Gå til innhold

Jeg har hatt sex med broren


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har datet en god stund, vi blir tettere og tettere og det er blitt følelser. Han er 26, jeg er 23. Vi snakker om ordentlige følelser slik at vi vanligvis ville blitt både kjærester og samboere. Jeg er ganske forelsket. Alt virker fint.

Men...det er et stort men. Og det er helt ille.

Han har en eldre bror, som var ganske mye ute på byen da han var yngre. Og den gangen, jeg var fortsatt 19 eller noe sånt, lå jeg med ham. Bare to ONS-er, men vi har hatt sex. Kan jeg virkelig gå inn i et seriøst forhold med lillebroren når storebror har vært sammen med meg?? 

Anonymkode: 9ce8e...8f7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Bare to ONS-er, men vi har hatt sex. Kan jeg virkelig gå inn i et seriøst forhold med lillebroren når storebror har vært sammen med meg?? 

Går det an å ha to ONS?  Og har dere vært sammen av den grunn? 

Jeg tror svaret ligger i forholdet brødrene har til hverandre. Er dette et macho opplegg, med rivalisering og skryting, eller unner de hverandre både seksuelle og romantiske opplevelser? Har de en felles vennegjeng, som kan tenkes å lage et stort nummer av det?

Anonymkode: 4df0c...122

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan virkelig gå inn i et seriøst forhold uavhengig av det. 

Jeg ville derimot vært åpen om det før forhold. Kanskje han ikke vil godta det, og det er et valg han må få lov til å ta. 

Anonymkode: 124f4...cd7

  • Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det forutsetter at du er åpen om det, så får det være opp til han. Om jeg fant ut i etterkant at samboeren hadde knulla broren min, så hadde hun blitt kastet ut på sekundet 

Anonymkode: 8bd18...812

  • Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har datet en god stund, vi blir tettere og tettere og det er blitt følelser. Han er 26, jeg er 23. Vi snakker om ordentlige følelser slik at vi vanligvis ville blitt både kjærester og samboere. Jeg er ganske forelsket. Alt virker fint.

Men...det er et stort men. Og det er helt ille.

Han har en eldre bror, som var ganske mye ute på byen da han var yngre. Og den gangen, jeg var fortsatt 19 eller noe sånt, lå jeg med ham. Bare to ONS-er, men vi har hatt sex. Kan jeg virkelig gå inn i et seriøst forhold med lillebroren når storebror har vært sammen med meg?? 

Anonymkode: 9ce8e...8f7

Det er jo en av grunnen til at man ikke skal "ligge rundt" og ha seg i hytt og gevær. Det er sikkert deilig der og da, men det kan bli slike situasjoner som dette og flere andre, som blir bare dumt og noen ganger direkte vanskelig. Nei, behold trusa på til dere i hvert fall blir samboere, men helst gift.

Jeg hadde en kjæreste noen måneder i ungdommen. Heldigvis hadde vi aldri sex, fordi vi var oppdratt til at det venter man med til man er gift. Da det ble slutt, så vi ikke mer til hverandre på nesten 30 år, men så flyttet hun plutselig sammen med min bror. Som sagt, glad for at vi fulgte rådet om å vente med sex.

Anonymkode: 63ff1...ab3

  • Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sånne situasjoner som dette er en god grunn til å heve moralens pekefinger og peke på at det hadde vært fordelaktig om folk - sånn helt generelt, på samfunnsnivå - lå litt mindre rundt.

Jeg sier ikke at vi skal tilbake til fortiden, men en mellomting mellom fortidens puritanisme og dagens frislipp, tror jeg hadde vært bedre og sunnere for alle.

Anonymkode: ffdb9...083

  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har datet en god stund, vi blir tettere og tettere og det er blitt følelser. Han er 26, jeg er 23. Vi snakker om ordentlige følelser slik at vi vanligvis ville blitt både kjærester og samboere. Jeg er ganske forelsket. Alt virker fint.

Men...det er et stort men. Og det er helt ille.

Han har en eldre bror, som var ganske mye ute på byen da han var yngre. Og den gangen, jeg var fortsatt 19 eller noe sånt, lå jeg med ham. Bare to ONS-er, men vi har hatt sex. Kan jeg virkelig gå inn i et seriøst forhold med lillebroren når storebror har vært sammen med meg?? 

Anonymkode: 9ce8e...8f7

NEI

Anonymkode: e9b74...5b1

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninne av meg er i den situasjonen. Hun har ikke sagt noe til mannen. Både de og broren til mannen er gift. Mannen og kona til broren vet ikke noe om det. Det skjedde jo lenge før de to parene ble dannet og det er ingenting der i dag. Jeg hadde nok følt det var en ukomfortabel hemmelighet å ha om det var meg.

Anonymkode: 6f515...aff

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det er jo en av grunnen til at man ikke skal "ligge rundt" og ha seg i hytt og gevær. Det er sikkert deilig der og da, men det kan bli slike situasjoner som dette og flere andre, som blir bare dumt og noen ganger direkte vanskelig. Nei, behold trusa på til dere i hvert fall blir samboere, men helst gift.

Jeg hadde en kjæreste noen måneder i ungdommen. Heldigvis hadde vi aldri sex, fordi vi var oppdratt til at det venter man med til man er gift. Da det ble slutt, så vi ikke mer til hverandre på nesten 30 år, men så flyttet hun plutselig sammen med min bror. Som sagt, glad for at vi fulgte rådet om å vente med sex.

Anonymkode: 63ff1...ab3

Ditt eksempel viser jo bare at man også kan ha sex en eneste gang som ung, og så 30 år senere møte hun som tilfeldig ble sammen med din bror.

Legg merke til ordet "tilfeldigheter". 

Det går fint an å møte samme skjebne selv om man ikke ligger rundt. 

Anonymkode: 9bcfb...4f6

  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, må være damer som sier dette er greit, og som sier det er noe machogreier om det ikke er det. Dessverre vil dette bli en vanskelig ting å akseptere. Det vil alltid ligge der som en verkebyll. 
Vil ikke gjøre som en annen her å dra frem den moralske pekefingeren. Men det er nå en gang sånn at man må ta konsekvensene av sine egne handlinger. Du var ung, men det betyr fortsatt ikke uten konsekvenser. Men du er ikke alene, er mange som sliter med å se mulige konsekvenser av egne handlinger, og ikke minst mange som ser dem men ikke aksepterer de som reelle og prøver å legge skylden over på andre.

Den eneste sjansen jeg ser du har her er å være åpen og ærlig, så får du bare se hvordan han takler det. Lykke til

Anonymkode: 81b6a...737

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hehe, må være damer som sier dette er greit, og som sier det er noe machogreier om det ikke er det. Dessverre vil dette bli en vanskelig ting å akseptere. Det vil alltid ligge der som en verkebyll. 
Vil ikke gjøre som en annen her å dra frem den moralske pekefingeren. Men det er nå en gang sånn at man må ta konsekvensene av sine egne handlinger. Du var ung, men det betyr fortsatt ikke uten konsekvenser. Men du er ikke alene, er mange som sliter med å se mulige konsekvenser av egne handlinger, og ikke minst mange som ser dem men ikke aksepterer de som reelle og prøver å legge skylden over på andre.

Den eneste sjansen jeg ser du har her er å være åpen og ærlig, så får du bare se hvordan han takler det. Lykke til

Anonymkode: 81b6a...737

Det kan nok være lurt å si det nå og ta det som kommer. Blir nok langt vanskeligere dersom det kommer frem senere, etter flere år og hus, barn, etc.

Anonymkode: 6f515...aff

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg ville ha sakt det, men det er dumt det ikke allerede er sakt, for nå blir det kanskje mye verre når han først er glad i deg. 

Men kjenner to stykker som har hatt et helt forhold med søstre, å det virker som det går bra det. Så ikke nødvendigvis enden, selv om det sikkert ikke blir populært.

Anonymkode: 13c0b...c8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min svigermor er gift med broren (svigerfar) til han hun opprinnelig ble sammen med. Det er overhodet ikke noe problem. 

Anonymkode: 1247f...058

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Min svigermor er gift med broren (svigerfar) til han hun opprinnelig ble sammen med. Det er overhodet ikke noe problem. 

Anonymkode: 1247f...058

Er vel en forskjell i at det var velkjent før de i det hele tatt ble sammen. Tror du ikke det? Da hadde svigerfar muligheten til å selv velge å tenke "jaja, de har vært sammen men det er ikke noe problem for meg". Men å ikke vite noe før senere, da får man følelsen av å ikke få bestemme selv. 

Anonymkode: 6f515...aff

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Går det an å ha to ONS?  Og har dere vært sammen av den grunn?

Neida, ikke to ONS'er. Men det ble en gang til, fordi første gang var bra og vi var lystne på mer. Unge og kåte og sånn. Du skjønner hva jeg mente.

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Jeg tror svaret ligger i forholdet brødrene har til hverandre.

Litt vanskelig der, ja. Han jeg dater er den flinke som går på skole, mens den eldste var rundbrenner som ung men gjør det ikke så bra, men tøffer seg og er fortsatt opptatt av å være dominant storebror. Min kjæreste har litt lillebrorkomplekser uten å ha grunn til det. 

Anonymkode: 9ce8e...8f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Min svigermor er gift med broren (svigerfar) til han hun opprinnelig ble sammen med. Det er overhodet ikke noe problem. 

Anonymkode: 1247f...058

Jo, det er et problem. For det første, hvor lite utviklet du er sosialt sett om du må hente sexpartnere og samboere fra samme familie. For det andre så er det for sent å si noe så sentralt etter å ha startet på et nytt forhold for en god stund siden. Man trenger ikke fortelle alt når man starter et nytt forhold. Men at jeg har pult med broren din er så innlysende noe du har opplysningsplikt om. 

Anonymkode: e9b74...5b1

  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Litt vanskelig der, ja. Han jeg dater er den flinke som går på skole, mens den eldste var rundbrenner som ung men gjør det ikke så bra, men tøffer seg og er fortsatt opptatt av å være dominant storebror. Min kjæreste har litt lillebrorkomplekser uten å ha grunn til det. 

Anonymkode: 9ce8e...8f7

Oi, det der er ikke helt bra dynamikk. Og det gjør at du virkelig burde fortelle det nå, før det går noe lenger tid. Hvor dritt blir det ikke om storebror om noen år kommer på at han skal komme med et stikk til lillebror?

Anonymkode: 6f515...aff

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig risikabelt å la være å si noe. Plutselig får han greie på det etter et par år og så er det helt krise. Samtidig vil man jo ikke si noe, risikere å miste ham her og nå osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du blir nødt til å fortelle det med en gang, også må lillebror velge om det er noe han kan leve med. Spesielt fordi dynamikken er som den er mellom de to.

Jeg er kvinne, men forstår veldig godt at menn synes det er vanskelig, det behøver ikke å være noe "macho-greier". 

Anonymkode: bb16f...144

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Neida, ikke to ONS'er. Men det ble en gang til, fordi første gang var bra og vi var lystne på mer. Unge og kåte og sånn.

Da er det bare å glemme det. En ONS er ingenting. To er et "forhold" i denne sammenhengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...