Gå til innhold

Barnebidrag


ednul

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Her er tallene fra nav som du finner på https://lovdata.no/nav/forskrift/2003-01-15-123

De blir justert fra 1. juli (om jeg husker rett)

Skjermbilde2024-06-13kl_16_03_12.thumb.png.6fc783607a2ae89b448614e40e5fd7be.png

 

Anonymkode: 955a3...42d

Mulig jeg tar feil men er dette ikke delt på 2? 

Anonymkode: 239ce...6b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mulig jeg tar feil men er dette ikke delt på 2? 

Anonymkode: 239ce...6b0

Nei, man betaler etter inntektsevne.

Men den bidragspliktige skal betale maks 5/6 av kostnaden (derfor er det med i skjemaet), og maks 25% av sin brutto inntekt. Det er ingen slike grenser på bidragsmottaker.

Anonymkode: 955a3...42d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jo - boutgifter, strøm, mat, klær, aktiviteter, tannregulering, lommepenger, kino, sykkel, ski, nye Goretex-sko, nye klær, ny jakke, ferie, kake til kakelotteri, konfirmasjon, konfirmasjonsleir, diesel til kjøring hit og dit, gymtøy, sekk +++. Dette kan lett bli langt mer enn 8000kr/mnd. 

Anonymkode: 71223...d8c

Tannregulering, briller og konfirmasjon kommer inn under særskilte utgifter og er ikke en del av barnebidraget. Det kommer utenom :)  Men ja, der er mange småutgifter som til sammen blir stor.

Jeg hadde feks bodd i en mye mindre bolig om jeg hadde vært alene. Barnet skal dusje (som gjerne tar sin tid!) og ha mat støtt og stadig, de vokser som ugress og skal ha en varm bolig. Telefon er det også behov for.

Anonymkode: 955a3...42d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hende han har gjeld? Da får han trekk OPPÅ bidraget.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan han hatt en bedre betalt jobb når bidraget ble fastsatt, og så ikke søkt om å endre dette? Ikke uvanlig.

Anonymkode: fcc17...d94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du ser jo selv i tabellen, som stemmer. At han kan ikke betale så mye. Men har han bidragsgjeld, så må han jo betale det og, så da kan det hende han må betale 8000 kr for en periode. Men det er ikke det månedlige bidraget som er fastsatt.

Her så har faren til min 16 åring, samvær 4 helger i året, tjener 800 000 i året, og betaler 6500 kr i måneden. 

 

Anonymkode: 997e6...bf9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har mor jobb?

Anonymkode: 58d9f...584

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...