Gå til innhold

Venneforespørsler fra motsatte kjønn på fb

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Om en person av motsatte kjønn som du ikke kjenner, men gikk på skole med, sender en venneforespørsel på fb. Hvor sannsynlighet er det for at vedkommende er litt interessert i deg da? Jeg vet det brukes ulikt, men selv sender jeg bare forespørsler til menn jeg kjenner eller har jobbet med eller gått i klasse med. Da har jeg sendt enten jeg har vært interessert eller ei. 
Kan legge til at jeg så denne mannen på butikken for noen uker siden og jeg snudde meg litt etter han. Og la merke til at han så på meg. Etterpå fant jeg ut at vi gikk på samme vgs og har mange felles kjente i samme gjeng derfra, men snakket aldri med han. Nå har han altså funnet meg på fb og sendt en venneforespørsel.

Anonymkode: be027...6e7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

For min del, liten til ingen. Jeg har lagt til flere av begge kjønn som har kommet opp som forslag pga felles venner, og regner med det er grunnen til at andre har lagt meg til også. Kan veldig godt være du har kommet opp som forslag til han siden dere var nærme hverandre og har felles venner - slik fungerer Facebook. Eller så har han kanskje sansen for deg, for all del 😊

Anonymkode: b0701...ae5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

For min del, liten til ingen. Jeg har lagt til flere av begge kjønn som har kommet opp som forslag pga felles venner, og regner med det er grunnen til at andre har lagt meg til også. Kan veldig godt være du har kommet opp som forslag til han siden dere var nærme hverandre og har felles venner - slik fungerer Facebook. Eller så har han kanskje sansen for deg, for all del 😊

Ja regner jo med jeg har kommet opp som forslag pga felles kjente, men vi får jo alle en drøss av slike uten at folk sender forespørsler etter fb sine anbefalinger i hytt og pine vel? Det kan jeg faktisk aldri huske jeg har gjort. Med mindre det er en person jeg faktisk kjenner. Det er vel ikke så vanlig? Med mindre man er ‘vennesamler’. Og det får jeg ikke inntrykk av at denne personen er når jeg ser vennelista. Han er litt kjent fra media også og kunne sikkert hatt mange tusen venner mtp alle som sender forespørsler til kjendiser bare fordi det er stas å ha dem i vennelista.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja regner jo med jeg har kommet opp som forslag pga felles kjente, men vi får jo alle en drøss av slike uten at folk sender forespørsler etter fb sine anbefalinger i hytt og pine vel? Det kan jeg faktisk aldri huske jeg har gjort. Med mindre det er en person jeg faktisk kjenner. Det er vel ikke så vanlig? Med mindre man er ‘vennesamler’. Og det får jeg ikke inntrykk av at denne personen er når jeg ser vennelista. Han er litt kjent fra media også og kunne sikkert hatt mange tusen venner mtp alle som sender forespørsler til kjendiser bare fordi det er stas å ha dem i vennelista.

Nei, men jeg tenker siden dere nettopp hadde sett hverandre ? Og mange har veldig lav terskel for å legge til folk. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mange. Jeg legger ikke til noen som ikke er blodsfamilie eller venninner. Menn er det sikkert over 90% som vil noe. 

Har skjedd 2 ganger jeg la til noen får noen av dem nærmeste familiemedlemmer er "inngift" i min. 

Tenkte de var familie med meg å men gud, tenk å være så dum å tro noe slikt 😂

Anonymkode: bf0ab...916

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg godtar ingen venneforespørsler fra fremmede uansett hvilket kjønn de måtte ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Lite inntresert, finnes vel en eller annen som er på desperat jakt. Men ellers har nok dem fleste bare lyst til og legge deg til fordi du kjenner dem fra fortiden, og man har lyst til og se hvordan det går. Har tilåmed gamle flammer der, vi er i dag gift og har barn på hver vår kant ingen baktanker på det. Som sagt kun en som la meg til fra vgs og sendte masse dm, overså en god del, og han fjernet seg så fort jeg hadde fått meg en kjæreste. Han hadde holdt på sånn med flere. 

Anonymkode: 97b22...01d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Nei, men jeg tenker siden dere nettopp hadde sett hverandre ? Og mange har veldig lav terskel for å legge til folk. 

Som sagt, han virket ikke å ha lav terskel mtp han er en kjent person og har i underkant av 400 venner. Kjente personer har jo som regel enten veldig lukket profil eller flere tusen venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Å legge til noen på FB betyr vanligvis ikke at man er interessert i folk utover normal vennlighet. 
Men i dette tilfellet høres det ut som han har aktivt søkt deg opp og det kan være noe mer, ja. Spenennde!!! Kan du få til et møte hos/med felles kjente og se om det skjer noe? 

Anonymkode: a935c...dae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Noen legger til alt og alle de kommer på, eller noen gang har pratet med. Så det legger jeg ingenting i. 

Så ingen her kan svare deg på om han er interessert eller ikke.

Er du interessert har du jo nå muligeten til å sende en melding, er da enkelt å få følelse med hvor han er basert på hvordan han svarer, og om han legger opp til videre dialog. 

Anonymkode: f6f28...f69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...