Gå til innhold

Hjelp, jeg er i konflikt med barnehagen!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Solanum
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Jeg forstår. Men jeg er ikke mye sint på barnet mitt. Hen er en drøm å være med. Såklart jeg har blitt sint som alle andre en sjelden gang, men ikke ukentlig. TS

Anonymkode: bd1db...da2

Klart ungen er en drøm å være med. Om ikke klikker mamma. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Det siste nå som fikk begeret mitt til å renne over er at jeg ikke får si barnet mitt "hei elskling, du ble ikke sist" blid og fornøyd  når jeg henter hen. Noen har tydeligvis blitt krenka. Jeg har jobbet meget sent i det siste og jeg misliker sterkt når mitt barn er mange timer i barnehagen eller sist. Jeg gjør alt jeg kan for å forte meg for å hente hen. Hen liker heller ikke å være sist og har kommentert det til meg, så jeg blir glad når hen ikke er sistemann. Det blir barnet mitt også. Nå får jeg ikke lov til å si det lengre. TS

Anonymkode: bd1db...da2

Men hvorfor i all verden skal du si, du ble ikke sist? Det er ikke fordi man blir krenket men fordi andre barn som da alltid blir hebtet sist kan føle på det, lov å tenke på andre enn sitt eget barn 

Anonymkode: b3e14...62b

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Ja, både mitt barn og tre andre barn var tilstede og to pedagoger. 

Ja, jeg får flashback til barndommen med min far som også var kontrollerende og viste meg lite empati. Jeg ble utsatt for psykisk vold. TS

Anonymkode: bd1db...da2

Da må du ta tak i dette før det skader barnet ditt. Barnet skal ikke være vitne til at du klikker på folk.

Anonymkode: 67c4c...dfb

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillevill skrev (27 minutter siden):

Men hør nå her. Du sier at barnehagen ikke er empatisk, når de ikke vil at du skal si til din unge at "yess du ble ikke sist" Når det står andre unger der og lytter?  Barnehagen ER jo empatisk da. Hva mener du er empatisk her da? At du skal si ting som gjør at andre barn blir lei seg?

👏👏

Anonymkode: b3e14...62b

  • Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke svart meg TS og jeg antar det er litt sårt å få kritikk. Jeg mener ikke å gjøre deg lei deg. JEg forstår hvordan du har det, og jeg unner ingen den kampen som vi med adhd må leve med for å oppnå respekt som andre på en måte bare får på naturlig vis, fordi de er så besinnet og velartikulerte og modne og ryddige. Og så er vi som vi er, med impuslitivtet og rotet vårt. Og vi er virkelig lette ofre for de som SER etter noen å hakke på. For det er SÅ lett å peke oss ut som en syndebukk når. alle ser at vi roter. Ikke rart vi får sår og traumer da, når det gjelder det å ta imot kritikk. Men...det må du egentlig lære deg å takle.

Tenk fine ting om deg selv, tenk på det du er god på. Og du har like mye verdi som alle andre. Og du blir dritgod først når du forstår hva du gjør feil, og jobber med de tingene. Men da kan du jo ikke klikke i vinkel når noen peker ut de tingene du er dårlig på. 

Tenk heller ok, TAKK. Her lærte jeg noe nytt om meg selv. Dette skal jeg bli god på. 

  • Liker 3
  • Hjerte 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg forstår. Men jeg er ikke mye sint på barnet mitt. Hen er en drøm å være med. Såklart jeg har blitt sint som alle andre en sjelden gang, men ikke ukentlig. TS

Anonymkode: bd1db...da2

Jeg er også en drøm å være sammen med. Som voksen forstår jeg hvor selvutslettende jeg er, og hvor mye av barndommen og ungdomstiden min som gikk med på å tilrettelegge for at mamma ikke skulle være sint. 

Håper du og barnet får god veiledning. 

Anonymkode: f9ea9...6a7

  • Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS jeg satt her i våres i møte med min leder. Vi hadde en slags konflikt, og så sier han til meg; hva om du bare tenker litt mer som et voksent modent menneske da? Man blir ydmyk av sånne utsagn. Ja, jeg får prøve, sa jeg bare. :hoho:x-P Vi gjør feil alle sammen i blant. Husk det.

  • Liker 1
  • Hjerte 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lest alt i tråden, men hvis man nå skal bytte barnehage pga dårlig samarbeid er det ekstremt lite taktisk å miste besinnelsen fex ved henting. Da biter man heller det i seg, sier javel og teller ned til barnet slutter. 
Men det er litt for sent nå…

Jeg har selv temperament men klarer å tøyle det i situasjoner der det ikke er innafor. 
En hentesituasjon i en barnehage med andre barn til stede er en slik situasjon. Tenk på at det kan finnes andre barn der som IKKE har en trygg situasjon hjemme og hvordan det kan virke på dem hvis de får med seg at mora til Per roper og kjefter…

På den andre siden får jeg her litt vibber av at barnehagen prøver å straffe deg med sin «bekymring» og hvis dette ender med et møte eller BV, vil jeg oppfordre deg til å ta med deg en sinnsrolig tillitsperson. 
 

Og så vil jeg oppfordre deg til å jobbe litt med deg selv. Får litt dårlige vibber av at du anklager barnehagen for å ikke ha empati med deg. Barnehagen skal ivareta ditt barn og er ikke din terapeut. Har selv hatt foreldre i klassen til egne barn som har slitt med ting og som har syntes det har vært helt innafor å kjefte på ansatte i skole fex. Hadde så lyst til å si til vedkommende at lærerne er ikke din søppelbøtte, men var ikke i en slik relasjon at jeg kunne gjøre det. 
Men sier det til deg nå; å kjefte på offentlige ansatte er å skyte seg selv i foten. 
Skaff deg en profesjonell samtalepartner, fex kan du ringe Rask psykisk helse i kommunen. 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men hvorfor i all verden skal du si, du ble ikke sist? Det er ikke fordi man blir krenket men fordi andre barn som da alltid blir hebtet sist kan føle på det, lov å tenke på andre enn sitt eget barn 

Anonymkode: b3e14...62b

Kanskje barnet til TS har blitt hentet sist hver eneste dag de siste 3 ukene og har gitt uttrykk til TS at det er leit? Kanskje TS og barnet gjorde en avtale den morgenen om at den dagen skal TS reise tidlig fra jobb uansett hva som måtte dukke opp slik at barnet slapp å bli hentet sist nok en gang? Da må TS og barnet hennes få lov til å glede seg over at TS holdt avtalen uten å få voksenkjeft. Alvorlig talt!

Dersom barnet til TS omtrent alltid blir hentet sist, så bør de andre barna vitterlig tåle dette. Da må heller pedagogen støtte opp i situasjonen og forklare det for de andre barna. Ikke kjefte på TS.

 

Anonymkode: 75b6a...ab5

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er i konflikt med barnehagen (vi har sagt opp plassen og skal flytte, men har en måned igjen), og nå tror de at siden jeg er så sint på barnehagen at jeg er sint i hjemmet og mot barnet mitt. De kjenner stor uro for barnet mitt skrev de til meg nå. Dette stemmer ikke. Jeg har prøvd å forklare at jeg har et problem med de og ikke barnet mitt. At selv om man er offentlig sint på en barnehage og reagerer sterkt på måten de er på og kommuniserer på, så betyr ikke dette at man er slik hjemme. Det har de vanskelig for å tro på. 

Jeg vet ikke om de kommer til å kontakte barnevernet eller ikke, eller om det var en advarsel. For i følge loven så er man vel pliktig å melde inn om man kjenner uro for et barn, men gjør de det når man flytter til en annen kommune flere timer unna eller lar de det ligge? Det er første gang jeg har vært i en slik stor konflikt nå, og ledelsen i barnehagen gjør meg usikre, utrygge, frustrert og lei meg. Jeg har tatt opp dette flere ganger at jeg føler jeg ikke blir møtt med empati og forståelse og føler meg urettferdig behandlet. For å være ærlig kjenner jeg meg litt redd nå, men bør man være det? Hvordan skal barnevernet finne ut om jeg er sint hjemme når dette ikke stemmer? Jeg er kanskje sint to ganger i året men ber alltid om unnskyldning til barnet etterpå og forklarer situasjonen, og har man ikke lov til å være sint som foreldre når glasset renner over? Jeg og barnet har en kjempefin relasjon, og har et harmonisk hjem med mye glede og latter. Jeg føler meg litt utsatt nå siden jeg er alenemor og har ADHD. Ikke at jeg skal forsvare mitt sinne mot barnehagen med min diagnose, men det virker som om de har null informasjon om kunnskap og diagnosen i hvert fall. 

Anonymkode: bd1db...da2

Typisk herseteknikk av dem. Hver gang noe reageres på, så skal dem finne enda flere "feil" og det baller på seg. Her skal all skyld legges på deg tydeligvis. Du sier jo selv de gjør deg usikker, redd og lei deg. Håper det ordner seg for deg. 💖

Anonymkode: 480b8...7f9

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kanskje barnet til TS har blitt hentet sist hver eneste dag de siste 3 ukene og har gitt uttrykk til TS at det er leit? Kanskje TS og barnet gjorde en avtale den morgenen om at den dagen skal TS reise tidlig fra jobb uansett hva som måtte dukke opp slik at barnet slapp å bli hentet sist nok en gang? Da må TS og barnet hennes få lov til å glede seg over at TS holdt avtalen uten å få voksenkjeft. Alvorlig talt!

Dersom barnet til TS omtrent alltid blir hentet sist, så bør de andre barna vitterlig tåle dette. Da må heller pedagogen støtte opp i situasjonen og forklare det for de andre barna. Ikke kjefte på TS.

 

Anonymkode: 75b6a...ab5

jeg er enig i at det er litt rart sagt, men barnehagen viste empati ovenfor de andre barna. Men tenk litt på det da.

Kanskje de ikke vil ha et "sånt" fokus i blant barna i barnehagen? Altså, om det er de samme barna som blir hentet sist hver gang fordi foreldrene jobber sent, så er det ikke lurt å starte en kultur blant barna at de sier "du blir sist" Det skal bare en stemme til for å starte det. Og så har dem det gående at de barna som er sist går å tenker på hvem som blir sist nå. Det er ikke greit.

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Kanskje barnet til TS har blitt hentet sist hver eneste dag de siste 3 ukene og har gitt uttrykk til TS at det er leit? Kanskje TS og barnet gjorde en avtale den morgenen om at den dagen skal TS reise tidlig fra jobb uansett hva som måtte dukke opp slik at barnet slapp å bli hentet sist nok en gang? Da må TS og barnet hennes få lov til å glede seg over at TS holdt avtalen uten å få voksenkjeft. Alvorlig talt!

Dersom barnet til TS omtrent alltid blir hentet sist, så bør de andre barna vitterlig tåle dette. Da må heller pedagogen støtte opp i situasjonen og forklare det for de andre barna. Ikke kjefte på TS.

 

Anonymkode: 75b6a...ab5

Mei man trenger virkelig ikke nevne det, ærlig talt

Anonymkode: b3e14...62b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan godt være at barnehagen går over streken men du fremstår jo ikke akkurat veldig stabil selv heller i måten du skriver på

Du fremstår overdramatisk og en som er veldig glad i offerrollen. Du virker slitsom å være rundt og konfliktsøkende, sånn typ man ser i folk med personlighetsforstyrrelser.

 

Anonymkode: 66dc0...c12

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er i konflikt med barnehagen (vi har sagt opp plassen og skal flytte, men har en måned igjen), og nå tror de at siden jeg er så sint på barnehagen at jeg er sint i hjemmet og mot barnet mitt. De kjenner stor uro for barnet mitt skrev de til meg nå. Dette stemmer ikke. Jeg har prøvd å forklare at jeg har et problem med de og ikke barnet mitt. At selv om man er offentlig sint på en barnehage og reagerer sterkt på måten de er på og kommuniserer på, så betyr ikke dette at man er slik hjemme. Det har de vanskelig for å tro på. 

Jeg vet ikke om de kommer til å kontakte barnevernet eller ikke, eller om det var en advarsel. For i følge loven så er man vel pliktig å melde inn om man kjenner uro for et barn, men gjør de det når man flytter til en annen kommune flere timer unna eller lar de det ligge? Det er første gang jeg har vært i en slik stor konflikt nå, og ledelsen i barnehagen gjør meg usikre, utrygge, frustrert og lei meg. Jeg har tatt opp dette flere ganger at jeg føler jeg ikke blir møtt med empati og forståelse og føler meg urettferdig behandlet. For å være ærlig kjenner jeg meg litt redd nå, men bør man være det? Hvordan skal barnevernet finne ut om jeg er sint hjemme når dette ikke stemmer? Jeg er kanskje sint to ganger i året men ber alltid om unnskyldning til barnet etterpå og forklarer situasjonen, og har man ikke lov til å være sint som foreldre når glasset renner over? Jeg og barnet har en kjempefin relasjon, og har et harmonisk hjem med mye glede og latter. Jeg føler meg litt utsatt nå siden jeg er alenemor og har ADHD. Ikke at jeg skal forsvare mitt sinne mot barnehagen med min diagnose, men det virker som om de har null informasjon om kunnskap og diagnosen i hvert fall. 

Anonymkode: bd1db...da2

hvis de er urolig/bekymret for barnet så plikter de å «anmelde» ja, men det betyr ikke samme som at barnevernet kommer til samme konklusjon som barnehagen. 

De kan komme til konklusjon at barnet ditt er hundre prosent trygg, men ja de plikter å etterforske saken hvis det kommer inn bekymringsmelding. (uansett om det er nabo eller barnehage som melder inn så har de en plikt å sjekke opp) 

håper det ordner seg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillevill skrev (5 minutter siden):

jeg er enig i at det er litt rart sagt, men barnehagen viste empati ovenfor de andre barna. Men tenk litt på det da.

Kanskje de ikke vil ha et "sånt" fokus i blant barna i barnehagen? Altså, om det er de samme barna som blir hentet sist hver gang fordi foreldrene jobber sent, så er det ikke lurt å starte en kultur blant barna at de sier "du blir sist" Det skal bare en stemme til for å starte det. Og så har dem det gående at de barna som er sist går å tenker på hvem som blir sist nå. Det er ikke greit.

Men ikke ovenfor TS og hennes barn. Utrolig dårlig håndtert av den ansatte når hen først «tyvlytter» på samtalen mellom et barn og forelderen som henter. Å gi voksenkjeft til en forelder foran barnet og andre barn er utrolig klønete. 
Dette har åpenbart vært et sårt tema for TS barn, og det har gitt uttrykk for at det har vært leit å bli hentet sist så ofte. Da må TS og barnet kunne få være glad for at det ikke var sist.

Hva annet skal man bannlyse å snakke om i barnehager da? Stoppe alle barn som nevner ferier, bursdagsgaver, at de har lært seg å sykle, mistet en tann? For det er alltids et barn som ikke får feiret bursdagen på lekeland, reist på ferie osv. At man for en ganga skyld ikke var sist å hente i barnehagen er vitterlig det minst ille av eksemplene over.

Anonymkode: 75b6a...ab5

  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

I følge barnehagen ropte jeg, men jeg mener ikke det. Jeg hev stemmen og var meget sint. Det var dumt å ikke ta det på bakrommet. Vi har prøvd flere ganger uten resultat. Jeg har beklaget nå, men de bryr seg ikke eller svarte. Nei, de gir sukker til barnet mitt selv om jeg har sagt at hen ikke skal ha det f.eks. 

Problemene er det jeg har beskrevet i HI.  TS

Anonymkode: bd1db...da2

Men hvis de ikke skal gi "sukker" så er den beskjeden nesten umulig å forholde seg til. Er sukkerfri is og saft greit? Er frukt greit? Hva med brunost? Yogurt? Melk? Alle disse tingene har masse sukker, og hva noen mener med sukker kan gå stikk imot andres mening.

Anonymkode: 95388...1d7

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Mei man trenger virkelig ikke nevne det, ærlig talt

Anonymkode: b3e14...62b

Hvorfor skal ikke TS få anerkjenne barnets følelser?
TS kommer for å hente barnet. Barnet: «mamma mamma mamma! I dag ble jeg ikke sist!!» TS: «Hysj, nei sånn må vi ikke si!!»

Ser det for meg..

Anonymkode: 75b6a...ab5

  • Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men ikke ovenfor TS og hennes barn. Utrolig dårlig håndtert av den ansatte når hen først «tyvlytter» på samtalen mellom et barn og forelderen som henter. Å gi voksenkjeft til en forelder foran barnet og andre barn er utrolig klønete. 
Dette har åpenbart vært et sårt tema for TS barn, og det har gitt uttrykk for at det har vært leit å bli hentet sist så ofte. Da må TS og barnet kunne få være glad for at det ikke var sist.

Hva annet skal man bannlyse å snakke om i barnehager da? Stoppe alle barn som nevner ferier, bursdagsgaver, at de har lært seg å sykle, mistet en tann? For det er alltids et barn som ikke får feiret bursdagen på lekeland, reist på ferie osv. At man for en ganga skyld ikke var sist å hente i barnehagen er vitterlig det minst ille av eksemplene over.

Anonymkode: 75b6a...ab5

Skal alle foreldrene begynne å rope ut at "jaaa nå ble ikke DU sist" når de ser at det står andre barn og venter på å bli hentet? Jeg synes det er helt kaos. Man må ikke gaule ut det man tenker når man er en voksen.  Man kan være litt taktisk og tenke på små ører som lytter. :P Og ha litt empati for de som faktisk står igjen, og hvordan det oppleves for dem at voksne koser seg over at de står igjen og er den siste som venter. Ærlig talt altså. 😜🙈

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvorfor skal ikke TS få anerkjenne barnets følelser?
TS kommer for å hente barnet. Barnet: «mamma mamma mamma! I dag ble jeg ikke sist!!» TS: «Hysj, nei sånn må vi ikke si!!»

Ser det for meg..

Anonymkode: 75b6a...ab5

Eh du vrir jo om på alt , mor har skrevet hva hun sa 

Anonymkode: b3e14...62b

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor skal ikke TS få anerkjenne barnets følelser?
TS kommer for å hente barnet. Barnet: «mamma mamma mamma! I dag ble jeg ikke sist!!» TS: «Hysj, nei sånn må vi ikke si!!»

Ser det for meg..

Anonymkode: 75b6a...ab5

Ø.. ja, Hva ser du for deg da egentlig? Da ser jeg for meg en mamma som faktisk ser den andre pjokken der som blir sint, har empati med han,, og ikke lager en så big deal ut av det, gir barnet sitt en klem og sier hei så fint å se deg, har du gjort noe morro?

Jeg ser ikke for meg en mamma som ikke ser det andre barnet, eller ser på barnet, men sier JESS du ble ikke det. OG feirer det som en bragd? Når det står en liten pjokk rett ved og ser i bakken og er lei seg. ser på døra og lurer på om ikke moren kommer inn nå? Hva gjør den voksne da? Bare ignorerer det andre barnet.

 Jeg blir helt guffen i hjertet jeg. Herregud. 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...