Gå til innhold

Gave til barnehageansatte

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg lot barnet mitt tegne en liten tegning (på ene siden av et kort) og så skrev jeg en personlig hilsen til alle på avdelingen. Pluss at alle fikk en flaske vin. 

Skrev f.eks «Takk for ditt store smil, smittende latter og evige tålmodighet» til en dame på avdelingen han.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Violetta skrev (1 time siden):

Det er fordi de ansatte i barnehagen er viktige omsorgspersoner for barnet. 

Vil det da bli aktuelt å gi gaver til alle lærere som barnet har gjennom skolegangen ? 

Anonymkode: 01af2...101

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Vil det da bli aktuelt å gi gaver til alle lærere som barnet har gjennom skolegangen ? 

Ja, det er ganske vanlig å gi lærere sjokolade / blomster på sommerfester. Kanskje ikke hvert år, men hverfall på avslutninger 😊 Her ordner FAU det også. 

Anonymkode: fb9db...0cd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er jo unektelig noe spesielt med de som har omsorgen for de minste og mest sårbare.

Anonymkode: 56c9d...a95

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å si ‘tusen takk for alt og for den flotte tiden (sett inn det du ønsker)’ direkte til de som har jobbet med ungen din? 

Er det noe de i barnehage og skole ikke får mye av, så er det skryt og fine ord for jobben de gjør. 

Det er mye mer personlig en gave. 

Anonymkode: b70cb...e85

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

En gavepose med litt snacks ? Jeg har pleid å gi gave til jul, da har jeg ordnet en gavepose med snacks til de ansatte, og en bok/brettspill/aktivitet til avdelingen. 

Anonymkode: 09414...e9c

Det var god ide til hele avdelinga. Nøyaktig hvilke spill kjøpte du? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei men det er min kommentar. 

Anonymkode: dc850...110

Vanskelig å svare pø det som blir spurt om altsp

Anonymkode: 9f0a5...f44

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva med å si ‘tusen takk for alt og for den flotte tiden (sett inn det du ønsker)’ direkte til de som har jobbet med ungen din? 

Er det noe de i barnehage og skole ikke får mye av, så er det skryt og fine ord for jobben de gjør. 

Det er mye mer personlig en gave. 

Anonymkode: b70cb...e85

Jeg jobber i barnehage, og er enig i dette. Noen liker å gi gaver, og det er veldig hyggelig gjort. Men jeg håper ikke det er i ferd med å bli en forventning rundt det. Vi får i blant personlige gave, i tillegg til en fellesgavet samlet inn av SU. Og det er ikke forventet, og ikke nødvendig, med mindre det er noe en har veldig lyst til å gjøre selv. 

En takk og evt. en klem fra barnet, det er virkelig det beste en kan få. Jeg har også en liten samling tegninger jeg har fått fra barn som liker å tegne, og noen armbånd og perlebrett jeg har fått av barn som liker å lage slikt. De er verdifulle for meg, minner meg om disse barna, som går på skole nå. 

Anonymkode: 27076...25d

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo unektelig noe spesielt med de som har omsorgen for de minste og mest sårbare.

Anonymkode: 56c9d...a95

Det er det sikkert , og det er bra at vi tenker på de som har viktige bidrag i hverdagen når. 
Skal jammen kjøpe en flaske vin til postmannen, søppelmannen, de på nærbutikken og fastlegen min som sørger for at jeg blir ivaretatt 🙏

AnonymBruker
Skrevet

Vi ga kopper til de ansatte, husker ikke helt men det var noe tekst rettet mot det å jobbe i barnehage + sjokolade. Vi ga også til alle ansatte på gruppa, selv om det kun var et par vi hadde mest med å gjøre.

Anonymkode: ac870...74e

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er ganske vanlig å gi lærere sjokolade / blomster på sommerfester. Kanskje ikke hvert år, men hverfall på avslutninger 😊 Her ordner FAU det også. 

Det er det ikke. Skolen skal være gratis, og da kommer argumentet "Får de ikke lønn, og lang sommerferie???" Så hos oss er det kun gave dersom noen foreldre går sammen "privat".

Anonymkode: e3b41...0c3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er det ikke. Skolen skal være gratis, og da kommer argumentet "Får de ikke lønn, og lang sommerferie???" Så hos oss er det kun gave dersom noen foreldre går sammen "privat".

Det er likevel veldig vanlig, og vet om mange andre skoler enn vår som også gjør det. Det er selvfølgelig frivillig om foreldre vil spytte i eller ikke. FAU / klassekontaktene ordner dette, og gir på vegne av hele klassen uansett om ikke alle har betalt - de sier ikke « takk for laget, hilsen alle i 7b unntatt mamma til Tobben» 😅 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi gav en stor boks hama-perler til avdelingen og en kurv med snacks/sjokolade til de ansatte (4 stk). Noen gir en blomst, kaffe, noen strikker sokker, godis.. naboen gav en blåbærplante, den har de plantet ute i bhg😊  Noen gir én gave til hver ansatt. 

Anonymkode: 549d0...5cc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jo set er helt vanlig 

Anonymkode: 9f0a5...f44

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...