AnonymBruker Skrevet 23. juni #81 Del Skrevet 23. juni Spiser nok mer enn det ja. Av rødt kjøtt går det hovedsaklig svin og reinsdyr det går i. Kjøpte ei hel ribbe forrige uke, på over 8 kg. Den er da delt opp og kommer til å bli en del middager. Bruker kun oksekjøtt i wook, da er det løvtynt kjøtt. Men svin og kylling er det som brukes mest her i huset. Altfor lite fisk dessverre. Kjøper vegetarkjøttdeig fordi jeg ikke kjenner forskjell i tacoen om det er vegetar eller annen kjøttdeig. Vegetar er billigere i Sverige enn annen kjøttdeig (i Norge og Sverige). Til gjengjeld bruker jeg kun rent kjøtt, ikke ferdig marinert eller annet prossesert. Utenom en pakke grillpølser som er i fryseren til når ungen skal grille med skolen. Spiser ikke pølser selv. Anonymkode: edf8e...db9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni #82 Del Skrevet 23. juni AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Spiser nok mer enn det ja. Av rødt kjøtt går det hovedsaklig svin og reinsdyr det går i. Kjøpte ei hel ribbe forrige uke, på over 8 kg. Den er da delt opp og kommer til å bli en del middager. Bruker kun oksekjøtt i wook, da er det løvtynt kjøtt. Men svin og kylling er det som brukes mest her i huset. Altfor lite fisk dessverre. Kjøper vegetarkjøttdeig fordi jeg ikke kjenner forskjell i tacoen om det er vegetar eller annen kjøttdeig. Vegetar er billigere i Sverige enn annen kjøttdeig (i Norge og Sverige). Til gjengjeld bruker jeg kun rent kjøtt, ikke ferdig marinert eller annet prossesert. Utenom en pakke grillpølser som er i fryseren til når ungen skal grille med skolen. Spiser ikke pølser selv. Anonymkode: edf8e...db9 Forskjellen utover pris, er at i kjøttdeigen er det ordentlig næring. Men siden du spiser så mye kjøtt ellers vil det jo ikke ha noe å si. Veldig bra du spiser rent kjøtt! Anonymkode: f02fc...50e 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni #83 Del Skrevet 23. juni Mulig det, men ser ingen grunn til hvorfor det finnes ei grense for slikt. Rødt kjøtt inneholder mange næringsstoffer som kroppen trenger, bl.a. jern, og menneskene har spist det i alle år. Anonymkode: 7b673...7e6 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni #84 Del Skrevet 23. juni Rødt kjøtt trenger ikke være prosessert. 350g rødt kjøtt er ca 87-88g proteiner som er under det som bør være daglig inntak. Er du en latsabb som sitter mye i ro, ikke «har tid» til å trene eller har andre unnskyldninger så kan et daglig inntak på 1g/kg kroppsvekt være ok Anonymkode: 45394...705 1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni #85 Del Skrevet 23. juni AnonymBruker skrev (På 13.6.2024 den 21.56): Syns det blir litt vanskelig . Prøver å spise mye grønnsaker. Men det går utover magen. Håper det ikke er for mange vegetarianere eller helt UP-motstandere som svarer. Blir veldig rotete da Anonymkode: b8bb9...41f Prøver ikke en gang.. Spiser det jeg har lyst på, når jeg har lyst på det. Noen uker er det fisk/kylling flere ganger i uka, andre uker er det rødt kjøtt 4-5 dager i uka.. Spiser ikke pølser, karbonader etc - så snakker rent kjøtt. Anonymkode: 10028...0ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni #86 Del Skrevet 23. juni Gidder ikkje prøve. Alle skal dø av noe uansett. Anonymkode: 25021...d47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni #87 Del Skrevet 23. juni spiser ikke rødt kjøtt og heller ikke prosessert (minus skagensalat, litt spekemat som hjort g reinsdyr, pinnekjøtt til jul) No problem😁 Anonymkode: 5b918...494 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni #88 Del Skrevet 23. juni AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Prøver ikke en gang.. Spiser det jeg har lyst på, når jeg har lyst på det. Noen uker er det fisk/kylling flere ganger i uka, andre uker er det rødt kjøtt 4-5 dager i uka.. Spiser ikke pølser, karbonader etc - så snakker rent kjøtt. Anonymkode: 10028...0ca Karbonader er da stort sett rent kjøtt med salt og pepper. Har du ikke salt og pepper på biff heller? Hva er egentlig forskjellen på om det rene kjøttet blir kvernet av tennene dine eller av en kjøttkvern? Med mindre du tenker på at det er positivt med mer tyggemotstand da. Det er helt klart et aspekt. Anonymkode: 2605d...af4 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni #89 Del Skrevet 23. juni Ja, det tror jeg hvertfall. Veier ikke maten, men spiser sjeldent kjøttpålegg, og til middag blir det i hovedsak kylling, fisk og plantebaserte greier. Begynte med det i studietiden for å spare penger, og har bare fortsatt med det etter det. Føler ikke at jeg unngår rødt kjøtt, det er bare blitt vane å feks bruke stekt, raspet gulrot istedenfor kjøttdeig, østerssopp istedenfor strimlet kjøtt, etc. Liker også veldig godt smaken av sjømat, og får med ujevne mellomrom en ladning torsk/sei/annet selvfisket fisk fra naboen. Anonymkode: 70c92...1d9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sadetgar Skrevet 23. juni #90 Del Skrevet 23. juni AnonymBruker skrev (På 13.6.2024 den 21.56): Syns det blir litt vanskelig . Prøver å spise mye grønnsaker. Men det går utover magen. Håper det ikke er for mange vegetarianere eller helt UP-motstandere som svarer. Blir veldig rotete da Anonymkode: b8bb9...41f Jeg spiser 150-300 gram rødt kjøtt i uka. 1-2 porsjoner for meg. Men spiser en del vegetar ja, så mulig du synes det ikke teller. Er kvinne i slutten av 20 årene. Så behøver ikke så mye kjøtt. Klarer å balansere det ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
17.11 Skrevet 23. juni #91 Del Skrevet 23. juni Spiser mer enn anbefalt, satser på at det går bra. Spiser også en del kylling. Lite fisk. Syns det er dyrt og vanskelig å finne god, fersk fisk. Spiser også tre egg om dagen, men det har tydeligvis blitt farlig igjen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni #92 Del Skrevet 23. juni Sadetgar skrev (11 minutter siden): Jeg spiser 150-300 gram rødt kjøtt i uka. 1-2 porsjoner for meg. Men spiser en del vegetar ja, så mulig du synes det ikke teller. Er kvinne i slutten av 20 årene. Så behøver ikke så mye kjøtt. Klarer å balansere det ut Hvorfor mener du at du ikke trenger så mye kjøtt med bakgrunn i at du er kvinne i slutten av 20 årene? Egentlig tvert i mot, med tanke på at du mister mye blod fordi du er i menstruerende alder. Plantejern vs hemjern kan ikke sammenlignes. Anonymkode: f02fc...50e 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 23. juni #93 Del Skrevet 23. juni Nei, Spiser rødt kjøtt og fisk. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå