Gå til innhold

Ankelsokker for unge? Er ikke det bare for pensjonister?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Mest imponert over at noen må synke så lavt i arbeidslivet at de skriver om sokker. Å rense sluken på badet er mer nyttig. At noen legger merke til hvilke sokker andre bruker er jo og trist, tenk å ha så lite innhold i livet sitt. 

Anonymkode: 21fd0...4ff

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hæ? Selv er jeg 23 og takler ikke annet enn ankelsokker. Jeg har helt ulik oppfatning enn du har. Jeg føler det helst er de som er yngre som går med ankelsokker og de eldre som går mer i "vanlige" sokker. 

Anonymkode: b9fe8...0b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min datter på 22 bruker ankelsokker hele året. Selv bruker jeg det kun om sommeren. 

Anonymkode: ad66e...c53

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skjønne ikke den diskusjonen. Koffer e dette en greie plutselig. E 33 og har brukt ankel sokker i alle år. Hærest ikke å bruke lenge sokker, det strammer og gir meg sensory issues. Kan bruke lange ull sokker (typ Kari Traa) på vinteren om eg skal ut å gjøre noe mens ellers nei takk.  Mens eldre søsken og familie bruker lange sokker.  

Anonymkode: eaf77...236

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Men stringtruser bruker ho kanskje ikke får jeg håpe?

Anonymkode: 9f08e...c20

Jeg er over 60 og bruker både ankelsokker og stringtruser. Bruker også andre sokker/strømper, avhengig av bukser og temperatur. Hvorfor kan jeg ikke bruke stringtruse. Anatomien er den samme om man er 17 eller 70.

Anonymkode: 7416e...8fb

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Men stringtruser bruker ho kanskje ikke får jeg håpe?

Hvorfor håper du det? Det kan vanskelig spille en rolle for deg.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Så hva er sokkemoten nå? Hva skal man bruke?

Anonymkode: 5d784...4d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg er over 60 og bruker både ankelsokker og stringtruser. Bruker også andre sokker/strømper, avhengig av bukser og temperatur. Hvorfor kan jeg ikke bruke stringtruse. Anatomien er den samme om man er 17 eller 70.

Anonymkode: 7416e...8fb

Jo, jeg så ei på over 60 med lys tynn sommerbukse der det var helt synlig at hun hadde string. slakke, store rompeballer. Lys rosa farge på stringen.  Ble nesten kvalm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Haha..

Det er vel kjent som litt det som skiller millennials fra gen z. Som sideskillen og skinny jeans. 

Jeg er 40 og millennial og har masse ankelsokker. Men noterer meg at den er ut, at jenter i tyveårene (i Oslo i all fall) har vanlige sokker, selv om anklene vises. 

Har byttet selv, ikke fordi jeg vil se yngre ut, men jeg påvirkes jo av trenger OG - jeg har alltid hatet ankelsokken litt. De sklir ned og er ubehagelige å gå i, eller så er det såpass langt over skoskaftet at de på en måte ødelegger poenget for de er synlige uansett.

Nå går jeg også i løsere bukser, da gir et mer mening. Med skinny jeans som stoppet på leggen, så blir det noe helt annet å ha en sokk over.

Anonymkode: 5f035...782

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jo, jeg så ei på over 60 med lys tynn sommerbukse der det var helt synlig at hun hadde string. slakke, store rompeballer. Lys rosa farge på stringen.  Ble nesten kvalm

Har sett unge med omtrent det samme, så det skyldes ikke alder, men evne til å kle seg.

Anonymkode: ad66e...c53

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Og jeg som trodde det var mest de under 40 som brukte ankelsokker!? 🤔

Pensjonister bruker da stort sett vanlige sokker, men begge deler der også. De fleste som er pensjonister idag, er vant til å bruke ankelsokker. Tenker ikke på det som noe motegreie, mer at det er luftigere på sommeren.

Anonymkode: 54e88...dd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Ankelsokker er ikke pent på eldre. Åreknutene vises bedre. 

Anonymkode: 0165c...9aa

Åreknuter på leggene? 

Anonymkode: 6442b...78e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fortsetter og bruker ankelsokker til shorts om sommeren altså. Så jeg heller være « ut», men ikke med et snodig « sokkeskille» når jeg kommer på stranden i bikini 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er vel kjent som litt det som skiller millennials fra gen z. Som sideskillen og skinny jeans. 

Jeg er 40 og millennial 

Anonymkode: 5f035...782

Har ikke sideskill eller skinnyjeans. Er gen X. Tenk det, 2000 er nesten et kvart århundre siden. 

Anonymkode: 2999c...1b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Åreknuter på leggene? 

Eller på anklene? Aldri sett det før 😅

Anonymkode: 54e88...dd9

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg elsker ankelsokker, og er langt under 50. Jeg har så lenge jeg kan huske fortrukket dem. 

Eldre mennesker bruker derimot sokker som går oppover leggen. 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Helt enig! Du har sikkert lagt merke til noen av damene i nyhetene/sporten på tv2? Høye bukser og flasher vinterbleike legger. Ser teit ut. De om det, men trenger ikke kringkaste det så alle må se det.

Er det like teit å gå skjorter med korte ermer og da eller? For det er jo ikke noe forskjell på å «flashe» vinterbleke armer, vil jeg tro. Dette er smak og behag, mange syns jo at det ser teit ut med bukser som stopper litt oppå leggen, når vedkommende bruker lange sokker under. 

Anonymkode: 27607...ffe

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Ankelsokker er noe mest unge bruker her ihvertfall, jeg ser fra vgs her midt på vinteren med ankelsokker og hvite sko 😅 mulig eldre også gjør det, har ikke sett så godt etter. Selv bruker jeg det på sommeren, så en som snakket om åreknuter hvem bryr seg må man være perfekt for og kunne bruke ting?

Anonymkode: 37f30...a0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er 27 år. Mine klassekamerater i ungdomstiden brukte enten ankelsokker eller tennissokker. Det var det som var in på den tiden. Nå kler jeg meg etter været, eller det som passer til antrekket. 

Anonymkode: 87f7e...cbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 hours ago, AnonymBruker said:

Løsningsforslag: Har du vurdert å ikke gå rundt og stirre på andres rumper? 🤷‍♀️

Anonymkode: 5a4d9...2e0

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...