Diana Skrevet 12. juni 2024 #1 Del Skrevet 12. juni 2024 I morgen er dagen, og jeg skal overta huset jeg kjøpte i mars 🤗 hva er viktig å tenke på under denne prosessen? Noe jeg må sjekke ekstra godt? Huset hat gulv til gulv teppe, er dette noe jeg kan spøre om de har sjekket for mugg og rått feks? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #2 Del Skrevet 12. juni 2024 Det skulle du vel gjort før du kjøpte det? Som regel er det bare en gjennomgang av vask og praktiske ting. Anonymkode: babc5...9a6 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diana Skrevet 12. juni 2024 Forfatter #3 Del Skrevet 12. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det skulle du vel gjort før du kjøpte det? Som regel er det bare en gjennomgang av vask og praktiske ting. Anonymkode: babc5...9a6 Ja skulle nok det, men akkuratt det har faktisk ikke slått meg før nå🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #4 Del Skrevet 12. juni 2024 Se over at det er vasket nøye. Er sluk rengjort, vegger vasket, oppå kjøkkenskap, teppet renset osv. Jeg har gått på en smell der selv, det så vasket og rent ut og jeg ville ikke være til bry. Fant ut etterpå at de har bare hatt vanlig vask, ikke noe ordentlig utvask. Anonymkode: 0e2ab...b08 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #5 Del Skrevet 12. juni 2024 Diana skrev (27 minutter siden): Ja skulle nok det, men akkuratt det har faktisk ikke slått meg før nå🙈 Det er for sent nå. Er mest vask og sånt du kan sjekke 😊 Greit å vite hvor man slår av og på vannet for eksempel? Anonymkode: ae5e8...9ff 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #6 Del Skrevet 12. juni 2024 Diana skrev (50 minutter siden): I morgen er dagen, og jeg skal overta huset jeg kjøpte i mars 🤗 hva er viktig å tenke på under denne prosessen? Noe jeg må sjekke ekstra godt? Huset hat gulv til gulv teppe, er dette noe jeg kan spøre om de har sjekket for mugg og rått feks? Håper virkelig du leste tilstandsrapporten og hadde med en fagperson på visning… Nei, du kan ikke spørre om dette på overtakelse. Eller du kan, men da vil du drite deg ut. Det du må sjekke er vasking og avlesning av strømmåler og evt vannmåler. Avtale om evt betaling/oppgjør av kommunale avgifter og tilse at du får alle nøkler til eiendommen. Så kan du sjekke at de har tømt søppel fra tomt/garasje. Alt annet pliktet du å sjekke før du la inn bud. Anonymkode: 4b29a...0ee 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diana Skrevet 12. juni 2024 Forfatter #7 Del Skrevet 12. juni 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Håper virkelig du leste tilstandsrapporten og hadde med en fagperson på visning… Nei, du kan ikke spørre om dette på overtakelse. Eller du kan, men da vil du drite deg ut. Det du må sjekke er vasking og avlesning av strømmåler og evt vannmåler. Avtale om evt betaling/oppgjør av kommunale avgifter og tilse at du får alle nøkler til eiendommen. Så kan du sjekke at de har tømt søppel fra tomt/garasje. Alt annet pliktet du å sjekke før du la inn bud. Anonymkode: 4b29a...0ee Ja jeg leste tilstandsrapporten og hadde med en person på visning. Han godkjente det elektriske og huset i sin helhet. Huset ble også godkjent av husbanken før jeg gikk på visning og før bud ble lagt inn. Men å spøre om gulvteppe har rett og slett ikke slått meg. Skjønner jo at det er en tabbe fra min side Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #8 Del Skrevet 12. juni 2024 Hva er forskjellen på vask og utvask? Skjønner at når hus skal overrekkes så skal tak, vegger og inne i skap, oppe på skap, sluk renses osv osv, men dette gjøre vel folk flere gnager gjennom året likevel? Anonymkode: 585fb...5bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #9 Del Skrevet 12. juni 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hva er forskjellen på vask og utvask? Skjønner at når hus skal overrekkes så skal tak, vegger og inne i skap, oppe på skap, sluk renses osv osv, men dette gjøre vel folk flere gnager gjennom året likevel? Anonymkode: 585fb...5bb Eh nei? Jeg vasker skapdører og vegger hvis jeg ser at det trengs. Men jeg tømmer ikke skuffer, skap og tar en grundig vask av vegger og tak ellers. Det er kun ved flytting. Aldri vasket så utvask grundig iløpet av året Anonymkode: 918c8...144 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #10 Del Skrevet 12. juni 2024 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Hva er forskjellen på vask og utvask? Skjønner at når hus skal overrekkes så skal tak, vegger og inne i skap, oppe på skap, sluk renses osv osv, men dette gjøre vel folk flere gnager gjennom året likevel? Anonymkode: 585fb...5bb Jeg har aldri vasket et tak i hele mitt liv. Anonymkode: ae5e8...9ff 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #11 Del Skrevet 12. juni 2024 Solgte huset mitt etter 13 år, takene ble vasket en gang på de årene. på overtakelse går dere igjennom en overtakelseprotokoll. Anonymkode: 73c0c...64e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 13. juni 2024 #12 Del Skrevet 13. juni 2024 (endret) Avlesing av strøm, godkjenning av vask, overlevere nøkler. Er vel egentlig ikke så mye annet som er obligatorisk. Men kan være lurt å få en rask gjennomgang av små viktige ting, som hvor hovedstoppekrana er, sikringsskap, hvilket selskap som leverer TV/internett, serviceselskap for varmepumpa, Og eventuelle kurisositeter, som teknikk på å åpne eldre vinduer, klipperutiner for eventuelle trær og busker i hagen og andre sånne passe nyttige ting man kan spørre om. Mugg under teppet er nok litt seint å spørre om, men hadde de visst om det hadde det vel stått i takstrapporten eller egenerklæringen. Endret 13. juni 2024 av newman01 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #13 Del Skrevet 13. juni 2024 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Se over at det er vasket nøye. Er sluk rengjort, vegger vasket, oppå kjøkkenskap, teppet renset osv. Jeg har gått på en smell der selv, det så vasket og rent ut og jeg ville ikke være til bry. Fant ut etterpå at de har bare hatt vanlig vask, ikke noe ordentlig utvask. Anonymkode: 0e2ab...b08 Ja, det bør rengjøres godt, men hadde ikke satt himmel og jord i bevegelse hvis det ikke stod til mine krav. Jeg vasker uansett selv - helt uavhengig av hvem som har vasket ut. De som sitter himmel og jord i bevegelse for å få erstatning pga dette, er ganske spesiell... Anonymkode: e337f...7e2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #14 Del Skrevet 13. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, det bør rengjøres godt, men hadde ikke satt himmel og jord i bevegelse hvis det ikke stod til mine krav. Jeg vasker uansett selv - helt uavhengig av hvem som har vasket ut. De som sitter himmel og jord i bevegelse for å få erstatning pga dette, er ganske spesiell... Anonymkode: e337f...7e2 Nei, de er på ingen måte spesiell. Vil heller påstå at du er spesiell som vasker alt selv uansett. Og man krever ikke erstatning, man krever at selger ordner opp i det før overtakelse. Anonymkode: 0e2ab...b08 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå