Gå til innhold

Gynekolog priser, gynekolog i Bergen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei,

Jeg må til privat gynekolog for å sjekke opp i årsak til ufrivillig barnløshet, ønsker ikke å vente mange måneder på offentlig. Lurte på hvordan det er med kostnader, ser de fleste ligger på ca 2000 kr for sjekk, og deretter 1500ish for kontroller. Hvis jeg f.eks. kommer første gang og forklarer problemet mitt og tar noen blodprøver, må jeg regne med å betale flere tusen i etterkant for å f.eks. komme tilbake og høre prøvesvar og få resepter? Er litt bekymret for hvor dyrt det kan bli. Er det litt det samme hvilken privatklinikk man velger i forhold til hva det vil koste totalt sett?

Tar gjerne i mot anbefalinger i Bergen hvis noen har.

Anonymkode: 00402...1e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ville tatt kontakt med div gyn og etterspurt pris på full fertilitetssjekk - pris varierer noe, men de fleste ligger vel på mellom 2000-3000,-   så tenker man pris kan det være verdt å henvises offentlig og å se ventetiden ann..  Time privat får man på noen få dager som regel - kanskje litt mer venting nå måt fellesferie etc. 

Jeg ble henvist av fastlege til gyn, fikk time kun 3 uker etterpå. Han la inn blodprøver, tok de hos fastlegen, betalte kun egenandel på prøvene. Fikk svar på dem elektronisk. Betalte vanlig timetakst per time hos gyn.  Gikk til en på nesttun - husker ikke navnet i farten. 

Man får ikke resepter ut av det blå pga en fertilitetsjekk. Betalte ikke for at han skrev resepter. 

Anonymkode: 5b0c1...d02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ville tatt kontakt med div gyn og etterspurt pris på full fertilitetssjekk - pris varierer noe, men de fleste ligger vel på mellom 2000-3000,-   så tenker man pris kan det være verdt å henvises offentlig og å se ventetiden ann..  Time privat får man på noen få dager som regel - kanskje litt mer venting nå måt fellesferie etc. 

Jeg ble henvist av fastlege til gyn, fikk time kun 3 uker etterpå. Han la inn blodprøver, tok de hos fastlegen, betalte kun egenandel på prøvene. Fikk svar på dem elektronisk. Betalte vanlig timetakst per time hos gyn.  Gikk til en på nesttun - husker ikke navnet i farten. 

Man får ikke resepter ut av det blå pga en fertilitetsjekk. Betalte ikke for at han skrev resepter. 

Hei,

Takk for svar. Var det hos Bjerknes? Lenge siden? 3 uker var jo veldig bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Går på Hausken i Bergen.

Jeg bestilte sjekk og snakket med dem på telefon for å avtale tid. Mener jeg tok blodprøver på forhånd. Betalte 2000 for sjekk, da tok de historikk og sjekket innvendig ultralyd. Snakket om resultatene fra blodprøvene. Om du tar blodprøver etterpå så ringer de deg for å avtale videre prosess, ikke slik at det koster noe.

Når jeg har vært innom for ultralyd for å sjekke eggløsning koster det ca 990 hver gang. 

Jeg er strålende fornøyd med dem, utrolig god oppfølging, nydelige lokaler, hyggelige folk osv osv. 

Anonymkode: 58c9f...2a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Luksusbia

Var hos ei dyktig gynokelog oppe ved lagunen, tror det het aleris? Betalte 1900 for to år siden for screeningundersøkelser og innvendig ul

Endret av Luksusbia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 14.6.2024 den 21.02):

Hei,

Takk for svar. Var det hos Bjerknes? Lenge siden? 3 uker var jo veldig bra!

Ikke sett denne før nå, ja det var der 👍  nei var i vår. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg anbefaler Medicus i Bergen på det varmeste. Vet ikke noe om pris på akkurat det du lurer på, siden vi betalte for en pakke IVF, men jeg ville ha ringt de og fortalt problemstillingen og spurt hva du får du betaler for en fertilitetssjekk. De er veldig ryddige å ha med å gjøre. Det er avdelingen i Trondheim som svarer på telefonen når du ringer, men da forklarer du bare situasjonen, og så sender de en melding til Bergen, og så ringer de deg opp igjen. Enkelt og greit, og du får fullstendig og god informasjon. 

Anonymkode: e45cb...1b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...