AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #21 Del Skrevet 16. juni 2024 12-15 mill på Nordstrand er ikke mye. Vi bor i bydel Østensjø inn mot skogen, her går eneboligene i det prisleiet der. Vi har 3 min å gå til t-banen her, har 12 min til Oslo S. Det kan være verdt en titt 😊 Nordstrand er bygget i stykker. Det er bygget en del i veien rundt her også, men ikke i nærheten så mye og nå har heldigvis byggereglene satt en stopper for galskapen. Anonymkode: 448bf...7a4 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #22 Del Skrevet 16. juni 2024 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Det er da mer enn Midtåsen og Solveien som er flotte steder!! 🤪 Jeg bor selv i Rosendalsveien og det med å miste sol tidlig stemmer ikke. Så du kan ikke vite mye om nabolaget ditt. Vi har bodd her i snart 30 år og har fått med meg den veldige utbyggingen i området. Noe er helt sykt med bittesmå tomter og takterrasse hvor man sitter helt blåsbort utsatt. Nå kommer det massevis av prosjekt med blokker tett på Sæter så flere skal inn her. Håper de har beregnet riktig mht barnehage og skoleplasser. Det var allerede fullt da vi hadde småbarn og flere nye måtte gå på andre skoler selv om de sognet til annen skole. Jeg synes hele området langs Ekebergbanen, Ekeberg, Bekkelaget, opp mot Lambertseter, alt som sogner til Nordstrand og Munkerud skole er flotte steder. Har vært hjemme hos folk i hele området da vi har fulgt barna oppigjennom med besøk. Er ikke noe kjent på Lambertseter men det er noe rekkehus og eneboliger der også. Ville ikke bodd nedover i lia mot Mosseveien, selv om det er flott utsikt og kveldssol til kl.23. Anonymkode: 76c28...d6f Jeg skrev at vestsiden av Rosendalsveien og Åsdalsveien (dvs den siden som er nærmest fjorden) mister solen tidlig - jeg vet ikke hvilken side du bor på (hvis du bor på østsiden vil du jo nødvendigvis ha sol lenger). Det er uansett helt på det rene at både Åsdalsveien og Rosendalsveien mister solen tidligere enn mange andre veier på Nordstrand, nettopp fordi de begge har en høyde/topp langs vestsiden av veien. Siden solen går ned i vest, vil den dermed forsvinne fortere når man bor ved en høyde mot vest. Synes kanskje det er mer fascinerende om du har bodd i Rosendalsveien i 30 uten å ha merket at høyden Midtåsen går langs hele vestsiden av veien deres 😅 Anonymkode: 70b07...836 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #23 Del Skrevet 16. juni 2024 Vi har ingen høyde mot vest skjønner du. Anonymkode: 76c28...d6f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #24 Del Skrevet 16. juni 2024 Ormøya, Ulvøya, Malmøya, steder med sjøutsikt/ hage. Mange helt nydelige steder på Nordstrand, og jeg elsker selv kort vei til havet. Når det er sagt er det en del ulemper med Nordstrand. Press om å ha de riktige tingene/ klærne for barn og ungdom. Videre et generelt stort press når det gjelder både status og økonomi, uten like. Dette er ikke noe jeg ønsker å overføre til eget barn. Tenker også at om man virkelig har det bra selv, har man ikke et så stort behov for å hevde seg over andre. Det er mange flere områder i Oslo som er mye mere velstående enn Nordstrand, eller Nårstrand som en del som bor der liker å kalle det. Er oppvokst der, og bor et annet sted i Oslo i dag rett ved marka, men i sykkelavstand til Nordstrand bad, Katten osv. Hvis du flytter dit holder det heller ikke å ha økonomien i orden. Vær forberedt på å få spørsmål tilbake når du svarer hva du heter til etternavn: «Å, er det et Nordstrand- navn?» osv. Anonymkode: b3915...dfb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #25 Del Skrevet 16. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi har ingen høyde mot vest skjønner du. Anonymkode: 76c28...d6f Ok, da bor du åpenbart ikke på Nordstrand 😅😅👍 Anonymkode: 70b07...836 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #26 Del Skrevet 16. juni 2024 AnonymBruker skrev (På 14.6.2024 den 19.22): Vi bor på Nordstrand, og har bodd her i 10 år. Jeg synes området på vestsiden av Sæter er aller finest, da har man kveldssol til langt på kveld, samtidig som man er nært Sæter med godt utvalg av butikker, restauranter, cafeer etc, samt godt kollektivtilbud. Det er også kort vei til flere fine badestrender (Katten, Sæterstranda, Nordstrand Bad). Men det er ikke alle veiene på vestsiden av Sæter som er like fine, pga topografien blir noen av boligene liggende i skyggeområder som mister solen tidlig. Det gjelder kanskje spesielt vestsiden av Rosendalsveien og vestsiden av Åsdalsveien. I tillegg til Solveien synes jeg Midtåsen, Åsryggen, Stuttveien, Seterveien og Erling Schiøtz’ vei er fine steder å bo. Nordstrandveien er også fint - men litt mer trafikkert. Vi bor i en av veiene nevnt ovenfor selv, og stortrives (og må bare le av at det alltid kommer oppgulp om Nordstrand i denne typen tråder - det er tydeligvis mye misunnelse ute og går 😅 Barna våre har det helt supert på skolen her, det er veldig godt og inkluderende miljø, og mye hyggelig sosialt som skjer blant oss foreldre (vinkveld, foreldrefester etc) Vi ville aldri ha bodd noe annet sted 😊) Anonymkode: 70b07...836 Hei nabo! Vi bor også i en av gatene du nevner Nordstrand har jo sine stereotypiske beskrivelser det også, som de fleste andre steder. Men jeg synes virkelig det er fine folk rundt her, barna har gått alle skoleårene sine i nærområdet, og vi stortrives. Anonymkode: 7ec79...592 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #27 Del Skrevet 16. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ormøya, Ulvøya, Malmøya, steder med sjøutsikt/ hage. Mange helt nydelige steder på Nordstrand, og jeg elsker selv kort vei til havet. Når det er sagt er det en del ulemper med Nordstrand. Press om å ha de riktige tingene/ klærne for barn og ungdom. Videre et generelt stort press når det gjelder både status og økonomi, uten like. Dette er ikke noe jeg ønsker å overføre til eget barn. Tenker også at om man virkelig har det bra selv, har man ikke et så stort behov for å hevde seg over andre. Det er mange flere områder i Oslo som er mye mere velstående enn Nordstrand, eller Nårstrand som en del som bor der liker å kalle det. Er oppvokst der, og bor et annet sted i Oslo i dag rett ved marka, men i sykkelavstand til Nordstrand bad, Katten osv. Hvis du flytter dit holder det heller ikke å ha økonomien i orden. Vær forberedt på å få spørsmål tilbake når du svarer hva du heter til etternavn: «Å, er det et Nordstrand- navn?» osv. Anonymkode: b3915...dfb Det jeg har uthevet her, er typiske fordommer jeg stadig hører om Nordstrand (og stiller meg derfor også tvilende til om det kan stemme at du har bodd her selv). Jeg har barn på mellomtrinnet og på ungdomsskolen på Nordstrand, de har gått hele skoleløpet sitt her. Det stemmer VIRKELIG ikke at det er stort merkepress og mye fokus på penger - barna mine går i helt vanlige Cubus og HM-klær, på linje med alle vennene deres. Foreldrene mine har imidlertid vært lærere på ungdomstrinnet i Oslo i mange år, på skoler i mange forskjellige bydeler (Groruddalen, Østensjø etc). Av hva jeg hører fra dem, er det mange andre steder i byen der det er vesentlig større fokus på å ha de rette merkene, at man fort er helt utafor hvis man ikke har dyre vinterjakker osv. Sånn er det heldigvis ikke her hos oss 😊 Det med «Nårstrand» er jo også en helt merkelig påstand - og noe som også beviser for meg at du aldri kan ha bodd her. Det er virkelig ingen på Nordstrand som sier at de bor på Nårstrand - men det er støtt og stadig folk fra andre bydeler som sier ting som «åja, du bor på Nåååårstrand, ja…» til oss som bor her 😅 Til sist vil jeg også nevne at de som faktisk er født og oppvokst på Nordstrand, er de aller mest jordnære og minst fisefine. I den grad noen her er opptatt av status etc, er det faktisk utelukkende innflyttere (og jeg er innflytter selv - men de fleste innflytterne er jo heller ikke opptatt av status). Anonymkode: 70b07...836 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #28 Del Skrevet 16. juni 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Har bodd selv på Nordstand i mange år og sannheten er at de av oss som er født og oppvokst her, har valgt å flytte ut pga all den innflyttingen av utlendinger. Misforstå meg rett, har ingenting i mot utlendinger. Men Nordstand er ikke hva det engang var. Florer av utlendinger fra Søndre Nordstand som ønsker å leve drømmen som "ressurssterk som TS skriver". De har helt andre vaner, stiler og oppførsel fra oss. Det er andre steder i byen jeg kan like mangfold av ulike kulturer, eksempelvis Grunerløkka og Grønland. Anonymkode: dd621...6ee Jeg tenker at de utlendingene med 14+ MNOK til å kjøpe bolig for, som i tillegg har lyst å bosette seg i et så homogent sted som Nordstrand, er ganske ordentlige og ressurssterke. Det er noe helt annet enn hva du finner på Grønland, så jeg synes ikke det du skriver gir mening Anonymkode: 21926...6e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #29 Del Skrevet 16. juni 2024 4 hours ago, AnonymBruker said: Det jeg har uthevet her, er typiske fordommer jeg stadig hører om Nordstrand (og stiller meg derfor også tvilende til om det kan stemme at du har bodd her selv). Det stemmer VIRKELIG ikke at det er stort merkepress og mye fokus på penger - barna mine går i helt vanlige Cubus og HM-klær, på linje med alle vennene deres. Det med «Nårstrand» er jo også en helt merkelig påstand - og noe som også beviser for meg at du aldri kan ha bodd her. Det er virkelig ingen på Nordstrand som sier at de bor på Nårstrand - men det er støtt og stadig folk fra andre bydeler som sier ting som «åja, du bor på Nåååårstrand, ja…» til oss som bor her 😅 Til sist vil jeg også nevne at de som faktisk er født og oppvokst på Nordstrand, er de aller mest jordnære og minst fisefine. I den grad noen her er opptatt av status etc, er det faktisk utelukkende innflyttere (og jeg er innflytter selv - men de fleste innflytterne er jo heller ikke opptatt av status). Anonymkode: 70b07...836 Jeg har nevnt tidligere i tråden, at jeg bodde på Nordstrand, Sæter. Da var det press for å ha det og det klesmerket blant annet. Ball var høyt oppe. Jeg ble mobbet herfra til månen fordi foreldrene mine «ikke var bra nok/rike nok». «Nårdstrand» fikk jeg høre titt og ofte selv eller såkalt «wannabees vestkant». Jeg bodde der hele første del av livet mitt. Flyttet i 1994. Du var vel sikkert ikke født en gang. Anonymkode: 22487...05a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #30 Del Skrevet 16. juni 2024 For en holdning og nedrakking. Jammen godt du har flyttet herifra.1🤭 Anonymkode: 76c28...d6f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #31 Del Skrevet 16. juni 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: For en holdning og nedrakking. Jammen godt du har flyttet herifra.1🤭 Anonymkode: 76c28...d6f Hvis det var myntet på meg så bor jeg nå i et område der folk vet å oppføre seg. Anonymkode: 22487...05a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #32 Del Skrevet 17. juni 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg tenker at de utlendingene med 14+ MNOK til å kjøpe bolig for, som i tillegg har lyst å bosette seg i et så homogent sted som Nordstrand, er ganske ordentlige og ressurssterke. Det er noe helt annet enn hva du finner på Grønland, så jeg synes ikke det du skriver gir mening Anonymkode: 21926...6e6 Det fins absolutt ordentlige og ressurssterke utlendinger. Men hvis du tror 14 millioner er nok til at du kan falle under den kategorien, så tar du feil. 14 millioner med den prisveksten boliger har hatt i det siste er ikke mye penger for en bolig på Nordstrand. Ja, det er vondt å lese. Jeg skjønner det. Men det er sannheten. De ordentlig ressurssterke på Nordstrand bor i disse gatene Langs Holtveien, Pareliusveien, Solveien, Birgitte Hammersvei etc, om du kjenner til området (noe du mest sannsynlig ikke gjør, men søk deg fram så forstår du hva jeg referer til). Store og flotte eneboliger, verdt nærmere 30 millioner kroner ++++++ De andre "wanna-bees" havner i overnevnte gater, til boliger mellom 12-15 millioner uten hage. Du virker dessverre ut som en type som ønsker å bli fremstilt ressurssterk. Jeg vet ingenting om deres økonomi, men om dere ikke har en samlet økonomi på over 20.millioner i året, så er dere langt fra de ressurssterke. I dag er det å tjene 2-5 millioner i samlet økonomi å være middelklassen i Norge. Men siden budsjettet deres er 12-15 millioner, så tipper jeg dere er en ren middelklasse. Det er ingenting galt i det, men jeg tror du kommer til å få deg et sjokk når du skjønner at du faller litt "utenfor" gruppen "ressurssterk" når du flytter til Nordstrand. Men om dere er innflyttere fra andre områder på Østkanten og har kjøpt bolig på Nordstrand, så er det uten tvil en kjempestor steg inn i gruppen "De mest ressurssterke i samfunnet" Haha! Not! Nordstrand har mye fint å by på. Håper du har venner i området, som du kan henge med. Da blir opplevelsen hakke bedre. Anonymkode: dd621...6ee 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #33 Del Skrevet 17. juni 2024 Forresten TS, du bør lese Nordstrand avisen. Der ble det for litt tilbake skrevet et innlegg om mobbing av barn på skolen. Handlet om at barn mobbet andre barn utifra hvor på Nordstrand de bodde. Hadde du ikke sjøutsikt, basseng, hus på de og de gatene - så falt du dessverre utenfor og var "fattig". Kanskje et innlegg du bør lese før du finner deg en bolig her. Anonymkode: dd621...6ee 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #34 Del Skrevet 17. juni 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg har nevnt tidligere i tråden, at jeg bodde på Nordstrand, Sæter. Da var det press for å ha det og det klesmerket blant annet. Ball var høyt oppe. Jeg ble mobbet herfra til månen fordi foreldrene mine «ikke var bra nok/rike nok». «Nårdstrand» fikk jeg høre titt og ofte selv eller såkalt «wannabees vestkant». Jeg bodde der hele første del av livet mitt. Flyttet i 1994. Du var vel sikkert ikke født en gang. Anonymkode: 22487...05a I alle dager for et utrivelig og nedlatende innlegg - hvis du hadde samme holdninger og fremtoning da du bodde her, er det neimen ikke rart du ble utestengt…! Uansett sier det jo egentlig alt at dette er ting du opplevde for 30 år siden - hvor interessant er det da å komme trekkende med dette så mange år etter? Jeg ble også kraftig mobbet på hjemstedet mitt for 30 år siden (for ja, selvsagt var jeg født i 1994 🙄), og det var mange problemer og blant annet store mengder hasj i ungdomsmiljøet. Jeg er likevel åndsnærværende nok til å skjønne 1) at selv om JEG ble mobbet, er det ikke slik at alle som flytter dit vil oppleve å bli mobbet der og 2) ting er veldig annerledes nå enn for 30 år siden, blant annet følger skolene og foreldrene opp problemer på en helt annen måte enn tidligere. Jeg fraråder derfor selvsagt ingen å flytte til mitt hjemsted, selv om jeg hadde en skikkelig kjip oppvekst der. For TS, som ber om tips for å flytte til Nordstrand i dag, er det vesentlig mer hensiktsmessig med tips fra oss som bor her nå, enn «tips» fra en som bodde her for 30 år siden. Anonymkode: 70b07...836 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #35 Del Skrevet 17. juni 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det fins absolutt ordentlige og ressurssterke utlendinger. Men hvis du tror 14 millioner er nok til at du kan falle under den kategorien, så tar du feil. 14 millioner med den prisveksten boliger har hatt i det siste er ikke mye penger for en bolig på Nordstrand. Ja, det er vondt å lese. Jeg skjønner det. Men det er sannheten. De ordentlig ressurssterke på Nordstrand bor i disse gatene Langs Holtveien, Pareliusveien, Solveien, Birgitte Hammersvei etc, om du kjenner til området (noe du mest sannsynlig ikke gjør, men søk deg fram så forstår du hva jeg referer til). Store og flotte eneboliger, verdt nærmere 30 millioner kroner ++++++ De andre "wanna-bees" havner i overnevnte gater, til boliger mellom 12-15 millioner uten hage. Du virker dessverre ut som en type som ønsker å bli fremstilt ressurssterk. Jeg vet ingenting om deres økonomi, men om dere ikke har en samlet økonomi på over 20.millioner i året, så er dere langt fra de ressurssterke. I dag er det å tjene 2-5 millioner i samlet økonomi å være middelklassen i Norge. Men siden budsjettet deres er 12-15 millioner, så tipper jeg dere er en ren middelklasse. Det er ingenting galt i det, men jeg tror du kommer til å få deg et sjokk når du skjønner at du faller litt "utenfor" gruppen "ressurssterk" når du flytter til Nordstrand. Men om dere er innflyttere fra andre områder på Østkanten og har kjøpt bolig på Nordstrand, så er det uten tvil en kjempestor steg inn i gruppen "De mest ressurssterke i samfunnet" Haha! Not! Nordstrand har mye fint å by på. Håper du har venner i området, som du kan henge med. Da blir opplevelsen hakke bedre. Anonymkode: dd621...6ee Apropos merkepress og diverse kommentarer rundt det, så tenker jeg at det finner du overalt, i ulik grad så klart. Sammenligning av økonomi og hva foreldre har og jobber med finnes alle steder. Jeg tenker også at meningene fra de som bodde her for 30 år siden er irrelevant. Det du sier er at, om man ikke har over 20MNOK i samlet inntekt (men si 3-5 mill), så vil du ikke trives her, og barna dine blir mobbet om du bor i enebolig/rekkehus til 15 mill utenom de beste adressene? Selv om begge skulle ha gode jobber (advokat, konsulent osv.)? Høres tullete ut. Jeg kjenner noen som har kjøpt en enebolig til ca. 13MNOK utenom de bra adressene ved Nordseter som trives godt. Kjenner også noen som har kjøpt rekkehus til 13 og trives godt. Så jeg tror det varierer veldig hva slags erfaring ulike folk har. AnonymBruker skrev (6 timer siden): Forresten TS, du bør lese Nordstrand avisen. Der ble det for litt tilbake skrevet et innlegg om mobbing av barn på skolen. Handlet om at barn mobbet andre barn utifra hvor på Nordstrand de bodde. Hadde du ikke sjøutsikt, basseng, hus på de og de gatene - så falt du dessverre utenfor og var "fattig". Kanskje et innlegg du bør lese før du finner deg en bolig her. Anonymkode: dd621...6ee Har du link? Anonymkode: 21926...6e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #36 Del Skrevet 17. juni 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Apropos merkepress og diverse kommentarer rundt det, så tenker jeg at det finner du overalt, i ulik grad så klart. Sammenligning av økonomi og hva foreldre har og jobber med finnes alle steder. Jeg tenker også at meningene fra de som bodde her for 30 år siden er irrelevant. Det du sier er at, om man ikke har over 20MNOK i samlet inntekt (men si 3-5 mill), så vil du ikke trives her, og barna dine blir mobbet om du bor i enebolig/rekkehus til 15 mill utenom de beste adressene? Selv om begge skulle ha gode jobber (advokat, konsulent osv.)? Høres tullete ut. Jeg kjenner noen som har kjøpt en enebolig til ca. 13MNOK utenom de bra adressene ved Nordseter som trives godt. Kjenner også noen som har kjøpt rekkehus til 13 og trives godt. Så jeg tror det varierer veldig hva slags erfaring ulike folk har. Har du link? Anonymkode: 21926...6e6 Handler ikke om å trives godt. Handler om at du ikke faller inn under gruppen «ressurssterk» på Nordstrand. Husk at det fint utrolig rike mennesker som bor her, og de er ikke advokater eller konsulenter. Anonymkode: dd621...6ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #37 Del Skrevet 17. juni 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Handler ikke om å trives godt. Handler om at du ikke faller inn under gruppen «ressurssterk» på Nordstrand. Husk at det fint utrolig rike mennesker som bor her, og de er ikke advokater eller konsulenter. Anonymkode: dd621...6ee Dette blir faktisk for dumt 🙄 I klassene til våre barn (på Nordstrand skole) er det ingen familier jeg vil putte i kategorien «superrike» (altså type Nicolai Tangen, Fredriksen-familien, Spetalen etc). Ja, folk tjener jevnt over mer enn snittet i Norge (selvsagt - ellers hadde de ikke hatt råd til å bosette seg på Nordstrand), men de aller fleste har helt vanlige jobber (om enn altså jobber som krever høyere utdanning, og dermed gir bedre lønn). Av foreldrene vi kjenner, er det en del som er økonomer, noen er advokater, noen leger, en er tannlege, men det er også foreldre som er lærere, barnehagelærere sykepleier, en spinninginstruktør og det er ganske mange foreldre med samme yrke som meg selv, som jobber i offentlig forvaltning. Anonymkode: 70b07...836 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkeligper Skrevet 17. juni 2024 #38 Del Skrevet 17. juni 2024 Her var det mye rølp, fra så og si alle sammen. For meg virker det ut som at du trenger et stort bekreftelsesbehov TS. Jeg tror ikke boligvalget ditt er basert på noe annet enn et stort bekreftelsesbehov på at du og din partner er "bra" nok. Du er veldig opptatt av å få frem "hvor de ressurssterke bor", men samtidig går du til forsvar når du blir fortalt at du ikke er en del av "de ressurssterke". Jeg tipper at du har tatt deg en god utdanning, gjerne et profesjonsstudiet og tjener godt. Men det du er og det du får ut av det, er at du er velutdannet ikke at du assosieres som "ressurssterk". Det fins mange leger, tannleger, advokater, ingeniører som bor og holder til på Nordstand, Søndre Nordstrand og generelt over hele landet. Noen til og med i byer så gjemte som Karmøy, Florø osv. Det viktigste er ikke hvordan folk ser på deg, men hvordan du ser deg selv. Hvis du er på jakt etter dette bekreftelsesbehovet og det fra "kvinneguiden", da har du en veldig lang vei å gå. Kjøp deg en bolig som du har muligheten til å leve i også, slik at du kan ta deg råd til annet enn å bare betale ned avdrag. Videre vil du merke selv når dere får barn, at det er store forskjeller. Ditt barn vil ha klassekamrater med mindre økonomi enn dere og andre med mer. Lær barnet ditt å ha fokus på å utvikle en god personlighet og gode manerer. Det fins veldig dyre hus på Nordstand og til sammenligning er ikke en bolig på 12-15 millioner så dyrt, det er faktum. Det er definitivt dyrt, jeg har ikke råd til det, men det fins langt dyrere. Men, med det sagt så betyr det ikke at deres bolig ikke vil være fin eller at dere ikke vil trives. Men hovedinnlegget ditt om "hva er de beste adressene og hvor bor de ressurssterke" er klart. Du vil bo fint til, det er et godt område for barn å vokse opp i og du vil ikke assosiseres som "Ghetto", men ressurssterk på Nordstrand er du ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #39 Del Skrevet 17. juni 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Dette blir faktisk for dumt 🙄 I klassene til våre barn (på Nordstrand skole) er det ingen familier jeg vil putte i kategorien «superrike» (altså type Nicolai Tangen, Fredriksen-familien, Spetalen etc). Ja, folk tjener jevnt over mer enn snittet i Norge (selvsagt - ellers hadde de ikke hatt råd til å bosette seg på Nordstrand), men de aller fleste har helt vanlige jobber (om enn altså jobber som krever høyere utdanning, og dermed gir bedre lønn). Av foreldrene vi kjenner, er det en del som er økonomer, noen er advokater, noen leger, en er tannlege, men det er også foreldre som er lærere, barnehagelærere sykepleier, en spinninginstruktør og det er ganske mange foreldre med samme yrke som meg selv, som jobber i offentlig forvaltning. Anonymkode: 70b07...836 Bare fordi de ikke går i klasse med dine barn, betyr ikke at de ikke finnes på Nordstand. Anonymkode: dd621...6ee 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #40 Del Skrevet 17. juni 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Bare fordi de ikke går i klasse med dine barn, betyr ikke at de ikke finnes på Nordstand. Anonymkode: dd621...6ee Det har jeg heller ikke sagt - men poenget mitt var at det absolutt store flertallet her, er helt vanlige folk, med helt vanlige jobber - og ikke superrike investorer med hus i 50-100 millionersklassen. Det er sikkert noen foreldre på skolen som har så flotte og dyre hus (vet om et par-tre hus i området som nok er ekstremt dyre) - men de er i veldig mindretall, og definerer jo ikke skolemiljøet på noen som helst måte. Anonymkode: 70b07...836 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå