Gå til innhold

Reisen til normal BMI


Søtpotet

Anbefalte innlegg

Gratulerer med nedgangen! :D Sånt gir motivasjonsboost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Amatariel skrev (4 timer siden):

Gratulerer med nedgangen! :D Sånt gir motivasjonsboost.

Tusen takk🥰 Jaaa! Håper på mer nå. Går overraskede greit denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

F: 2 knekk med chorizo/cheddar smøreost 

L: 1 knekk og 1/2 skive med kaviar og 2 egg

M: Kylling, ris, brokkoli, sopp og kantarellsaus

 

Vurderer å ikke spise mer i dag, ble en stor middag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil anbefalt kalori/makro telling en periode, mange er ikke klarer over hvor mye eller hvor feil de spiser.

Søstesuget midt forsvant når jeg økte protein inntaket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

havfruen91 skrev (40 minutter siden):

Vil anbefalt kalori/makro telling en periode, mange er ikke klarer over hvor mye eller hvor feil de spiser.

Søstesuget midt forsvant når jeg økte protein inntaket.

Vurderer å gjøre det etter hvert😊 Har gjort det en del før for noen år siden, og det er litt jobb😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

F: 2 knekk, smøreost og kalkun falukorv 

L: samme

M: 3 knekk, smøreost, kalkun falukorv, suragurk og druer 

K: 2 knekk, smør, egg og smoothie på smoothieblanding og yoghurt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12/6: 90,2 kg

19/6: 88,2 kg -2,0 kg 

Såååå fornøyd!! Men nå vil jeg selvfølgelig at det skal gå fortere. Men hvis jeg klarer 2 kg neste uke også så blir jeg veldig fornøyd.

 

 

Dette under klarte jeg å trykke på…😂  Vil ikke vekk 

Sitat

 

 

Spoiler

 

Sitat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow det går virkelig nedover ja! :duskedame: Så flink du er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (13 timer siden):

Wow det går virkelig nedover ja! :duskedame: Så flink du er!

Tusen takk🥰 Ble så urolig glad. Vant til å gå ned noen 100 gr i uka, men dette var jo enormt! Men har vært streng med kosten og har jo en en del å ta av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)

F: 2 knekk med leverpostei 

L: Rundstykke med 2 skiver spekeskinke og eggehakk 

M: 2 knekk med kaviar og 2 egg 

K: 2 knekk med smør og 2 osteskiver 
Osten var Synnøves gouda. Mmm den var god! Er veldig glad i ost, så var usikker på om jeg tørte å smake på den😅

Synes «dietten» fortsatt går overraskende greit. Håper det varer! Merker at jeg begynner å få et konstant sug etter melkesjokolade (fra Freia). Mmm, rute etter rute som smelter i munnen. Nei nå må jeg slutte😂
 

Det blir lite planlagt bevegelse, føler ikke jeg rekker eller har overskudd til det enda. Tar det som det kommer.

Endret av Søtpotet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Har sååå lyst på «cafe au lait» med helmelk og karamellsirup🤭 Og fortsatt fysen på ren melkesjokolade. Føler ikke jeg kan spise sånt før jeg når en merkbar vektendring. Så vil vente til jeg ser under 80-tallet før jeg unner meg litt godteri. Spent på om det går! 
 

Bursdag på søndag… Da blir det kakepress. Alltid så gøy når det blir sagt «skal du ikke ha kake, slanker du deg eller?!?!?» He he he. Overvektig bestemor og mamma spesielt sier alltid dette. 
Appropo kommentarer… Min mamma har alltid vært kraftig overvektig, og alltid kommentert min kropp, negativt uansett vekt. Husker jeg hadde kjøpt en kjole, prøvde den på og så stryker hun to fingre over magen min og sier «du må passe på denne». Fy f så sinna jeg ble. Der står jeg og veier 54 kg (!!!) og hun skal ha meg til å være feit. 

Endret av Søtpotet
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra jobbet! Du er på riktig kurs :highfive:

Man skal prøve å unngå kommentere andres kropp, uansett om det er liten eller stor. Vet jo aldri hva som ligger bak. Har selv også fått noen kommenterer når jeg var liten. Bestemor mente jeg ville ha blitt en bra kulestøter 😂. Det var nettopp det jeg ville høre når drømmen var å bli en danser 😆.

Lykke til på søndag, stå på ditt! Kjør ditt eget løp 🧡

Endret av 123qwe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

123qwe skrev (18 timer siden):

Veldig bra jobbet! Du er på riktig kurs :highfive:

Man skal prøve å unngå kommentere andres kropp, uansett om det er liten eller stor. Vet jo aldri hva som ligger bak. Har selv også fått noen kommenterer når jeg var liten. Bestemor mente jeg ville ha blitt en bra kulestøter 😂. Det var nettopp det jeg ville høre når drømmen var å bli en danser 😆.

Lykke til på søndag, stå på ditt! Kjør ditt eget løp 🧡

Takk for det🥰

I dag er jeg fysen igjen, og sulten. Lurer på hvorfor. Litt plagsomt, særlig siden det er lørdag, taco og smågodt på heimen. Da blir det litt vanskeligere å stå i mot større porsjoner og godteri. Men det må bare gå. 
 

Midjemålet er ned 3 cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

F: En brødskive med leverpostei

L: Samme

M: Stor porsjon med taco. Blandet alt sammen på tallerkenen, før jeg fordelte det i tre små taco tubes. Resten spiste jeg uten lompe eller skjell. Druer til dessert.

Endret av Søtpotet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bursdag gikk fint. Unngikk kaker, men det ble gryte med hvitløksbrød (5 biter), kunne spist mindre. 
 

Er så spent på neste veiedag (onsdag). Har veid meg nesten hver dag denne uken, og jeg går jo ned, men ikke like mye som jeg hadde ønsket. Jeg må legge den hyppige veiinga fra meg og heller bli gledelig overrasket på veiedag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gruer meg litt til første ferieuken. Da skal vi reise bort. Den turen pleier alltid å være forbundet med mye god mat og søtsaker. Har også veldig lyst til å kose meg sikkelig på turen. Må minne meg selv på at jeg kan kose meg og spise god mat, selv om det er mindre enn jeg ønsker. Det er jo her livsstilsforandringen også ligger. Akkurat søtsaker skal jeg holde meg unna enda. Da tror jeg at jeg sprekker. 

Fortsatt lyst på ren Freia melkesjokolade da. Mmm, hadde vært nydelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

F: 2 knekk med cheesy cheese smøreost og 2 skiver salami 

L/M: Gryte og 5 biter hvitløksbrød 

K: Tacokjøttdeig, bønner, mais, salsa og rømme 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generasjonen før oss tror jeg er skikkelig fæl på å kommentere på kropp nemlig.gif.b40f6e7e4518729ad6629fa7f5adb705.gif Etter at jeg har blitt voksen, lært og fått kunnskaper så har jeg lagt merke til dette mye tydeligere. Egentlig ikke rart at jeg har "blitt som jeg har blitt". Husker ofte mamma på slanker'n og flere Grethe Roede kurs da jeg var barn. Er garantert mange kommentarer og sånt som har blitt sagt som har gått under huden på meg uten at jeg husker det nå. Jeg merker det i alle fall veldig godt nå. Da hun var sist på besøk hos meg, skulle hun forklare meg hvilken av naboene her hun hadde snakket med, og da sa hun "hun store dama som er litt tjukk". Det var sånn helt naturlig for henne å si, mens jeg bare steilet helt i følelsene mine 😯 Så om noe så er jeg veldig glad for at jeg at jeg faktisk føler at det er helt feil å si, at jeg ikke er SÅ ødelagt i det mentale når det gjelder kropp og følelser.

Det er viktig å kunne glede seg til ferie, og ikke minst kose seg masse!! Men forsøk å omrokkere litt på hva som er kos... kanskje det ikke bare må være søtt, snacks og masse mat? Mindre mat, ja, som du sier. Men kanskje også helt andre ting? Kanskje en god bok? Egentid? Være oppe lenge på kvelden, spille brettspill med venner, gå en tur et nytt sted, en konsertopplevelse... et eller annet sånt som gjør ferien unik og herlig. Som gir deg en skikkelig GOD følelse etterpå. Det helt motsatte som sjokolade, overspising osv. gir.

Og selv om det er vanskelig, så vil jeg absolutt forsøkt å holde meg unna vekta noe oftere enn èn gang i uken :klem3: Enkelttall har jo virkelig ikke noe å si, og skal man kunne se en helhet så er det max èn gang i uka som kan jo en indikasjon. Bedre å bruke fokuset og tiden sin på andre aspekter i et livsstilsprosjekt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (19 timer siden):

Generasjonen før oss tror jeg er skikkelig fæl på å kommentere på kropp nemlig.gif.b40f6e7e4518729ad6629fa7f5adb705.gif Etter at jeg har blitt voksen, lært og fått kunnskaper så har jeg lagt merke til dette mye tydeligere. Egentlig ikke rart at jeg har "blitt som jeg har blitt". Husker ofte mamma på slanker'n og flere Grethe Roede kurs da jeg var barn. Er garantert mange kommentarer og sånt som har blitt sagt som har gått under huden på meg uten at jeg husker det nå. Jeg merker det i alle fall veldig godt nå. Da hun var sist på besøk hos meg, skulle hun forklare meg hvilken av naboene her hun hadde snakket med, og da sa hun "hun store dama som er litt tjukk". Det var sånn helt naturlig for henne å si, mens jeg bare steilet helt i følelsene mine 😯 Så om noe så er jeg veldig glad for at jeg at jeg faktisk føler at det er helt feil å si, at jeg ikke er SÅ ødelagt i det mentale når det gjelder kropp og følelser.

Det er viktig å kunne glede seg til ferie, og ikke minst kose seg masse!! Men forsøk å omrokkere litt på hva som er kos... kanskje det ikke bare må være søtt, snacks og masse mat? Mindre mat, ja, som du sier. Men kanskje også helt andre ting? Kanskje en god bok? Egentid? Være oppe lenge på kvelden, spille brettspill med venner, gå en tur et nytt sted, en konsertopplevelse... et eller annet sånt som gjør ferien unik og herlig. Som gir deg en skikkelig GOD følelse etterpå. Det helt motsatte som sjokolade, overspising osv. gir.

Og selv om det er vanskelig, så vil jeg absolutt forsøkt å holde meg unna vekta noe oftere enn èn gang i uken :klem3: Enkelttall har jo virkelig ikke noe å si, og skal man kunne se en helhet så er det max èn gang i uka som kan jo en indikasjon. Bedre å bruke fokuset og tiden sin på andre aspekter i et livsstilsprosjekt.

Her også var det konstante slankekurer med pulver i heimen. Mamma også kommenterer de fleste kropper hun ser, er så lei av det.
 

Sant, må være flink til å finne annen kos enn maten🥰 En helt ny verden. Hjemmeferien skal gå fint, men akkurat når vi reiser bort da jeg vant til å spise en god del! 
 

Ja, burde virkelig kutte ned veiingen. Er blitt så ivrig at jeg må se resulterer NÅ. Ikke sunt i lengden, så må begrense det med en gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så spent på veiing i morgen. Ganske sikker på at jeg har gått ned 1 kg, men håper på mer. I matveien har det gått bra til nå, og det er jeg glad for. Det er lite bevegelse, annet enn å løpe etter ungene😅

Vi reiser bort neste uke, men når vi kommer hjem fra det skal jeg begynne med joggeprogram på mølla. 

Måtte ha litt mer sommerklær i dag, så var å handlet i byen. Det var litt trist. Liker ikke størrelsen på kroppen, eller hvordan den ser ut nå. Vil ikke bruke for mye penger på klær nå da jeg håper å gå ned kilo raskt. Ble en shorts i XL og to t-skjorter fra herreavdelingen i L. Måtte ha disse i herreavdelingen for å få god lengden på de for å kunne bruke de over sykkelshorts.

I dag skal vi i selskap. Der vil det være mange jeg ikke har sett på lenge, og noen nye. Liker ikke sånt nå som jeg er så utilpass i egen kropp. Mannen vil sååååå gjerne at jeg er med, så jeg må vel bare.

Synes kroppen var helt grei, men stor, når jeg fullammet. Da kunne jeg gjemme meg litt bak «jeg ammer, stor appetitt og kan ikke slanke meg da».
Angrer på at jeg gikk opp så mye i graviditeten. De kiloene som var baby ++ var jo bare 10 kg og de forsvant med en gang. De resterende 18 kg under graviditeten + 8 kg som jeg la på meg før graviditeten - de sitter støpt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...