Gå til innhold

Reisen til normal BMI


Søtpotet

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg ønsker å gå ned i vekt slik at BMI viser 25. Jeg vet at det er der kroppen trives i vekt, og jeg må ikke jobbe SÅ hardt for å holde vekten. Selv synes jeg at jeg ser bedre ut med mindre vekt/BMI, men det er for mye jobb å holde vekten der.

Har slanket meg en del ganger opp gjennom, sist for fire år siden. Det er grunnen til at jeg gir meg på BMI, alltid sett meg blind på kg og hvordan kroppen skal og bør se ut.

Veier i dag 90,2 kg.
Høyde 160 cm
BMI 35,5                                          Midjemål 96 cm.

Vurderer Wegovy da jeg sliter med å se hvor mye jeg spiser, og det å føle meg mett. Men vil prøve uten først. 
 

Må få bedre utholdenhet. Så vil gjerne få inn enten en gåtur eller «7-minutters trening» hver dag.


Tenkte å oppdatere daglig med hva jeg har spist og bevegelse. Oppdaterer med vekt på fredager, og midjemål hver 2 eller 4 uke. Tar midjemål fastende på morgenen. 
 

 

Endret av Søtpotet
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skrevet (endret)

Mat:

F: 2 knekkebrød, kaviar, 1 egg, lett majones og 2 skiver salami 

L: 2 brødskiver med smør, 6 små skiver spekeskinke og agurk 

M: 1,5 stykke laks (185 gr), potet, gulrot, agurksalat, og creme fraîche 

K: God porsjon cottage cheese med vanilje yoghurt, 1 appelsin 

 

Bevegelse: 0

Endret av Søtpotet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til. Jeg har tro. 

Mitt tips er å spise jordbær som snacks. Veldig godt og lite kalorier sammenlignet med andre ting

Jeg ville ikke brydd meg så mye om vekt eller bmi. Ha mer fokus på fettprosenten din, den forteller mye mer om helsen din enn hva bmi/kg gjør.

Når jeg går ned i vekt så starter jeg hvert måltid med et glassvann på 3-5dl som jeg drikker først. Det gir meg metthetsfølelse tidligere. 

Håper du lykkes

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)

F: 2 knekkebrød med 2 tynne striper lett majones og 4 skiver salami 

L: 2 knekkebrød med 2 tynne striper lett majones, 2 skiver skinke og 2 skiver salami. 1/2 kiwi

M: Torsk, poteter, gulrot, klatt smør 

K: 2 knekkebrød, 2 tynne striper majones og kalkun falukorv 

Burde nok droppe majonesen, men er så lei smør. Tips?

Bevegelse: gåtur 

Endret av Søtpotet
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søtpotet skrev (4 minutter siden):

F: 2 knekkebrød med 2 tynne striper lett majones og 4 skiver salami 

L: 2 knekkebrød med 2 tynne striper lett majones, 2 skiver skinke og 2 skiver salami. 1/2 kiwi

M: Torsk, poteter, gulrot, klatt smør 

K: 2 knekkebrød, 2 tynne striper majones og kalkun falukorv 

Burde nok droppe majonesen, men er så lei smør. Tips?

Bevegelse: gåtur 

Tips for å bytte ut majonesen er å heller bruke litt smøreost på tube. Men trenger du noe som helst på? Du kan jo fylle på med agurk på toppen, så tror jeg det gjør litt susen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

visp skrev (2 timer siden):

Tips for å bytte ut majonesen er å heller bruke litt smøreost på tube. Men trenger du noe som helst på? Du kan jo fylle på med agurk på toppen, så tror jeg det gjør litt susen:)

Takk for godt tips😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skrevet (endret)

Vekt i dag: 89,7 kg. Ned 0,5 kg🥳

Endret av Søtpotet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

velkommen.gif.fcc088e7eb8d2a2f94765673ea34e9c1.gif

Og lykke til på BMI-reisen din! Jeg har forresten neste samme vekt som deg, og drømmer også om en BMI på 25 (selv om jeg tror 27 er mer realistisk for meg). Uansett så er det absolutt en rimelig lang reisevei dit, så det er fint å holde fokus å følge flere i samme båt :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen! Jeg startet også forrige uke, med lik BMI som deg! Ønsker deg masse lykke til på veien, kanskje vi kan støtte hverandre litt underveis også. 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også ønske deg lykke til på ferden mot normalvekt.  Jeg har vært i samme båt for under et år siden.    Akkurat nå står jeg på kjøkkenet og baker ny porsjon med flatbrød. Disse har hjulpet meg masse på veien, og jeg forteller om dem i denne tråden. Se hele tråden der jeg viser oppskrift og anvendelse Her

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips: Appen lifesum er fin å bruke i starten for å holde litt koll på innholdet i det man spiser. Fx har salami nesten dobbelt så mye kcal som skinke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig å se alle som har lagt inn hilsen😊 Er spent på deres reiser fremover også.

 

I dag er jeg fysen. Veldig. Vi jobber også i hagen i dag, så vi har hatt litt barnevakt, som har gjort at måltidene har kommet i skeiv rekkefølge. Enda ikke spist middag, men vi har barnevakt så vi må bare holde på med uteområdet. Må være litt streng med mannen etterpå, kan ikke bestille pizza - må ha noe lettere og som ikke frister såååå mye å spise mye av på en sånn her dag. Vurderer thai suppe med kylling (ferdigvariant). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har PCOS, tidligere gått på Metformin, men fikk så diaré av det, så det er uaktuelt😅
 

Sitter å lurer på hvor mye som er mulig å gå ned på en uke. Husker tiden hvor «sykehusdietten» var populær. Da skulle man vel gå ned 7 kg i uka. Husker jeg prøvde den i en dag. Haha! 
Blir nok ikke noe ekstrem-diett her med familieliv, men jeg håper jeg kan gå ned 1 kg i uka en periode.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Første delmål må være å komme til 88,0 kg. Det veide jeg etter at babykiloene etter fødsel forsvant. Håper å nå det innen 1. juli. 

Så tenker jeg neste mål er å nå 80 kg innen utgangen av august. 
70 kg innen utgangen av oktober? 
64 kg innen utgangen av desember? 

Tror det skal være mulige mål. Håper selvfølgelig at det går raskere, men skal jeg klare disse målene så må jeg i gj.snitt gå ned nesten 1 kg i uken ut året. Hmm… Blir spennende dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

F: 2 knekkebrød med smøreost og kalkun falukorv 

L: Samme, moreller 

M: Samme 

K: Thaisuppe med kylling og paprika 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går:

F: 2 knekk med falukorv og leverpostei 

L: 2 knekk med 6 skiver skinke og 2 skiver ost 

M: 2 knekk med 4 skiver servelat og 2 skiver ost 

K: Chilligryte (paprika, kjøttdeig, bønner, tomater, løk) - stor porsjon 

 

Tok en veiing nå på morgenen, har gått ned 1,3 kg siden start🥰

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Grattis med vektnedgang! Det er kjekt at man får en liten motivasjonsboost når man har startet prosessen!  🌸

Lenke til kommentar
Del på andre sider

123qwe skrev (56 minutter siden):

Grattis med vektnedgang! Det er kjekt at man får en liten motivasjonsboost når man har startet prosessen!  🌸

Tusen takk🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)

F: 2 knekk med 2 egg og kaviar 

L og M: Fiksegrateng 500 gr

K: 2 knekk, smøreost, 4 skiver skinke, 2 skiver ost 

Endret av Søtpotet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fysen i dag. Kjøpte druer istad, og spist en del. Må ikke spise hele bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...