AnonymBruker Skrevet 13. juni #1 Del Skrevet 13. juni Jeg har gått ned 10kg på to måneder og har fortsatt 10kg igjen. Har spist alt, men vært bevisst på å telle kalorier samt å være i underskudd. Fokusert på at det skal være håndterlig i lengden. Har gått en tur på ca 5km 5-6 dager i uken. Drukket mye vann. Ser mange skriver at man må få i seg mer kalorier og færre karbohydrater, gjør dette vektnedgangen enklere? Og beveger man seg da over på et lavkarbo kosthold eller kan man spise karbohydrater igjen når man skal på vedlikehold? Anonymkode: cd760...3be 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni #2 Del Skrevet 13. juni Hvorfor endre på noe som fungerer? Det er naturlig av det blir mindre vektnedgang på samme oppskrift når du blir lettere og formen bedre, da må du enten senke kaloriene, øke belastningen, eller bare leve med at du gjør en god jobb og vil nå målet ditt. Med 10 kg på 2 mnd antar jeg du spiser ganske lite, så det kan vel uansett være mer fornuftig for en varig livsstilsendring å øke til å ta de neste 10 kg over 4 mnd. Veldig stor prosentmessig nedgang over kort tid kan stresse kroppen unødvendig og behovet for å lage en ny normal er der. Går du over på en diett med mange regler og forbud så blir endringen i kostholdet større når du skal tilbake til normalen igjen, og sjansen til å feile større. Anonymkode: d8221...893 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Navnløs og Anonym Skrevet 13. juni #3 Del Skrevet 13. juni Om du allerede har gått ned 10 kg med det du gjør nå så ville jeg bare fortsette med det🤷♀️Vær tålmodig, dette klarer eu fint. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni #4 Del Skrevet 13. juni Tusen takk for svar🩷 Anonymkode: cd760...3be 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni #5 Del Skrevet 13. juni Wegovy. Hodet og kroppen maser ikke mat lenger, veldig digg og veldig enkelt. Stått på laveste dose i seks uker og skal fortsette med det, gått ned 10% av kroppsvekt så langt. Spiser alt men blir veldig fort mett. Anonymkode: 97f7f...f29 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Solanum Skrevet 13. juni #6 Del Skrevet 13. juni Jeg slanket meg nesten 30 kg for 10-12 år siden, og har holdt meg stabil siden. Jeg kutta snop, som jeg spiste fryktelig mye av. Og jeg begynte å spise middag fra liten tallerken og la ned gaffelen mellom hver tygga. Jeg spiser havregrøt med nøtter, frø, bær og ei skje proteinpulver til frokost. Jeg bruker soyamelk og lager ti i slengen og setter de i kjøleskapet. Lettvint. Jeg drikker et glass med kumelk til. Til lunsj spiser jeg to egg og et stort fat med frukt, bær og grønnsaker. Jeg drikker vann til. Jeg spiser middag fra Hello Fresh sin matkasse. Jeg drikker vann til. Det blir vel en 1500 - 1700 kalorier. Jeg spiser 500 kalorier ekstra hvis jeg har trent hardt. Da spiser jeg rester (etter min mann). Jeg spiser selvsagt mer om jeg er et sted jeg blir servert mat. Jeg spiser ikke etter 16.00. Hvis jeg får sug distraherer jeg med TikTok. Det var aldri meninga å slanke meg. Jeg tenkte ikke over at jeg var tykk. Men jeg gikk ned 7 kg uten at jeg vet hvorfor og jeg oppdaget det plutselig. Jeg veide meg sjelden. Og da fikk jeg blod på tann og fikk lyst til å være normalvektig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni #7 Del Skrevet 13. juni Alltid spist relativt sunt i hverdagen, men begrenset snacks/søtsaker enda mer fra å kunne skulle unne meg noe hver helg til nå bare en gang i mnd (pluss litt i sammenkomster der det serveres), og kuttet ut all småspising, heller spise tre større porsjoner daglig. Daglig mosjon uansett vær. Anonymkode: ec9fd...5b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni #8 Del Skrevet 13. juni Saxenda hjelper meg ned i vekt. Har jojo-slanket hele livet, og har ikke greid varig endring av kostholdet. Trøstespising, traumer etc.. Har nå brukt Saxenda i ca 1½ år, og det hjelper meg hver dag til å spise mindre og ta bedre valg. Jeg tar en dag av gangen. Følger ingen diett og trener ikke. Vanlig kosthold, holder meg unna fet mat og søtsaker. Avtale med lege om å spise 3 måltider pr dag, og at det ikke skal gå lenge mellom hvert måltid. Prøver å drikke ca 2 liter vann i døgnet. Og kiloene forsvinner, men har en del igjen før jeg blir fornøyd. Eller at jeg får en vekt som jeg er komfortabel med helsemessig. Føler ikke at jeg er på slankekur, da jeg spiser det jeg vil. Ubevisst har jeg kutta ut matvarer, men jeg kan unne meg noe godt, men ikke de mengdene som før. Anonymkode: 84999...02a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blåmonster Skrevet 13. juni #9 Del Skrevet 13. juni Kaloriunderskud hjelper Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni #10 Del Skrevet 13. juni Kalorier er kalorier. De som sier at man må spise mer proteiner og lite karbohydrater; de tar feil. Karbohydrater er ikke fienden slik mange tror. Kalorier er kalorier. Selvsagt trenger kroppen næringsstoffer, og man kommer ikke langt om man daglig bruker alle kaloriene kun på sjokolade. Men kalorier er kalorier. Man kan spise normal mat og fortsatt gå ned i vekt. Jeg har spise pizza, frityrstekt sushi, sjokolade og chips, og jeg er gått ned 6kg på 8 uker, ca -0.7kg i uken. Anonymkode: c2cbe...62a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 13. juni #11 Del Skrevet 13. juni Tre faste måltider hver dag + at jeg er ute å går tur hver dag. Kuttet kraftig ned på potetgull og sjokolade (kommer til å slutte med det etterhvert også, men er ikke der helt enda). Gått ned ca. 15 kg på litt over 1 år. Går ikke på dietter eller bruker andre slankemidler. Alt av blodprøver var tipp topp, når jeg sjekket det i februar. Har funnet formelen som fungerer for meg, så kommer til å fortsette med det 😊 Har ingen hastverk med å bli tynn, det får ta den tiden det tar 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni #12 Del Skrevet 14. juni AnonymBruker skrev (På 13.6.2024 den 7.45): Jeg har gått ned 10kg på to måneder og har fortsatt 10kg igjen. Har spist alt, men vært bevisst på å telle kalorier samt å være i underskudd. Fokusert på at det skal være håndterlig i lengden. Har gått en tur på ca 5km 5-6 dager i uken. Drukket mye vann. Ser mange skriver at man må få i seg mer kalorier og færre karbohydrater, gjør dette vektnedgangen enklere? Og beveger man seg da over på et lavkarbo kosthold eller kan man spise karbohydrater igjen når man skal på vedlikehold? Anonymkode: cd760...3be Fasting fra middag til lunsj. Det er helt essensielt for min del når jeg skal ned i vekt. Og så holder jeg meg unna karbs i ukedagene og overdriver ikke fettinntaket. Jeg har gjort dette i 13-14 år. Så fort du begynner å spise karbs og kveldsmat igjen går vekta rett opp. Anonymkode: 566b5...d2c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni #13 Del Skrevet 14. juni AnonymBruker skrev (21 timer siden): Kalorier er kalorier. De som sier at man må spise mer proteiner og lite karbohydrater; de tar feil. Karbohydrater er ikke fienden slik mange tror. Kalorier er kalorier. Selvsagt trenger kroppen næringsstoffer, og man kommer ikke langt om man daglig bruker alle kaloriene kun på sjokolade. Men kalorier er kalorier. Man kan spise normal mat og fortsatt gå ned i vekt. Jeg har spise pizza, frityrstekt sushi, sjokolade og chips, og jeg er gått ned 6kg på 8 uker, ca -0.7kg i uken. Anonymkode: c2cbe...62a Folk sier færre karbohydrater, fordi ved lave/ingen karbohydrater i kroppen over tid må kroppen forbrenne fett for å lage ketoner som en alternativ energikilde istedenfor glukose fra karbohydrater. Anonymkode: 63ba5...f29 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni #14 Del Skrevet 14. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Folk sier færre karbohydrater, fordi ved lave/ingen karbohydrater i kroppen over tid må kroppen forbrenne fett for å lage ketoner som en alternativ energikilde istedenfor glukose fra karbohydrater. Anonymkode: 63ba5...f29 I tillegg holder en stabilt lavt blodsukker og unngår høye topper med medfølgende lave daler, som gjør at en har stabil energi og det enklere å holde på gode vaner. Anonymkode: 63104...7e4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni #15 Del Skrevet 14. juni Løping. Anonymkode: 5898e...47f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
helga89 Skrevet 15. juni #16 Del Skrevet 15. juni Styrketrening og kosthold. Og etterhvert som rutinen med trening ble bra mistet jeg også apetitten på usunne ting. Jeg har også kondisjonstrening, men usikker på hvor mye det hjelper på vekta. Jeg ble bare så drittlei av at dårlig helse står i veien for hvor lenge jeg orker å leke med barna, og da hjelper det ikke å løfte tunge vekter. Da er det kondis som gjelder. Uansett, en god PT for å komme igang anbefales! Effekten av treningen ble mangedoblet da jeg fikk riktig kombinasjon på øvelser, og teknikken ble rettet på. Lykke til ❤️ Det vanskeligste er den første måneden! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå