel jobber (i privat næringsliv) og må betale skatt som går til goder til barn som ikke er hans? Hva skal etter din mening til for å gjøre dette mer rettferdig (uten at vi går tilbake til et samfunn der en enslig mor og barnet hennes sulter i hjel på gata). 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2024 #74 Del Skrevet 15. juni 2024 Jdz skrev (4 timer siden): Det er fortsatt 983 kvinner per 1000 norske menn. Med andre ord har de fleste norske menn statistisk sett en ganske så fair sjanse. Norge har for øvrig aldri opplevd noe som kan kalles en eksplosiv befolkningsvekst. Hadde det ikke vært for innvandring hadde vi hatt befolkningsnedgang. Som ansatt i et firma som rekrutterer i byggebransjen kan jeg avkrefte at innvandrere har skylden i at det ikke finnes arbeiderklassejobber for nordmenn. Nordmenn er rett og slett ikke interessert i disse jobbene. Hadde det ikke vært for arbeidsinnvandrere hadde vi like gjerne kunnet legge ned med en gang. De siste årene har arbeidsinnvandringen avtatt betydelig, men det har bare medført at rekruttering har blitt langt vanskeligere. Det er på ingen måte noen kø av hvite nordmenn som kommer for å jobbe hos oss. Den søkergruppen som har økt mest etter at polakkene dro hjem er faktisk unge norske jenter. Skjønner at det er greit å ha noen og skylde på for at man mislykkes. Er det ikke staten sin skyld, så er det kvinnene. Er det ikke kvinnenes skyld, så er det disse hersens utlendingene. Hva med litt selvransakelse..? Stemmer det! Det er enormt manko på fagfolk innenfor en rekke fagretninger, for eksempel sveisere. En god sveiser har null problem med å få seg jobb. Men det er ikke noe så veldig mange unge menn (og kvinner) ønsker å bli. Anonymkode: 4f228...09c 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jdz Skrevet 15. juni 2024 #75 Del Skrevet 15. juni 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Stemmer det! Det er enormt manko på fagfolk innenfor en rekke fagretninger, for eksempel sveisere. En god sveiser har null problem med å få seg jobb. Men det er ikke noe så veldig mange unge menn (og kvinner) ønsker å bli. Anonymkode: 4f228...09c Nettopp. Vi har ikke engang noe absolutt krav til formell kompetanse hos oss, likevel rekrutterer vi kontinuerlig. Jobbmulighetene finnes, forutsatt at man faktisk vil jobbe da… 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2024 #76 Del Skrevet 15. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): om jeg ikke kan få meg, sex en hustru og en familie må jeg i det minste få lov til å bruke heroin som en håndteringsmekanisme uten å frykte straffeforfølgelse forventer du at jeg skal lide meg igjennom ensomheten og differensieringen, og godta at jeg må være en del av samfunnet og bidra til å opprettholde livene til de som er heldigere enn meg, helt edru? det er ondskap Anonymkode: 6d958...64a Den eneste måten å ikke være ensom, er å ha en kone, sex og unger? Kan du ikke danne bånd med kvinner og menn uten at det må involvere sex? Være en del av samfunnet og bidra med å oppretteholde livene til de som er heldigere enn deg?? Det har da ikke noe med flaks å gjøre. Hvorfor vil du ikke bidra med å opprettholde og gjøre livet ditt bedre? Da tenker jeg at du er en del av arten som ikke skal formere seg, en del av denne naturlig utvelgelsen som biologien snakker om. Du har da rett og slett ikke egenskapene som kvinner ønsker å videreføre. Anonymkode: 0f844...e62 2 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2024 #77 Del Skrevet 15. juni 2024 Hermann skrev (7 timer siden): Jeg las for en stundt siden på twitter/x om en gammel mann fra USA. Han hadde sagt til barnebarnet sitt at (som da hadde postet det på twitter) at i hans ungdom var livet hardt for kroppen, men godt for sjelen. Mens i dag er luvene som leves godt for kroppen, men tungt for sjelen. Det er jeg enig i. Selv om vi har det godt materielt, så er ikke livene våre nødvendigvis bedre totalt sett. Ingen generasjon sliter jo med mer frykt og uro enn den i dag. Dette holder jeg med din bestefar i. Og ikke minst deg hva gjelder frykt. Ingen land i verden er tryggere, men trygghet gjør oss fryktelig redd for alt. Har man ingenting å være redd for, får man tydeligvis tid nok til å fantasere og konstruere ting å frykte. Det tryggeste landet å bade i, men her er vi redd for alt fra fisk til dyr som ikke finnes her, eller i virkeligheten. Vi er redde for kontakt med det motsatte kjønn i dette landet, men ingen land er mer likestilt, vi er redde for menn i dette landet, men ingen land har mindre å være redde menn for enn Norge. Vi har absolutt alle muligheter i dette, de færreste i denne verden har mulighet til å reise, men vi reiser verden over, vi er helt i toppen over land som bruker penger på interiør, luksus og generelt materielle ting, men vi ligger høyt på selvmordsstatistikken. Anonymkode: 76812...fa1 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2024 #78 Del Skrevet 15. juni 2024 Hermann skrev (7 timer siden): Jeg las for en stundt siden på twitter/x om en gammel mann fra USA. Han hadde sagt til barnebarnet sitt at (som da hadde postet det på twitter) at i hans ungdom var livet hardt for kroppen, men godt for sjelen. Mens i dag er luvene som leves godt for kroppen, men tungt for sjelen. Det er jeg enig i. Selv om vi har det godt materielt, så er ikke livene våre nødvendigvis bedre totalt sett. Ingen generasjon sliter jo med mer frykt og uro enn den i dag. Dette holder jeg med din bestefar i. Og ikke minst deg hva gjelder frykt. Ingen land i verden er tryggere, men trygghet gjør oss fryktelig redd for alt. Har man ingenting å være redd for, får man tydeligvis tid nok til å fantasere og konstruere ting å frykte. Det tryggeste landet å bade i, men her er vi redd for alt fra fisk til dyr som ikke finnes her, eller i virkeligheten. Vi er redde for kontakt med det motsatte kjønn i dette landet, men ingen land er mer likestilt, vi er redde for menn i dette landet, men ingen land har mindre å være redde menn for enn Norge. Vi har absolutt alle muligheter i dette, de færreste i denne verden har mulighet til å reise, men vi reiser verden over, vi er helt i toppen over land som bruker penger på interiør, luksus og generelt materielle ting, men vi ligger høyt på selvmordsstatistikken. Anonymkode: 76812...fa1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hermann Skrevet 15. juni 2024 Forfatter #79 Del Skrevet 15. juni 2024 (endret) AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Den eneste måten å ikke være ensom, er å ha en kone, sex og unger? Kan du ikke danne bånd med kvinner og menn uten at det må involvere sex? Være en del av samfunnet og bidra med å oppretteholde livene til de som er heldigere enn deg?? Det har da ikke noe med flaks å gjøre. Hvorfor vil du ikke bidra med å opprettholde og gjøre livet ditt bedre? Da tenker jeg at du er en del av arten som ikke skal formere seg, en del av denne naturlig utvelgelsen som biologien snakker om. Du har da rett og slett ikke egenskapene som kvinner ønsker å videreføre. Anonymkode: 0f844...e62 Jeg er helt enig med han. Klart det er moralsk feil å tvinge enslige menn til å betale for gildet til foreldre, barn og særlig kvinner i Norge. Det burde være et skattelette til oss. Ufrivillig enslig og barnløs fradraget. Slik at vi ikke blir utnyttet. Om ikke må vi jo gjøre det vi kan for å jukse vi også. Slik som er vanlig i andre miljøer her i Norge. Som kjent er menn som anonym 64a og jeg de snilleste, mest moralsk høyverdige og inntelligente mennene i Norge. At vi blir undertrykt på denne er kvalmende. Ps: narkotika burde bli lovlig for enslige og barnløse menn. I tillegg til gratis nødalarm i tilfelle vi trenger helsehjelp. Endret 15. juni 2024 av Hermann 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2024 #80 Del Skrevet 15. juni 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Den eneste måten å ikke være ensom, er å ha en kone, sex og unger? Kan du ikke danne bånd med kvinner og menn uten at det må involvere sex? Være en del av samfunnet og bidra med å oppretteholde livene til de som er heldigere enn deg?? Det har da ikke noe med flaks å gjøre. Hvorfor vil du ikke bidra med å opprettholde og gjøre livet ditt bedre? Da tenker jeg at du er en del av arten som ikke skal formere seg, en del av denne naturlig utvelgelsen som biologien snakker om. Du har da rett og slett ikke egenskapene som kvinner ønsker å videreføre. Anonymkode: 0f844...e62 om jeg er tvunget til å stå ansikt til ansikt med min egne biologiske overflødighet og uønskethet i samfunnet så gi meg i hvert fall heroinet Jdz skrev (14 minutter siden): Nettopp. Vi har ikke engang noe absolutt krav til formell kompetanse hos oss, likevel rekrutterer vi kontinuerlig. Jobbmulighetene finnes, forutsatt at man faktisk vil jobbe da… hvorfor skulle jeg ville arbeide om det er til fordel for mennesker som den over? Anonymkode: 6d958...64a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå