AnonymBruker Skrevet 15. juni 2024 #21 Del Skrevet 15. juni 2024 Hermann skrev (3 minutter siden): Færre har jobb, hus og bil i dag. Det er fordi konkurransen har blitt så høy. Fri flyt av folk, varer og tjenester. Boligene blir dyrere og dyrere, i hovedsak grunnet en befolkningsekplosjon gjennom innvandring, sentraliseringen av befolkningen og at bolig er blitt et investeringsobjekt for de rike. Dette gjelder jo kvinner også. Om noe er det sannsynligvis vanskeligere for kvinner å kjøpe bolig, siden flere kvinner arbeider i lavtlønnede yrker og har deltidsstillinger. Men stakkars norske menn, ja. Virkelig. Anonymkode: c3dc1...7d1 19 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 15. juni 2024 #22 Del Skrevet 15. juni 2024 Hermann skrev (1 time siden): Det var ikke det jeg tenkte. Men når du først stiller spørsmål ved det, tror jeg faktisk det er vanskeligere å være kjekk for en mann enn pen for ei kvinne. Variasjonen i akseptabelt og attraktivt utseende for kvinner er høyere enn for menn. Kvinner går veldig ofte etter mye av det samme. Det hun er fortalt av samfunnet rundt, hollywood ol. er hvordan en mann skal være. Tja, nå skal menn se ut som rotter, er håpfor flere nå 😂😂 https://www.nrk.no/kultur/na-skal-menn-se-ut-som-rotter-1.16925007 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hermann Skrevet 15. juni 2024 Forfatter #23 Del Skrevet 15. juni 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Dette gjelder jo kvinner også. Om noe er det sannsynligvis vanskeligere for kvinner å kjøpe bolig, siden flere kvinner arbeider i lavtlønnede yrker og har deltidsstillinger. Men stakkars norske menn, ja. Virkelig. Anonymkode: c3dc1...7d1 Poenget mitt er at det ikke betyr noe for en mann at dama ikke har bolig. Det er ikke en del av årsaken til at han velger henne. Men ei kvinne vil tenke at mannen er respektabel når han har greid det han bør (hun blir tiltrukket av egenskapene). 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 15. juni 2024 #24 Del Skrevet 15. juni 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Sånn har det alltid vært til alle tider. Eggceller har alltid vært mer dyrebare enn sædceller. Det har aldri vært sånn at alle menn får formere seg. Anonymkode: 75ddc...d72 Dette er på mange vis riktig. Hører nå på lydbok med historiker Sturla Ellingvåg. Mye rare teorier han har, men interessant det han sier om de indoeuropeiske krigerne som oversvømte kontinentet for 4-5000 år siden og fortrengte de neolittiske jegerne og bøndene. En hersker hærtok land. Befolkningen der ble slaver, og kvinner ble brukt til haremet hans. Sønnene disse kvinnene fikk, ble sendt tilbake til stedene der mødrene kom fra, som herskere der med en egen milits. Det var en stor skam å dø før herskeren. De ofret seg på slagmarken. Slik var det en større gruppe menn som levde som krigere og hadde mindre sjanse til å spre gener (med mindre de voldtok noen i krig). Slik fortsatte de, erobret mer og mer land, og spredde genene sine. Nesten som skadedyr. Dette er en forklaring på at vi som lever i dag har stammer fra dobbelt så mange kvinner som menn. Det må ha vært er beinhardt samfunn for både menn og ikke minst kvinner. Vi i Skandinavia har mest gener fra dette Yamnaya-folket i Europa. Men de spredde seg også til India og har preget kulturen der. Aller høyst andel kriger-dna har vi i midt-Norge når du ser på landet her. (Sturla Ellingvåg, 12000 år med norsk historie) 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 15. juni 2024 #25 Del Skrevet 15. juni 2024 Vel, jeg ønsker en mann som ikke bare finner meg søt og pen, jeg vil også at han er sammen med meg fordi han synes jeg er intelligent, smart og interessant. Det hjelper heller ikke hvis mannen er kjekk, hvis han ikke har noe særlig mellom ørene. Som høyt utdannet og politisk aktiv i en årrekke, trenger jeg noen å sparre med og som kan tilfredstille meg intellektuelt. Det betyr ikke at han selv trenger å være politisk aktiv eller være spesielt høyt utdannet, men han må følge med og være samfunnsengasjert. Det hjelper jo ikke at mannen er "kjekk" og "flott", hvis jeg ikke klarer å respektere han og ikke finner han spesielt smart. Dette er sikkert arrogant, men jeg tar altså ikke til takke med hva som helst. Nå har jeg aldri regnet meg spesielt pen eller vakker, så det privileget du snakker om kjenner jeg meg ikke veldig godt igjen i. Det sagt; jeg ER priviligert fordi jeg bor i Norge og er ekstremt heldig med mulighetene det gir meg. Det har dog lite med kjønn å gjøre sånn sett. Det er ikke jeg som blir valgt hvis man stiller meg opp i en rekke med andre kvinner. Jeg er søt og snill liksom, ikke akkurat en konkurrent andre damer "frykter". De eneste gangene jeg blir sett på som en konkurrent er i en jobbsøkerprosess, og det er ikke mye å skryte av, egentlig. MEN. Det spiller egentlig ingen rolle. Jeg har funnet min mann som finner meg vakker og pen, i tillegg også smart og intelligent. Han tilfredsstiller meg på alle plan, og da er jeg kjempefornøyd. Tok noen år å komme dit, skal sies. 13 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2024 #26 Del Skrevet 15. juni 2024 30 minutter siden, Hermann said: Færre har jobb, hus og bil i dag. Det er fordi konkurransen har blitt så høy. Fri flyt av folk, varer og tjenester. Boligene blir dyrere og dyrere, i hovedsak grunnet en befolkningsekplosjon gjennom innvandring, sentraliseringen av befolkningen og at bolig er blitt et investeringsobjekt for de rike. Det er et problem at tradisjonelle mannsyrker dør ut. Før fikk arbeiderklassemenn jobb på den lokale fabrikken, til sjøs, i skogen eller andre steder. Nå er de jobbene borte eller tatt av innvandrere. Men det er ikke innvandring som er skyld i dette, det er kapitalismen. Klarer du ikke å konkurrere med Mahmoud fra Syria om damene er det ganske dårlig stelt. Du er jo født og oppvokst her med alle mulighetene som følger med det. Anonymkode: 23a34...10f 4 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2024 #27 Del Skrevet 15. juni 2024 Hermann skrev (19 minutter siden): Poenget mitt er at det ikke betyr noe for en mann at dama ikke har bolig. Det er ikke en del av årsaken til at han velger henne. Men ei kvinne vil tenke at mannen er respektabel når han har greid det han bør (hun blir tiltrukket av egenskapene). Det er lettere for en mann å jobbe seg opp til suksess og rikdom enn for en stygg kvinne å bli pen (sånn siden HI fremmer at utseende er det viktigste for en kvinne). Anonymkode: 4f228...09c 11 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2024 #28 Del Skrevet 15. juni 2024 Hermann skrev (23 minutter siden): Poenget mitt er at det ikke betyr noe for en mann at dama ikke har bolig. Det er ikke en del av årsaken til at han velger henne. Men ei kvinne vil tenke at mannen er respektabel når han har greid det han bør (hun blir tiltrukket av egenskapene). Takk for at du mansplainer hva jeg som kvinne mener er en respektabel mann 🤗 Anonymkode: c3dc1...7d1 12 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hermann Skrevet 15. juni 2024 Forfatter #29 Del Skrevet 15. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er et problem at tradisjonelle mannsyrker dør ut. Før fikk arbeiderklassemenn jobb på den lokale fabrikken, til sjøs, i skogen eller andre steder. Nå er de jobbene borte eller tatt av innvandrere. Men det er ikke innvandring som er skyld i dette, det er kapitalismen. Klarer du ikke å konkurrere med Mahmoud fra Syria om damene er det ganske dårlig stelt. Du er jo født og oppvokst her med alle mulighetene som følger med det. Anonymkode: 23a34...10f Det er litt det samme hvilke jobber de har. Om det er det ene eller det andre. Men klart innvandring har skylden i at jobbene blir fylt opp av utlendinger. Det er styresmaktene som tillater innvandring, det er ikke en naturlov og enkelt å løse (om en vil). Kapitalistene utnytter det de får lov til, så kapitalismen er ikke problemet i seg selv. Når det kommer til mulighet for å finne seg en partner. Så er det klart at alt har en påvirkning. Studenten Mohammed fra Syria møter kanskje Kari fra ei lite bygd på vestlandet fordi hun studerer i Bergen. Så er det ingen andre menn å velge mellom der, fordi det er 50% flere kvinner enn menn studerer. Pål som bor igjen i bygda konkurrerer om kanskje 0,8 kvinner (mao 80 kvinner per 100 mann). Du ser kanskje hva jeg sikter til. Alt handler om mulighet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2024 #30 Del Skrevet 15. juni 2024 Hermann skrev (26 minutter siden): Poenget mitt er at det ikke betyr noe for en mann at dama ikke har bolig. Det er ikke en del av årsaken til at han velger henne. Men ei kvinne vil tenke at mannen er respektabel når han har greid det han bør (hun blir tiltrukket av egenskapene). Men dette velger jo menn helt selv, hva de anser som attraktiv og ikke. Anonymkode: 0f844...e62 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hermann Skrevet 15. juni 2024 Forfatter #31 Del Skrevet 15. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men dette velger jo menn helt selv, hva de anser som attraktiv og ikke. Anonymkode: 0f844...e62 Nei, ingen styrer det de synes er attraktivt. Menn er veldig biologiske når det kommer til dette. Hva de går etter kan ikke påvirkes særlig. Det samme gjelder kvinner, men de er litt mindre rigide. Særlig hører de på samfunneg rundt og mediene, i den grad de blir påvirket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2024 #32 Del Skrevet 15. juni 2024 Hermann skrev (1 time siden): Unge norske kvinner er ekstremt heldige på dating markedet. Bare tenk på det. Alle samfunnstrender går i deres favør. Det blir født en del flere menn enn kvinner. Siden menn går etter litt yngre kvinner, så tjener det kvinnene at generasjonene blir mindre og mindre (lav fruktbarhet i mange år). Siden det er veldig mange eldre å plukke av, men ikke like mange for mennene å velge i. Innvandringen er for det meste menn. Klart, det er ikke alle som er interessert i slike forhold, men det plukker likevel bort konkurrenter og gjør alt mye enklere. Det er enkelt å fylle kravene menn har. Som i hovedsak er å være snill og pen + kjemi. Mens det er blitt værre å fylle kravene kvinner har for menn. Som er å være en respektabel mann, med alt på stell og ikke minst å være kjekk. Høykonkurranse samfunnet med fri flyt av folk varer og tjenester er så tøff at flere faller fra. De er ikke gode nok for en tøff verden. Alt går de unge kvinnenes vei. Hva tenker dere om dette? Jeg tror nok ikke norske unge kvinner er enig med deg. Det er kanskje mange å date, men når de fleste bare er ute etter å pule og ikke ha et langvarig forhold, så tror jeg ikke de føler seg så fryktelig priviligerte. Dersom menn har vanskeligheter med å tiltrekke seg kvinner, må de jo ta en ekstra kikk på selv og gjøre de nødvendige endringene om de ønsker seg en kvinne. Det nytter absolutt ikke å legge seg ned og syte over at kvinner har så høye krav. Det frastøter kvinner. Jeg tenker at du har et veldig forenklet syn på dette. Anonymkode: 0f844...e62 10 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2024 #33 Del Skrevet 15. juni 2024 Hermann skrev (5 minutter siden): Nei, ingen styrer det de synes er attraktivt. Menn er veldig biologiske når det kommer til dette. Hva de går etter kan ikke påvirkes særlig. Det samme gjelder kvinner, men de er litt mindre rigide. Særlig hører de på samfunneg rundt og mediene, i den grad de blir påvirket. Selvsagt kan du selv velge hvor mye du skal vektlegge om en annen har bolig eller ikke. Anonymkode: 0f844...e62 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2024 #34 Del Skrevet 15. juni 2024 Alle som bor i Norge er ekstremt heldige. Anonymkode: 017a6...6b6 7 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hermann Skrevet 15. juni 2024 Forfatter #35 Del Skrevet 15. juni 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Alle som bor i Norge er ekstremt heldige. Anonymkode: 017a6...6b6 Nei, Norge er et makkverk. En feila nasjon med et greit ytre. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2024 #36 Del Skrevet 15. juni 2024 15 minutter siden, Hermann said: Det er litt det samme hvilke jobber de har. Om det er det ene eller det andre. Men klart innvandring har skylden i at jobbene blir fylt opp av utlendinger. Det er styresmaktene som tillater innvandring, det er ikke en naturlov og enkelt å løse (om en vil). Kapitalistene utnytter det de får lov til, så kapitalismen er ikke problemet i seg selv. Når det kommer til mulighet for å finne seg en partner. Så er det klart at alt har en påvirkning. Studenten Mohammed fra Syria møter kanskje Kari fra ei lite bygd på vestlandet fordi hun studerer i Bergen. Så er det ingen andre menn å velge mellom der, fordi det er 50% flere kvinner enn menn studerer. Pål som bor igjen i bygda konkurrerer om kanskje 0,8 kvinner (mao 80 kvinner per 100 mann). Du ser kanskje hva jeg sikter til. Alt handler om mulighet. Arbeidsinnvandring tar jobbene fra arbeiderklassemenn, det er så klart et problem. Men det er ikke grunnen til at du ikke har dame. Pjotr fra Polen jobber innen byggebransjen i Norge, men er han konkurrenten din på datingmarkedet? På den ene siden påstår menn at de ikke har sjans på å få dame med mindre de har utdannelse, fin bil, eier bolig og har en million kr i fond. Men på andre siden sier de at innvandring gjør det vanskeligere å få seg partner. Dersom kvinner er så kravstore at «ingen» norske menn når opp er ikke utenlandske menn din konkurrent. Anonymkode: 23a34...10f 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymbruker*** Skrevet 15. juni 2024 #37 Del Skrevet 15. juni 2024 Hvorfor er det lettere for en kvinne å være pen enn for en mann å være kjekk? Ikke uenig at kvinner har større utvalg på datingmarkedet, men jeg ser ikke poenget med å lage en konkurranse om hvilket kjønn som har det vanskeligst. Hvert kjønn har ulike utfordringer. Jeg har delt min tankegang rundt sikkerhet på første date med menn jeg har møtt før f.eks. For andre kvinner er sånt en selvfølge, menn jeg har snakket med har gjerne blitt overrasket og fått noe å tenke på. Heldigvis fornuftige menn som ikke reagerte med å holde en defensiv monolog, slik jeg ser for meg en del av mennene som henger på kg ville gjort.... 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2024 #38 Del Skrevet 15. juni 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Arbeidsinnvandring tar jobbene fra arbeiderklassemenn, det er så klart et problem. Men det er ikke grunnen til at du ikke har dame. Pjotr fra Polen jobber innen byggebransjen i Norge, men er han konkurrenten din på datingmarkedet? På den ene siden påstår menn at de ikke har sjans på å få dame med mindre de har utdannelse, fin bil, eier bolig og har en million kr i fond. Men på andre siden sier de at innvandring gjør det vanskeligere å få seg partner. Dersom kvinner er så kravstore at «ingen» norske menn når opp er ikke utenlandske menn din konkurrent. Anonymkode: 23a34...10f Verftsbransjen skriker etter fagarbeidere, men ingen nordmenn vil ha jobbene. Tendensen er at nordmenn i bransjen går løpet som lærling, før de finner seg en bedre jobb eller tar mer utdanning, og finner aldri veien tilbake til gølvet på et verft. Og nei, det står ikke nødvendigvis arbeidsinnvandrere klare for å ta jobbene heller. Bare et eksmepel på nok en sannhet med modifikasjoner. Anonymkode: c3dc1...7d1 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hermann Skrevet 15. juni 2024 Forfatter #39 Del Skrevet 15. juni 2024 (endret) AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Arbeidsinnvandring tar jobbene fra arbeiderklassemenn, det er så klart et problem. Men det er ikke grunnen til at du ikke har dame. Pjotr fra Polen jobber innen byggebransjen i Norge, men er han konkurrenten din på datingmarkedet? På den ene siden påstår menn at de ikke har sjans på å få dame med mindre de har utdannelse, fin bil, eier bolig og har en million kr i fond. Men på andre siden sier de at innvandring gjør det vanskeligere å få seg partner. Dersom kvinner er så kravstore at «ingen» norske menn når opp er ikke utenlandske menn din konkurrent. Anonymkode: 23a34...10f Kvinner setter pris på ulike ting. De verdsetter ditt og datt. For meg virker det til tider litt tilfeldig hvem de velger. At det drypper fra datingmarkedet vet jeg, men hvor stort hullet er (påvirkningen av kjønnsskjev innvandring) vet jeg ikke. Endret 15. juni 2024 av Hermann Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2024 #40 Del Skrevet 15. juni 2024 Jeg har alltid mislikt menn for måten de ikke evner å se kvinner på. Vi blir for veldig mange menn ikke mer enn en stereotypi, og i majoriteten av tilfellene blir vi undervurdert. Det har ikke slått meg før i det siste hvor mye menn skader dem selv ved å ikke bli kjent med kvinner. Jeg jobber for eksempel i butikk, og sammen med meg jobber det i dame på 23 som rett og slett bare er vakker. Hun er sjarmerende og full av humør. Ei skikkelig trivelig jente, som jeg vet har beilere i hytt og pine. Vet dere hvem hun crusher på? En 7 år eldre ansatt på biltema. Hun har vært småforelsket i fyren i 6 måneder nå. Med mindre biltema i hemmelighet betaler ut millionlønning til kassaansatte, så er ikke dette en person med stort hus, ny bil og mastergrad... Anonymkode: 95839...3ba 7 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå