Gå til innhold

Clearblue eggløsningstest, hjelp !

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Setter kjempe stor pris på svar da dette er noe helt nytt for meg.

jeg har hatt noe uregelmessige sykluser de siste månedene, mensen har vart som vanlig 3-4 dager. Siste dag med mensen i denne syklusen var den 4 juni. Jeg har forsøkt å bruke de eggløsningstestene fra normal uten hell, vanskelige å lese/ ingen tydelig teststrek. 

i dag så kjøpte jeg en clearblue advanced digital eggløsningstest. Testet rundt kl. 15.00 fikk en rund sirkel (ikke fertil), forsøkte nå igjen kl.20.00 og fikk en rund smiley, testen fra normal ga en svak strek som vanlig, altså ikke positiv. 

var jeg heldig nå, eller har jeg gjort noe feil med å teste to ganger på en dag?

Anonymkode: 2922e...58f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man kan helt fint teste 2 ganger daglig - 3 og 4 og om man vil.. Har ikke noe å si sånn sett.. Antall tester man tar på en dag påvirker ikke resultatet og mengden hormon i urinen. For mange så anbefales det faktisk for å finne utslag fordi noen har korte LH stigningsvindu.  Man bør teste mellom kl 10 og kl 20, og man bør prøve å ikke gå på do minst ca 2t før man tester. 

Anonymkode: 807fb...177

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Advanced digital skal brukes 1 gang om dagen, så det brukeren over skriver er feil og du har ikke brukt den slik du skal.

Vil du teste mer enn dette må du bruke billigstrimler i tillegg. Følg bruksanvisningen.

Anonymkode: 1d518...178

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Advanced digital skal brukes 1 gang om dagen, så det brukeren over skriver er feil og du har ikke brukt den slik du skal.

Vil du teste mer enn dette må du bruke billigstrimler i tillegg. Følg bruksanvisningen.

Den kan helt utmerket brukes morgen og kveld - det ble jeg selv anbefalt av gyn og deretter ivf lege. 

Det er ingenting med denne testen VS andre tester som tilsier man ikke kan bruke den som andre tester - flere ganger daglig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Den kan helt utmerket brukes morgen og kveld - det ble jeg selv anbefalt av gyn og deretter ivf lege. 

Det er ingenting med denne testen VS andre tester som tilsier man ikke kan bruke den som andre tester - flere ganger daglig. 

Kanskje de ikke er klar over at denne testen fanger opp stigning i østrogen dagene før LH stiger. Det er nettopp derfor man bruker den, for å få en heads-up i forkant av LH-stigningen. Hvis man vil teste flere ganger daglig er det best å bruke strimler, og så bruker man advanced digital på morgenurin slik man skal. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Kanskje de ikke er klar over at denne testen fanger opp stigning i østrogen dagene før LH stiger. Det er nettopp derfor man bruker den, for å få en heads-up i forkant av LH-stigningen. Hvis man vil teste flere ganger daglig er det best å bruke strimler, og så bruker man advanced digital på morgenurin slik man skal. 

Det var de utmerket klar over, og det var jeg også. Man kan fremdeles bruke den både morgen og kveld. 

Skal man følge bruksanvisning- så skal alle typer EL tester KUN brukes på morgen urin - mens faktum er at LH stiger etter man er stått opp og man kan miste toppen dersom man tester på kun første morgen urin. 

Beste tidspunktet for å teste for LH er etter kl 10 - før kl 20.  Noen har kort LH vindu. Østrogen stigningen vil ikke gi maks utslag på testene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar, jeg tok en strimmeltest i kveld og den er tydelig positiv :) clearblue hadde rett 😅

Anonymkode: 2922e...58f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...