Gå til innhold

Er det noen matbutikker du IKKE drar på? Hvorfor?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Prix ! ingen utvalg og dyrt i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Handler kun med selvskanning, kjede er irrelevant. Drar til butikken med de beste ansatte, de som nikker/smiler, har det ryddig og ordentlig, sier takk og Værsågod. 

Hvis jeg må handle i kassa får ansatte en sjanse. Kommenterer de varene mine, lar de være å hilse, ser de meg ikke i øynene og sier ikke hva prisen er, så handler jeg ikke hos dem igjen. 

Jeg reiser gladelig en halv time ekstra for å handle på en butikk som er hyggelig enn nærbutikken hvor ansatte ser rett gjennom meg, men er hyggelig mot venninna. 

Anonymkode: 99cff...171

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som det er mange fattige i tråden

Anonymkode: abc2e...850

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kålrota skrev (På 13.6.2024 den 10.42):

Jeg drar aldri på Meny, det er for dyrt. Unngår som oftest Spar også av samme grunn. Litt kjedelig, for de to er nærmest der jeg bor. 
Handler på Kiwi.

Spar og Meny har ofte gode tilbud, har opplevd at tilbudene koster mindre enn i "billigbutikkene". Kjøper man kun tilbudsvarer der så kan man spare litt. 

Anonymkode: 37a75...e96

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å svare på tråden: Jeg handler etter tilbud så unngår ingen butikker, handler der hvor det lønner seg for meg. 

Anonymkode: 37a75...e96

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oda og alle andre nettbutikker. Da jeg vil se ann varene jeg skal ha.

I tillegg unngår jeg generelt billigkjeder da jeg foretrekker butikker med stort utvalg og skikkelig ferskvareavdeling. Skal jeg bare ha melk, brus, smør eller lignende kan jeg stikke innom billigbutikkene men ellers ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Handler stort sett på rema1000, men blir meny med jevne mellomrom fordi det er enkelt i forhold til jobben og lokasjon. 

Anonymkode: 19dcb...878

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg unngår så godt jeg kan butikker som har bittesmå, trange lokaler.

Her jeg bor (sentralt i Oslo) er det Bunnpris, Joker og Rema.

Handler på Meny og Kiwi. 

Anonymkode: 0ba78...b5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handler stort sett akkurat hvor jeg har lyst :) Meny og Spar har godt, ferskt kjøtt, så bruker dem til den biten. Ellers er jeg som regel innom både Kiwi, Rema og Coop i løpet av ei uke, og på søndager hender det at Joker får besøk også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Spar og Meny har ofte gode tilbud, har opplevd at tilbudene koster mindre enn i "billigbutikkene". Kjøper man kun tilbudsvarer der så kan man spare litt. 

Anonymkode: 37a75...e96

Helt enig! Bunnpris har også gode tilbud av og til, som er verdt turen innom. 

Anonymkode: 365f7...ed0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er Coop prix også en dyr matbutikk?

Anonymkode: d2f8c...703

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, AnonymBruker said:

Virker som det er mange fattige i tråden

Anonymkode: abc2e...850

Jeg er ikke fattig. Men heller ikke dum. Hvorfor «kaste pengene ut av vinduet» på Meny? For de samme varene du får på Kiwi? Det er bare dumt, spør du meg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På en vanlig uke er jeg innom Obs (kun tilbud), Meny (fisketirsdag 30%, ukens grovbrød 30kroner, supertilbud og spesialvarer), Kiwi (16% frukt og grønt), og Rema for resten. 

Alle disse har store butikker, god parkering rett ved dør, og godt utvalg. 

Handler aldri på andre butikker enn disse da jeg ikke ser det gir noen fordeler, og fordi jeg ikke er kjent med layout og det da vil ta tid å handle. Nå er handlelista organisert etter hvor varene står i butikk. 

Anonymkode: 487b5...227

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Virker som det er mange fattige i tråden

Anonymkode: abc2e...850

Jeg har aldri sett vitsen med å betale mer enn nødvendig for et produkt.

Jeg jakter tilbud hver uke, men reiser likevel snart på sommerferie som koster 150 000. 

Anonymkode: 487b5...227

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.6.2024 den 16.16):

Går stort sett overalt. Liker utvalget på meny. Coop, Rema og Kiwi har så jevne priser at det ikke spiller noen rolle for økonomien, så da går det mest på nærhet og preferanser. Men Coop Extra unngår jeg stort sett. Liker virkelig ikke layouten. Synes butikkene føles klaustrofobiske, interiøret er kjipt og alt føles billig på feil måte. Kiwi og rema fremstår som regel mye "freshere", føles høyere under taket, romsligere, lysere og renere. Kjøper solkrem på Coop da, bruker bare anglamark :)

 

Anonymkode: 7c02e...d57

Enig! Det er noe med den gule og røde fargen som trash.

Anonymkode: 9d0e4...bd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

19 hours ago, AnonymBruker said:

Er Coop prix også en dyr matbutikk?

Anonymkode: d2f8c...703

Ja ! og ingen utvalg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 hours ago, AnonymBruker said:

Virker som det er mange fattige i tråden

Anonymkode: abc2e...850

Kansje det er.. OG ? Har du et problem med det ? 1) Det er ingen skam i å være fattig. 2) mange er ikke fattige men foretrekker å betale mindre for samme produkt ved å kjøpe det på billige butikker. Det heter å være smart.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg unngår rema 1000 fordi butikken ser kjedelig og trist ut (de prøver ikke å gjøre det innbydende og fristende på noen som helst måte), og utvalget er elendig. Irriterer meg at jeg har noen få oster å velge i, for da har butikken i realiteten tatt valget for meg siden den osten jeg egentlig vil ha ikke er i hylla.

 Foretrekker coop extra, der er det mye bedre utvalg uten at det koster sååå mye mer. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg har aldri sett vitsen med å betale mer enn nødvendig for et produkt.

Jeg jakter tilbud hver uke, men reiser likevel snart på sommerferie som koster 150 000. 

Anonymkode: 487b5...227

Der er vi litt ulike. Jeg unner meg smakfull mat av god kvalitet eller nye spennende ingredienser jevnt over hele året istedenfor å svi av kose-seg-budsjettet på 2 uker 😉

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...