Janeidet Skrevet 30. august 2024 #161 Del Skrevet 30. august 2024 Gratulerer med halvveis til målet! Det er så viktig for selvfølelsen med klær som sitter godt synes jeg, også underveis i prosessen! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Søtpotet Skrevet 30. august 2024 Forfatter #162 Del Skrevet 30. august 2024 F: 2 knekkebrød, 4 skiver salami, litt italiensk salat under. Såå, 4 skiver salami til, og 2 epler mer kanel. Hva skjedde lurer jeg på M: 5 stykker take away pizza med amerikansk bunn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Søtpotet Skrevet 3. september 2024 Forfatter #163 Del Skrevet 3. september 2024 Ugh, synes det er kjedelig på diett. I dag er en tung dag. Kunne ønske jeg bare var normalvektig, aktiv og spiste normalt. Kunne spist "normalt" nå også, men da må jeg regne kalorier og holde styr, det orker jeg ikke. Fastingen går helt fint, og jeg er sjeldent sulten. Jeg bare har lyst på noe, ofte. Hadde vært godt med frokostblanding nå (Sol-frokost), en smoothie til mellommåltid. Pasta til middagen. Men nei, min fastende diett består mest av proteiner og fett, noe som gjør at det blir mye kjøtt og grønnsaker. Siden kroppen min responderer så godt på dette så vil jeg fortsette på denne måten. Det viktigste er at jeg når normalvekt så fort som mulig. Så denne reisen kan bli over. I kveld unner jeg meg et eple og en skyr yoghurt. Mmm, friskt og godt! Drømmer meg bort i litt klær, og kanskje jeg en dag i fremtiden skal spanderer på meg nye pupper? De er jo ikke akkurat spretne lenger... Jeg hadde små pupper før barna, men herrefred å de henger😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Søtpotet Skrevet 4. september 2024 Forfatter #164 Del Skrevet 4. september 2024 12.06: 90,2 kg - START 19.06: 88,2 kg -2,0 kg 26.06: 86,7 kg -1,5 kg 01.07 (før ferie og vi reiste bort, veiedag ble to dager før tiden): 86,1 kg -0,6 kg 10.07: 85,7 kg - 0,4 kg 17.07: 83,7 kg -2,0 kg 24.07: 82,7 kg - 1,0 kg 31.07: 80.8 kg -1,9 kg 07.08: 79,3 kg - 1,5 kg 14.08: 78,0 kg - 1,3 kg 21.08: 76,8 kg - 1,2 kg 28.08: 76,2 kg - 0,6 kg 04.09: 74,5 kg - 1,5 kg Totalt ned: - 15,5 kg Fornøyd med ukas vektnedgang🥳 Da er plutselig ikke dietten så kjedelig😂 Nå er delmål 3 nådd⭐️ «Delmål 3: 76 kg - da går jeg fra «fedme til overvektig» på BMI-skalaen». Neste delmål er å komme under 70 kg - når kan det nås? 4,8 kg til jeg er under. Det hadde vært gøy å nådd målet ila. september, men da må jeg gå ned 1,6 kg i uka, det skjer nok ikke. Om jeg fortsette å gå ned i gjennomsnitt 1,3 kg i uka så er det rett over åtte uker til siste mål er nådd. Morsomt å prøve å kalkulere, drømme meg litt bort. Er uansett veldig fornøyd med uka! Hadde lav motivasjon i går, men nå går det bedre😄 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Søtpotet Skrevet 4. september 2024 Forfatter #165 Del Skrevet 4. september 2024 (endret) Tenk å nå være på «overvekt»🥹 Begynte på «fedme grad 2». . Dette var bra for kroppen! Endret 4. september 2024 av Søtpotet 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 4. september 2024 #166 Del Skrevet 4. september 2024 Gratulerer så masse med check på tredje delmål!! Utrolig bra jobba! Og så utrolig deilig å kunne legge fedme bak seg altså. Det er drømmen min også - til nyttår håper jeg hardt å være der. Helt utrolig at du har gått ned over 15 kg siden juni da! For en sommer du har hatt Må virkelig kjenne forskjell på kroppen du nå ja. Søtpotet skrev (11 timer siden): Det viktigste er at jeg når normalvekt så fort som mulig. Så denne reisen kan bli over. Jeg vil bare kjapt kommentere dette som et velmenende råd. Det er viktig at du (om ikke nå, men etter hvert) legger om til et kosthold som du kan leve med når du nærmer deg normalvektig. Hvis du er på diett, men stopper og spiser akkurat som før igjen, så vil kiloene komme på igjen. Rett og slett finne en sunn livsstil, som holder vekten, så på den måten bør ikke reisen bli over. Bare finne en ny destinasjon som er til å leve på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Søtpotet Skrevet 4. september 2024 Forfatter #167 Del Skrevet 4. september 2024 Amatariel skrev (2 timer siden): Gratulerer så masse med check på tredje delmål!! Utrolig bra jobba! Og så utrolig deilig å kunne legge fedme bak seg altså. Det er drømmen min også - til nyttår håper jeg hardt å være der. Helt utrolig at du har gått ned over 15 kg siden juni da! For en sommer du har hatt Må virkelig kjenne forskjell på kroppen du nå ja. Jeg vil bare kjapt kommentere dette som et velmenende råd. Det er viktig at du (om ikke nå, men etter hvert) legger om til et kosthold som du kan leve med når du nærmer deg normalvektig. Hvis du er på diett, men stopper og spiser akkurat som før igjen, så vil kiloene komme på igjen. Rett og slett finne en sunn livsstil, som holder vekten, så på den måten bør ikke reisen bli over. Bare finne en ny destinasjon som er til å leve på. Ang. velmenende råd🥰 Ja, du har helt rett! Eneste forskjellen er at jeg ikke kommer til å forsette med fastingen i samme grad, og jeg vil legge til flere karbohydrater. Skal ha ish-kontroll på kalorier, og legge til en form for bevegelse☺️ Å nå ikke ha fedme betyr mye! Er så viktig for helsen min, som igjen er viktig for barna🥹 Jeg heier på deg og er sikker på at du når det til nyttår. Du har god fremgang!🥰 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Søtpotet Skrevet 5. september 2024 Forfatter #168 Del Skrevet 5. september 2024 Jeg har veiedag på onsdager, siden jeg startet på en onsdag. Men det ser ut til at resten av gjengen her inne har på fredager. Venter så på deres oppdateringer! Det gir en ny boost😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Søtpotet Skrevet 5. september 2024 Forfatter #169 Del Skrevet 5. september 2024 I dag tror jeg ar jeg skal lagd meksikansk kyllingsuppe - suppe, kylling, nachos i bunnen, ost og rømme på toppen🤤 Har en gjøremål lengre enn et fjell. Kunne ønske jeg klarte å være mer tilstede i øyeblikket. Hvordan blir man flink til det? Øver på å skrive ned, og tenke at jeg ikke MÅ gjøre alt nå. Vanskelig. Har derfor valgt meg ut fire overkommelige ting i dag. I dag skal jeg printe ut et bilde til et familiemedlemm, vaske lett over bilen innvendig, bestille ansiktsrens og handle middag. Noen ideer til hva jeg kan finne på hjemme med baby 10 måneder? Gjerne noe sanselig og utforskende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 5. september 2024 #170 Del Skrevet 5. september 2024 Veldig lurt å lage en liste over ting man ønsker å få gjort, og så prioritere hva som skal utføres i dag - realistisk og ikke få dårlig samvittighet hvis man ikke klarte mer enn det. Det har hjulpet meg i alle fall i veldig stressende perioder. Sjekk ut instagramen "lekmedmini". Mener å huske at det var mange tips der da jeg var hjemme i permisjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
123qwe Skrevet 5. september 2024 #171 Del Skrevet 5. september 2024 On 9/4/2024 at 6:44 AM, Søtpotet said: 12.06: 90,2 kg - START 19.06: 88,2 kg -2,0 kg 26.06: 86,7 kg -1,5 kg 01.07 (før ferie og vi reiste bort, veiedag ble to dager før tiden): 86,1 kg -0,6 kg 10.07: 85,7 kg - 0,4 kg 17.07: 83,7 kg -2,0 kg 24.07: 82,7 kg - 1,0 kg 31.07: 80.8 kg -1,9 kg 07.08: 79,3 kg - 1,5 kg 14.08: 78,0 kg - 1,3 kg 21.08: 76,8 kg - 1,2 kg 28.08: 76,2 kg - 0,6 kg 04.09: 74,5 kg - 1,5 kg Totalt ned: - 15,5 kg Fornøyd med ukas vektnedgang🥳 Da er plutselig ikke dietten så kjedelig😂 Nå er delmål 3 nådd⭐️ «Delmål 3: 76 kg - da går jeg fra «fedme til overvektig» på BMI-skalaen». Neste delmål er å komme under 70 kg - når kan det nås? 4,8 kg til jeg er under. Det hadde vært gøy å nådd målet ila. september, men da må jeg gå ned 1,6 kg i uka, det skjer nok ikke. Om jeg fortsette å gå ned i gjennomsnitt 1,3 kg i uka så er det rett over åtte uker til siste mål er nådd. Morsomt å prøve å kalkulere, drømme meg litt bort. Er uansett veldig fornøyd med uka! Hadde lav motivasjon i går, men nå går det bedre😄 Fantastisk! Så sykt bra jobbet 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
123qwe Skrevet 5. september 2024 #172 Del Skrevet 5. september 2024 15 hours ago, Søtpotet said: I dag tror jeg ar jeg skal lagd meksikansk kyllingsuppe - suppe, kylling, nachos i bunnen, ost og rømme på toppen🤤 Har en gjøremål lengre enn et fjell. Kunne ønske jeg klarte å være mer tilstede i øyeblikket. Hvordan blir man flink til det? Øver på å skrive ned, og tenke at jeg ikke MÅ gjøre alt nå. Vanskelig. Har derfor valgt meg ut fire overkommelige ting i dag. I dag skal jeg printe ut et bilde til et familiemedlemm, vaske lett over bilen innvendig, bestille ansiktsrens og handle middag. Noen ideer til hva jeg kan finne på hjemme med baby 10 måneder? Gjerne noe sanselig og utforskende. Jeg selv ønsker også å være med tilstede i øyeblikket, og det som hjelper meg innimellom er å godte meg med gode stunder eller hvis jeg ser noe som er pent/fint. Som for eksempel hvis jeg er på gåtur og ser noen fine blomster eller fin utsikt så tar jeg meg noen ekstra sekunder på å stoppe opp og ta sanseinntrykkene innover. Samme gjelder for eksempel tid med barna. Av og til lar jeg bare rotet ligge og legger meg på gulvet sammen med barna og bare ser på når de leker eller er med å leke 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Søtpotet Skrevet 6. september 2024 Forfatter #173 Del Skrevet 6. september 2024 (endret) Det med å la rotet ligge har vært så viktig for meg! Har vært litt småbesatt av sånt tidligere, men jeg lærer!😅 123qwe skrev (13 timer siden): Jeg selv ønsker også å være med tilstede i øyeblikket, og det som hjelper meg innimellom er å godte meg med gode stunder eller hvis jeg ser noe som er pent/fint. Som for eksempel hvis jeg er på gåtur og ser noen fine blomster eller fin utsikt så tar jeg meg noen ekstra sekunder på å stoppe opp og ta sanseinntrykkene innover. Samme gjelder for eksempel tid med barna. Av og til lar jeg bare rotet ligge og legger meg på gulvet sammen med barna og bare ser på når de leker eller er med å leke 🙂 Endret 6. september 2024 av Søtpotet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Søtpotet Skrevet 11. september 2024 Forfatter #174 Del Skrevet 11. september 2024 (endret) 12.06: 90,2 kg - START 19.06: 88,2 kg -2,0 kg 26.06: 86,7 kg -1,5 kg 01.07: 86,1 kg -0,6 kg 10.07: 85,7 kg - 0,4 kg 17.07: 83,7 kg -2,0 kg 24.07: 82,7 kg - 1,0 kg 31.07: 80.8 kg -1,9 kg 07.08: 79,3 kg - 1,5 kg 14.08: 78,0 kg - 1,3 kg 21.08: 76,8 kg - 1,2 kg 28.08: 76,2 kg - 0,6 kg 04.09: 74,5 kg - 1,5 kg 11.09: 73,7 kg - 1,0 kg Totalt ned: - 16,5 kg av 26,2 kg - 9,7 kg igjen. Fornøyd med 1 kg, men det skulle gjerne vært mer. Jeg er litt lei om dagen, så kunne tenkt meg at det gikk litt fortere. Også hadde jeg lyst til å nå delmål og være 70 kg/under til oktober. Endret 11. september 2024 av Søtpotet 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 11. september 2024 #175 Del Skrevet 11. september 2024 All forståelse for at det føles som det går sakte, og at du ønsker å nå delmål Men husk at 1 kg ned pr. uke er kjempebra! Det anbefalte/gjennomsnittlige forventet er -0,5 så tenk da på at du har doblet dette. Skryt av deg selv! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Søtpotet Skrevet 14. september 2024 Forfatter #176 Del Skrevet 14. september 2024 Motivasjonen var lav onsdag og torsdag. Da ble det mer mat enn nødvendig, sjokolade på onsdag og litt smågodt på torsdag. I går ble en bra dag. Jobber en del med hodet for at dette også skal bli en bra dag matmessig. Har faktisk bare 9,7 kg igjen! Burde feire det og bruke det som motivasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Søtpotet Skrevet 14. september 2024 Forfatter #177 Del Skrevet 14. september 2024 (endret) Dagen gikk bra! Nå er det snart natta. Kveldskos ble agurk dyppet i kikkoman med sesamfrø, ett eple og en klementine. Og snackset to skiver skinke med baconost i under kveldsmaten til ungene. Endret 14. september 2024 av Søtpotet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
123qwe Skrevet 17. september 2024 #178 Del Skrevet 17. september 2024 Tenk det er bare litt over 9 kg igjen, helt vilt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Søtpotet Skrevet 17. september 2024 Forfatter #179 Del Skrevet 17. september 2024 Har begynt å tenke en del på tiden etter vektnedgang. Tror jeg må finne meg fem måltider som jeg kan rullere på til frokost/lunsj/kvelds, som er gode, sammensatte og mettende. Det vil nok bli lettere for meg å forholde meg til. Til middag er det jo bare å ta minimalt med karbohydrater - det er lettere (i teorien). Drikker en del sukkerfri energidrikk, men økonomisk og helsemessig (e stoffer) vil jeg legge inn tre iskaffer i det regnestykket. Er så spent på «det nye livet». Spist en veldig stor porsjon middag i dag😳 Kanskje korttenkt dagen før veiing. Håper ikke kroppen tviholder på de kaloriene/vannet/karbohydratene/hva enn det er😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Søtpotet Skrevet 17. september 2024 Forfatter #180 Del Skrevet 17. september 2024 123qwe skrev (8 timer siden): Tenk det er bare litt over 9 kg igjen, helt vilt! Vet!!! Sprøtt. Motivasjonen burde jo vært på topp, men tror ikke den har vært lavere🥹 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå