Gå til innhold

Hjelp, jeg er i konflikt med barnehagen!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Orgel skrev (4 timer siden):

Veldig rart at du ikke finner det som selv sier at du er pedagog. 

Jeg er ikke pedagog, men har jobbet som miljøterapeut i barnehage og foreldreveiledning er ikke uvanlig. 

Kanskje ikke uvanlig, nei, men det er ikke påbudt. Og det er det som er poenget mitt her. Det er ikke barnehagens jobb å veilede mor uten hun har bedt om hjelp. Spesielt ikke i hentesituasjon i garderoben med andre tilstede.

  • Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 16.6.2024 den 8.44):

jeg har afhd og dømmer lett.

Jeg greier ikke helt koble om du tuller, men vennligst ikke begrunn/unnskyld en dømmende personlighet med adhd da..   

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.6.2024 den 13.32):

Jeg er i konflikt med barnehagen (vi har sagt opp plassen og skal flytte, men har en måned igjen), og nå tror de at siden jeg er så sint på barnehagen at jeg er sint i hjemmet og mot barnet mitt. De kjenner stor uro for barnet mitt skrev de til meg nå. Dette stemmer ikke. Jeg har prøvd å forklare at jeg har et problem med de og ikke barnet mitt. At selv om man er offentlig sint på en barnehage og reagerer sterkt på måten de er på og kommuniserer på, så betyr ikke dette at man er slik hjemme. Det har de vanskelig for å tro på. 

Jeg vet ikke om de kommer til å kontakte barnevernet eller ikke, eller om det var en advarsel. For i følge loven så er man vel pliktig å melde inn om man kjenner uro for et barn, men gjør de det når man flytter til en annen kommune flere timer unna eller lar de det ligge? Det er første gang jeg har vært i en slik stor konflikt nå, og ledelsen i barnehagen gjør meg usikre, utrygge, frustrert og lei meg. Jeg har tatt opp dette flere ganger at jeg føler jeg ikke blir møtt med empati og forståelse og føler meg urettferdig behandlet. For å være ærlig kjenner jeg meg litt redd nå, men bør man være det? Hvordan skal barnevernet finne ut om jeg er sint hjemme når dette ikke stemmer? Jeg er kanskje sint to ganger i året men ber alltid om unnskyldning til barnet etterpå og forklarer situasjonen, og har man ikke lov til å være sint som foreldre når glasset renner over? Jeg og barnet har en kjempefin relasjon, og har et harmonisk hjem med mye glede og latter. Jeg føler meg litt utsatt nå siden jeg er alenemor og har ADHD. Ikke at jeg skal forsvare mitt sinne mot barnehagen med min diagnose, men det virker som om de har null informasjon om kunnskap og diagnosen i hvert fall. 

Anonymkode: bd1db...da2

Du høres ustabil ut og det gjelder nok også på hjemmebane. Håper bhg varsler BV og at saken følger deg dit dere flytter også. 
 

Anonymkode: 7d35b...989

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

jeg er voksen kvinne med adhd/BPD og gikk to år i terapi for å modifisere og kontrollere følelsessenter og responser til andre.

jeg er sjeldent i konflikt men kunne oppleve mye sårhet type for deg og har et selvmordsforsøk bak meg. Jeg fikk endelig diagnose i voksen alder og det endret livet mitt.

jeg har godt forhold til barnehagen til mine barn, og har vært ærlig om at jeg er fjern, glemsk og følelsesstyrt. Dette har for eksempel gjort at styrer sender meg en sms/påminnelse om for eksempel barna skal på tur eller annet så jeg leverer i tide/husker.

helsestajson vet også og vil ringe med på dag ved avtaler fordi jeg, på tross av kalender og påminnelser, kan glemme.

 

vil varmt anbefale deg å søke profesjonell hjelp til å forstå egne relasjoner og få kontroll på følelsene dine.

du skriver i innlegg at fu klikket fullstendig foran voksne og barn i hente situasjon. Hadde jeg vært vitne til en voksen som mister kontrollen slik hadde jeg ikke engang vurdert , men meldt bekymring- slik emosjonell ustabilitet er veldig skadelig for barn o oppvekst.

 

ingenting av dette er kritikk- men innlegget ditt syder av manglende emosjonell regulering og akutt behov for hjelp rundt dette. Jeg kjenner igjen skrive metodikken din i meg selv.

 

ønsker deg lykke til!!  

Anonymkode: cfc0e...993

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Hei.

 

jeg er voksen kvinne med adhd/BPD og gikk to år i terapi for å modifisere og kontrollere følelsessenter og responser til andre.

jeg er sjeldent i konflikt men kunne oppleve mye sårhet type for deg og har et selvmordsforsøk bak meg. Jeg fikk endelig diagnose i voksen alder og det endret livet mitt.

jeg har godt forhold til barnehagen til mine barn, og har vært ærlig om at jeg er fjern, glemsk og følelsesstyrt. Dette har for eksempel gjort at styrer sender meg en sms/påminnelse om for eksempel barna skal på tur eller annet så jeg leverer i tide/husker.

helsestajson vet også og vil ringe med på dag ved avtaler fordi jeg, på tross av kalender og påminnelser, kan glemme.

 

vil varmt anbefale deg å søke profesjonell hjelp til å forstå egne relasjoner og få kontroll på følelsene dine.

du skriver i innlegg at fu klikket fullstendig foran voksne og barn i hente situasjon. Hadde jeg vært vitne til en voksen som mister kontrollen slik hadde jeg ikke engang vurdert , men meldt bekymring- slik emosjonell ustabilitet er veldig skadelig for barn o oppvekst.

 

ingenting av dette er kritikk- men innlegget ditt syder av manglende emosjonell regulering og akutt behov for hjelp rundt dette. Jeg kjenner igjen skrive metodikken din i meg selv.

 

ønsker deg lykke til!!  

Anonymkode: cfc0e...993

Hei, og takk for innspill!

 

Jeg oppfatter ikke din melding som kritikk, så ikke tenk på det.

 

Nå sliter ikke jeg med å være glemsk og fjern så har aldri trengt påminnelse. Jeg er kontrollfreak, så barnet mitt har alltid hatt fulle hyller, nye og ekstra klær og kommet tidsnok til alle timer hos helsestasjonen. Jeg har også aldri hatt konflikt eller problemer på skolen, men har vært toppstudent. 

 

Jeg er dessverre følelsesstyrt fordi jeg aldri fikk veiledning og hjelp i barndommen. Jeg ble utsatt for fysisk og psykisk vold av min far og som ungdom ble jeg voldtatt av en på byen, før jeg fikk barn med en narsissist.

 

Det er veldig sjeldent jeg blir sint. Men når jeg først blir sint, så blir jeg ordentlig hissig så jeg hever stemmen og brøler. Da har jeg ofte blitt presset over lang tid og gitt mennesker mange sjanser.

 

Det er sjeldent barn trigger meg, men enkelte voksne kan gjøre det. Dette er ofte voksne som minner om min far, som er egoistiske, lite empatiske og forståelsfulle og som får meg til å kjenne meg urettferdig behandlet og annerledes. Når jeg har prøvd å forklare meg, gi info og mine følelser for ørtende gang til noen og fortsatt ikke blir hørt eller forstått, så kjenner jeg på sinne.

 

Før jeg fikk barn var jeg people pleaser og tok lett tårene. Alle mobbet meg fordi jeg var så sensitiv.  Jeg hadde til og med sex med menn, selv om jeg ikke ville fordi jeg ble redd for at de skulle bli sint på meg eller like meg mindre. Dette ga meg vestibulitt. Men etter jeg ble mamma så fikk jeg nok! Det som har skjedd nå er at jeg ikke finner meg i noe dritt og sier klart og tydelig i fra. Det som skjedde i barnehagen var lite profesjonelt og veldig uheldig. Jeg har beklaget og angrer, men det var et resultat av kontroll, kommando, forskjellsbehandling og konflikt over flere måneder fra barnehagen. Akkurat som relasjonen til min far. Vi har ikke kontakt i dag. 

 

Nå har jeg også fått påvist en sykdom der noen av symptomene er trøtthet, irritasjon, nedstemhet, smerter. Jeg har tett oppfølgning av legen og har informert hvordan jeg føler meg til henne. Jeg må begynne på medisiner for dette så det kan forklare at jeg er litt ekstra sint for tiden. 

 

Jeg har gått til psykolog helt siden jeg var 17. Jeg har fått veiledning og hjelp hva jeg skal gjøre under store følelser, men så får jeg ikke det alltid til og da skammer jeg meg veldig. 

 

Til dere andre… Jeg har null kapasitet å svare alle. Nå flytter vi fem timer unna denne kommunen snart og jeg kan endelig starte på nytt og legge dette bak meg. BV får bare ringe om de vil. Jeg har ingenting å skjule og føler ikke jeg er mye sint hjemme da barnet mitt sjeldent trigger meg. 

Anonymkode: bd1db...da2

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.6.2024 den 14.14):

Er det bare allergier som skal respekteres? Hva hvis jeg ikke vil at banet mitt skal stappes full av raske karbohydrater?

Anonymkode: 86a7c...d68

Ja, man kan ikke ta hensyn til hver og ens 14-24 barns spesielle matønsker.

Man tar hensyn til allergier og religiøse hensyn som halal mat.

Anonymkode: 6a98e...a16

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når vi har barn så må vi løse opp i floker og traumer ts. 

Anonymkode: 72c5f...c46

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.6.2024 den 10.49):

Du høres ustabil ut og det gjelder nok også på hjemmebane. Håper bhg varsler BV og at saken følger deg dit dere flytter også. 
 

Anonymkode: 7d35b...989

Bitter much?

Anonymkode: 28c8d...23d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Piggsopp skrev (På 15.6.2024 den 21.55):

Hvorfor det?

For det er en del av jobben til pedagoger. Derfor reagerer flere. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Piggsopp skrev (På 16.6.2024 den 18.52):

Kanskje ikke uvanlig, nei, men det er ikke påbudt. Og det er det som er poenget mitt her. Det er ikke barnehagens jobb å veilede mor uten hun har bedt om hjelp. Spesielt ikke i hentesituasjon i garderoben med andre tilstede.

Det er en del av jobben til pedagogene. Nemlig å bistå med foreldreveiledning. Det er ofte enkelte foreldre spør om råd og da veileder pedagogen når hen svarer.

Poenget ditt er at du hevder at jobben til pedagoger Ikke er å veilede. Det ser ut som du trenger kollega veiledning. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...