Gregarious Skrevet 16. juni #61 Del Skrevet 16. juni AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg vil jo ikke tjene på det, på samme måte som jeg ikke sitter her og venter på at huset skal brenne ned. Men den dagen det smeller er forsikringen innmari god å ha. At det er veldig mange med ekstremt dårlig økonomi som ikke burde skaffet seg dyr i det hele tatt blir en annen diskusjon. Anonymkode: 5dbd3...fdf Men har du sparing så har du penger til de aller aller fleste tilfeller, dette ignorer du totalt. Samtidig som du også ignorerer at du sitter igjen med en stort sum penger om det ikke skjer noe voldsomt. Siden alle kommer med sine anekdoter : Jeg har til nå 114.000 på min hundesparing(For nåværende hund), disse pengene blir delt på ungene til slutt, etter fratrekk for eventuelle utgifter. Over et lang liv med flere hunder ville forskjellen blitt ekstremt stor, selv om det forekommet noen større utgifter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni #62 Del Skrevet 16. juni Gregarious skrev (17 minutter siden): Men har du sparing så har du penger til de aller aller fleste tilfeller, dette ignorer du totalt. Samtidig som du også ignorerer at du sitter igjen med en stort sum penger om det ikke skjer noe voldsomt. Siden alle kommer med sine anekdoter : Jeg har til nå 114.000 på min hundesparing(For nåværende hund), disse pengene blir delt på ungene til slutt, etter fratrekk for eventuelle utgifter. Over et lang liv med flere hunder ville forskjellen blitt ekstremt stor, selv om det forekommet noen større utgifter. Nei, det er jo dette vi har sagt hele tiden. Har man en god buffer (eller sparing om du vil) så er det ikke behov for forsikring. Og hva gjør du hvis hunden blir alvorlig syk som toåring, før du har spart opp noe særlig? Eller sørger du for buffer før du skaffer deg dyr? Igjen, da har du ikke behov for forsikring. Og når vi først er igang med anekdotene; 114k er kanskje halvparten av det jeg har hatt i veterinærutgifter de siste 13 årene. Anonymkode: c2e0c...39b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loff77 Skrevet 16. juni #63 Del Skrevet 16. juni AnonymBruker skrev (På 13.6.2024 den 8.53): Har en hund sol er 15 år og vi har alltid hatt forsikring på den. Men nå har forsikringsprisen gått opp og nå betaler vi nesten 1000,- i mnd. Vi tenker å si opp men er usikker. Det er mye betale hver mnd i året føler jeg. Skulle noe skje har vi sparekonto. Men allikevel usikker. Hva hadde du gjort? Anonymkode: 6e847...781 Forsikring på 15 år gammel hund må være noe av det dummeste jeg har hørt om, kødder du??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loff77 Skrevet 16. juni #64 Del Skrevet 16. juni AnonymBruker skrev (På 13.6.2024 den 11.11): Har du flust av penger og kan dekke 6-sifret beløp uten noen større problemer er ikke forsikring nødvendig, nei. For folk flest er derimot både god forsikring og buffer nødvendig om man ikke vil stå i situasjonen der bare kostnadene hindrer ditt dyr i å leve videre. Anonymkode: a371b...438 Skal man kreftbehandle en 15 år gammel hund feks da eller? Er det mulig… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni #65 Del Skrevet 16. juni Loff77 skrev (17 minutter siden): Skal man kreftbehandle en 15 år gammel hund feks da eller? Er det mulig… Det kommer jo helt an på rase og individets helsetilstand ellers. Noen raser har en fot i grava allerede når de er 10, andre kan bli nærmere 20. Anonymkode: c2e0c...39b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loff77 Skrevet 16. juni #66 Del Skrevet 16. juni AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Det kommer jo helt an på rase og individets helsetilstand ellers. Noen raser har en fot i grava allerede når de er 10, andre kan bli nærmere 20. Anonymkode: c2e0c...39b Nei, uansett hva som skjer på 15år så er det game over Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni #67 Del Skrevet 17. juni Loff77 skrev (8 timer siden): Nei, uansett hva som skjer på 15år så er det game over For din hund kanskje, ikke for min. Anonymkode: 5dbd3...fdf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni #68 Del Skrevet 17. juni Loff77 skrev (På 16.6.2024 den 21.06): Nei, uansett hva som skjer på 15år så er det game over Nei, man behandler vitterlig også gamle hunder på greier som garantert går over igjen og ikke innebærer omfattende operasjon el. Jeg vil hvertfall aldri i den situasjonen at jeg må avlive dyret mitt kun fordi jeg ikke hadde råd tll nødvendig behandling. Anonymkode: a371b...438 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni #69 Del Skrevet 17. juni Jeg har ikke hund, men jeg har en katt som snart kunne ha kjøpt brennvin over 22% på polet. Forsikringen på mine katter er ikke like dyr som for hund, men jeg er sjeleglad for at jeg har forsikring. Katten er nyoperert og kostet meg nesten 20 000kr. Det er penger jeg kunne betalt av egen lomme.. men jeg har ikke så mye sparepenger. Jeg er ikke så god til å spare/det er alltid et eller annet som må byttes/fikses. Jeg personlig hadde ikke klart å ha flere runder med samme sum i løpet av et år, men andre er flinkere enn meg med økonomi. Så for meg er det en trygghet å ha forsikring. Og for min del holder jeg meg til Agria. Kjenner til flere som har andre forsikringer.. som er kjempebillige.. men har lav forsikringssum, dekker få skader og kun inntil en viss alder.. Nei takk. Anonymkode: 952fe...6c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loff77 Skrevet 17. juni #70 Del Skrevet 17. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei, man behandler vitterlig også gamle hunder på greier som garantert går over igjen og ikke innebærer omfattende operasjon el. Jeg vil hvertfall aldri i den situasjonen at jeg må avlive dyret mitt kun fordi jeg ikke hadde råd tll nødvendig behandling. Anonymkode: a371b...438 De fleste har vel råd til bandasjer og smertestillende, alvorligere ting er dødsdom når de er 15år, folk må slutte å tro at mennesker og dyr skal leve evig, seigpining pga at man ikke tør å ta alvorlige avgjørelser er direkte kvalmt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni #71 Del Skrevet 17. juni Loff77 skrev (Akkurat nå): De fleste har vel råd til bandasjer og smertestillende, alvorligere ting er dødsdom når de er 15år, folk må slutte å tro at mennesker og dyr skal leve evig, seigpining pga at man ikke tør å ta alvorlige avgjørelser er direkte kvalmt Å kun la en hund ligge over natta dyresykehuset lør-søn til observasjon koster 30 tusen. CT-undersøkelse koster 20 f.eks. Anonymkode: a371b...438 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loff77 Skrevet 17. juni #72 Del Skrevet 17. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Å kun la en hund ligge over natta dyresykehuset lør-søn til observasjon koster 30 tusen. CT-undersøkelse koster 20 f.eks. Anonymkode: a371b...438 Og hva i all verden skal man med slike undersøkelser på en 15 år gammel hund?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni #73 Del Skrevet 17. juni Loff77 skrev (1 minutt siden): Og hva i all verden skal man med slike undersøkelser på en 15 år gammel hund?? Observere en gammel hund mener du, eller skal man avlive fordi en gammel hund er litt dårlig noen timer bare uten å se om det faktisk går raskt over…? Og en diagnose er jo viktig for å utelukke eller bekrefte om noe er alvorlig, samt riktig støttebehandling, selv om hunden ikke skal til operasjon uansett. Folk får gjøre som de vil, men da må man være forberedt på å måtte avlive selv om det ikke er nødvendig enda bare pga lommeboka. Anonymkode: a371b...438 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå