AnonymBruker Skrevet 14. juni #101 Del Skrevet 14. juni AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Så du skal ikke lære barnet ditt omnederlag når det er fire år? Når begynner du med det da? Anonymkode: 6854d...19e Jo med jeg trenger ikke lære barnet om nederlag 10+ ganger hver jækla dag. Anonymkode: 991a7...96a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni #102 Del Skrevet 14. juni Her hvor vi bor har jeg inntrykk av at folk flest synes det er fint at barna kommer og ringer på selv om det ikke er avtalt. Det er en regel hos de fleste at man ikke kan komme før kl. 10. Hvis det ikke passer sier man det på en fin måte og barna er vant med at det ikke alltid passer og godtar det. Anonymkode: 34bf5...dc9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forvirret23 Skrevet 14. juni #103 Del Skrevet 14. juni AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Vi bor i by, og jeg anser at barna ikke bør løpe rundt I bygatene før de fyller hvertfall 5. Min er fylt 4 forrige måned og er ikke moden, eller har lyst å ferdes ute alene. Dessuten har vi en elv i gata, og en fireåring er faktisk nysgjerrig og kan falle. Anonymkode: 991a7...96a Bor i by er ikke ensbetydende at barn ikke kan leke ute, begynner i det små og følger med i dører og vinduer. Og har dere det slik at man ikke kan være ute å leke så da må du enten sende hjem alle eller ta i mot to til. Det du lærer barnet ditt er jo utestengelse. Og hva med barnet ditt som ikke får lov å være noe spontan? Alt må planlegges om ikke går det ikke, er det bra? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 14. juni #104 Del Skrevet 14. juni (endret) AnonymBruker skrev (14 timer siden): For et spørsmål. Jeg må ikke legge fra meg det jeg holder på med, kle på meg, etc, reise meg og gå til døra fordi jeg får en melding eller noen ringer. Anonymkode: 35fa5...5ad Å tenk at du må reise deg å gå noen steg .. og hvorfor går du rundt uten klær midt på dagen? Endret 14. juni av Maleficenta 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni #105 Del Skrevet 14. juni Forvirret23 skrev (1 time siden): Bor i by er ikke ensbetydende at barn ikke kan leke ute, begynner i det små og følger med i dører og vinduer. Og har dere det slik at man ikke kan være ute å leke så da må du enten sende hjem alle eller ta i mot to til. Det du lærer barnet ditt er jo utestengelse. Og hva med barnet ditt som ikke får lov å være noe spontan? Alt må planlegges om ikke går det ikke, er det bra? Så når jeg har avtalt med en mor at hennes datter blir med hjem til oss etter barnehagen og blir hentet 18.30. Da skal jeg bare sende denne femåringen hjem alene, fordi det Lom 5 til og ringte på som ville leke? Jenta kan jo da potensielt komme hjem til tomt hus. Du hadde syntes det er rett og gjøre? Det er jo hinsides spør du meg. Anonymkode: 991a7...96a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni #106 Del Skrevet 14. juni Maleficenta skrev (1 time siden): Å tenk at du må reise deg å gå noen steg .. og hvorfor går du rundt uten klær midt på dagen? Fordi babyen gulpet og jeg må vaske meg og skifte. Fordi mannen har fri eller det er helg og vi har sex mens eldste er hos bestemor Fordi jeg dusjer, og vil tørke skikkelig før jeg kler på meg. Fordi jeg sølte saft på meg Fordi jeg har sovet en Dupp med babyen. Finnes jo mange grunner til å være uten klær på ettermiddagen Anonymkode: 991a7...96a 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forvirret23 Skrevet 14. juni #107 Del Skrevet 14. juni AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Så når jeg har avtalt med en mor at hennes datter blir med hjem til oss etter barnehagen og blir hentet 18.30. Da skal jeg bare sende denne femåringen hjem alene, fordi det Lom 5 til og ringte på som ville leke? Jenta kan jo da potensielt komme hjem til tomt hus. Du hadde syntes det er rett og gjøre? Det er jo hinsides spør du meg. Anonymkode: 991a7...96a Nei, jeg hadde tatt de 5 andre inn også 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni #108 Del Skrevet 14. juni AnonymBruker skrev (18 timer siden): Hva? Er det virkelig slik at vi er blitt sære at alt må avtales og bookes inn. Ringeklokkens funksjon har ingen verdi, annet enn til pynt? Glad jeg bor på bygda i nord. Der vi fortsatt kan stikke innom hverandre, vi ringer på, tar en kaffe på trappa osv. uten at alt må planlegges og avtales. Ungene ringer på hos hverandre. Er mobiltelefonen eneste livslinje til sosial kontakt med andre?? Anonymkode: 7d521...575 Enig! Ringeklokken er kun til pynt og dørmatte med «velkommen» er bare tull. Man er ikke velkommen hos de fleste i dag dessverre. Hilsen 1990 modell som ringte på dørene til venner for å leke. Anonymkode: 8f5b1...0a0 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uanonym bruker Skrevet 14. juni #109 Del Skrevet 14. juni AnonymBruker skrev (3 timer siden): Er mange tråder her om folk som ikke åpner døra om det ikke er avtalt besøk. Ikke bare besøk til barn. Forferdelig trist utvikling. Har kanskje noe å gjøre med at utrolig mange unge voksne sier at de er fulle av angst og psykiske problemer. Greit nok det, men trist når det går sånn utover barna. Ser for meg at barna til disse som ikke åpner når det ringer på, blir like angstfylte, asosiale og ensomme. Nabounger gidder ikke ringe på mer etterhvert. Når man velger å få barn, må man legge vekk sin egen motvilje mot å åpne døra når det ringer på. Ellers viderefører man sitt eget sosiale problem til barna. Man må selvfølgelig ikke være pent kledd, ha nystelt hår og sminke på for å åpne døra. Dummeste jeg hører. Utenfor står som regel et barn, familie, nære venner eller en loddselger. Ingen som bryr seg om hvordan den som åpner er kledd. Når det gjelder middagstid, så lærer barn i nabolaget tidlig sånn ca når folk spiser middag. Det har hvertfall alltid funket før. Kanskje en ide å lære barna klokken, og prate litt om det. Anonymkode: 74cb6...d3b Veldig enig. Det er jo også, som du sier, en anledning til å lære ungene om klokka/tidsperspektiv også. Og åpenbart er det ikke greit å la ungene ringe på det samme huset 10 ganger i løpet av en ettermiddag - men det blir jo en annen sak. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anononyma Skrevet 14. juni #110 Del Skrevet 14. juni (endret) AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Fordi babyen gulpet og jeg må vaske meg og skifte. Fordi mannen har fri eller det er helg og vi har sex mens eldste er hos bestemor Fordi jeg dusjer, og vil tørke skikkelig før jeg kler på meg. Fordi jeg sølte saft på meg Fordi jeg har sovet en Dupp med babyen. Finnes jo mange grunner til å være uten klær på ettermiddagen Anonymkode: 991a7...96a 1. Går du rundt naken lenge ifbm gulp? 2. Kanskje den eneste plausible grunnen til langvarig nakenhet på dagtid av de du ramser opp. 3. Har du ikke håndklær? 4. Har du ikke flere skift klær tilgjengelig? Må du gå naken rundt hele ettermiddagen fordi du sølte saft? 5. Igjen, hvorfor kler du av deg hele tiden? For å svare ts, jo det er forbanna tragisk om unger ikke kan ringe på hos naboene lenger. For et kaldt samfunn vi har fått. På 90-tallet var folk fullt kapable til å reise seg opp, gå noen skritt og si ja eller nei til om det passet. Påkledd var de også. Håper virkelig vårt nabolag er sånn at sønnen min kan ringe på hos naboene når han blir stor nok. Endret 14. juni av Anononyma 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni #111 Del Skrevet 14. juni AnonymBruker skrev (3 timer siden): Er mange tråder her om folk som ikke åpner døra om det ikke er avtalt besøk. Ikke bare besøk til barn. Forferdelig trist utvikling. Har kanskje noe å gjøre med at utrolig mange unge voksne sier at de er fulle av angst og psykiske problemer. Greit nok det, men trist når det går sånn utover barna. Ser for meg at barna til disse som ikke åpner når det ringer på, blir like angstfylte, asosiale og ensomme. Nabounger gidder ikke ringe på mer etterhvert. Når man velger å få barn, må man legge vekk sin egen motvilje mot å åpne døra når det ringer på. Ellers viderefører man sitt eget sosiale problem til barna. Man må selvfølgelig ikke være pent kledd, ha nystelt hår og sminke på for å åpne døra. Dummeste jeg hører. Utenfor står som regel et barn, familie, nære venner eller en loddselger. Ingen som bryr seg om hvordan den som åpner er kledd. Når det gjelder middagstid, så lærer barn i nabolaget tidlig sånn ca når folk spiser middag. Det har hvertfall alltid funket før. Kanskje en ide å lære barna klokken, og prate litt om det. Anonymkode: 74cb6...d3b Skjønner ikke hvor du tar angst i fra. Vi er lite hjemme, stort sett bare hjemmom for å slappe litt av eller spise, det er lite dødtid hjemme og har vi det ønsker vi gjerne å ha den dødtiden. Lærer barna i nabolaget når folk spiser middag? Min unge kan klokken, men vi spiser ikke middag noe fast tidspunkt, det høres enormt stressende ut. Vi spiser når det passer oss, forskjellig fra dag til dag. Hvorfor tror du ungen min har et sosialt problem fordi hen ikke gidder å leke med de tre år yngre barna i gata som periodevis ringer på fem ganger om dagen for å mase? Hen åpner om hen har lyst ut å leke, lar være hvis ikke, og jeg åpner hvis jeg ikke er opptatt med noe annet. Gjør su ikke annet enn å se på TV siden du synes det er greit å løpe til døra ti ganger hver dag etter jobb? Jeg ønsker ikke å måtte løpe og åpne døra mens jeg er midt i en yogaøkt eller akkurat har funnet balansen i en håndstående. Jeg ønsker ikke å måtte legge fra meg strikketøyet mens jeg driver og teller over de 470 maskene, og så måtte starte på nytt. Jeg har ikke lyst å måtte stressvaske deig vekk fra hendene mens jeg baker, bare for å si til noen at det ikke passer. Jeg har ikke lyst å måtte kaste på meg en kjole mens kroppen min er full av klissete kortison-krem, for å si nei det passer ikke. Jeg har ikke lyst å avbryte sexen, eller måtte klippe strålen mens jeg tisser, for å løpe ut og si til noen at vi ikke vil ha besøk. Forvirret23 skrev (3 timer siden): Når skal barnet få lov til å leke uten mamma holder i hånden? På tide å øve på det kanskje om dere ikke bor på motorveien? For en foreldregenerasjon som er nå, barn skal ikke få komme spontant på besøk, det blir for mye for mor. Og mor synes det er helt greit å ha 2 inne på lek, men 2 til bli litt mye. Da utestenger vi heller de barna🙄 Det foreldre bør vite er at barn er spontane, det ligger i barnasnatur, dette tar dere fra barna deres og det kan bli problemer i voksenlivet når ALT må planlegges før man kan gjøre noe. Setter man barn til verden så må man faktisk sette barna først. Jeg er uenig i at man ikke setter barna først om man skjermer barnet når det er slitent og ikke ønsker å leke. De gangene barnet ønsker å leke så åpner jo enten hen eller vi. Ja, jeg kan synes det er ok å ha besøk av en, men ikke av tre. Det kommer helt an på. AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvorfor har dere ringeklokke hvis det er til så stor plage at folk ringer på? Anonymkode: b57e2...e96 Fordi den er fin for å varsle når avtalt besøk ankommer. Forvirret23 skrev (2 timer siden): Bor i by er ikke ensbetydende at barn ikke kan leke ute, begynner i det små og følger med i dører og vinduer. Og har dere det slik at man ikke kan være ute å leke så da må du enten sende hjem alle eller ta i mot to til. Det du lærer barnet ditt er jo utestengelse. Og hva med barnet ditt som ikke får lov å være noe spontan? Alt må planlegges om ikke går det ikke, er det bra? Tenker du det om voksne også? Hvis venninnen din er på avtalt besøk må du kaste henne ut om to andre kommer og ringer på, eller så må de få kræsje inn og ta over? Maleficenta skrev (1 time siden): Å tenk at du må reise deg å gå noen steg .. og hvorfor går du rundt uten klær midt på dagen? Fordi jeg har dusjet Fordi jeg har hatt sex Fordi jeg har sovet før eller etter nattevakt Fordi jeg er syk Fordi jeg har trent (shorts og sportsbh) Fordi jeg har ammet Fordi jeg har smurt inn hele psoriasis-huden min og ikke vil ødelegge klærne osv. Anonymkode: 35fa5...5ad 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni #112 Del Skrevet 14. juni Anononyma skrev (13 minutter siden): 1. Går du rundt naken lenge ifbm gulp? 2. Kanskje den eneste plausible grunnen til langvarig nakenhet på dagtid av de du ramser opp. 3. Har du ikke håndklær? 4. Har du ikke flere skift klær tilgjengelig? Må du gå naken rundt hele ettermiddagen fordi du sølte saft? 5. Igjen, hvorfor kler du av deg hele tiden? For å svare ts, jo det er forbanna tragisk om unger ikke kan ringe på hos naboene lenger. For et kaldt samfunn vi har fått. På 90-tallet var folk fullt kapable til å reise seg opp, gå noen skritt og si ja eller nei til om det passet. Påkledd var de også. Håper virkelig vårt nabolag er sånn at sønnen min kan ringe på hos naboene når han blir stor nok. Hvem har sagt noe om å gå naken hele tiden? Kanskje er man naken akkurat når det ringer på, da er det irrelevant om man har på klær eller håndkle et kvarter senere. Anonymkode: 35fa5...5ad 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 14. juni #113 Del Skrevet 14. juni AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Skjønner ikke hvor du tar angst i fra. Vi er lite hjemme, stort sett bare hjemmom for å slappe litt av eller spise, det er lite dødtid hjemme og har vi det ønsker vi gjerne å ha den dødtiden. Lærer barna i nabolaget når folk spiser middag? Min unge kan klokken, men vi spiser ikke middag noe fast tidspunkt, det høres enormt stressende ut. Vi spiser når det passer oss, forskjellig fra dag til dag. Hvorfor tror du ungen min har et sosialt problem fordi hen ikke gidder å leke med de tre år yngre barna i gata som periodevis ringer på fem ganger om dagen for å mase? Hen åpner om hen har lyst ut å leke, lar være hvis ikke, og jeg åpner hvis jeg ikke er opptatt med noe annet. Gjør su ikke annet enn å se på TV siden du synes det er greit å løpe til døra ti ganger hver dag etter jobb? Jeg ønsker ikke å måtte løpe og åpne døra mens jeg er midt i en yogaøkt eller akkurat har funnet balansen i en håndstående. Jeg ønsker ikke å måtte legge fra meg strikketøyet mens jeg driver og teller over de 470 maskene, og så måtte starte på nytt. Jeg har ikke lyst å måtte stressvaske deig vekk fra hendene mens jeg baker, bare for å si til noen at det ikke passer. Jeg har ikke lyst å måtte kaste på meg en kjole mens kroppen min er full av klissete kortison-krem, for å si nei det passer ikke. Jeg har ikke lyst å avbryte sexen, eller måtte klippe strålen mens jeg tisser, for å løpe ut og si til noen at vi ikke vil ha besøk. Jeg er uenig i at man ikke setter barna først om man skjermer barnet når det er slitent og ikke ønsker å leke. De gangene barnet ønsker å leke så åpner jo enten hen eller vi. Ja, jeg kan synes det er ok å ha besøk av en, men ikke av tre. Det kommer helt an på. Fordi den er fin for å varsle når avtalt besøk ankommer. Tenker du det om voksne også? Hvis venninnen din er på avtalt besøk må du kaste henne ut om to andre kommer og ringer på, eller så må de få kræsje inn og ta over? Fordi jeg har dusjet Fordi jeg har hatt sex Fordi jeg har sovet før eller etter nattevakt Fordi jeg er syk Fordi jeg har trent (shorts og sportsbh) Fordi jeg har ammet Fordi jeg har smurt inn hele psoriasis-huden min og ikke vil ødelegge klærne osv. Anonymkode: 35fa5...5ad Du har da ikke nettopp hatt sex på ettermiddagen med unga hjemme... 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni #114 Del Skrevet 14. juni AnonymBruker skrev (19 timer siden): Uhøflig av deg. Slik holdt man på for mange år siden, du henger igjen i fortiden. Nå avtaler foreldre i forkant, eller man sender en kort melding og hører om det passer. Anonymkode: 93dcb...58a Mener du seriøst at unger opp til 13 år, ikke kan kontakte sine venner selv, at foreldrene skal ordne slikt? Ikke rart ungene vokser opp å blir hjelpesløse. Anonymkode: 93c25...4a6 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni #115 Del Skrevet 14. juni Maleficenta skrev (13 minutter siden): Du har da ikke nettopp hatt sex på ettermiddagen med unga hjemme... Nei, men hvis ungene er hjemme åpner de døren selv HVIS de ønsker å være sosiale. Hvis ikke tvinger jeg dem ikke når det ikke er avtalt. Nå ringer det jo da på døren uten at ungene er hjemme også, og da er det ikke alltid det passer å løpe til døra og si nei en million ganger. AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Mener du seriøst at unger opp til 13 år, ikke kan kontakte sine venner selv, at foreldrene skal ordne slikt? Ikke rart ungene vokser opp å blir hjelpesløse. Anonymkode: 93c25...4a6 Alle unger jeg kjenner som er over 9-10 år har telefon, de sender hverandre melding om å leke, men min 9-åring får faktisk ikke lov å bestemme fritt selv om venner skal komme på besøk, om hen skal spise borte, invitere en venn på middag, droppe trening for å leke med noen etc etc. Anonymkode: 35fa5...5ad 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anononyma Skrevet 14. juni #116 Del Skrevet 14. juni AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Hvem har sagt noe om å gå naken hele tiden? Kanskje er man naken akkurat når det ringer på, da er det irrelevant om man har på klær eller håndkle et kvarter senere. Anonymkode: 35fa5...5ad Poenget er at det skal godt gjøres å ringe på akkurat i løpet av de sekundene det tar å skifte eller kle på seg i nesten alle scenarioene jeg siterte. Uansett så tar det ikke mange sekundene å få på seg noen filler og åpne døra. Det ringer på stadig vekk her også. Mye dørselgere, russ, jehovas vitner, organisasjoner, bud og jeg vet ikke hva. Det er irriterende når de kommer rekende og forstyrrer på kveldstid etter barnet er lagt. Utover det er jeg fullt i stand til å åpne døren og ta imot henvendelser. Påkledd er jeg også. Helt sikker på at jeg evner å åpne døra for et og annet nabobarn etterhvert når det blir aktuelt også 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni #117 Del Skrevet 14. juni AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Skjønner ikke hvor du tar angst i fra. Vi er lite hjemme, stort sett bare hjemmom for å slappe litt av eller spise, det er lite dødtid hjemme og har vi det ønsker vi gjerne å ha den dødtiden. Lærer barna i nabolaget når folk spiser middag? Min unge kan klokken, men vi spiser ikke middag noe fast tidspunkt, det høres enormt stressende ut. Vi spiser når det passer oss, forskjellig fra dag til dag. Hvorfor tror du ungen min har et sosialt problem fordi hen ikke gidder å leke med de tre år yngre barna i gata som periodevis ringer på fem ganger om dagen for å mase? Hen åpner om hen har lyst ut å leke, lar være hvis ikke, og jeg åpner hvis jeg ikke er opptatt med noe annet. Gjør su ikke annet enn å se på TV siden du synes det er greit å løpe til døra ti ganger hver dag etter jobb? Jeg ønsker ikke å måtte løpe og åpne døra mens jeg er midt i en yogaøkt eller akkurat har funnet balansen i en håndstående. Jeg ønsker ikke å måtte legge fra meg strikketøyet mens jeg driver og teller over de 470 maskene, og så måtte starte på nytt. Jeg har ikke lyst å måtte stressvaske deig vekk fra hendene mens jeg baker, bare for å si til noen at det ikke passer. Jeg har ikke lyst å måtte kaste på meg en kjole mens kroppen min er full av klissete kortison-krem, for å si nei det passer ikke. Jeg har ikke lyst å avbryte sexen, eller måtte klippe strålen mens jeg tisser, for å løpe ut og si til noen at vi ikke vil ha besøk. Jeg er uenig i at man ikke setter barna først om man skjermer barnet når det er slitent og ikke ønsker å leke. De gangene barnet ønsker å leke så åpner jo enten hen eller vi. Ja, jeg kan synes det er ok å ha besøk av en, men ikke av tre. Det kommer helt an på. Fordi den er fin for å varsle når avtalt besøk ankommer. Tenker du det om voksne også? Hvis venninnen din er på avtalt besøk må du kaste henne ut om to andre kommer og ringer på, eller så må de få kræsje inn og ta over? Fordi jeg har dusjet Fordi jeg har hatt sex Fordi jeg har sovet før eller etter nattevakt Fordi jeg er syk Fordi jeg har trent (shorts og sportsbh) Fordi jeg har ammet Fordi jeg har smurt inn hele psoriasis-huden min og ikke vil ødelegge klærne osv. Anonymkode: 35fa5...5ad God nok tid til å henge på kg hele dagen hvertfall 😓 Anonymkode: 1fda3...53d 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forvirret23 Skrevet 14. juni #118 Del Skrevet 14. juni (endret) AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Jeg er uenig i at man ikke setter barna først om man skjermer barnet når det er slitent og ikke ønsker å leke. De gangene barnet ønsker å leke så åpner jo enten hen eller vi. Tenker du det om voksne også? Hvis venninnen din er på avtalt besøk må du kaste henne ut om to andre kommer og ringer på, eller så må de få kræsje inn og ta over? Anonymkode: 35fa5...5ad Nei du setter ikke barnet først for du lærer barnet at det er vanskelig å si nei så det unngår vi. Du beskytter barnet på det som er litt ubehagelig. Hvordan skal det gå om barnet ikke kan håndtere å si nei, da bare gjemmer vi oss isteden? Og kommer det fler når jeg har besøk av en venninne så tar jeg de i mot. Akkurat som jeg aldri har latt 1-2 barn være inne å leke og 3 kommer på døra men de er ikke velkommene inne Og må si litt mange som går nakne rundt i hjemmet sitt mens de har sex og ungen hjemme🙄 Endret 14. juni av Forvirret23 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni #119 Del Skrevet 14. juni Anononyma skrev (42 minutter siden): 1. Går du rundt naken lenge ifbm gulp? 2. Kanskje den eneste plausible grunnen til langvarig nakenhet på dagtid av de du ramser opp. 3. Har du ikke håndklær? 4. Har du ikke flere skift klær tilgjengelig? Må du gå naken rundt hele ettermiddagen fordi du sølte saft? 5. Igjen, hvorfor kler du av deg hele tiden? For å svare ts, jo det er forbanna tragisk om unger ikke kan ringe på hos naboene lenger. For et kaldt samfunn vi har fått. På 90-tallet var folk fullt kapable til å reise seg opp, gå noen skritt og si ja eller nei til om det passet. Påkledd var de også. Håper virkelig vårt nabolag er sånn at sønnen min kan ringe på hos naboene når han blir stor nok. Så når du søler, og kler av deg. Da hiver du på deg igjen i full fart for å rekke å svare døra? Når du står i dusjen rekker du å skylle av deg såpe, forte deg å tørke deg og kaste deg ur i gangen før de som ringte på har gått igjen? Da er du rask. Det der hadde jeg ikke giddet. Anonymkode: 991a7...96a 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni #120 Del Skrevet 14. juni Selv forbi diskusjonen om å komme med eller uten beskjed, det kan være noe så enkelt som at de er i kjellerstua og ser på film, og hører ikke at noen ringer eller banker på. Anonymkode: 6f4ea...a20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå