Gå til innhold

Flere som synes Isene i isdisken var bedre tiårene før 2000?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Synes smakene var vel så gode på 80 og 90 tallet.

Ikke for å snakke om størrelsen på Isene.

Anonymkode: cf57c...220

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er faktisk svært sannsynlig at de var bedre. De inneholdt nok mer råvarer og mindre fyllstoff og matsminke.

Anonymkode: 83e26...7bb

  • Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns i hvertfall at jordbær isen smakte mer jordbær før en nå

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan fort huskes som bedre da en som barn syntes det var ekstra stas når en fikk is. Som voksen kan en jo kjøpe det når en selv vil, og det tar bort litt av magien.

Anonymkode: f1317...537

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes isen er mer interessant nå

Anonymkode: 5ab75...6c1

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok mange flere varianter av is nå enn da jeg var barn og lykken var å få lov til å kjøpe en halv liter is pakket i papp og spise helt alene. Jeg husker, men kan selvfølgelig ta feil, at det fantes vanilje- krokan-, sjokolade- og jordbæris i 1/2-liters eller 1-liters pakke. Kroneis fantes i to varianter, jordbær og sjokolade.

Nå er det utrolig mange forskjellige smaker både som boks-is og pinne-is, så nei, jeg syns ikke ispinnene i isdisken var mer spennende før enn de er nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Handler vel like mye om at jeg var barn og elsket is. Nå er jeg ikke lengre så glad i is, men kan ta meg en Snickers-is eller royale trippel magi. 

Anonymkode: a6091...40d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har elsket henning Olsen sin Pistasj is, siden jeg var lite barn. Men nå er det flere år siden jeg har spist den, de endret på den. Og nå smaker den bare kunstig. 

Og før hadde de mer fløte i isen, de har mindre i dag.

Anonymkode: 4ec5b...267

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns isdiskene over tid har blitt dårligere. Nå når jeg går der og ser så syns jeg utvalget er dårlig, isene er mindre samtidig som prisen er skutt i været..

Anonymkode: 1538e...4b5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Brunhilde said:

Det er nok mange flere varianter av is nå enn da jeg var barn og lykken var å få lov til å kjøpe en halv liter is pakket i papp og spise helt alene. Jeg husker, men kan selvfølgelig ta feil, at det fantes vanilje- krokan-, sjokolade- og jordbæris i 1/2-liters eller 1-liters pakke. Kroneis fantes i to varianter, jordbær og sjokolade.

Nå er det utrolig mange forskjellige smaker både som boks-is og pinne-is, så nei, jeg syns ikke ispinnene i isdisken var mer spennende før enn de er nå.

Enig med deg.  

Anonymkode: c453b...235

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.6.2024 den 10.00):

Synes smakene var vel så gode på 80 og 90 tallet.

Ikke for å snakke om størrelsen på Isene.

Anonymkode: cf57c...220

Det er fordi isen idag ikke lages på samme måten. Fløte og dyre ingridienser er byttet ut med vann, tørrmelk og billige fyllstoffer. Det sier seg selv at når profitt går foran kvalitet så går det på bekostning av smaken. 

Anonymkode: f4969...a1b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...