Gå til innhold

Hjelp, jeg er i konflikt med barnehagen!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

slush01 skrev (2 timer siden):

Med DENNE forelderen må man iallefall passe på å ikke si noe som kan oppfattes negativt foran barna, da man kan risikere å bli skjelt ut med andre barn som vitne...

Jeg sier ikke at TS handlet rett her. Men de barnehageansatte opptrer også dumt. De har i utgangspunktet ikke noe med hva mor sier til barnet. Det er heller ikke deres jobb å oppdra mor og få henne til å handle mer etter deres syn på hva som er pedagogisk riktig. 

Om det har vært flere slike episoder der barnehagen blander seg opp i mors oppførsel kan jeg skjønne hun fikk nok. Selv om det selvsagt aldri er klokt å rope til noen.

 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Piggsopp skrev (34 minutter siden):

Jeg sier ikke at TS handlet rett her. Men de barnehageansatte opptrer også dumt. De har i utgangspunktet ikke noe med hva mor sier til barnet. Det er heller ikke deres jobb å oppdra mor og få henne til å handle mer etter deres syn på hva som er pedagogisk riktig. 

Om det har vært flere slike episoder der barnehagen blander seg opp i mors oppførsel kan jeg skjønne hun fikk nok. Selv om det selvsagt aldri er klokt å rope til noen.

 

Tja. Hvis en forelder feks gjentatte ganger sier ting til eget barn foran andre barn som skaper negative opplevelser/tanker/følelser hos barna, så må de jo si fra. Pedagoger i barnehage skal faktisk veilede foreldre, det er en del av jobben deres. 
Hvorvidt det ble gjort på en god eller mindre god måte her vet vi jo ikke. Det vi vet er at ts klikket og ble rasende foran eget og andre barn. 

Anonymkode: 5cd9c...dfe

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det noen som er nedlatende her så er det nok ikke meg 🫢

Er over 18 år siden jeg startet i arbeidslivet, på den tiden var det ganske vanlig med ufaglærte i barnehagene, som da ble ansatt i vikariat eller på tilkalling… Jeg har ikke blitt omplassert eller fått sparken fra noen jobb😂 

Anonymkode: f0b6f...81e

Du tåler ikke andre hever stemmen og påstår at du selv aldri gjør det. For et prektig menneske du er da - virker ikke dømmende i det heele tatt 😆 Min erfaring er at de som dømmer foreldre mest er de som kan minst og havner pussig nok i de fleste konflikter/ eller er opphav til de.

Her på kvinneguiden kan dere slå dere løs og moralisere, men personlig så synes jeg synd på dere. Dette behovet for å heve seg over andre er et tegn på hykleri

Anonymkode: 29080...88e

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Tja. Hvis en forelder feks gjentatte ganger sier ting til eget barn foran andre barn som skaper negative opplevelser/tanker/følelser hos barna, så må de jo si fra. Pedagoger i barnehage skal faktisk veilede foreldre, det er en del av jobben deres. 
Hvorvidt det ble gjort på en god eller mindre god måte her vet vi jo ikke. Det vi vet er at ts klikket og ble rasende foran eget og andre barn. 

Anonymkode: 5cd9c...dfe

Hvor har du det fra at barnehageansatte skal veilede foreldre? 

Som sagt tidligere, hvis det TS sier er et gjentagende problem bør barnehagen ta det opp med henne på tomannshånd, ikke under henting.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Tja. Hvis en forelder feks gjentatte ganger sier ting til eget barn foran andre barn som skaper negative opplevelser/tanker/følelser hos barna, så må de jo si fra. Pedagoger i barnehage skal faktisk veilede foreldre, det er en del av jobben deres. 
Hvorvidt det ble gjort på en god eller mindre god måte her vet vi jo ikke. Det vi vet er at ts klikket og ble rasende foran eget og andre barn. 

Anonymkode: 5cd9c...dfe

Godt skrevet 

Anonymkode: b3e14...62b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Tja. Hvis en forelder feks gjentatte ganger sier ting til eget barn foran andre barn som skaper negative opplevelser/tanker/følelser hos barna, så må de jo si fra. Pedagoger i barnehage skal faktisk veilede foreldre, det er en del av jobben deres. 
Hvorvidt det ble gjort på en god eller mindre god måte her vet vi jo ikke. Det vi vet er at ts klikket og ble rasende foran eget og andre barn. 

Anonymkode: 5cd9c...dfe

Heve stemmen= klikke i vinkel?

Anonymkode: 29080...88e

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Godt skrevet 

Anonymkode: b3e14...62b

Egentlig ikke. 

Anonymkode: 29080...88e

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Heve stemmen= klikke i vinkel?

Anonymkode: 29080...88e

Klikke i vinkel? Hvorfor kommer du med det uttrykket? 
 

Ts skrev selv at hun «klikket».

Anonymkode: 5cd9c...dfe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Egentlig ikke. 

Anonymkode: 29080...88e

Jo så absolutt 

Anonymkode: b3e14...62b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Nei, derfor jeg spør om dette. Jeg har ikke vært involvert i barnvernet tidligere så vet ikke hvordan det funker. 

Fordi det forklarer hvorfor jeg blir hissig og impulsiv i dialog med de i blant når jeg føler meg urettferdig behandlet. 
 

TS

Anonymkode: bd1db...da2

De fleste som har som jobb å ta seg av barna dine driter i årsaken til hvorfor, de er mer opptatt av om du faktisk klarer å regulere deg. Hissig og impulsiv i dialogen iblant. Andre foreldre vil nok unngå å sende barna sine hjem til deg dersom de ser dette skje. 

I voksenlivet blir man urettferdig behandlet hele tiden. Livet er urettferdig. Du må heller bare spørre deg om du synes de alt i alt tar seg godt nok av barnet ditt. Synes du det så er det i grunnen nok info og dialog. Videre så takker du for innspill de kommer med. Barnas andre voksenpersoner er en viktig kilde til informasjon om barna våre og relasjonen mellom oss og barna. Forteller de at jeg må justere noe og det ikke er helt på jordet så endrer jeg meg, for barnets skyld. 

Anonymkode: 0c126...325

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her bør både du og de ansatte se på hva det er som gjør at samarbeidet deres er så dårlig. For det virker som at dette kommer fra dere begge, og ikke bare den ene siden. 

Både foreldre og ansatte kan ha sider som gjør det vanskelig å samarbeide med hverandre. 

Som ansatt så skal man være forsiktig med å ta opp ting foran andre, om det ikke er mulig så får man heller la det være der og da. Er det en veldig viktig sak, så får man heller ta en tlf. 

Hadde en forelder for veldig mange år siden som fikk ett utbrudd hos oss. Der hadde foreldrene lenge fått beskjed av en ansatt daglig om negative ting barnet hadde gjort. Så når denne ansatte da fortalte om noe negativt barnet hadde gjort igjen, så sprakk det for denne forelderen. Jeg fikk snakket med denne forelderen, og det kom frem at h*n følte at denne ansatte ikke kunne fordra barnet siden det kun snakket negativt om barnet. H*n kunne fortelle at denne ansatte ikke hadde sagt noe positivt om barnet til h*n noen gang. Den ansatte kjente seg ikke igjen i det foreldrene følte, men forsto hvordan det kunne fremstå å beklaget til foreldrene.  

Både ansatte og foreldre kan gjøre feil. 

 

 

 

 

 

Anonymkode: 6a3a7...cab

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble truet med vold av en mannlig barnehageansatt ved henting av min sønn, jeg fikk direkte høre at mitt barn var en klovn, et problembarn og at jeg ikke var flink til å planlegge, gikk med feile klær etc

Jeg ble mobbet av personalet hver dag, utsatt for fordommer.

Jeg ble sendt til politi og barnevern for observasjoner jeg ikke skjønte noe av, jeg er selv høyere utdannet innen barnevern, og vet derfor hva jeg skal se etter, men de skremte meg.

De har aktivt brutt lovparagrafer, noe jeg har skriftlige beviser på i dokumenter og skal gå til sak.

Mitt barn har asberger.

Anonymkode: 935a9...22b

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår det kan oppleves som respektløst om barnehage ansatte kommenterer på oppførselen til foreldre. Men jeg vil tro at de gjør det i så fall, for det beste for barna sin del. Om de voksne begynner å lage en konkuranse ut av "hvem som blir hentet sist" ved å kommentere på det, så er det jo veldig leit for barnet som ofte blir hentet sist, som ironisk nok, ofte er barnet til TS. Dette skriver TS selv.

Så man kan vel si at TS ble sint, fordi barnehagen prøver å beskytte alle barna, da spesielt hennes barn ( siden hen ofte blir hentet sent ) Det handler faktisk bare som hvordan TS takler kritikk, og at hun har sår som gjør at hun ikke har nok selvkjeærlighet til å takle sånne tilbakemeldinger. Det beste hadde vært å si "å. Ok." og så ta et øyeblikk og kjenne på at hun ble lei seg, før hun tar på jakke til barnet og går. Hun MÅTTE ikke "klikke" i vinkel ( hennes ord ) Om hun hadde greid å regulert følelsene sine. 

Jeg tror det er lurt å svelge kameler når det gjelder ansatte i barnehagen og ansatte i skolen. Ja de er bare mennesker og har også egoer, såre punkter og usikkerheter. Men de er der for barna. Det er lurt å være på den gode siden med dem.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg ble truet med vold av en mannlig barnehageansatt ved henting av min sønn, jeg fikk direkte høre at mitt barn var en klovn, et problembarn og at jeg ikke var flink til å planlegge, gikk med feile klær etc

Jeg ble mobbet av personalet hver dag, utsatt for fordommer.

Jeg ble sendt til politi og barnevern for observasjoner jeg ikke skjønte noe av, jeg er selv høyere utdannet innen barnevern, og vet derfor hva jeg skal se etter, men de skremte meg.

De har aktivt brutt lovparagrafer, noe jeg har skriftlige beviser på i dokumenter og skal gå til sak.

Mitt barn har asberger.

Anonymkode: 935a9...22b

Tror ikke noe på at dette har skjedd

Anonymkode: b3e14...62b

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Tror ikke noe på at dette har skjedd

Anonymkode: b3e14...62b

Hva skal jeg liksom oppnå med å lyve om det?

Det er viktig at slike forhold kommer ut i offentligheten.

Anonymkode: 935a9...22b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.6.2024 den 13.42):

De møter meg ikke med empati og forståelse. Jeg blir urettferdig behandlet. De tror ting om meg som ikke er sant. De prøver å kontrollere meg og mitt barn. De gir hen mat jeg sier hen ikke skal ha. De kommenterer måten jeg snakker og er på. Ja, det kjennes ut som om de kontroller meg, maser og er på meg hele tiden. Så i går når jeg hentet barnet mitt ble jeg rasende og sa at NÅ ER DET NOK! Det klikket for meg etter et par måneder med konflikt. Hele tiden er det noe de skal sette på fingeren på. Jeg ble utsatt for psykisk vold av min far og ex-kjæreste, og dette kjennes på mange måter likt. De mente nå at siden barnet ikke ble redd eller reagerte på at jeg ble sint, at jeg er mye sint og skriker hjemme. Dette stemmer ikke. TS

Du må i traumebehandling så snart som mulig. 

Du er traumatisert, du er paranoid, du er alenemor, du har adhd og du er fryktelig selvsentrert - det blir de som bærer på mye smerte. Kan du være utbrent og på vei mot en depresjon? 

Barnevernet tar ikke ungen din, slapp helt av. Det skal MYE til. Men du bør oppsøke fastlege og fortelle om hvordan du har det. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Jeg ble truet med vold av en mannlig barnehageansatt ved henting av min sønn, jeg fikk direkte høre at mitt barn var en klovn, et problembarn og at jeg ikke var flink til å planlegge, gikk med feile klær etc

Jeg ble mobbet av personalet hver dag, utsatt for fordommer.

Jeg ble sendt til politi og barnevern for observasjoner jeg ikke skjønte noe av, jeg er selv høyere utdannet innen barnevern, og vet derfor hva jeg skal se etter, men de skremte meg.

De har aktivt brutt lovparagrafer, noe jeg har skriftlige beviser på i dokumenter og skal gå til sak.

Mitt barn har asberger.

Anonymkode: 935a9...22b

Jeg har jobbet i mange saker der foreldre har blitt mobbet av barnehage/ skolepersonell, de har blitt møtt med nedlatende holdninger og mottatt skadelige råd når de hadde et barn med autisme/ adhd. Istedet for å lytte til foreldrene og kjenne igjen barnets behov, har personell benyttet anledningen til å spre sladder, dømme forelderen og barnet for å fremstå som kyndig og ufeilbarlig selv.. og holdningene til disse folkene reflekterer kommentarfeltet..

Ikke i en eneste sak var disse sladrekonene som gjømte seg bak sin lange erfaring, kyndige og kompetente innen sitt fagfelt. Det var jo derfor de brukte tiden til å dømme og sladre om andre istedet for å forstå. 

Anonymkode: 29080...88e

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har jobbet i mange saker der foreldre har blitt mobbet av barnehage/ skolepersonell, de har blitt møtt med nedlatende holdninger og mottatt skadelige råd når de hadde et barn med autisme/ adhd. Istedet for å lytte til foreldrene og kjenne igjen barnets behov, har personell benyttet anledningen til å spre sladder, dømme forelderen og barnet for å fremstå som kyndig og ufeilbarlig selv.. og holdningene til disse folkene reflekterer kommentarfeltet..

Ikke i en eneste sak var disse sladrekonene som gjømte seg bak sin lange erfaring, kyndige og kompetente innen sitt fagfelt. Det var jo derfor de brukte tiden til å dømme og sladre om andre istedet for å forstå. 

Anonymkode: 29080...88e

Det var ufattelig tungt, konsekvensene for meg ble faktisk veldig store, de kunne ødelagt livet mitt, og min sønns..men vi fikk hjelp fra familie.

Det er tungt ennå, flere år senere-men livet er heldigvis bedre for oss.:hjerte:

Så flott å bli trodd:)

 

Anonymkode: 935a9...22b

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg ble truet med vold av en mannlig barnehageansatt ved henting av min sønn, jeg fikk direkte høre at mitt barn var en klovn, et problembarn og at jeg ikke var flink til å planlegge, gikk med feile klær etc

Jeg ble mobbet av personalet hver dag, utsatt for fordommer.

Jeg ble sendt til politi og barnevern for observasjoner jeg ikke skjønte noe av, jeg er selv høyere utdannet innen barnevern, og vet derfor hva jeg skal se etter, men de skremte meg.

De har aktivt brutt lovparagrafer, noe jeg har skriftlige beviser på i dokumenter og skal gå til sak.

Mitt barn har asberger.

Anonymkode: 935a9...22b

Om barnet ditt hadde hatt det hadde du visst hvordan man diagnosen skrives. 🤡

Anonymkode: b92cf...4e0

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva skal jeg liksom oppnå med å lyve om det?

Det er viktig at slike forhold kommer ut i offentligheten.

Anonymkode: 935a9...22b

Tror mer at du er en sårbar person som tolker alt i verste mening. 

Anonymkode: 6eed9...94e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...