AnonymBruker Skrevet 14. juni #81 Del Skrevet 14. juni AnonymBruker skrev (9 timer siden): Ta hintet. Ungene vil ikke leke. Jeg åpner aldri døra om barna ikke er hjemme. Jeg gidder ikke, bare for å si "Nei, Y er ikke hjemme". Sikker på at ungene har vært hjemme? Anonymkode: 68548...9b0 Håper det er melkekartong lotteriet som skulle gi deg 100 000 for å skylle kartongene, men siden du er så sur og ikke lukker opp så går han til den neste som har skylt kartongene og skrevet navn på Anonymkode: 1fda3...53d 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni #82 Del Skrevet 14. juni Vi har ringeklokke med livestreaming på mobilen, så jeg sjekker mobilen, og ikke døra, når folk ringer på. Det går som oftest i ding-dong-stikk, barn som samler flasker/selger dugnadsgreier, samt selgere og innsamlere. Noen somre har vi hatt et barn på døra her flere ganger om dagen, som ikke er en venn av mitt barn, men som har kjedet seg i ferien. Da har det vært grenser for hvor ofte jeg orket å åpne døra. Når jeg står i hagen og graver, ligger og dupper i sola, eller er opptatt med noe annet, så orker jeg ikke løpe til døra kun for å avvise folk. Noe alle burde lære barna sine: det holder å ringe på én gang. Og verken banking på dør eller vinduer gjør at jeg får mer lyst til å åpne, tvert imot. Åpner jeg opp da, har jeg mest lyst til å irettesette ungene for hamring og banking på huset mitt. Anonymkode: 3c149...7b5 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni #83 Del Skrevet 14. juni Her er det ofte at barn ringer på og vi åpner så lenge barna er hjemme. Jeg synes det kan bli slitsomt at det ringer så mye på, spesielt fordi det ikke er nok å si «det passer ikke» eller «den er ikke hjemme». Barna har gjerne masse spørsmål om hvorfor ikke, når passer det osv, så det blir jo en hel avhandling hver gang man åpner døra. Jeg har lært barna mine at om de får et nei, så skal de si «ok, ha det», og så gå. Om de som tar imot i døra synes det passer senere så vil jo personen si ifra om det uoppfordret. Anonymkode: 9dd0c...b02 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni #84 Del Skrevet 14. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Her er det ofte at barn ringer på og vi åpner så lenge barna er hjemme. Jeg synes det kan bli slitsomt at det ringer så mye på, spesielt fordi det ikke er nok å si «det passer ikke» eller «den er ikke hjemme». Barna har gjerne masse spørsmål om hvorfor ikke, når passer det osv, så det blir jo en hel avhandling hver gang man åpner døra. Jeg har lært barna mine at om de får et nei, så skal de si «ok, ha det», og så gå. Om de som tar imot i døra synes det passer senere så vil jo personen si ifra om det uoppfordret. Anonymkode: 9dd0c...b02 Ja, og en annen ting er at barna fortsetter med å banke etter å ha ringt på, og så driver de å ser inn vinduer 😆 Lær barna normal folkeskikk, så kanskje folk orker å åpne døra og si nei. Siden barna ringer på flere ganger om dagen, og man ofte er opptatt med noe, kanskje i en annen etasje, så er det ekstra bryderi å måtte gå og åpne når det uansett ikke passer med besøk. Vi har set travelt nok fra før. Nå skal det sies at jeg åpner selv om det ikke passer om jeg ikke er opptatt med noe og er i nærheten av utgangsdøra. Anonymkode: 9dd0c...b02 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni #85 Del Skrevet 14. juni AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Håper det er melkekartong lotteriet som skulle gi deg 100 000 for å skylle kartongene, men siden du er så sur og ikke lukker opp så går han til den neste som har skylt kartongene og skrevet navn på Anonymkode: 1fda3...53d De ringer heldigvis. Jeg kan se hvem som ringer på døra her jeg bor. Ikke stress så fælt, det går bra. Anonymkode: 68548...9b0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uanonym bruker Skrevet 14. juni #86 Del Skrevet 14. juni Jeg synes det er uhøflig å la være å åpne. Som flere påpeker, så er det å lære seg å lage egne avtaler en viktig lærdom for ungene. Når foreldrene bare skal arrangere alt for dem via telefon, mister ungene den lærdommen. Og det er da absolutt ikke farlig for ungene å få et avslag (flere har påpekt at dette er "vondt" for ungene til TS), ærlig talt. Det er jo også en lærdom. Dersom foreldrene skal arrangere alt for ungene, når skal de slutte med det? Det sitter jo tusenvis av ensomme ungdommer hjemme på rommene sine nå. Kanskje det at de aldri lærte å lage egne avtaler er en del av grunnen? Jeg ante ikke at det fantes voksne mennesker som nekta å åpne døra før jeg leste om det på kvinneguiden... Virker som om mange er veldig konfliktskye? 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni #87 Del Skrevet 14. juni Uanonym bruker skrev (6 minutter siden): Jeg synes det er uhøflig å la være å åpne. Som flere påpeker, så er det å lære seg å lage egne avtaler en viktig lærdom for ungene. Når foreldrene bare skal arrangere alt for dem via telefon, mister ungene den lærdommen. Og det er da absolutt ikke farlig for ungene å få et avslag (flere har påpekt at dette er "vondt" for ungene til TS), ærlig talt. Det er jo også en lærdom. Dersom foreldrene skal arrangere alt for ungene, når skal de slutte med det? Det sitter jo tusenvis av ensomme ungdommer hjemme på rommene sine nå. Kanskje det at de aldri lærte å lage egne avtaler er en del av grunnen? Jeg ante ikke at det fantes voksne mennesker som nekta å åpne døra før jeg leste om det på kvinneguiden... Virker som om mange er veldig konfliktskye? Men hvorfor skal de starte så tidlig. Her begynner folk og sende unger på døra fra de er fire år. Nei, en fireåring takler ikke nødvendigvis en haug avslag iløpet av en ettermiddag fordi vi er borte. Svært ofte opplever jeg at min har avtalt besøk av 1-2 stk. Så ringer det plutselig 2-3 stk på som vil komme inn. Jeg er ikke interessert i å ha 5 unger i hus samtidig. Så da blir de som ikke fikk være med lei seg, for de ser jo at de andre leker og de ikke fikk bli med. Nei, jeg sender ikke mine ut alene, de er bare fire år. Anonymkode: 991a7...96a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uanonym bruker Skrevet 14. juni #88 Del Skrevet 14. juni AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men hvorfor skal de starte så tidlig. Her begynner folk og sende unger på døra fra de er fire år. Nei, en fireåring takler ikke nødvendigvis en haug avslag iløpet av en ettermiddag fordi vi er borte. Svært ofte opplever jeg at min har avtalt besøk av 1-2 stk. Så ringer det plutselig 2-3 stk på som vil komme inn. Jeg er ikke interessert i å ha 5 unger i hus samtidig. Så da blir de som ikke fikk være med lei seg, for de ser jo at de andre leker og de ikke fikk bli med. Nei, jeg sender ikke mine ut alene, de er bare fire år. Anonymkode: 991a7...96a Da kan du vel si at da må de gå ut å leke? Folk virker veldig lite løsningsorienterte. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni #89 Del Skrevet 14. juni AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Men hvorfor skal de starte så tidlig. Her begynner folk og sende unger på døra fra de er fire år. Nei, en fireåring takler ikke nødvendigvis en haug avslag iløpet av en ettermiddag fordi vi er borte. Svært ofte opplever jeg at min har avtalt besøk av 1-2 stk. Så ringer det plutselig 2-3 stk på som vil komme inn. Jeg er ikke interessert i å ha 5 unger i hus samtidig. Så da blir de som ikke fikk være med lei seg, for de ser jo at de andre leker og de ikke fikk bli med. Nei, jeg sender ikke mine ut alene, de er bare fire år. Anonymkode: 991a7...96a Da er det jo foreldrenes jobb å forklare til barnet at det er ikke alltid det passer for andre selv om du ringer på. Barn må lære seg å lage avtaler selv og de må lære seg å få avslag. Dem vokser på det. Anonymkode: 6854d...19e 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni #90 Del Skrevet 14. juni AnonymBruker skrev (3 timer siden): Barn leker vanligvis på ettermiddag/tidlig kveld på hverdager. Er du ikke påkledt da? Den som ringer på er en gjest eller en som gjerne vil ha kontakt med noen i huset. Da er det vanlig høflighet å åpne. Og om barnet ditt er hjemme, så kan vel han åpne døra? Du trenger ikke røre deg. Vær glad for at barnet ditt har venner som vil leke. Om dere lar være å åpne, så er plutselig barnet venneløst. Anonymkode: 74cb6...d3b Her leker barn stort sett i helger og ferier, ettermiddager er det lite barn i gatene, da har de enten blitt med hverandre hjem fra barnehage/skole eller er på aktiviteter. Barnet mitt er på ingen måte venneløst, tvert i mot er hen veldig populær og ønsker ofte å få slappe av i fred. Hen har måttet øve litt på å klare å si nei, men det koster veldig å måtte gjøre det. AnonymBruker skrev (1 time siden): Uanonym bruker skrev (25 minutter siden): Jeg ante ikke at det fantes voksne mennesker som nekta å åpne døra før jeg leste om det på kvinneguiden... Virker som om mange er veldig konfliktskye? Man er ikke konfliktsky fordi man ikke gidder å løpe i skytteltrafikk mellom kjøkkenbenken og ytterdøra hele ettermiddagen. Anonymkode: 35fa5...5ad 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni #91 Del Skrevet 14. juni Uanonym bruker skrev (21 minutter siden): Jeg synes det er uhøflig å la være å åpne. Som flere påpeker, så er det å lære seg å lage egne avtaler en viktig lærdom for ungene. Når foreldrene bare skal arrangere alt for dem via telefon, mister ungene den lærdommen. Og det er da absolutt ikke farlig for ungene å få et avslag (flere har påpekt at dette er "vondt" for ungene til TS), ærlig talt. Det er jo også en lærdom. Dersom foreldrene skal arrangere alt for ungene, når skal de slutte med det? Det sitter jo tusenvis av ensomme ungdommer hjemme på rommene sine nå. Kanskje det at de aldri lærte å lage egne avtaler er en del av grunnen? Jeg ante ikke at det fantes voksne mennesker som nekta å åpne døra før jeg leste om det på kvinneguiden... Virker som om mange er veldig konfliktskye? Er mange tråder her om folk som ikke åpner døra om det ikke er avtalt besøk. Ikke bare besøk til barn. Forferdelig trist utvikling. Har kanskje noe å gjøre med at utrolig mange unge voksne sier at de er fulle av angst og psykiske problemer. Greit nok det, men trist når det går sånn utover barna. Ser for meg at barna til disse som ikke åpner når det ringer på, blir like angstfylte, asosiale og ensomme. Nabounger gidder ikke ringe på mer etterhvert. Når man velger å få barn, må man legge vekk sin egen motvilje mot å åpne døra når det ringer på. Ellers viderefører man sitt eget sosiale problem til barna. Man må selvfølgelig ikke være pent kledd, ha nystelt hår og sminke på for å åpne døra. Dummeste jeg hører. Utenfor står som regel et barn, familie, nære venner eller en loddselger. Ingen som bryr seg om hvordan den som åpner er kledd. Når det gjelder middagstid, så lærer barn i nabolaget tidlig sånn ca når folk spiser middag. Det har hvertfall alltid funket før. Kanskje en ide å lære barna klokken, og prate litt om det. Anonymkode: 74cb6...d3b 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni #92 Del Skrevet 14. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vi ha tatt av ringeklokken så om noen vil oss noe skal det avtales på telefon. Som en over sa så sitter du fast i fortiden og hvis barnet ditt vil leke så kan du for høflighetens skyld sende en sms og spør om det passer. Kan tenke meg at de har synes det ble mye mas og derfor har de gjort seg utilgjengelig for alle som kommer på døra. Anonymkode: 1f69f...d9a Mei hun sitter ikke fast i fortiden Anonymkode: 915b1...24f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni #93 Del Skrevet 14. juni Uanonym bruker skrev (16 minutter siden): Da kan du vel si at da må de gå ut å leke? Folk virker veldig lite løsningsorienterte. Nei, jeg sender ikke min fireåring ut alene. Og jeg har selvsagt ikke tid og anledning til å bli med min unge ut alle 10 gangene de ringer på hver dag heller. Anonymkode: 991a7...96a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni #94 Del Skrevet 14. juni AnonymBruker skrev (15 timer siden): Hvis mine barn ikke er hjemme er det ikke alltid jeg svarer på døren. Det ringer på opptil ti ganger om dagen. Ikke alltid det passer å løpe til døren hvis jeg er opptatt med noe. Anonymkode: 5f523...d09 Enig. Når barnet ikke er hjemme åpner jeg ikke alltid døren. Det ene nabobarnet kan ringe på 5 ganger for å spørre om barnet mitt "har kommet hjem enda", selv om jeg har sagt allerede når barnet mitt kommer hjem. Da åpner jeg i alle fall ikke hver gang. I tillegg er det mange barn i nabolaget, og de går til og fra hverandre hele tiden (inkludert mitt). Ringer det 10 barn på i løpet av en ettermiddag føler jeg meg ikke forpliktet til å åpne hver gang. Anonymkode: 8da26...a2e 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni #95 Del Skrevet 14. juni AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Da er det jo foreldrenes jobb å forklare til barnet at det er ikke alltid det passer for andre selv om du ringer på. Barn må lære seg å lage avtaler selv og de må lære seg å få avslag. Dem vokser på det. Anonymkode: 6854d...19e Joda men ikke når de er fire. Og jeg må nekte ungen besøk 10+ ganger pr dag. Da blir det faktisk mye å skulle takle når man bare er fire år. Noe HELT annet med skolebarn selvsagt. Min ønsker heller ikke å være ute alene. Så jeg må jo bli med ut. Det har jeg ikke anledning til 10 ganger pr dag. Da blir det skrik og triste miner fordi hun ikke får leke. Anonymkode: 991a7...96a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forvirret23 Skrevet 14. juni #96 Del Skrevet 14. juni AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Nei, jeg sender ikke min fireåring ut alene. Og jeg har selvsagt ikke tid og anledning til å bli med min unge ut alle 10 gangene de ringer på hver dag heller. Anonymkode: 991a7...96a Når skal barnet få lov til å leke uten mamma holder i hånden? På tide å øve på det kanskje om dere ikke bor på motorveien? For en foreldregenerasjon som er nå, barn skal ikke få komme spontant på besøk, det blir for mye for mor. Og mor synes det er helt greit å ha 2 inne på lek, men 2 til bli litt mye. Da utestenger vi heller de barna🙄 Det foreldre bør vite er at barn er spontane, det ligger i barnasnatur, dette tar dere fra barna deres og det kan bli problemer i voksenlivet når ALT må planlegges før man kan gjøre noe. Setter man barn til verden så må man faktisk sette barna først. 7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni #97 Del Skrevet 14. juni AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Joda men ikke når de er fire. Og jeg må nekte ungen besøk 10+ ganger pr dag. Da blir det faktisk mye å skulle takle når man bare er fire år. Noe HELT annet med skolebarn selvsagt. Min ønsker heller ikke å være ute alene. Så jeg må jo bli med ut. Det har jeg ikke anledning til 10 ganger pr dag. Da blir det skrik og triste miner fordi hun ikke får leke. Anonymkode: 991a7...96a Så du skal ikke lære barnet ditt omnederlag når det er fire år? Når begynner du med det da? Anonymkode: 6854d...19e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni #98 Del Skrevet 14. juni Hvorfor har dere ringeklokke hvis det er til så stor plage at folk ringer på? Anonymkode: b57e2...e96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 14. juni #99 Del Skrevet 14. juni AnonymBruker skrev (16 timer siden): Uhøflig og respektløst av deg å la dine barn renne ned dørene uanmeldt hos andre. Anonymkode: 3d98f...73e Hvorfor er det respektløst når barnet ringer på døra? Hva er ringeklokka for? Hadde vært enig dersom barnet bare gikk rett inn 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni #100 Del Skrevet 14. juni Forvirret23 skrev (40 minutter siden): Når skal barnet få lov til å leke uten mamma holder i hånden? På tide å øve på det kanskje om dere ikke bor på motorveien? For en foreldregenerasjon som er nå, barn skal ikke få komme spontant på besøk, det blir for mye for mor. Og mor synes det er helt greit å ha 2 inne på lek, men 2 til bli litt mye. Da utestenger vi heller de barna🙄 Det foreldre bør vite er at barn er spontane, det ligger i barnasnatur, dette tar dere fra barna deres og det kan bli problemer i voksenlivet når ALT må planlegges før man kan gjøre noe. Setter man barn til verden så må man faktisk sette barna først. Vi bor i by, og jeg anser at barna ikke bør løpe rundt I bygatene før de fyller hvertfall 5. Min er fylt 4 forrige måned og er ikke moden, eller har lyst å ferdes ute alene. Dessuten har vi en elv i gata, og en fireåring er faktisk nysgjerrig og kan falle. Anonymkode: 991a7...96a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå