Gå til innhold

Har vi kommet ditt at vi har sluttet åpne døren når barn ringer på?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg bor sentralt på Østlandet (rett utenfor Oslo), og her er det bare å ringe på! Ungene i nabolaget gjør det hele tida. Hvordan er dørklokka mer forstyrrende enn telefonen, egentlig?

Anonymkode: 6f5b7...89e

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Du snakker jo om fortiden. Bodde... Vokste opp...

Slik er det ikke lenger. Og foreldre som ikke ser det blir jo raringene som lar ungene fly rundt og ringe på. 

Anonymkode: 93dcb...58a

Her er nå slik enda her vi bor. Jaggu glad vi bor på bygda.

Her er det og normalt at naboer kommer å tar en kopp kaffe, eller en kan spørre om hjelp hvis det er noe. Mangler en en ting kan en høre om naboen har og en får låne

Anonymkode: a0206...7ff

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hæ? Hva slags sted er dette? Min (og nabobarna) kommer å banker på for å spørre om å leke hele tiden. Vi åpner alltid og sier ifra om det ikke passer. Hva slags verden har vi kommet til om det ikke er greit?..

Anonymkode: a50f4...364

Kommer vel ann på hvor ofte det er snakk om. En dag telte jeg faktisk og vi hadde 14 påringinger fra barn på døra. Altså har jeg brukt ca 30-45 minutter den dagen til å svare barn at det ikke passer. Flere skal jo også vite hvorfor. Ungen på 5 skjønner jo heller ikke hvorfor han ikke kan ha besøk istedenfor søndagsmiddag hos farmor. Så det blir ca 20 minutter med hyl og sinte miner hver gang det ringer på. Hvor mye er 20 min x14? 

Jeg er drittlei. Har gitt foreldrene beskjed om å ringe men virker ikke som de bryr seg. 

Anonymkode: 991a7...96a

• Liker 9
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Du snakker jo om fortiden. Bodde... Vokste opp...

Slik er det ikke lenger. Og foreldre som ikke ser det blir jo raringene som lar ungene fly rundt og ringe på. 

Nope , her er det heldigvis fortatt sånn at barna flyr rundt til hverandre , takk og lov 

Anonymkode: 915b1...24f

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så glad vi bor et sted der det er normalt at ungene kan ringe på til hvearendre uten at foreldrene blir sure eller ikke åpner. Spiser Kari så går det å si at hun spiser, men kommer ut etter middagen. Men ser jo det på mange tråder her inne at alt skal meldes om på forhånd og det er ugreit å komme på uanmeldt besøk.

Blir like overrasket hver gang. Jeg blir kjempeglad når det kommer venninner på besøk uten at vi har avtalt, samme er det omvendt, og samme med søsken og foreldre. Vi kjenner jo hverandre så godt at vi vet jo kvelds rutiner for de fleste av oss. 

Det er ikke rart unger i dag ikke leker, eller kun er på ipad etc. Det passer foreldrene best. 

Anonymkode: 90f3a...5cc

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hører ikke ringeklokka i hele huset. Sitter vi f.eks i kjellerstua og ser film, så får vi det ikke med oss om det ringer på.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Man åpner selvsagt døra når det ringer på , normal høflighet det

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Her er nå slik enda her vi bor. Jaggu glad vi bor på bygda.

Her er det og normalt at naboer kommer å tar en kopp kaffe, eller en kan spørre om hjelp hvis det er noe. Mangler en en ting kan en høre om naboen har og en får låne

Anonymkode: a0206...7ff

Sånn er det heldigvis hos oss også, og vi bor ikke så langt unna Oslo. 

Anonymkode: 90f3a...5cc

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Uansett om man mener det er greit eller respektløst, så bør man ta hintet når det skjer gjentatte ganger. Da slutter man å la barna ringe på den døren, og oppfordrer dem heller til å gå til andre hus. Er barna gode venner så får de voksne plukke opp telefonen og spørre på forhånd neste gang, så er det sikkert ikke noe problem å avtale tid. 

Anonymkode: c927f...2bb

Nå har jeg voksne barn, men det der hadde jeg virkelig ikke orket. Drive og organisere helt vanlig utelek for barn? Det hadde nok endt med at de som aldri/sjeldent åpnet døren sakte nen sikkert hadde havnet utenfor gjengen. Unger gidder gjerne ikke når ting blir tungvindt.

Anonymkode: 74cb6...d3b

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg blir kjempeglad om det ringe rpå noen barn! Frode det er altfor sjelden fordi foreldre alltid skal organisere og avtale på forhånd! JA TAKK til unger på døra som spør barna mine om å leke!  ❤️ For en kald verden det har blitt!

Anonymkode: a977c...ec2

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er dine barn disse som absolutt ringer på midt i middagen fordi du er hjemmeværende og spiser middag tidlig?  Det er så sinnsykt irriterendes. Er du klar over hvor mange ganger barnet vårt har insistert i å løpe ut uten å spise fordi det kom noen på døren? Send en melding først!

Anonymkode: 50849...479

Ja, for hele nabolaget spiser middag samtidig.  

Men jeg blir ikke overrasket over noe lenger.  Brått har et helt nabolag avtalt når de skal spise middag.  

Men, uansett. Det er jo ikke lett å hvite når noe spiser middag.  Noen spiser kl 16.00, andre spiser middag kl 19.00.  

Anonymkode: f4fad...e74

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har 50/50 og åpner ikke alltid den uken barna ikke er hos meg. Det skyldes et par ting; noen dager har jeg knapt på meg klær, er i badekaret, hører på musikk/lydbok, eller, så er jeg er møkka lei av selgere, jehovas, folk som tigger pant osv., og orker ikke forholde meg til dem. Send en meld heller enn å sende ungene uanmeldt er mitt tips. Ingen er forpliktet til å åpne døren. 

Anonymkode: 4d2b6...621

• Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Husker da jeg var ung.

Da var det mye snakk om hvor uhøflige folk hadde blitt som hadde begynt å låse dører. Slik at man ikke kunne gå rett inn. Særlig om folk ikke var hjemme selv, selvfølgelig, for da kunne man ikke gå inn og vente. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Er dine barn disse som absolutt ringer på midt i middagen fordi du er hjemmeværende og spiser middag tidlig?  Det er så sinnsykt irriterendes. Er du klar over hvor mange ganger barnet vårt har insistert i å løpe ut uten å spise fordi det kom noen på døren? Send en melding først!

Anonymkode: 50849...479

Herregud lær deg å si til barna dine at de må spise først. 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Herregud lær deg å si til barna dine at de må spise først. 

Ikke så lett å lære 4- 5 åringer det da. Vet selv om 7 åringer som kan være vanskelige på slikt, helt normalt. De er tross alt små barn. 

Anonymkode: 991a7...96a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Blir oppgitt over svarene i tråden her.

uhøflig for et barn å banke på hos en venn fordi mamma ikke har sendt melding???

ikke rart det er stigning av psykiske problemer

Anonymkode: 1fda3...53d

• Liker 8
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere som MÅ ha avtalt for barna deres, hvor lenge avtaler dere? 6, 10, 14?? Altså har man satt barn til verden må man tåle at det kommer barn, tenk så trist den dagen ingen kommer til deres barn, ingen ringer og ingen ønsker å være med barnet ditt. Skal love deg at du ønsket at det ringte på ;)  Skjerp dere, og nei det er ikke vanlig å ikke kunne gå på dørene til folk. Jeg har venner i oslo, østfold, vestlandet, Buskerud og innlandet, og Trondheim. Det går på dørene hos de alle. Det er vanlig å gå på dørene til folk! 

Ts det hender at vi ikke får åpnet eller hører det, vi har ikke ringeklokke og det må bankes på. Ikke alle som gjør dette, vi må skaffe oss ny klokke igjen. Likevel flere og flere skjønner at de må banke på da. Kan du ikke høre med naboen å si at min sønn sier dere ikke åpner døra når han ringer på. Er det kanskje et dårlig tidspunkt? 

Endret av Forvirret23
  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hæ? Hva slags sted er dette? Min (og nabobarna) kommer å banker på for å spørre om å leke hele tiden. Vi åpner alltid og sier ifra om det ikke passer. Hva slags verden har vi kommet til om det ikke er greit?..

Anonymkode: a50f4...364

Jeg har annet å gjøre enn å løpe frem og tilbake mellom utgangsdøra og det jeg holder på med. Kanskje jeg sitter på do, kanskje vi har sex, kanskje jeg har fingrene fulle av deig, kanskje jeg er i telefonen, kanskje jeg driver og konsentrerer meg om noe - det at jeg er hjemme betyr ikke at jeg MÅ åpne døren.

Anonymkode: 35fa5...5ad

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hm. Min første tanke er: Er du en av de foreldrene som sender barnet sitt på besøk til familier i nabolaget hele tiden? Både sent og tidlig? For det kan faktisk bli for mye. Kanskje naboene prøver å gi deg et hint om at det blir for mye?? 

Anonymkode: cef49...a26

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bor sentralt på Østlandet (rett utenfor Oslo), og her er det bare å ringe på! Ungene i nabolaget gjør det hele tida. Hvordan er dørklokka mer forstyrrende enn telefonen, egentlig?

Anonymkode: 6f5b7...89e

For et spørsmål. Jeg må ikke legge fra meg det jeg holder på med, kle på meg, etc, reise meg og gå til døra fordi jeg får en melding eller noen ringer.

Anonymkode: 35fa5...5ad

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...