Gå til innhold

Har du og inntrykk av at leger og sykepleiere klager mer enn andre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette er mitt inntrykk. Er det ikke litt rart at vi ikke hører samme klaging fra noen andre?

Anonymkode: 087a6...bfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sykepleiere klager mye. Leger synes jeg ofte klager for lite. 
Men nå er det lærerne som har overtatt førsteplassen på klage-pallen.

Anonymkode: 92be1...ad6

  • Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lærere og sykepleiere. Syns ikke leger er så ille...

Kanskje offentlig ansatte generelt klager mer. De som jobber i det private vet at de må prestere...

Anonymkode: 932f3...fe5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leger klager ikke. Virkelig ikke. Sykepleiere klager, stort sett over lønn, men lærere (utdanningsforbundet) og andre grupper under UNIO klager mye mer. Det er mitt inntrykk. 

Anonymkode: 7e047...59c

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig stortrives jeg i jobben min som spesialsykepleier, men det er tungt å forholde seg til død og lidelse hver dag. Klart det er slitsomt å jobbe på kontor også, men det er en annen type sliten enn man blir av en nattevakt der en ung person dør av hjertestans. 

Anonymkode: 68892...4c7

  • Liker 5
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykepleiere klager mye. Jeg er selv sykepleier. Generelt tror jeg det handler om at spl stort sett består av kvinner med stor omsorgsevne både på jobb og privat. Slikt blir man sliten av. Særlig når man føler det ikke kompenseres lønnsmessig. 

Anonymkode: 48eb2...120

  • Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Leger opplever jeg ikke klager. 

Sykepleiere og lærere derimot... 

Anonymkode: 6db46...e12

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Dette er mitt inntrykk. Er det ikke litt rart at vi ikke hører samme klaging fra noen andre?

Anonymkode: 087a6...bfb

Nei det er ikke mitt inntrykk. Syntes det er rart at du har det inntrykket.

Mitt inntrykk er at piloter og lærere klager mest.

Anonymkode: 2a76f...e01

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Dette er mitt inntrykk. Er det ikke litt rart at vi ikke hører samme klaging fra noen andre?

Anonymkode: 087a6...bfb

Hører ikke noe klaging

Anonymkode: cdda9...e7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bare klager legene for mye, de bytter også til det private så snart de får sjansen. Synes de må betale for sin lang utdanning hvis ikke de skal jobbe i det offentlige.

Anonymkode: bc2e1...ef1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ikke bare klager legene for mye, de bytter også til det private så snart de får sjansen. Synes de må betale for sin lang utdanning hvis ikke de skal jobbe i det offentlige.

Anonymkode: bc2e1...ef1

Hvis du hadde skjønt hvilke forhold leger må jobbe under i det offentlige, hadde du forstått hvorfor de bytter beite.

Anonymkode: 92be1...ad6

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lærere, sykepleiere og helsearbeidere uten høyere utdanning. Mange av disse virker til å ha enorme mindreverdighetskomplekser og har et utrettelig behov for å høre hvor iiiinnmari viktig jobb de gjør, hvor tung jobben er og hvor dårlig lønn de har.

Anonymkode: d8dd4...451

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leger har en krevende og tøff jobb, men kompenseres greit lønnsmessig.

Sykepleiere og lærere har også krevende og tøffe jobber, noe de kompenseres for dårlig for. 

Men altså, det må da være lov å si fra!? Synes det er ufint å hetse yrkesgrupper og beskylde dem for å klage. Jeg er sjeleglad for gode leger, lærere og sykepleiere. Takk til alle de som orker! Og takk til de som prøver å få til endringer ved å si fra om hvordan de har det. All ære til dem for å forsøke å stå i det og prøve å få de som bestemmer til å forstå. MYE bedre enn at de forsvinner fra yrkene.

Anonymkode: 39ea0...58a

  • Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Lærere, sykepleiere og helsearbeidere uten høyere utdanning. Mange av disse virker til å ha enorme mindreverdighetskomplekser og har et utrettelig behov for å høre hvor iiiinnmari viktig jobb de gjør, hvor tung jobben er og hvor dårlig lønn de har.

Anonymkode: d8dd4...451

Du omtaler disse gruppene på en ganske nedlatende måte. At de sier fra om uholdbare forhold har nok lite med mindreverdighetskomplekser å gjøre. Hvor kommer denne holdningen til disse yrkesgruppene fra?

Jeg synes faktisk disse gruppene er ekstremt viktige. Og at de har tunge jobber og dårlig lønn (sett i forhold til hvor krevende jobb de har) er dumt, for vi risikerer å miste mange av dem. 

Anonymkode: 39ea0...58a

  • Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helsepersonel og spesielt legger burde klage mye mye mer! Jeg var i en ulyke og måtte bli på sykehuset noen dager for noen uker siden, og for et arbeidspress de folkene er under! Det er ikke holdbart i lengden i det heller tatt! Så for sammfunets del burde helsepersonel klage, sloss og streike konstant for bedre arbeidsforhold, men når jeg ser hvordan de har det på jobb forstår jeg jo at de ikke orker det heller. 

  • Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykepleiere klager i hytt og pine.

De er så slitne hele tiden og ingen forstår hvor fælt de har det.

 

Anonymkode: b40ee...af2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Leger har en krevende og tøff jobb, men kompenseres greit lønnsmessig.

Sykepleiere og lærere har også krevende og tøffe jobber, noe de kompenseres for dårlig for. 

Men altså, det må da være lov å si fra!? Synes det er ufint å hetse yrkesgrupper og beskylde dem for å klage. Jeg er sjeleglad for gode leger, lærere og sykepleiere. Takk til alle de som orker! Og takk til de som prøver å få til endringer ved å si fra om hvordan de har det. All ære til dem for å forsøke å stå i det og prøve å få de som bestemmer til å forstå. MYE bedre enn at de forsvinner fra yrkene.

Anonymkode: 39ea0...58a

Men hvorfor skal akkurat sykepleiere og lærere ha et så mye større rom for å si ifra enn f eks renovasjonsarbeidere eller buss/baneføre? 

På meg virker det som at sykepleiere og lærere har laget seg en selverklært yrkesgruppesannhet. Det er som om de ikke forstår at også andre yrkesgrupper har det slitsomt, både fysisk og psykisk,og mest  sannsynlig heller ikke er spesielt godt betalt. Men fordi de har en UTDANNELSE, og ivaretar BARNA VÅRE og VÅRE SYKE, så er de liksom viktigere. kan det ihvertfall virke som.

Hvordan hadde vi likt det hvis bosset fløt, eller bussen/banen ikke gikk? Jeg kan faktisk se for meg at det å være ett av disse yrkene må være veldig belastende, både psykisk og fysisk. Men vi hører ikke mye fra de. 

Vi kan faktisk snu på det - indirekte hetser lærerer og sykepleiere andre grupper ved å hevde at de har et såååå mye verre. (for å svare på spørsmålet helt ut - synes ikke leger klager. Forstår ikke hvor ts har den ideen fra)

 

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mange leger og lærere i familien, og har aldri hørt dem klage noensinne.

Endret av Portia Catonis
La til lærere
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja de klager en del. Sykepleiere klager mer enn leger. Og de klager på litt forskjellige ting.

Men felles for dem begge er at de har blitt fortalt siden "fødsel" at de er den viktigste yrkesgruppen i landet og at nasjonen hadde kollapset uten dem. Da er det ikke rart de får litt høye tanker om seg selv, og det meste blir ikke godt nok for disse prinsene og prinsessene.

Anonymkode: 71677...24e

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle ønske min gruppe klaget høylytt, slik sykepleiere og lærere gjør. Tror folk hadde fått sjokk hvordan vi egentlig har det. 
Vi har hatt sykepleiere som har kommet til oss og sluttet fort igjen for det var vist helt ille. 
Det er nok mange yrkesgrupper i Norge som har tøffe forhold, liten bemanning som skulle ha klaget høylytt. Jeg tør ikke fordi jeg er redd for å miste jobben min. Så bra noen yrkesgrupper tør💪

Anonymkode: 07f59...e2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...