Gå til innhold

Hjelp, jeg er i konflikt med barnehagen!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Hvorfor skal det være nødvendig med dokumentasjon fra lege? Blir man virkelig ikke trodd eller respektert hvis man forteller selv at barnet sitt ikke kan spise visse ting pga. reaksjoner på den matvaren??

Anonymkode: 37610...7e4

Barnehagene skal ved allergi ha bekreftelse på lege av dette. 

Hvis en barnehage skal imøtekomme alle foreldres kostholdsønsker, så ville det kostet bhg ekstremt mye mer penger, samt ekstra arbeid. Og ja - mange foreldre ville faktisk ha løyet om allergi for å få det slik de ønsker. En bhg kan ikke imøtekomme 15-20 ulike kosthold til måltidene sine. 

Ved religiøse hensyn er det annerledes. 

Valgfrie kostholdsvalg foreldre tar - er ikke bhg pliktet til å følge opp. Da må foreldrene eventuelt sende med barnet mat hver dag til alle måltider selv. 

Anonymkode: f8044...e2c

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Så trist å høre at du har opplevd slike vonde ting i barndommen❤️ 

Tror du kanskje disse flashbacksene er med å preger det du opplever nå? 
Det høres rart ut at pedagoger i barnehage oppfører seg kontrollerende og ikke viser empati. Er det mulig du tolker denne situasjonen på feil måte på bakgrunn av erfaringene dine fra barndommen? 
 

Anonymkode: 5cd9c...dfe

Ja, det tror jeg på enkelte området. 

Jeg vet ikke. Kollegaer og venner er enig at de ikke virker så proffe og empatiske. TS

Anonymkode: bd1db...da2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Seriøst? Så du tenker at barnehagen skal gi barnet mitt uten påvist laktoseallergi melk? Selv om det gjør barnet så oppblåst slik at han får vondt i magen? 

Hva slags hjerteløse personer vil det

Anonymkode: a699f...06f

Da må du få ungen til legen da. Om du vet at barnet ditt får vondt i magen av melk også tar du ikke barnet til legen å får det dokumentert. Da er du faktisk en dårlig mor. 

Alle vet at barnehage kun tilbyr tilpasning på allergier om det ikke er en spesiell niste barnehage eller liknende. 

Anonymkode: 0d85f...56c

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Ja, både mitt barn og tre andre barn var tilstede og to pedagoger. 

Ja, jeg får flashback til barndommen med min far som også var kontrollerende og viste meg lite empati. Jeg ble utsatt for psykisk vold. TS

Anonymkode: bd1db...da2

Så du hylte foran andres unger i tillegg???!!! 

Tenker nok BV tar kontakt ja. 

Anonymkode: 0d85f...56c

  • Liker 15
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Flytt har vært planlagt lenge. Før denne konflikten. Jeg har aldri vært involvert i barnevernet og kjenner ikke til deres arbeid. Derfor jeg føler meg litt redd nå siden det er ukjent for meg. De kommer ikke til å finne noe, men uansett ubehagelig at de truet med det. TS

Anonymkode: bd1db...da2

Nå vet jo ikke vi hva dette egentlig handler om. Men den episoden der du ble rasende foran barnet ditt, andre barn og ansatte i barnehagen er bekymringsverdig i seg selv. Slik er det ikke normalt å oppføre seg i en slik setting. 
Hvis du blir meldt til barnevernet så vurderer de om det er grunnlag for å åpne en undersøkelsessak. Hvis de gjør det så blir du innkalt på møte, og de innhenter opplysninger fra barnehage, helsestasjon og evt andre. Kanskje de ønsker å observere deg i samspill med barnet. 
Så kan det hende de konkluderer med at du vil ha nytte av rådgiving feks. Det kommer jo an på hva de finner ut, men om alt er i orden er det jo ikke noe å frykte. 
 

Anonymkode: 5cd9c...dfe

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker said:

Seriøst? Så du tenker at barnehagen skal gi barnet mitt uten påvist laktoseallergi melk? Selv om det gjør barnet så oppblåst slik at han får vondt i magen? 

Hva slags hjerteløse personer vil det

Anonymkode: a699f...06f

Da får du legeerklæring. Det måtte vi. Ingen påvist med prøver, men med kosthold og provokasjon.

Anonymkode: 57ed1...02e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke du får så mye for å skrive på kvinneguiden om dette. Her får man ofte mer motstand enn støtte.. 

Bare fokuser på å holde ut. Har du barnet hjemme en dag i uke er det snakk om noen få dager, ca 15? Det klarer du. 

Ikke bruk krefter på å diskutere på kvinneguiden, eller å diskutere med barnehagen. Det hadde vært annerledes om barnet skulle fortsette der etter ferie, men dere er snart kvitt problemet. 

Lag en nedtellingskalender for deg selv 

Anonymkode: a699f...06f

  • Liker 2
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det siste nå som fikk begeret mitt til å renne over er at jeg ikke får si barnet mitt "hei elskling, du ble ikke sist" blid og fornøyd  når jeg henter hen. Noen har tydeligvis blitt krenka. Jeg har jobbet meget sent i det siste og jeg misliker sterkt når mitt barn er mange timer i barnehagen eller sist. Jeg gjør alt jeg kan for å forte meg for å hente hen. Hen liker heller ikke å være sist og har kommentert det til meg, så jeg blir glad når hen ikke er sistemann. Det blir barnet mitt også. Nå får jeg ikke lov til å si det lengre. TS

Anonymkode: bd1db...da2

Det er ikke normalt å bli så sint og skrike til voksne og barn i en barnehage (!) på grunn av det du beskriver her.

Du kan jo gjerne være uenig i det som ble sagt av den ansatte i barnehagen, men det bør voksne mennesker klare å stå i uten å skrike og bære seg.

Anonymkode: ddbe6...cdd

  • Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det siste nå som fikk begeret mitt til å renne over er at jeg ikke får si barnet mitt "hei elskling, du ble ikke sist" blid og fornøyd  når jeg henter hen. Noen har tydeligvis blitt krenka. Jeg har jobbet meget sent i det siste og jeg misliker sterkt når mitt barn er mange timer i barnehagen eller sist. Jeg gjør alt jeg kan for å forte meg for å hente hen. Hen liker heller ikke å være sist og har kommentert det til meg, så jeg blir glad når hen ikke er sistemann. Det blir barnet mitt også. Nå får jeg ikke lov til å si det lengre. TS

Anonymkode: bd1db...da2

Dette var noe spesielt. Her er det mye du ikke ser selv. Det er helt riktig å korrigere deg for de utsagnene der. Det er fullstendig unødvendig av deg å påpeke at barnet ditt ikke ble sist hentet. Hva med det barnet som blir sist hentet da? Hvorfor syns du det er greit å lage slikt fokus på dette? Det skaper uro og usikkerhet hos barna. 
Dette handler om mer enn bare deg selv, det er det du ikke later til å forstå. 

Anonymkode: 5cd9c...dfe

  • Liker 26
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, en del av livet er det å få kommentarer på vår oppførsel når den ikke er helt bra. Det handler virkelig ikke om mangel på empati, eller respekt. Det handler om å utvikle seg selv. Uten tilbakemeldinger fra andre får vi veldig liten vekst. Tenk på det, TS.

  • Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner ikke helt det du sier med at de ansatte ikke er empatiske. Mener du mot deg som mor eller barnet? De skal vel ikke møte deg med empati? De skal være profesjonelle og det virker det som de har vært? (Ved korrigering av uttalelser foran andre barn). 

Og dette med sukker, hvis det deles ut is for eksempel. Mener du at de skal la være å gi til ditt barn? 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Det siste nå som fikk begeret mitt til å renne over er at jeg ikke får si barnet mitt "hei elskling, du ble ikke sist" blid og fornøyd  når jeg henter hen. Noen har tydeligvis blitt krenka. Jeg har jobbet meget sent i det siste og jeg misliker sterkt når mitt barn er mange timer i barnehagen eller sist. Jeg gjør alt jeg kan for å forte meg for å hente hen. Hen liker heller ikke å være sist og har kommentert det til meg, så jeg blir glad når hen ikke er sistemann. Det blir barnet mitt også. Nå får jeg ikke lov til å si det lengre. TS

Anonymkode: bd1db...da2

Kom det faktisk noen å sa:"Det der får du ikke lov til å si."?

Anonymkode: bb6c2...ce7

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

De møter meg ikke med empati og forståelse. Jeg blir urettferdig behandlet. De tror ting om meg som ikke er sant. De prøver å kontrollere meg og mitt barn. De gir hen mat jeg sier hen ikke skal ha. De kommenterer måten jeg snakker og er på. Ja, det kjennes ut som om de kontroller meg, maser og er på meg hele tiden. Så i går når jeg hentet barnet mitt ble jeg rasende og sa at NÅ ER DET NOK! Det klikket for meg etter et par måneder med konflikt. Hele tiden er det noe de skal sette på fingeren på. Jeg ble utsatt for psykisk vold av min far og ex-kjæreste, og dette kjennes på mange måter likt. De mente nå at siden barnet ikke ble redd eller reagerte på at jeg ble sint, at jeg er mye sint og skriker hjemme. Dette stemmer ikke. TS

Anonymkode: bd1db...da2

Dette er jo ikke bra, og det skjønner du sikkert selv. Det er lov å være kritisk til bhg og ta opp ting på en saklig måte. Men det er ikke innafor å klikke og bli sint på de. Voksne må ha selvkontroll, spesielt når barn er tilstede. 

Hvis de er så bekymret for barnet at meldeplikten inntrer, så er de pliktig å melde uansett om du flytter snart. 

Jeg synes du skal legge deg flat og også søke hjelp på helsestasjonen, mulig de tilbyr cos kurs. Kombinasjonen barn og kort lunte er ikke bra.

Anonymkode: 67c4c...dfb

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 hours ago, AnonymBruker said:

De kjenner stor uro for barnet mitt skrev de til meg nå. Dette stemmer ikke.

Selvsagt kan det stemme. Om du er enig er noe annet. 

2 hours ago, AnonymBruker said:

For i følge loven så er man vel pliktig å melde inn om man kjenner uro for et barn, men gjør de det når man flytter til en annen kommune flere timer unna eller lar de det ligge

Jeg håper dypt og inderlig de har fått systemer som fanger dette opp, da barn har dødd fordi foreldre har klart å flytte fra barnevernet. 

2 hours ago, AnonymBruker said:

Ikke at jeg skal forsvare mitt sinne mot barnehagen med min diagnose, men det virker som om de har null informasjon om kunnskap og diagnosen i hvert fall. 

Hvorfor skal barnehagen måtte ha kunnskap om ADHD hos voksne? Det forventes at du som voksen oppfører deg voksent, og det forventes av barnehagen at de utviser empati, forståelse og kunnskap for barn

Jeg får desverre inntrykk av at du krever mer forståelse fra andre enn du gir tilbake. 

Anonymkode: f9ea9...6a7

  • Liker 12
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motelvibes skrev (32 minutter siden):

Ta ungen ut av barnehagen og ordne med dagmamma den siste tiden. Det de gjør er uhørt og uprofesjonelt. 

Eh det mor gjør er uhørt

Anonymkode: b3e14...62b

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Det er ikke normalt å bli så sint og skrike til voksne og barn i en barnehage (!) på grunn av det du beskriver her.

Du kan jo gjerne være uenig i det som ble sagt av den ansatte i barnehagen, men det bør voksne mennesker klare å stå i uten å skrike og bære seg.

Anonymkode: ddbe6...cdd

Det er jo dette, det er normalt å da si "å, unnskyld, det tenkte jeg ikke på" ikke hisse seg opp og dra i gang en tirade.

Anonymkode: 95ad8...9de

  • Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kålrota skrev (3 minutter siden):

Jeg skjønner ikke helt det du sier med at de ansatte ikke er empatiske. Mener du mot deg som mor eller barnet? De skal vel ikke møte deg med empati? De skal være profesjonelle og det virker det som de har vært? (Ved korrigering av uttalelser foran andre barn). 

Og dette med sukker, hvis det deles ut is for eksempel. Mener du at de skal la være å gi til ditt barn? 

Det jeg observerer nå da, ved det som TS opplever, er at a. hun har et traume som gjør at det trigger henne å få kritikk. 2. hun har adhd som gjør at hun er impulsiv og ikke tenker gjennom konsekvensene det har ved å feks si at "du ble ikke sist" til et barn når det står et annet barn der også, eller konsekvensene det har for andre barn når man skriker og kjefter, eller hvordan det er for ansatte når en forelder krever at deres barn blir spesielt behandlet og ikke viser forståelse for at det kan virke urettferdig for de andre barna da. For når jeg leser over det TS skriver, så nevner hun ikke noe som virker selvreflekterende. Det normale er jo å forstå at det er skremmende for små barn å være rundt en sint voksen. Eller at det er sårt for et barn å tenke at åja, nå er det JEG som ble sist..

TS fremstår da som umoden og impulsiv, noe som er egentlig litt typisk for adhdere. 😅 JEg er selv litt sånn umoden for min alder. Jeg får kritikk for det jeg og! Men man kan ikke klikke i vinkel og rope og kjefte fordi man får kritikk, man må si åj, okay, jeg forstår beklager. og så lærer man og utvikler seg fordi man tar eierskap og er en voksen som tenker jeg vil bli bedre. Sånn er det for absolutt alle. 

  • Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...