Gå til innhold

Ville du latt 10-åring passe søsken mens du dro på butikken?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det kommer helt an på barna. Jeg har selv en elleveåring og en på 2,5. Det er ikke bare, bare å passe en sta og sterk toåring. Hun har gjort det når jeg var en kjapp tur bortom barnehagen for å hente klær og toåringen så på TV. Hun har også vært med henne i nabolaget, men da med telefon for å kunne ringe meg. Avtalen var også at jeg skulle komme en liten stund etter de. Toåringen vil gjerne ikke hjem igjen eller hun vil gå inn i andres hager. 

Det var lettere å passe henne da hun var rundt ett år. Fra ca. 1,5 år har det vært veldig krevende. Blir nok en god del lettere igjen fra 4-5 års alderen når yngste blir mer samarbeidsvillig.

Anonymkode: 7c699...cd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg dro i dag på butikken for å kjøpe is til ungene  da "passet" hun på 8år de andre. De er 9 mnd, 5, 6 og 7 år. Var borte ca 15 min 

Anonymkode: 4f553...39e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 10-åring pluss en sterk 4-åring som finner på mye galt. Ville ikke tatt sjansen. Eldste vet ikke hva hun skal gjøre om yngste lar døra stå åpen så hunden stikker av, eller lager oversvømmelse på kjøkkenet, eller skrur på alle de fine bryterne på kjøkkenet, eller prøver å bruke vaskemaskina selv, eller de 100 andre tingene han kan finne på. Han er kjapp og eldste sitter gjerne med nesa i mobilen til ETTER noe har gått galt...

Anonymkode: 8be75...ffb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Søsken er 7 og 3,5. 

Anonymkode: f4272...a9d

Nei........

Anonymkode: 8e1dd...bfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Jeg dro i dag på butikken for å kjøpe is til ungene  da "passet" hun på 8år de andre. De er 9 mnd, 5, 6 og 7 år. Var borte ca 15 min 

Anonymkode: 4f553...39e

Hadde aldri gjort det... Mye kan skje på den tiden med så små barn alene... 9mnd... 

Anonymkode: 8e1dd...bfc

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hadde aldri gjort det... Mye kan skje på den tiden med så små barn alene... 9mnd... 

Anonymkode: 8e1dd...bfc

Det er faktisk veldig begrenset hva som kan skje i løpet av 15 min en helt ordinær dag

Anonymkode: ea61b...183

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Søsken er 7 og 3,5. 

Anonymkode: f4272...a9d

Selvfølgelig. Såfremt ikke tiåringen er tilbakestående og/eller ikke-fungerende på en eller annen måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Søsken er 7 og 3,5. 

Anonymkode: f4272...a9d

kommer an på 10 åring tenker jeg. min på 11 kan fint være hjemme med småsøsken som er 5,3 og 10 mnd i en times tid

Anonymkode: fde2e...0bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Queen94 skrev (21 timer siden):

Nei.

mine på 8 og 10 år får være alene hjemme i maks 1 time.

tenker en 10 åring kan ikke redde ut eller ta ansvar for to småsøsken hvis det brenner. 

En tiåring får være alene maks 1 time??

Anonymkode: fdce5...ee6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

.

Endret av thicemosfan
Jesus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7-åringen trenger ikke å passes på for så kort tid. Altså er det 3-åringen som de andre to har felles ansvar for. Burde gå veldig bra ja. 

Anonymkode: bcc3c...911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, AnonymBruker said:

Ja, ingen problem, lenge barnet er ansvarsfullt.

Som 11 åring passet jeg fast et par ganger i uken et barn på 9 måneder, 2 timer på ettermiddagen, mens begge foreldrene var på jobb. Gikk helt fint. 

Anonymkode: b5a11...16d

 

21 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg dro i dag på butikken for å kjøpe is til ungene  da "passet" hun på 8år de andre. De er 9 mnd, 5, 6 og 7 år. Var borte ca 15 min 

Anonymkode: 4f553...39e

 

Dette vil jeg klassifisere som omsorgssvikt, ikke fasit om hva som er ok å gjøre presentert til andre foreldre.

Anonymkode: 5b45d...1ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Det er opp til deg og hvor mye du stoler på den eldste 😊 

PS. Jeg tror det kommer til å gå helt fint. 

Anonymkode: 2ce78...929

Selvsagt vil det etter all sannsynlighet gå bra. Problemet er at noe kan skje, og da er ikke en 10 åring gammel nok til å ta vare på et barn på tre år.  
Hadde minstemann vært skolebarn, hadde jeg synes det var ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

 

 

Dette vil jeg klassifisere som omsorgssvikt, ikke fasit om hva som er ok å gjøre presentert til andre foreldre.

Anonymkode: 5b45d...1ec

🤣🤣🤣

Anonymkode: 957c2...427

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

 

 

Dette vil jeg klassifisere som omsorgssvikt, ikke fasit om hva som er ok å gjøre presentert til andre foreldre.

Anonymkode: 5b45d...1ec

Mye som er omsorgssvikt i dag. Man syr puter rundt hele kroppen på barn nå for tiden.. 

Anonymkode: 4f553...39e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

En tiåring får være alene maks 1 time??

Anonymkode: fdce5...ee6

Ja, han trives ikke alene lenger enn maks 1 time. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, Queen94 said:

Ja, han trives ikke alene lenger enn maks 1 time. 

Når man er 10 år er det vel slutt på SFO, så da må jo de fleste klare seg mer enn en time alene på ettermiddagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yodas skrev (Akkurat nå):

Når man er 10 år er det vel slutt på SFO, så da må jo de fleste klare seg mer enn en time alene på ettermiddagen.

Hos oss har vi lagt opp jobben slik at barna ikke er hjemme alene mer enn 1 time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har de våre aleine i korter perioder før ? Ville tatt med 3 åring trur eg.

Anonymkode: 761ff...368

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...