Gå til innhold

Prøvde røyk for første gang - svimmel, tung og desorientert

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

De fleste i vennegruppen min røyker, og i dag valgte jeg å prøve en røyk, vet ikke hva slags, men vanlig kjedelig farge fra butikken. Underveis og rett etter merka jeg veldig fort at kroppen føltes veldig tung, ble svimmen og slet med kordinasjonen. Gikk over relativt fort, erstattet med å bli litt kvalm. 

Er dette sånn det "skal" være? I såfall skjønner jeg ikke helt hvordan man kan typ. kjøre bil og røyke samtidig (som min far f.eks gjør).

Føler ikke noe behov for det igjen, så noe avhengighet blir det ikke.

Anonymkode: fe1c5...916

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

De fleste i vennegruppen min røyker, og i dag valgte jeg å prøve en røyk, vet ikke hva slags, men vanlig kjedelig farge fra butikken. Underveis og rett etter merka jeg veldig fort at kroppen føltes veldig tung, ble svimmen og slet med kordinasjonen. Gikk over relativt fort, erstattet med å bli litt kvalm. 

Er dette sånn det "skal" være? I såfall skjønner jeg ikke helt hvordan man kan typ. kjøre bil og røyke samtidig (som min far f.eks gjør).

Føler ikke noe behov for det igjen, så noe avhengighet blir det ikke.

Anonymkode: fe1c5...916

Du begynner selvfølgelig ikke å røyke, siden det er utrolig dumt - men denne reaksjonen er helt normalt, men man venner seg til det og reagerer ikke slik lenger etter en stund.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kroppen din er ikke vandt til nikotin, derfor ble du sånn. Det går over for folk. Men grøss for en ekkel uvane 

Anonymkode: 7fccb...225

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nikotinsjokk kalles det. Kroppen din har ikke toleranse for stoffet og reagerer kraftigere. De som har bygget toleranse får ikke sånne reaksjoner. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spesielt å begynne å røyke i dag. Det var noe annet på 90-tallet. Og ikke minst i årtiene før det. Men for all del, kos deg med røyk du om du vil det. Jeg hverken røyker eller drikker men hva andre gjør legger jeg meg ikke oppi.  Jeg drev og knasket på solsikkefrø når jeg var yngre, ikke særlig delikat det heller.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det var første gangen du prøvde, kroppen din reagerte på nikotinet. Alle de som røyker eller snuser ofte kjenner ikke dette fordi de er vant til nikotinet.

Anonymkode: 434e5...3ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hvor gamle er dere? Normalt at alle i vennegruppen røyker? Neste gang du røyker blir du nok ikke så svimmel:)

Anonymkode: d3ce8...983

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går over, du må bare øve jevnt og være tålmodig så tilvenner du deg nikotinet 👍👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
klarinetta skrev (3 minutter siden):

Det går over, du må bare øve jevnt og være tålmodig så tilvenner du deg nikotinet 👍👍

Eller så kan man bare ikke bruke røyk/snus? Så sparer man seg pengene og ubehaget ved å "venne seg til" nikotinet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Eller så kan man bare ikke bruke røyk/snus? Så sparer man seg pengene og ubehaget ved å "venne seg til" nikotinet.

Eller... så kan man sense sarkasme 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
klarinetta skrev (4 minutter siden):

Eller... så kan man sense sarkasme 😉

Er dessverre så mange her inne som godt kunne ha skrevet det du skrev og faktisk ment det, så da er det ikke så lett all vei å sense 😉

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/14/2024 at 8:34 PM, Grevling said:

Spesielt å begynne å røyke i dag. Det var noe annet på 90-tallet. Og ikke minst i årtiene før det. Men for all del, kos deg med røyk du om du vil det. Jeg hverken røyker eller drikker men hva andre gjør legger jeg meg ikke oppi.  Jeg drev og knasket på solsikkefrø når jeg var yngre, ikke særlig delikat det heller.

https://www.dagensmedisin.no/fhi-folkehelseinstituttet-tobakk/fhi-flere-unge-voksne-royker-av-og-til/559426

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...