Gå til innhold

Reisen til normal BMI


Søtpotet

Anbefalte innlegg

Satser på å nå delmål 2 i morgen! At vekta viser 77 kg, da har jeg gått ned halvveis av ønsket vektnedgang. Er både glad for det, samtidig som jeg tenker "oi, det er like langt igjen". Dette har jo vært en krevende prosess, og jeg er klar for å "leve litt" igjen. Planen er å komme meg ned til 64 kg, så begynne med en slags trening (tredemølle, tur eller svømming), som tillater meg å spise tre måltider om dagen (klarer meg fint på 1-2 måltider, men jeg synes det er kjedelig, og gir rom for litt snack - savner snacks). 

 

Vi har jo snakket om et barn til... Er sånn halvveis med på planen. Og da er det vel litt... tja... dumt å være med å prøve?!😂Hjelpes, er usikker. Men, det klaffet ikke i juli. Får se hva som skjer i august. Kanskje jeg egentlig mest vil siden jeg står i det, klarer virkelig ikke å bestemme meg. Har så fin dynamikk med våre to små nå, vil ikke ødelegge det. Samtidig så tenkte jeg sånn før vi fikk andre også, og det har jo gått fint. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12.06: 90,2 kg - START

19.06: 88,2 kg -2,0 kg

26.06: 86,7 kg -1,5 kg 

01.07 (før ferie og vi reiste bort, veiedag ble to dager før tiden): 86,1 kg  -0,6 kg 

10.07: 85,7 kg - 0,4 kg

17.07: 83,7 kg -2,0 kg

24.07: 82,7 kg - 1,0 kg

31.07: 80.8 kg -1,9 kg

07.08: 79,3 kg - 1,5 kg 

14.08: 78,0 kg - 1,3 kg

21.08: 76,8 kg - 1,2 kg 

Totalt ned: -13,4 kg

 

Og delmål 2 er nådd! Har gått ned halvparten av det jeg skal ned

Endret av Søtpotet
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med delmål 2 nådd!! hi5.gif.99325fd8140c7cb5b4716d49a806605c.gif Kjempebra jobba!! Tenk at du er halvveis!! Wæææ! Blir spennende med siste halvdel nå :klemmer:

Og - spennende med babytanker. Vet hvordan det er, når et frø er sådd i hodet er det ikke veldig lett å legge fra seg. Du hadde sikkert vært mer negativ om du hadde følt deg ferdig, eller? Men, hvis du ikke har en biologisk klokke som tikker veldig hardt nå, så er det jo ikke feil i å vente litt heller. Mannen min trengte tid på seg før han ble enig med meg at vi ønsket en sistemann. Det er utrolig fint å ha noen år mellom også, der to storesøsken får seg et lillesøsken. Men skjønner at fremmede overganger er litt skumle. Når det er sagt så gikk overgangen fra to til tre her over all forventning, merket nesten ingen forskjell. Hun bare skled rett inn 🥰

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (På 21.8.2024 den 9.42):

Gratulerer med delmål 2 nådd!! hi5.gif.99325fd8140c7cb5b4716d49a806605c.gif Kjempebra jobba!! Tenk at du er halvveis!! Wæææ! Blir spennende med siste halvdel nå :klemmer:

Og - spennende med babytanker. Vet hvordan det er, når et frø er sådd i hodet er det ikke veldig lett å legge fra seg. Du hadde sikkert vært mer negativ om du hadde følt deg ferdig, eller? Men, hvis du ikke har en biologisk klokke som tikker veldig hardt nå, så er det jo ikke feil i å vente litt heller. Mannen min trengte tid på seg før han ble enig med meg at vi ønsket en sistemann. Det er utrolig fint å ha noen år mellom også, der to storesøsken får seg et lillesøsken. Men skjønner at fremmede overganger er litt skumle. Når det er sagt så gikk overgangen fra to til tre her over all forventning, merket nesten ingen forskjell. Hun bare skled rett inn 🥰

 

Tusen takk🥰Det blir så spennende med siste halvdel! En del av meg er motivert fordi; halvveis, mens enn annen har mistet litt piffen, fordi; halvveis... 

Har ingen biologisk klokke enda, er 31 år. Men jeg har ikke lyst til å strekke ut småbarnstiden. Jeg er ikke sååå veldig glad i tiden frem til de blir 1,5 år, synes det er mye monoton jobb😅 Så jeg kan godt vente, men hvis jeg venter "for lenge" vet jeg ikke om jeg orker å gjennomføre. Også vet jeg mannen gjerne vil ha en til, så føler litt på det. Han er veldig flink til å bidra og gjør absolutt sitt, så jeg føler han oppriktig burde ha en stemme med i denne avgjørelsen - om det gir mening😂 

Godt å høre at tredje bare skled rett inn. Ser for meg at en nummer tre gjør nettopp det! Det eneste som egentlig står i veien for meg, er at jeg kunne tenkt meg å hatt mer fritid med mannen snart, og slippe og være våken på natta. Der skal det sies at mannen tar den største støyten denne gangen, så jeg er faktisk bortskjemt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

123qwe skrev (12 timer siden):

Hurra! Du har virkelig stått på :juhu:. Er så glad på dine vegne 😊

Tusen takk, hyggelig å høre🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mat i går:

F: 2 proteinpannekaker

M: 4 kjøttpølser med ketchup

Prøver på en lettvariant av fasting og lavkarbo. Føler det gjør at jeg orker å holde ut, er ikke veldig sulten lenger og det er godt!

Endret av Søtpotet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen i babytankene dine. For meg (og mannen) var det veldig viktig med kjærestetid etter en babytid var over. At vi kunne reise bort litt i helger, ferier med sove lenge osv. Jeg syns nemlig også at tiden under 2 år på småbarn er slitsomt 🤪 Ville ha kroppen for meg selv en stund igjen osv. Men har vært nettopp derfor vi har ventet. Så vi føler vi har "glemt" babytiden litt. Og da har det faktisk vært litt spennende å starte på'n igjen. Nettopp fordi den ikke er friskt i minnet, vi har reist/opplevd litt siden sist osv. Det er også maaagisk å ha eldre søsken i hus som kan være barnevakt for yngre når alle blir litt større. Så når man har alderen på sin side så kan i alle fall denne metoden varmt anbefales :nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en veldig dårlig dag i dag, merker at maten da fortsatt har en slags makt over meg. 3-åringen trives ikke i barnehagen, ulike tiltak er prøvd. Enda så gråter hun hver morgen, sier hun har vondt i magen osv. Knuser hjertet mitt. 

Så i dag ble det en pakke Go og mager bacon, 1 egg, Pandy godteri (en pose) og en sukkerfri rislunsj til frokost. Må passe på nå resten av dagen. 

 

... Det ble mer mat:

Knasket druer gjennom dagen, 1 Billys mikropizza, en pose potetgull (60 % mindre fett) og 30 biter smågodt. Nå er stakkarsmegpartyover. 

Endret av Søtpotet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det er ikke godt hvis de små ikke trives i barnehagen. Er de ansatte i barnehagen flink med å tilrettelegge for henne? Håper det går seg til 🧡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (På 22.8.2024 den 14.54):

Kjenner meg igjen i babytankene dine. For meg (og mannen) var det veldig viktig med kjærestetid etter en babytid var over. At vi kunne reise bort litt i helger, ferier med sove lenge osv. Jeg syns nemlig også at tiden under 2 år på småbarn er slitsomt 🤪 Ville ha kroppen for meg selv en stund igjen osv. Men har vært nettopp derfor vi har ventet. Så vi føler vi har "glemt" babytiden litt. Og da har det faktisk vært litt spennende å starte på'n igjen. Nettopp fordi den ikke er friskt i minnet, vi har reist/opplevd litt siden sist osv. Det er også maaagisk å ha eldre søsken i hus som kan være barnevakt for yngre når alle blir litt større. Så når man har alderen på sin side så kan i alle fall denne metoden varmt anbefales :nikke:

Vi landet også på å vente nå! Det var intense diskusjoner dagen før eggløsning😅Best for alle at vente litt nå😊Jeg vil ha litt frihet først, gå ned i ordentlig vekt, også vil jeg få eldste ordentlig inn i en hverdag nå. Litt spennende faktisk å skulle vente også, begynte å glede meg mer, før det gruet jeg meg litt. Sikkert fordi jeg ikke ville bli gravid nå. 

Takk for erfaringsdelingen din🥰

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

123qwe skrev (På 23.8.2024 den 23.07):

Huff, det er ikke godt hvis de små ikke trives i barnehagen. Er de ansatte i barnehagen flink med å tilrettelegge for henne? Håper det går seg til 🧡

De virker flinke, men nå med tilvenningstid tror jeg ikke de har tid til så mye. Synes jo det er synd (bemanningen i bhg), for vårt barn har det jo ikke greit nå. Skal ha samtale neste uke, håper vi kommer frem til noe da🥰 Ser ut som noe har løsnet denne uken, håper håper håper at det varer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12.06: 90,2 kg - START

19.06: 88,2 kg -2,0 kg

26.06: 86,7 kg -1,5 kg 

01.07 (før ferie og vi reiste bort, veiedag ble to dager før tiden): 86,1 kg  -0,6 kg 

10.07: 85,7 kg - 0,4 kg

17.07: 83,7 kg -2,0 kg

24.07: 82,7 kg - 1,0 kg

31.07: 80.8 kg -1,9 kg

07.08: 79,3 kg - 1,5 kg 

14.08: 78,0 kg - 1,3 kg

21.08: 76,8 kg - 1,2 kg 

28.08: 76,2 kg - 0,6 kg

Totalt ned: - 14,0 kg

 

En ny vektuke er over. Har nesten ikke vært her inne siden sist jeg oppdaterte, for etter mini-sprekken på fredag så bare ballet det på seg. Spiste mye fredag, lørdag og søndag. Trengte det på en måte, selv om jeg angrer litt nå. Angrer ikke så mye som før i tiden, så det er positivt. Hadde mye i hodet, eldste som ikke trives og vi som skulle eller ikke skulle prøve på baby3. Nå er alt landet og det føles godt. Tok tak igjen på mandag, da ble det 4 egg og 2 pakker kalkun bacon, og i går ble det 2 egg, 1 pakke kalkun bacon, 1 boks cottage cheese med bringebærsyltetøy. 

 

Trives veldig godt med fasting nå, og å basere majoriteten av kostholdet på kjøtt/protein/fett. Holder meg lenge mett og jeg følges stabil i blodsukkeret.

 

Endret av Søtpotet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres superbra ut! :klemmer: Flott ukesresultat, men aller best at du har det bra og trives så godt med fastingen. Det er det viktige - å finne noe som fungerer for deg.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen jakker passer lenger (enten for store eller for små), bukser sitter litt slapt. I morgen skal jeg driste meg til å kjøpe et par jeans🤭 Det har jeg ikke gått med siden, Hmm sommeren -22!? Skal også kjøpe ny jakke, den er to størrelser for stor, se ustelt ut. Vil gjerne kjøpe masse klær, lever på 2 gensere, 2 semikosebukser. Pakket også bort pysjamas nå, kan ikke snøre mer igjen. Veldig deilig å se vektnedgangen sånn her! Ser det ikke så godt ellers med øyet, eller ser at ansiktet er smalere, og rumpa hvis jeg ser godt etter. Vurderer derfor en pysjamas også. Vil bare ikke kjøpe for mye, da jeg skal slå på stortromma når jeg når 64 kg. Skal pakke opp alle gamle klær siden før -21 barnet, og kjøpe en god del til en pen basisgarderobe. Less is more er tankegangen, men skal ha ordentlige klær til det og det. Allerede begynt å skive liste over must haves. Legger den ut når jeg føler den er komplett, så kanskje noen vil supplere😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel fortjent med noen nye klær ja! :klem: man føler seg jo så mye bedre med passelige klær.
Jeg har også gamle klær på loftet som jeg har ventet lenge med å passe, så det blir en gulrot å faktisk gå ned i vekt så man kan bruke dem igjen. Selv om de helt sikkert er svært utdatert i motebildet nå 🤣 (don't care)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Amatariel skrev (12 timer siden):

Vel fortjent med noen nye klær ja! :klem: man føler seg jo så mye bedre med passelige klær.
Jeg har også gamle klær på loftet som jeg har ventet lenge med å passe, så det blir en gulrot å faktisk gå ned i vekt så man kan bruke dem igjen. Selv om de helt sikkert er svært utdatert i motebildet nå 🤣 (don't care)

Uansett er de fine for oss🥰 Gleder meg ordentlig til å ta de frem! 

 

Det ble litt shopping i dag; en jeans med superstretch fra Gina, tre tskjorter fra Gina (3 for 2) og en høstjakke. Den var så fin! Fornøyd med dagens fangst. Skulle bare hatt en pysjamas, glemte det. Da har jeg 1 genser, 3 tskjorter, 1 jeans, 2 "comfy" bukser å gå med! Har 3 andre gensere også, men jeg er så lei av stripene på dem... Også er den ene mama genser, og de to andre er nå blitt litt for store. En med rød striper, svarte striper og grønne striper. Striper skal vel være slankende, så de ble sikkert kjøpt i det formålet. Men nå må de gå, er så lei av de samme tre (i-landsproblem delux!). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

☺️KLÆR☺️

- Dressbukse

- Puntobukse

- 2 Molly jeans fra Gina Tricot, i mørk og lys

- 1 Mom jeans - aldri eid, alltid trodd det er for de slanke, men nå skal jeg ha en uansett

- Svart kjole, som kan brukes til hverdag og fest

- 2 bluser fra Floyd, litt penere

- 2 sett med pysjamas (genser, tskjorte, bukse)

- Svart boblevest, også alltid sett på dette som noe slanke har, men det er bare i hodet mitt. Nå skal jeg ha en fin boblevest. Det vil passe meg bra da jeg ofte blir for varm i tykke jakker. 

- 1 lang kåpe, svart eller conacg

- 1 kort kåpe i gråmelert

- 2 ullsinglet - Pierre Robert?

- 1 svart gardigan med gullknapper

- 1 grå cardigan i gråtoner, kasjmir/ull modell

- Hvit, svart, grå, lys rosa tskjorter - modell lange, ikke korte (hvorfor lages det så mye dameklær og jente (!) som går akkurat til hoftebeina eller kortere?)

- 1 oversized strikkegenser i spreke farger

- 1 svart langt satengskjørt

- 1 par høstsko (boots), støvletter, chunky hvite sneakers, noen lave pene?

- 3 gensere - ensfarget enkle 

- Olajakke 

- Div.: veske, runde øredobber i gull, 

 

 

Målet er å alltid ha noe å ha på! Stilrent og litt pyntet, minimalistisk. Gleder meg til å bare ha en god basisgarderobe, med absolutt alt man kan trenge. Skal legge ned penger i garderoben, slik at det er få men gode og fine plagg. 

 Så langt har jeg kommet. Kom med tips om det er noe jeg burde ha😀  

 

Endret av Søtpotet
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som en drømmegarderobe 🧡. Veldig motiverende å planglegge slikt.

Og veldig lurt å kjøpe noen plagg for veien til målet. Det betyr ganske mye for selvbildet når man kan føle seg vel i klær 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moro med klesplanlegging! Det motiverer :nikke: Er så mye enklere å kle seg når man har sånt på stell. Jeg må virkelig ta en økt jeg også... men det er så enormt mye at jeg tror jeg må ha en dag fri om jeg skal komme meg i mål 🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...