Gå til innhold

Hjelp, jeg er i konflikt med barnehagen!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ts

Jeg vet ikke hvor gammel barnet ditt er..men regner med at han skal forsette i ny barnehage. Pass på og ha god kommunikasjon der. 

Har du sett på rammeplanen til den nye barnehagen? Snakket med pedagogisk leder og styrer. Besøkt barnehagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg snakker med min mor, mine venner, eks-kjæreste og legen min. TS

Anonymkode: bd1db...da2

Kjære TS.    Stol på deg selv og hør på magefølelsen din. 
Jeg ser alle narsissistene fra KG har funnet veien til innlegget ditt, og koser seg med å kunne spre giften sin utover kommentarfeltet.
Har kommet til side 3 og orker ikke lese mer når jeg ser hvor frastøtende og vemmelig folk svarer deg.
Håper du ser det selv også, og ikke tar det til deg . 
God klem til deg  TS, håper alt ordner seg .

Anonymkode: 67470...863

  • Liker 2
  • Hjerte 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

De møter meg ikke med empati og forståelse. Jeg blir urettferdig behandlet. De tror ting om meg som ikke er sant. De prøver å kontrollere meg og mitt barn. De gir hen mat jeg sier hen ikke skal ha. De kommenterer måten jeg snakker og er på. Ja, det kjennes ut som om de kontroller meg, maser og er på meg hele tiden. Så i går når jeg hentet barnet mitt ble jeg rasende og sa at NÅ ER DET NOK! Det klikket for meg etter et par måneder med konflikt. Hele tiden er det noe de skal sette på fingeren på. Jeg ble utsatt for psykisk vold av min far og ex-kjæreste, og dette kjennes på mange måter likt. De mente nå at siden barnet ikke ble redd eller reagerte på at jeg ble sint, at jeg er mye sint og skriker hjemme. Dette stemmer ikke. TS

Anonymkode: bd1db...da2

Men det virker jo som du overreagerer veldig!  Hva er "urettferdig behandlet"? Hvorfor er de på deg? Glemmer du å ta med nødvendige ting til barnet pga ADHD? Eller kanskje de merker du har lite tålmodighet, raskt svarer barnet litt mer sint enn det som er vanlig? 

Hvorfor flytter du? Er det fordi du er redd for at barnehagen skal "forfølge" deg?

Anonymkode: 6de1a...996

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Men det virker jo som du overreagerer veldig!  Hva er "urettferdig behandlet"? Hvorfor er de på deg? Glemmer du å ta med nødvendige ting til barnet pga ADHD? Eller kanskje de merker du har lite tålmodighet, raskt svarer barnet litt mer sint enn det som er vanlig? 

Hvorfor flytter du? Er det fordi du er redd for at barnehagen skal "forfølge" deg?

Anonymkode: 6de1a...996

Hun flytter pga ny jobb

  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

 Barnehagene i Norge suger.  Jeg har ikke erfaringer med de sånn sett, men jeg merker selv at de behandler meg annerledes kun fordi jeg er høyere utdannet enn de. Min venninne som har barn i samme avdeling og jobber som sykepleier blir ikke møtt med samme respekt i det hele tatt. Grunnen til at jeg sier det er fordi de velger sine mål, og de velger ofte de svake. 

Anonymkode: 4ee22...543

Artig innlegg. Fint at du er såpass høyt utdannet at du formulerer setninger som "barnehager suger" og ikke reflekterer over at ansatte i barnehager er som folk flest: ulike. "De" velger seg ikke ut mål. 

Og at du uttaler deg om noe du ikke har erfaring med, sier meg at du ikke nødvendigvis bruker den høye utdannelsen din til refleksjon. 

  • Liker 17
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Seriøst? Så du tenker at barnehagen skal gi barnet mitt uten påvist laktoseallergi melk? Selv om det gjør barnet så oppblåst slik at han får vondt i magen? 

Hva slags hjerteløse personer vil det

Anonymkode: a699f...06f

Er ikke noe som heter laktoseallergi, så ja da kan man fint drikke melk 😂 

 

Har selv levert legeerklæringer i barnehagen pga allergier, skulle bare mangle…  Har barnet en faktisk allergi eller intoleranse så får man legeerklæring. 

Anonymkode: f0b6f...81e

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde jeg vært mor til et av de tre andre barna og jeg kom inn og blir møtt av en rasende mir som skriker NÅ HOLDER DET til en av de ansatte, så hadde jeg selv vurdert en bekymringsmelding til bv. Du høres jo helt gal ut. Så hadde jeg tenkt at bv er riktig instans på å finne ut av om du er så gal som jeg synes du høres ut som og om du trenger veiledning på noe vis

 

Så flaut alt sammen. Stakkars barnet ditt

Anonymkode: c8a74...ed8

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er alenemor med adhd, har blitt psykisk mishandlet av far og eks-kjæreste og klarer å komme i konflikt med barnehagen til barnet ditt - tenkt over at du kan ha nyre av å få kontakt med barnevernet? Barnevernet er et hjelpetiltak og kan bidra med mange ressurser. Det er kun å svært få tilfeller de går til drastiske skritt som omsorgsovertakelse. 

Anonymkode: ed6fd...853

  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

I følge barnehagen ropte jeg, men jeg mener ikke det. Jeg hev stemmen og var meget sint. Det var dumt å ikke ta det på bakrommet. Vi har prøvd flere ganger uten resultat. Jeg har beklaget nå, men de bryr seg ikke eller svarte. Nei, de gir sukker til barnet mitt selv om jeg har sagt at hen ikke skal ha det f.eks

Problemene er det jeg har beskrevet i HI.  TS

Anonymkode: bd1db...da2

Her tror jeg du bør moderere deg. Du mener sikkert at det beste for barnet er å ikke spise sukker, og det et greit nok. Men jeg tror det er enda mer skadelig for barnet å være den eneste som ikke får is hvis noen har bursdag.

Produkter med sukker er dessverre en del av norsk kultur for kos og feiring. Det er leit for barnet ditt å bli holdt utenfor, og barnet kan også bli sint på deg hvis det må leve etter rigide regler det ikke forstår grunnen til.

Anonymkode: e6808...7f6

  • Liker 7
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

De møter meg ikke med empati og forståelse. Jeg blir urettferdig behandlet. De tror ting om meg som ikke er sant. De prøver å kontrollere meg og mitt barn. De gir hen mat jeg sier hen ikke skal ha. De kommenterer måten jeg snakker og er på. Ja, det kjennes ut som om de kontroller meg, maser og er på meg hele tiden. Så i går når jeg hentet barnet mitt ble jeg rasende og sa at NÅ ER DET NOK! Det klikket for meg etter et par måneder med konflikt. Hele tiden er det noe de skal sette på fingeren på. Jeg ble utsatt for psykisk vold av min far og ex-kjæreste, og dette kjennes på mange måter likt. De mente nå at siden barnet ikke ble redd eller reagerte på at jeg ble sint, at jeg er mye sint og skriker hjemme. Dette stemmer ikke. TS

Anonymkode: bd1db...da2

Ville bare ignorert den utrolig uprofesjonelle måten du blir møtt på, og telt til 1000 inni meg. Potensielt kan de melde bekymring til barnevernet, men det er opp til de om de setter i gang undersøkelse og kommuner i Norge er dårlige på kommunikasjon. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du virker virkelig ikke god, jeg håper du får tett oppfølging av barnevernet eller andre instanser... 

Anonymkode: f5312...804

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du minner meg om noen jeg kjenner med PTSD og/eller adhd. Og jeg blir usikker på hvor mye selvinnsikt du har!? 

Anonymkode: b92cf...4e0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du blir meldt inn til BV så kan det følge deg fordi om du flytter, BV i den kommunen du går i kan melde videre til den kommunen du flytter i. Dette har blitt mye strengere, nettop fordi det er foreldre som flytter fra x plass pga BV. Sier ikke at TS gjør det. Men det er ikke sånn at hun kan senke skuldrene og tro dette blir borte fordi om hun flytter.

Det hjelper ikke om du sier til barnehagen at barnet ditt har det flott og harmonisk hjemme, det ville foreldre sagt uansett. De har sett andre sider av deg som bekymrer, og de kan melde utenom at de bryter noe tausetsplikt.

Og BV vil selv ha samtaler med barnet ditt, så hjelper ikke om du sier  en ting om barnet oppfatter det helt annerledes.

Syntes det er skremmende lesing at en forelder klikker i barnehagen mot ansatte som tar vare på barnet ditt i det daglige, foran andre barn og ditt eget barn. Stas når lille Ole kommer hjem og sier at mamman til Per er skikkelig sinna.

Og hvorfor i alle dager skal du ha empati og forståelse fra barnehagen på din situasjon med ADHD mm ? 

 

Anonymkode: 73433...5cc

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Om du blir meldt inn til BV så kan det følge deg fordi om du flytter, BV i den kommunen du går i kan melde videre til den kommunen du flytter i. Dette har blitt mye strengere, nettop fordi det er foreldre som flytter fra x plass pga BV. Sier ikke at TS gjør det. Men det er ikke sånn at hun kan senke skuldrene og tro dette blir borte fordi om hun flytter.

Det hjelper ikke om du sier til barnehagen at barnet ditt har det flott og harmonisk hjemme, det ville foreldre sagt uansett. De har sett andre sider av deg som bekymrer, og de kan melde utenom at de bryter noe tausetsplikt.

Og BV vil selv ha samtaler med barnet ditt, så hjelper ikke om du sier  en ting om barnet oppfatter det helt annerledes.

Syntes det er skremmende lesing at en forelder klikker i barnehagen mot ansatte som tar vare på barnet ditt i det daglige, foran andre barn og ditt eget barn. Stas når lille Ole kommer hjem og sier at mamman til Per er skikkelig sinna.

Og hvorfor i alle dager skal du ha empati og forståelse fra barnehagen på din situasjon med ADHD mm ? 

 

Anonymkode: 73433...5cc

Det er bare det at hvis det ts sier stemmer, har ikke barnehagen lovhjemmel til å melde bekymring. 
Det skal mer til for BV for med loven i hånd kan bryte taushet og melde bekymring for barnet til en annen instans. 
Hvis jeg ikke husker feil må barnehagen ha grunn til å mistenke:

-Vold eller overgrep mot barnet

-kjønnslemlestelse

-at barnet ikke får nødvendig oppfølging og hjelp i henhold til sykdom/syndromer

- annen ALVORLIG omsorgssvikt.

Barnehagen må i tilfellet til ts ha begrunnet mistanke for at hun tar ut temperamentet sitt på barnet, eller at hun på annen måte utsetter barnet for omsorgssvikt av alvorlig art. 
Det er bare å søke opp lovteksten. Jeg som privatperson kan melde naboen basert på magefølelse, det har ikke profesjonelle anledning til.

Ei sinna mor som hever stemmen til en barnehageansatt er ikke nok, etter min mening. Meldingen får da mer preg av hevn, og ts kan også anmelde BH for brudd på taushetsplikt.

Men så klart, ts har utvist dårlig oppførsel.

  • Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer mest på hvor mye sukker det var snakk om her, jeg. Fikk de utdelt en skje og en kilo sukker hver?

Anonymkode: 971b0...521

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker said:

Du minner meg om noen jeg kjenner med PTSD og/eller adhd. Og jeg blir usikker på hvor mye selvinnsikt du har!? 

Anonymkode: b92cf...4e0

Jeg har jo ADHD og PTSD? Jeg føler selv jeg har selvinnsikt, men. Ts

Anonymkode: bd1db...da2

  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, Bacteria said:

Det er bare det at hvis det ts sier stemmer, har ikke barnehagen lovhjemmel til å melde bekymring. 
Det skal mer til for BV for med loven i hånd kan bryte taushet og melde bekymring for barnet til en annen instans. 
Hvis jeg ikke husker feil må barnehagen ha grunn til å mistenke:

-Vold eller overgrep mot barnet

-kjønnslemlestelse

-at barnet ikke får nødvendig oppfølging og hjelp i henhold til sykdom/syndromer

- annen ALVORLIG omsorgssvikt.

Barnehagen må i tilfellet til ts ha begrunnet mistanke for at hun tar ut temperamentet sitt på barnet, eller at hun på annen måte utsetter barnet for omsorgssvikt av alvorlig art. 
Det er bare å søke opp lovteksten. Jeg som privatperson kan melde naboen basert på magefølelse, det har ikke profesjonelle anledning til.

Ei sinna mor som hever stemmen til en barnehageansatt er ikke nok, etter min mening. Meldingen får da mer preg av hevn, og ts kan også anmelde BH for brudd på taushetsplikt.

Men så klart, ts har utvist dårlig oppførsel.

Ingen av dette gjelder for mitt barn. Men jeg ble redd og usikker når de sier de er urolig for barnet mitt uten å begrunne det skikkelig. Bare at de reagerte på at hen ikke skvatt eller ble redd.

TS

Anonymkode: bd1db...da2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare ut i fra måten du skriver på, så blir jeg bekymret. Kan bare tenke meg hvordan du fremstår i bhg. Er nok ikke uten grunn at de er bekymret. 

Anonymkode: def02...2c4

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ingen av dette gjelder for mitt barn. Men jeg ble redd og usikker når de sier de er urolig for barnet mitt uten å begrunne det skikkelig. Bare at de reagerte på at hen ikke skvatt eller ble redd.

TS

Anonymkode: bd1db...da2

Om at barn ser en mor eller far skriker og blir sint vil et barn reagerer...ofte med gråt eller redselen..men om ditt barn bare stod der uten noe reaksjoner ville jeg nok lurt litt..

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker said:

Om du blir meldt inn til BV så kan det følge deg fordi om du flytter, BV i den kommunen du går i kan melde videre til den kommunen du flytter i. Dette har blitt mye strengere, nettop fordi det er foreldre som flytter fra x plass pga BV. Sier ikke at TS gjør det. Men det er ikke sånn at hun kan senke skuldrene og tro dette blir borte fordi om hun flytter.

Det hjelper ikke om du sier til barnehagen at barnet ditt har det flott og harmonisk hjemme, det ville foreldre sagt uansett. De har sett andre sider av deg som bekymrer, og de kan melde utenom at de bryter noe tausetsplikt.

Og BV vil selv ha samtaler med barnet ditt, så hjelper ikke om du sier  en ting om barnet oppfatter det helt annerledes.

Syntes det er skremmende lesing at en forelder klikker i barnehagen mot ansatte som tar vare på barnet ditt i det daglige, foran andre barn og ditt eget barn. Stas når lille Ole kommer hjem og sier at mamman til Per er skikkelig sinna.

Og hvorfor i alle dager skal du ha empati og forståelse fra barnehagen på din situasjon med ADHD mm ? 

 

Anonymkode: 73433...5cc

Nei, derfor jeg spør om dette. Jeg har ikke vært involvert i barnvernet tidligere så vet ikke hvordan det funker. 

Fordi det forklarer hvorfor jeg blir hissig og impulsiv i dialog med de i blant når jeg føler meg urettferdig behandlet. 
 

TS

Anonymkode: bd1db...da2

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...